/spanien/barcelona/forum/13039.aspx/spanien/barcelona/forum/13039.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona true_barca_fan
2011-02-14 17:57
Bad news Puyol missar matchen mot arsenal.
Spanien Harryson
2011-02-14 17:56
Som Ashburton skriver så är det klart att det finns influenser av Barcelonas (Hollands?) sätt att tänka fotboll. Dock så är det ändå mycket som skiljer då EPL är lite tuffare som liga (på gott och ont), så teknik måste blandas med styrka. Något som Arsenal inte har lyckats tidigare år.

Det som många arsenalfans stör sig på är att flera Barcelonaspelare kommenterar om en spelare som har kontrakt. Även om det är en fråga från en journalist så kan man säga att man inte vill svara med respekt till spelaren och hans klubb. Sedan är säkert flera fabricerade citat, och det är inte så att alla går ut och i media och pratar, men några gör det. Och det är irriterande för oss Arsenalsupportrar, det tror jag ni har förståelse för.

Det var inte något försvarstal som skall göra det rätt för oss om vi har gjort något fel i någon annan transfer, merida, chamack etc.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-14 17:53
Äh suck, jag ger upp. Det är som att försöka bota AIDS genom att be till påskharen, bara energikrävande och lönlöst.
Spanien OTBAG
2011-02-14 17:51
Gonzalez_Barca//

Sagna har nämnt att han personligen vill ha Spahic vid _ett_ tillfälle. Det är ju knappast så att alla i Arsenals trupp tjatade om det i media hela sommaren likt alla representanter från Barcelona gjorde med Fabregas?

Hetfield- Megan Fox is a dude//

Har jag någonsin sagt att när Arsenal gör det så är det rätt och när Barcelona gör de är det fel? Nej, jag tänkte väl det.

Men just den situationen du nämner är en annan situation jämfört med Barcelona/Cesc situationen. Att vi flirtade med Chamakh innan januarifönstret var väl snarare för att Chamakh själv uttryckte sin vilja i media att han ville till Arsenal och att det är hans favoritklubb. Wenger själv svarade att Chamakh är en bra spelare och att man ser över situationen.
Vi var även nära att signa Chamakh säsongen 09/10, och detta på ett korrekt sätt, därav hade vi fortsatt kontakt med spelaren i fråga.

Eftersom Xavi och andra Barcelona-spelare och representanter från klubben använder media (Barca-TV bl.a) så har vi all rätt att bli irriterade på er klubb likväl som någon annan klubb skulle ha rätt att bli irriterade på Arsenal om vi skulle bedriva en häxjakt i media om någon spelare.

Sen så kan man ju också ställa sig frågan om du/ni någonsin sett en Arsenal-spelare dra på en Arsenal-tröja på en spelare som inte representerar klubben? Det var inte bara respeklöst mot Arsenal, det var respektlöst mot Fabregas som skulle hyllas av det spanska folket. Visst, ni kan tycka att det är ett roligt skämt, men för Arsenal-fansen var det vidrigt och respektlöst mot Arsenal-fans, mot klubben Arsenal och mot Fabregas.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-14 17:48
barrelito1

Se länktipset: Skit bra kvalite och funkar laggfritt.
Real Madrid barrelito1
2011-02-14 17:47
Undrar bara om ni känner till nån hemsida som man kan betala
för att se alla champions league matcher på datorn.
Skulle vara tacksam för svar
Barcelona Frodo
2011-02-14 17:46
Ashburton

Så bara för att man betalar blir det ingen smutsig övergång? Barcelona tänkte också betala för Cesc så...?

Jag är medveten om att det var Bosman fall. Bordeaux president har sagt att man endast haft problem med två övergångar och det var med Wiltord och Chamkh som gick till Arsenal. Vad säger det om er klubb? Att ni snackat med spelarna bakom ryggen på Bordeaux? Inte så svårt att räkna ihop det va? Southampton gick ju till och med ut på sin officiella sida om hur Arsenal hade kontaktat Walcott bakom ryggen på de.

Merida är den smutsigaste övergången i toppfotbollen det senaste decenniet. Trafficking av barn? Men det är inget Arsenalfans vill känna till antar jag?

Alla storklubbar har smuts under naglarna. Det är inga konstigheter med det men att ni ska se ner på Barcelona för att de vill köpa tillbaka en spelare som vill lämna är ju bara absurt. Och nej, Barcelona använder sig inte av tapping up via media. Spelarna känner Cesc och behöver ingen media.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-14 17:45
Victory Through Harmony

Hur förklarar du/ni nedanstående länk?

Sagna säger ju i princip exakt det Xavi säger.

Ni hade till och med den nyheten på er egen hemsida men Arsenal tog bort den efter några timmar.

Enligt Transfermarkt så har Spahic ett kontrakt från 09 till 14 så inga ursäkter som "man får prata med dom inom 6 månader av hans kontraktslut".

Det jag försöker säga med detta är att _ALLA_ lag, _ALLA_ spelare "tapar" upp andra lags spelare. Det är inte bara Xavi som gör det med Fabregas. _ALLA_ gör det.
2011-02-14 17:45
Victory Through Harmony

Är det vad Wenger har sagt? Skitsnack, ni pratade med Chamakh långt innan Januarifönstret, dessutom så har ni gjort så med flera spelare (Frodo nämnde de).
Ni är allmänt ogillade av flera klubbar då ni tar deras unga spelare utan att betala stora summor, sen så sitter ni och dunkar varandra i ryggen över hur duktig Wenger är på att värva "smart".
Fyfan, skäms lite Wenger.

Om ni tycker att det är fel av Barcelona att "flörta" med Fabregas, fine, men det som gör mig irriterad är att när ni gör samma sak så är det plötsligt ok. Varför skulle t.ex: Xavi gå ut i engelska tidningar och övertala Fabregas? Tror du inte att han kan ringa Fabregas och övertala själv om så var fallet?

Snälla rara Arsenalsupportar, ni har en hjärna, använd den och försök granska källan. Ni vet mycket väl att Fabregas lär komma hit, oavsett vad någon säger.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 17:44
Ashburton

Snälla människa jag har väl inte sagt att Barcelona har skapat totalfotbollen?...

Sen ja vi köper spelare , men det är vi knappast ensama om...

Ni Arsenal fans verkar ha fastnat för att Barcelona lånade pengar i sommras?
Man gjorde det dels för att man inte fått pengarna från TV-intäkterna. Sluta älta det!
Spanien OTBAG
2011-02-14 17:42
Hetfield- Megan Fox is a dude//

"Ni FLÖRTADE med Chamakh när han hade kontrakt med Bordeaux, men ni säger inget om det. Men när vi flörtar med Cesc så är det helt plötsligt dåligt?"

Grejen är ju att dessa två situationer är två helt olika situationer. Cesc har kontrakt till 2014 och de är det alla reagerar på, att ni ständigt flirtar med honom. Vill ni ha Cesc så får ni kontakta klubben före spelaren. Chamakhs kontrakt gick ut sommaren 2010, och vi flirtade med honom efter och under januari-fönstret. När en spelare har kvar 6 månader på sitt kontrakt har vi all tillåtelse i världen att prata med spelare före klubb och Chamakh själv hade all rätt i världen att diskutera sina alternativ med andra klubbar.
Spanien Victory Through Harmony
2011-02-14 17:40
Spanien Ashburton
2011-02-14 17:38
Blaugrana91 //

Som att ni var de första som införde den typen av fotboll, pratar du återigen om saker du inte vet någonting om. Hört talas om Holland och deras totalfotboll? Det finns likheter mellan spelsättet, absolut, men att säga att vi försöker efterlikna er som klubb bara för att vi spelar med mycket bollinnehav är ju mer än fel. Jag tycker om ert sätt att slussa in spelare i a-laget, men samtidigt köper ni spelare för oerhörda summor trots att ni lånar pengar för att betala löner, gillar jag dock inte, men det är min personliga åsikt.

Frodo //

Klart att mycket är fabricerat men skulle allting vara ren lögn? Knappast. En mycket väl initierad jorunalist på The Mirror skriver om det i en nyligen skriven krönika till exempel (länktips)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 17:31
Ashburton

"Killen med koll! Arsenal försöker inte på något som helst sätt likna Barcelona som klubb. Ge mig exempel, tack! Nästan allt Arsenal är idag har Wenger utvecklat i 15 år. Prata inte om saker du inte vet någonting om."

Precis, allt som Arsenal är idag har Wenger utvecklat och Wenger har ju FC Barcelona som förebild när det kommer till fotbollsideologi.
Ni spelar precis som oss ett spel som innebär mycket bollinnehav och många kortpassningar, ni satsar precis som Barcelona på att ge unga talanger chansen osv.
Så visst ser man likheter där ni försöker efterlikna oss.
Barcelona Frodo
2011-02-14 17:27
Ashburton

Och vad är det för bullshit om att Barcelonaspelare försöker locka över Cesc genom media? De svarar ju bara på frågor. Tror du att de behöver snacka via media när hälften av spelarna i vår trupp har Cesc telefonnummer och dessutom träffar honom på landslagssamlingar? Hur korkade är ni? Dessutom stämmer inte mycket av skiten som ni Arsenalfans läser i media. Det var påhittade intervjuer hela sommaren som Barcelona gick ut och fördömde via sin officiella hemsida. Hur fan ska Daily fucking Mail få exklusiva intervjuer med världsstjärnor som Xavi, Messi m fl?
Spanien Ashburton
2011-02-14 17:27
PedroRodriguez //

Ok, så fullt lag för er utom Puyol, och Jeffren då men han kanske inte riktigt är aktuell från start. Nasri testas idag och imorgon, Wenger har redan klargjort att han hade kunnat spela om det varit t.e.x. final men tveksamt om han kommer att riskeras.

Frodo //

De "fula" värvningar vi gjort, Chamakh, Sol Campbell, är båda två som bosman-fall. Den regeln är som den är men jag ser inte riktigt att det är samma sak som tapping-up. Wiltord, Squillaci, Walcott betalade vi pengar för så varför skulle det vara så kallade smutsiga övergångar?

Att ni tycker Villa är bättre än RvP har jag inte haft någon åsikt om? De tycker ju jag med? Så vet inte alls var du fått det ifrån. Hörde bara att han var Mr Överskattad och "han har bara en bra vänsterfot" och liknande som jag tyckte var jäkligt orättvist mot PL's just nu bästa anfallare.
Barcelona tarrak
2011-02-14 17:22
Ashburton

Tror att du missförstår formuleringen: "failing to meet the terms of a personal pre-contract" with Barcelona. Det betyder alltså att han dömdes för att ha brutit sitt ungdomskontrakt med Barcelona. Inget annat. Det här fallet blev prejudicerande och satte till stor del stopp för Wengers fiskande i spanska vatten. Att betala för sig var inte lika intressant tydligen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-14 17:21
Det verkar som Nasri kommer spela mot oss. Jag kan acceptera en förlust med ett målsmarginal också ,men aldrig att det blir som Inter förra året. Jag hoppas laget är taggade och Villa springer mer än någonsin.
PedroRodriguez
2011-02-14 17:21
Ashburton

Busquets är vad jag vet fullt frisk och den ende ordinarie spelare som kanske missar är Puyol.

Hur är det med Nasri? Ska han spela eller inte?
elbraco
2011-02-14 17:18
Jeffren missar (som om han hade fått spela ändå) och Puyol missar med största sannolikhet, sen är alla friska!
Spanien Ashburton
2011-02-14 17:15
tarrak //

Som jag har uppfattat det så kunde inte Barca och Merida nå en överenskommelse om ett kontrakt och fick betala en kompensation för detta. Står t.ex. på Wiki. Kanske är fel då, eller så har jag tolkat situationen fel. I grund och botten ville jag absolut inte komma hit och provocera eller liknande. Reagerade bara på att en del av er skrev skit om Arsenal och dess spelare utan att egentligen ha koll.

För att diskutera mer relevanta saker, matchen. Ert skadeläge ser ut hur? Hört att det viskas om att eventuellt Puyol, Busqets missar. Någon som kan upplysa? :)
elbraco
2011-02-14 17:14
Om man ska tro tidningarna lika blint som ni gooners verka göra så är det många från La Masia som Wenger varit intresserad av. Senast är väl Oriol Romeu eller Sergi Roberto eller vem fan det var.
edit: Googlade runt lite och det var Oriol.

Dessutom har Bordeaux president sagt att det bara varit två transfers som har varit struliga eller hur man vill uttrycka det, och då har det varit Wiltords och Chamakhs.

Googla "Bordeaux President Arsenal Transfer" så får man upp alla möjliga rubriker som handlar om hur Girondins president ifrågasätter Wengers approach mot Marouane.
Barcelona tarrak
Ashburton säger det själv: regler är regler. Så länge inte Barcelona har blivit dömda för någonting så finns det alltså inget att klaga på. Kan vi slippa alla bbölande gooners nu?
Barcelona Frodo
Ashburton

Det finns rätt många anledningar till varför jag ogillar Arsenal som klubb men jag tar bara upp det som jag stör mig mest på. För det första fiskar ni ständigt i vår akademi. Ni har ständigt scouter på ungdomsspelarnas matcher och ni tar kontakt med dessa ungdomar och försöker locka över de till er akademi på ett fult sätt. Ni vet hur lagarna är i Spanien och ni försöker på ett fult sätt utnyttja det till er fördel och ibland med otillåtna medel likt fallet Merida.

Ni poachar ungdomar på liknande sätt från andra klubbar utan att betala ersättning för att sedan säga hur lite pengar ni spenderat på att värva. Klubben intar en offermentalitet där stygga Barcelona använder sig av fula metoder för köpa tillbaka en spelare som själv vill komma tillbaka till klubben han en gång tillhörde. De här fula metoderna ni talar om är samma metoder som ni använt er av för hämta in Wiltord, Chamakh, Squillachi, Campbell, Walcott, Cesc, Merida och säkert många fler. Fråga Bordeaux president vad han tycker om Arsenals sätt att sköta övergångar på.

Alla storklubbar fular sig på transfermarknaden men er klubb är den som förmodligen fular sig mest och beter sig minst gentlemannamässigt.

Det ovanstående var bara om klubben och fansen vill jag inte ens gå in på.

På tal om van Persie som du nämnde. Vi tycker inte att han är bättre än Villa. Ok? Svårare än så är det inte. Varför kommer ni in hit när ni inte ens vill diskutera fotboll? Vi tycker helt enkelt inte att en enda av era spelare går in i vår startelva. Varför är vi arroganta för att vi tycker det? Det är inte så att vi tycker att ni är ett division 3 lag.

Om du vill hålla en vettig nivå kan du väl diskutera om matchen på onsdag istället för att klanka ner på klubben Barcelona och prata om hur illa klubben och dess fans beter sig inne på Barcelonas eget forum?
Barcelona tarrak
2011-02-14 17:08
Ashburton

Men nu hoppar du över de smaskiga detaljerna. Merida hade ett ungdomskontrakt med Barca när han en dag försvinner spårlöst. Månader senare dyker han upp hos Arsenal som trots Barcelonas självklara protester erbjuder pojken ett kontrakt. Merida blev ju senare dömd (men jag antar att det var Arsenal som fick betala) till €3 miljoner i skadestånd till Barcelona för brottet av sitt ungdomskontrakt. Som sagt var är några tidningsartiklar i jämförelse med detta uppenbara och regelvidriga svineri?

Jag hoppas också att du inser ditt uppenbara självmål när du anser att allt som Arsenal gör är ok så länge det är inom reglerna, men att Barcelona är klandervärda för att de bryter mot någon, av Arsenal definierad moralisk kodex. eller du kanske har en dom till stöd för att Barca-spelarnas uttalanden bryter mot några regler?
Spanien Ashburton
2011-02-14 17:07
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Säger absolut inte att jag tycker det är OK om vi har flörtat med spelare från La Masia. Vet inte vilken spelare du menar, men berätta gärna!

Jag försöker bara påpeka skillnaden mot en spelare på utgående kontrakt och en spelare med 5 år kvar av sitt kontrakt, eftersom bosman-reglerna säger att man får erbjuda spelare kontrakt så långt som 6 månader innan det går ut. Men det gjorde vi faktiskt inte, utan väntade till efter säsongen. Om vi flörtade med Chamakh i media som Xavi osv gjorde med Cesc är det mer än jag vet, och givetvis beklagligt.

Hunting Bears //

Jag har inte sagt att jag tycker om det, jag hade helst sett att vi inte gjorde affärer på det viset. Men regler är regler.
Hunting Bears
2011-02-14 17:03
Ashburton

Så i Meridas fall är det reglerna det är fel på? Kidnappningen är således okej då systemet och reglerna uppmanar till det? För det har ju skett otaliga gånger innan och efter av andra klubbar? Nej just det, det har det inte.
Spanien Ashburton
2011-02-14 17:01
Hunting Bears //

Vem har sagt det? Men i Chamakhs fall var det så.

tarrak //

Barca lade faktiskt fram ett kontraktsförslag till Merida som han tackade nej till, för att istället skriva på för oss. Det tycker jag är fel på ett vis, men reglerna för att skriva kontrakt med spelare under 18 (rätta mig om jag har fel) är helt annorlunda i Spanien vilket är den stora haken i de här fallen.
PedroRodriguez
2011-02-14 17:01
Na Na Na Nasri

Nej nej, du får gärna diskutera på en sansad nivå här. Hmm..vill inte tippa resultat, men jag står fast vid att vi tar oss vidare. I alla fall så blir det två supermatcher att kolla.
2011-02-14 16:59
Ashburton

Herregud människa, läs om det jag skrev. Ni har gjort bland de smutsigaste övergångarna de senaste åren (Chamakh, Merida, Fabregas osv.) och ni är som gamar när det gäller att flörta med talangerna i La Masia. Är det ok enligt dig?

Nej, läs om, läs rätt. Ni FLÖRTADE med Chamakh när han hade kontrakt med Bordeaux, men ni säger inget om det. Men när vi flörtar med Cesc så är det helt plötsligt dåligt? Du får ta och bestämma dig.
Enligt dig så var det ok föratt Chamakh ville till Arsenal, om då Cesc vill till Barcelona, vart i ligger felet i att uppmuntra honom?
Han har ju Barcelona DNA, vad ska man annars säga? Hans familj och vänner bor i Barcelona och han är skolad i La Masia, det är knappast så att det är Arsenal som har gjort honom till den han är.

Äh, jag orkar inte ens. Det är så mycket dubbelmoral och bullshit från er. Du säger emot dig själv så mycket att jag har tagit fram popcorn och skrattar.
Det är tack vare sådana som dig som man slutar gilla Arsenal.
Annons: