/spanien/barcelona/forum/13034.aspx/spanien/barcelona/forum/13034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-02-15 12:28
Hetfield

Han har redan fått ett gult kort i matchen för någon annan incident. Och då kan man tydligen inte gå in och ge han ytterligare matchers avstängning i efterhand. Det är iallafall vad dom sa i bland annat Club Calcio och även på Napolis forum vilket borde gälla.

Antagligen har han fått det gula kortet för en annan incident. Hade han däremot inte fått ett kort alls i matchen så skulle han kunna få en avstängning i efterhand men nu ska det vara omöjligt då han redan blev tilldelad en ostbricka under matchtid.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-15 12:23
Hunting Bears

Jag är aningen trög från gårdagens sena kväll med studier, men jag förstår inte. Om han blev avstängd för spottloska, vad har det med ifall han fick gult kort eller inte? Han skulle ju fortfarande bli avstängd i 3 matcher oavsett situationen, det är inte så smart att spotta sådär när man är en nyckelspelare.
elbraco
2011-02-15 12:21
Försök scouta fram den nye Abidal när du ändå är i Lyon!
Barcelonistas
2011-02-15 12:18
Nu sitter man på flyget till Paris, får bli en sportbar där nere som visar barca matchen imon!

Ska bl.a. Besöka final arenan som vi vann cl på 06! Sen blir det att heja fram våra franska bröder Lyon.

Atlético addeh
2011-02-15 12:18
Hetfield

Glöm inte Henry, Pires & Vieira också. Arsenal är språngbrädan till större klubbar, så enkelt är det.
Hunting Bears
2011-02-15 12:16
Hetfield

Ja men han fick redan ett gult i matchen vilket skall göra det omöjligt för honom att få ett straff i efterhand. Men Italien är så vidrigt så dom ser väl till att Napoli fixas bort från guldstriden. Berlusconi går väl in och fixar.
2011-02-15 12:09
Hunting Bears

Lavezzi fick väl 3 matchers avstängning efter hans spotloska på Rosi, ännu värre då Napoli inte har världens bästa bänk.
elbraco
2011-02-15 11:54
Hunting Bears
Fan vad tråkigt för Napoli. Lavezzi är annars lite av en favorit. Hade jag styrt Liverpool hade jag lätt köpt honom, och då hade kostnaden legat på typ hälften av vad de la på Carrol :P Han är duktig nog att spela för ett stort lag.
Barcelona tarrak
2011-02-15 11:01
Här är några exempel på Berlusconis "tapping up". Det finns en ocean ytterligare, men det är lite svårgooglat då de flesta träffarna hamnar på senare års artiklar då Dinho till slut hamnade i Milan.

-Jag har lagt undan 100 miljoner euro (920 miljoner kr) för Ronaldinho, säger Berlusconi.

http://svt.se/2.21662/1.808707/miljardbud_for_ronaldinho?page1889678=0
2011-02-15 10:52
El Kaiser

Det är väl två punkter som är viktiga i det här sammanhanget. Inget illa om Arsenal, men varför skulle man vilja gå från Barcelona till Arsenal? Det är som att byta ut en Ferrari mot en Fiat.

Sen är det mer pga. att alla vet att det är meningslöst att försöka värva Messi, det är därför ingen bryr sig. Anledningen till att Cesc affären är så infekterad är just pga. att det är så realistiskt och att Cesc vill hit.
Jag förstår mig inte på de, varför skyller de aldrig på Cesc? Om han är en sådan ikon som de vill få det att bli, borde han inte stanna kvar?
Jag finner det lustigt att deras fanbärare de senaste åren har försvunnit (Toure, Campbell, Gallas och nu Cesc), det säger väl en hel del om legoknekt mentaliteten i det laget.
Barcelona tarrak
2011-02-15 10:51
El Kaiser

Om man verkligen vill se exempel på "tapping up" i Barcelonas historia, så tycker jag att Milans intresse för Ronaldinho är ett ännu bättre exempel. När han var som bäst gick det aldrig en månad utan att Berlusconi, Galliani, någon av Milans spelare eller till och med Berlusconis barn uttalade sin önskan om att ta brassen till Italien. Minns att det gick så långt att Berlusconi öppet berättade detaljer om hur mycket pengar han budgeterat för osv. Även Eto'o uppvaktades flitigt under dessa år, om än i mindre skala. Men precis som du säger var det ingen i Barcelona som brydde sig nämnvärt om detta, förmodligen till stor del pga kulturskillnader, men framförallt att man visste att Dinho stannar så länge klubben vill och inte tvärtom.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-15 10:38
Jag måste lyfta fram en sak som jag verkligen har tänkt på mycket den senaste tiden. En Arsenal-supporter som jag känner sa att han hoppades att Barça skulle bli utsatt för ett riktigt tapping-up-försökt på någon av våra spelare för att då får veta hur dom kände sig under sommaren i samband med Cesc-såpan.

Detta fick mig att fundera lite grann och då kom jag på Inters president och tillika ägare Massimo Moratti har tok-tappat up Leo Messi men ingen har höjt några ögonbryn över detta faktum. Googla Moratti Messi så bara flödar där ut artiklar. Morattis dröm är att se Messi i Inters tröja och Messi är geni osv.

Jag antar att ingen tror på detta och därför har det varit så lite uppståndelse över Morattis uttalande. Kontentan jag vill komma fram till är tapping-up är väl egentligen tapping-up oavsett vad resultat blir, alltså oavsett om spelaren lämnar eller ej.

Jag kan ha fel nu och notera att detta endast är spekulation från min sida men jag tror att anledningen till många Arsenal-fans är bittra över Barças uppförande är att dom innerst inne tycker det är lättare att göra Barcelona till syndabock och skylla på deras tapping-up än att tro att kapten Cesc skulle vilja lämna klubben ”frivilligt”. Och detta hörs i mina öron helt befängt eftersom jag extremt svårt att tro att Cesc skulle ta ett av de viktigaste besluten i sin karriär pga att typ Xavi säger att det skulle vara kul att spela med honom.
Barcelonistas
2011-02-15 09:54
Barcelona och pep kommer inte underskatta Arsenal, och spelar vi på topp kan jag inte se Arsenal kunna stå emot våran offensiv.

Visca Barca!!
Zaragoza Ekavall
2011-02-15 09:44
Finns det något ställer i Stockholm där man kan köpa Barcaprylar? Jag håller på och tillverkar ett tittskåp med myt fd gips som är signat av Messi och Pep och behöver en klubblogga i någon form.
Barcelona haeger
2011-02-15 09:29
Barcadinho.

Jag håller med dig helt och hållet.
Arsenal kan slå ut oss, men det krävs rätt mycket till det.
Om Barcelona har en av sina sämre dagar så kommer Arsenal vinna, de är inte dåliga.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-15 08:58
haeger -

Jo visst, individuella skickliga spelare gör en skillnad. Vi har sett många gånger hur sådana spelare avgör en match på egen hand, trots det att de inte gjort nåt särskilt under hela matchen och trots det att laget spelade dåligt.
Men jag vill bara poängtera att de inte är ett garanti. Spelar ingen roll alla betyg som vi sätter på arsenal resp barca enskilda spelare. Arsenal är fullständigt kapabla att slå oss ur Cl, precis som Inter, Liverpool och andra lag har gjort tidigare. Därmed bör alla supportrar vara optimistiska men också försiktiga.
Barcelona Sempre Culé
2011-02-15 07:44
Ang. Ronaldo. Det finns få brassar som blivit bättre efter de har lämnat Barcelona. Ronaldo blev det inte utan hade sin storhetstid jst i Barcelona. ROmario blev det definitivt inte. Och Rivaldo blev heller inte lika bra. Samma sak gäller för ROnaldinho. Frågan är varför...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-15 06:51
Ronaldo drabbades av "Romariosyndromet", dvs han trodde sig vara större än klubben,'
'
Romario kom en vecka för sent till säsongsinledningen efter VM -94 med förbehållningen att "Barca ska vara glad att de har en världsmästare i laget".

Ingen är större än klubben, och det håller ju än idag med tanke på Zlatan, Alves kontraktsförhandling osv.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-15 03:01
Tack för svar!
Jaa, jag har försökt leta upp fakta över varför det gick som det gick, han skrev ju på ett 8-års kontrakt för att sen dra efter 1 år. Sjukt skumt tänkte jag eftersom han misslyckades ju direkt inte, haha 47 mål...

Men då va det alltså cashen som avgjorde hans val av klubb, tråkigt för honom, för han hade kunnat bli en riktigt stor legend här.
För han va väl som bäst när han spelade hos oss?
Följde inte Barca förräns 99 så missade ronaldos tid, men av det jag sett på youtube och sen jämför med hur han va i real och milan så känns det som att han va myyyyycket bättre i barca.

haha vill ni få er ett gott skratt så checka BROMANCEN mellan pique o cesc i länktips ;)

Barcelona Napao
2011-02-15 02:48
tikitaka-GOOL>Jag var Barca fan då och synd man inte haft internet då och kunnat läsa mer hur det var men jag fick intrycket han skulle förhandla sitt kontrakt hela tiden sen kom Inter och köpte han ,jag tolkar efter det jag såg på TVE. Han var inte ens med då dom firade vinsten av cupvinnarcupen då var han redan klar för inter.
Men under hans tid i Barca så spelades enligt mig en av dom bästa matcherna med Barca då man slog ut atl madrid i cupen.
Atlético addeh
2011-02-15 02:40
Hunting Bears

Typiskt Italien. Ännu en anledning varför jag ogillar Serie A så mycket. Hoppas Cavani på egen hand lyckas sänka Milan, vore så fruktansvärt roligt. Chanserna finns helt klart, sådan form han är i.
Barcelona Mrfaariis
2011-02-15 02:25
Nej manita det är inte så. Han krävde mer pengar av Barca men Barca var inte villiga att betala mer. Han sa själv att han trivdes i barca och han hade kunnat tänka sig o va kvar i Barca om dem hade erbjudit mer pengar.

* Ursäkta svenskan men pallar ej tänka på det nu .
Barcelona Manita
2011-02-15 01:42
Inter erbjöd en rejäl summa för honom samtidigt som han inte trivdes i klubben. Enligt han själv hade ledningen ljugit för honom om något.
Hunting Bears
2011-02-15 01:31
Det var väl att Inter lade upp stora cash samtidigt som Barcelona hade dålig ekonomi så vitt jag vet? Vet inte om det hade uppstått någon dispyt mellan Ronaldo och styrelse eller tränare men kanske inte var den bästa försäljningen av Barcelona direkt.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-15 01:27
Någon här som va hardcore barca-fan när ronaldo spelade hos oss?
Hur kom det sig att han lämnade? Måste varit jävligt tungt som supporter
Hunting Bears
2011-02-15 01:11
Jo han är väl det. Synd att typ halva hans karriär förstördes av skador vilket fick hans rykte att fallera men det är rätt sjukt hur han har en förmåga att trots egentligen vara halvt invalid de sista 10 åren ändå gå in och snitta över 1 poäng per match matchotränad i alla de klubbar han spelade med.

Men allt har ju ett slut.

Är egentligen inget hockeyfan men Foppa är väl den jag har gillat mest. Kombinerat alla olika delar av hockeyn och gjort det helt galet bra.

En annan tråkig nyhet är väl att Lavezzi blir avstängd trots att han redan har fått ett gult kort efter matchen mot Roma. Berlusconi och fotbollsförbundet vill väl inte att ett sydlag som Napoli ska kunna utmana stora Milan om scudetton och därmed ger dom Lavezzi en avstängning trots att det ska vara omöjligt i efterhand då Lavezzi redan fick ett gult kort i matchen.

Pinsamt men Italien är ganska korrupt så ja. Grattis Milan till scudetton då.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-15 01:07
Hunting Bears

Peter Forsberg är bland dem främsta i NHL genom tiderna..
Han tillsammans med Bobby Orr och ett knippe till..
Marie Lemieux och Gretzky är bäst tycker jag.
Finns många bra spelare..

Jag var ju själv målvakt och jag gillade dessa:
Patrick Roy (förmodligen bäste målvakt genom tiderna)
Arturs Irbe (haha, så sjuk målvakt)
Ron Hextall (Hahaha)
Ja, det finns många bra minnen :)

Bästa Svensk genom tiderna? Nicklas Lidström, garanterat.

elbraco //
Finns ingen nödvändighet att pika angående flyget, det är ett sjukt billigt pris och det är "sjukt" många som reser just streckan Stockholm - Göteborg ofta (inte jag personligen) men hade jag gjort det hade jag blivit väldigt glad över ett tips istället för att betala uppemot 1000 lappen med SJ..

Puss och godnatt!
Hunting Bears
2011-02-15 01:06
Är egentligen sjukt off-topic men hyllas de som hyllas bör. Peter Forsberg får mina hyllningar för en fantastisk karriär. Hade han inte varit skadad de sista typ 10 åren hade han antagligen varit bland de absolut främsta genom alla tider även i NHL tillsammans med Gretsky och de andra.

Barcelona tikitaka
2011-02-15 00:33
Tack för svaret. Har du någon hemsida där man kan kolla upp sånt här eller? Har letat men hittar ingen vettig..
Atlético addeh
2011-02-15 00:24
tikitaka

Bojan gjorde 12 mål totalt under sin första A-lagsäsong, varav 10 ligamål.
Annons: