/spanien/barcelona/forum/13038.aspx/spanien/barcelona/forum/13038.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-15 20:40
Blaugrana91 //

Så stor favorit som folk vill få det till tycker inte jag att vi är..
CL handlar i princip om tillfälligheter och ha turen när det gäller.
Klart vi har en stor chans men jag syftar mer på att folk verkar skriva upp oss som stora favoriter på Emirates imorgon.. det är vi knappast enligt mig.
Får vi kryss ska vi vara nöjda (enligt mig) men men..
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 20:38
Andreas - V.V [Barney S]

Vi är ju storfavorit att ta hem hela CL. ;)
elbraco
2011-02-15 20:37
Har också fått Afellaymålet på Facebook :P verkar cirkulera runt som tusan...
man kan ju undra varför då han gjorde det i PSV (antar jag).

Den som har en bra länk till Milan - Spurs får gärna länka den!
2011-02-15 20:35
Måste OLA WENSTRÖM säga:

Imorgon..

Arsenal mot S T O R FAVORITEN Barcelona..

Vadå storfavorit????! trött jag blir ...
Canaletes
2011-02-15 20:34
Hyder

Jävlar vad folk länkar den på facebook... haha
2011-02-15 20:33
Hyder //

Jag tror nog de flesta redan har sett det, var en hel del snacka här om just det målet när vi var i krokarna på att ro affären i hamn :)

Men snyggt är det, även fast det bara är träning.
Barcelona Hyder
2011-02-15 20:31
Kolla in målet av Afellay på någon gammal träning i Holland.
Canaletes
2011-02-15 20:29
Angående klippet med Afellay o Valdés. Det finns en med Zlatan när han missade mot Zaragoza. SJUKT ROLIG!!! hahaha!!

Den här sidan (El Jueves) gjorde också en med Guti mot Sevilla. Lätt den roligaste mix jag har sett. Sjukt bra humor dem har!!

Guti
http://www.youtube.com/watch?v=9BGDVAzlpk4
Zlatan
http://www.youtube.com/watch?v=g-nimMWKLw4
2011-02-15 20:28
Ja, i början på 90 talet..
Jag tror faktiskt dom har vunnit supercupen också men det låter jag vara osagt.
Canaletes
2011-02-15 20:26
Varför länkar du bara inte länken??

knappast ot
Hunting Bears
2011-02-15 20:25
Men har Parma spelat CL?
2011-02-15 20:22
Hunting Bears..

Crespo ;)

Milan, Chelsea, Parma, Lazio och Inter.

Hunting Bears
2011-02-15 20:20
Vem av Sheva, Rivaldo och Cresp har gjort mål i CL för 5 olika klubbar? Var en fråga i CL studion men jag får inte ihop det alls. Zlatan har gjort det och även Ronaldo har väl gjort det men någon av dessa tre?

Sheva spelade för Milan, Chelsea och sin Ukrainska klubb...
Crespo spelade för Lazio, Chelsea, Inter och Milan.
Rivaldo för Barcelona, Milan

Barcelona JohnK
2011-02-15 20:06
Gonzalez_Barca

Tar också hemskt gärna emot ett PM.
elbraco
2011-02-15 19:40
PedroRodriguez

Det är så alltså? Jag var tveksam med tanke på hur "få" mål som behövs på så många matcher för att knäcka det rekordet. Förra säsongen nådde han upp till Ronaldos rekord i sista matchen om jag inte minns fel. Var det inte då han sprang till sin mamma på läktaren? :)
PedroRodriguez
2011-02-15 19:21
elbraco

15 matcher kvar i ligan och Messi kommer tror jag, att lungt spräcka sitt sjuka rekord på 47 mål.
elbraco
2011-02-15 19:17
Angående Messis målskörd; han har gjort 40 mål hittills. Behöver han bara göra 7 stycken till för att nå upp till sitt eget och Ronaldos rekord, eller måste man räkna bort några för Messi/ lägga till några för rekordet?
Enligt min Barcelona-app (ohyes) är det 14 matcher kvar i ligan att spela, lägg även till CL-matcher och CdR och liknande. Han behöver alltså bara göra mindre än 0.5 mål per match för att slå det rekordet?

Om det är korrekt kan man ju anta att det nya rekordet kommer ligga långt över det förra?
2011-02-15 19:02
Gonzalez_Barca

Dra gärna iväg ett "PM" till mig också angående den matchen ;)
PedroRodriguez
2011-02-15 18:59
marre52

Knappast tråkigt för oss fans direkt, när vi gång på gång får se Xavi och gänget visa upp bländande fotboll och vinna med tre - fyra noll. Jag tror inte att du som Arsenal-supporter skulle tycka att det är tråkigt när ditt favoritlag penetrerar alla lag i ligan. Sen så kan Barça också visa upp ett bedrövligt spel, som vi bl.a. fick erfara mot Betis och i helgens match mot Gijón.
Carla
2011-02-15 18:54
Peshmerge //

Bra analys av Arsenals backlinje....:-)

Väl mött i morgon.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-15 18:48
Haha ännu en gång lyckas idioten. Kan man inte IP spärra idioten? Vore skönt om alla gick in i sajten och spammade.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-15 18:34
Antonio Puerta

Du har PM.
Barcelona Antonio Puerta
2011-02-15 18:31
Grabbar !

Har ni länk där jag kan ladda ner senaste El Classicot 5-0 vinsten såklart, helst HD kvalite.

Tacksam för svar !
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-15 18:16
Messidinho_10 och de andra

Valdés försöker ju säga till Afellay att han ska passa honom och inte göra Xavis 360 fint (La Pelopina) med en halvtaskig engelska. Mascherano kommer sen med en värre engelska och översätter till Ibi.

Sen så säger Valdés till Iniesta att hans engelska skrämmer honom, ända sedan han käkat i McDonalds så har det fastnat..
Pique glider in och säger att Shakira har en syster som hon vill presentera för honom. :P

Roligt klipp ^^
Barcelona Rambla~
2011-02-15 18:05
marre52

Sen Pep tog över har det kanske varit lite extreamt med många överlägsna segrar, det håller jag med om. Det är heller inte precis vardagsmat att man slår Real Madrid 5 ggr på raken, ibland i ren uppvisningsstil. Det här kommer så klart inte att hålla i sig hur länge som helst. Det naturliga är att laget snart kommer att lägga sig på en mer normal nivå om någon säsong.
Athletic marre52
2011-02-15 18:04
Hetfield- Megan Fox is a dude

Okej ni kan väl inte göra något undrade bara hur ni kände om det hela och eftersom ni blir så pass upprörda verkar ni åtminstone känna något för det
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-15 18:02
Vad ska Barcelona göra då? Ska vi släppa in ett tidigt mål med flit så att det blir spänning i matchen? Det är snarare de andra lagen som är dåliga, de får väl rycka upp sig.

För mig är en vinst en vinst, oavsett om man vinner med 100-0 eller när Iniesta avgjorde i slutminuterna mot Chelsea.
Athletic marre52
2011-02-15 18:00
1.70-ligan

Precis det är det jag menar, det är dessa matcher man kommer ihåg som supporter och kanske inte en match som man vinner komfortabelt i ligan med 3 mål!
Atlético Wilshere#19
2011-02-15 17:58
Peshmerge //

Jag kan direkt säga att du underskattar Arsenals backlinje (även om Sagna självklart kommer att saknas). Men att de lyckas hålla tätt mot Barcelona är t.o.m. jag tveksam till, även om jag hoppas.

Om Djourou kan fortsätta på sin fina formkurva så kommer nog många av er att höja på ögonbrynen, mark my words! :-)
Athletic marre52
2011-02-15 17:58
Rambla~

Fast har man spelat 23 matcher har 2 oavgjorda 1 förlust målskillnad 71-12, då är man överlägsna och som jag så vinner man 3 av 4 matcher med 3-4 mål i ligan. Och det är väl helt fantastiskt eller? det ända jag frågade var om ni inte tyckte det var lite för överlägset för att man ska komma ihåg matcherna med samma glädje som man gör när man vinner med 1 mål i slutet. jag kan säga själv att jag tycker t.ex. i efterhand att Arsenals vinst med 2-1 mot everton för någon vecka sedan är betydligt roligare och mer spännande och självklart en match som man kommer minnas länge om man jämför med 3-0 segern mot wigan som de hade för ett antal veckor sedan.

Det enda jag undrade var hur ni kände för jag känner i alla fall så!
Annons: