/spanien/barcelona/forum/13033.aspx/spanien/barcelona/forum/13033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-12 23:17
Barcadinho

Fan, bra att du sa det. Pep gör alltid saker när han inte ska göra det och vice versa. Varför tar han inte ut nyckelspelarna när vi leder komfortabelt? Varför spelar han med bänkspelarna i en match mot Sporting på bortaplan? Makes no sense.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-12 23:17
Ibrahim Afellay #20
Barcelona Barcadinho.
2011-02-12 23:16
Poängen är också att man roterar helst på hemmaplan och på matcher som är helt avgjorda. Pep är rätt dålig på det. Vi kan ha 3-0 på en match, men han avvaktar med sina byten.

Men ärligt talat grabbar - jag visste att poäng tappet skulle komma. Jag satt innan matchen med mina barn och deras kompisar och sade att vi kommer att tappa poäng idag. Då fick jag svar att jag säger samma sak varje gång vi spelar borta.
Men ju mer vinster vi har haft ju säkrare jag var att "idag blir det poängtapp". Vi har vunnit alla borta matcher hittills. kan ni fatta det? Det är sjukt orimligt att en sådan borta vinster skall bara fortsätta hela tiden. Det är klart att man nångång hamnar i en dålig dag, särskilt på borta plan.
Jag trodde faktiskt att den här borta poäng förlusten skulle komma ännu tidigare under säsongen

Jag hade en riktigt stark känsla ikväll på grund av landskamperna att idag kommer det hända. Därför blev jag inte förbannad som jag brukar vara.
Helt naturligt att en sån match kommer till slut. Även om det smakakr surt och det förstår lite av helgen.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-12 23:15
Håller med. De matcherna vi har tappat poäng i har Busquets saknats. Vi får ingen bra passningsspel nerifrån utan honom. Mascherano är klockren defensivt men han erbjuder inte samma flyt och alternativ i det offensiva när Iniesta och Xavi är så pressade.
Ibrahim Afellay #20
2011-02-12 23:12
Kan någon länka Villas mål?
Barcelona Frodo
2011-02-12 23:12
Milito bör inte spela något mer den här säsongen. Baklängesmål trillar in när han är på plan och man märker att hans medspelare inte känner sig trygga med honom. Det är en säkerhetsrisk att spela med en så hög backlinje (vilket Barca alltid gör) på grund av hans brist på snabbhet och mediokra bollbehandling. Jag förstår att han är en hygglig person men hans tid är över.

Vi har förlorat poäng i endast 3 matcher den här säsongen. Under de 3 matcherna har Mascherano startat och Busi suttit på bänken hela matchen. Busi har rekordet för flest antal segrar i rad i la ligas historia och poängtappen under hans frånvaro visar hur viktig han är för laget. Bolltempot blir avsevärt mycket lägre när Mascherano spelar och skillnaden på en eller två touch extra på bollen visar sig ganska tydligt.

Pique måste få sig en örfil av Puyol. Han gör en jättematch på sätt och vis då han får täcka upp för både Milito och en Alves som inte brydde sig om att spela försvarsspel i första halvlek men hans mentala kollapser en eller två gånger per match är inte acceptabelt. Med Puyol bredvid sig tappar han aldrig fokus då kaptenen alltid skriker för att hålla honom vaken varje sekund. Däremot ville han mer än de flesta vilket får ses som något positivt.

Egentligen vill jag bara klaga på allt och alla idag men jag väljer dessa 3 spelare för att det inte bara är baserat på dagens insats. Annars hade jag varit tvungen att såga nästan alla längs med fotknölarna.

Pep måste också få sig en rejäl känga. Han startade med 4 bänkspelare idag. Det är helt enkelt 2 för mycket med tanke på vad våra bänkspelare visat oss den här säsongen.

Visst kanske man kände sig förbannad över Sporting, dess bollkallar och domaren under matchens gång men i slutändan har vi bara oss själva att skylla på resultatet. Vår prestation var helt enkelt för dålig.

Om man ska se något positivt över det hela (vilket är svårt) så får man hoppas på att spelarna är supertaggade över att möta Arsenal.

Och slutligen...Fuck off FIFA och alla förbundskaptener som spelar alla Barcaspelare i 90 minuter.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-12 23:11
Iniesta gjorde nog sin sämsta match i Barcelonatröjan ikväll. Han verkar vara lite sliten, visade tendenser redan i landskampen mot Colombia.

Hursomhelst så är alla spelarna gansla positiva på sina facebook och twittersidor. De längtar och vill koncentrera sig på Arsenal. Jag är inte så ledsen över 2 poängtapp mot Gijon på bortaplan. Det är matcherna mot Mallorca, Valencia, Villareal på bortaplan som vi verkligen måste vinna.

Se framåt nu. Spelarna verkar inte ha fått sämre förtroende efter kvällens match.
2011-02-12 23:11
1.70-ligan

Det är inte de specifika sakerna, det är att samspelet mellan Pique och Milito funkar inte. Mittbackspar MÅSTE kunna förstå och lita på varandra, om den ena inte litar på den andra så vågar han inte göra saker.

Det märktes klart och tydligt att Pique bar bådas ansvar på axlarna idag.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-12 23:07
Jag tycker inte att det var själva startelvan som var det stora problemet i matchen, jag tycker att laget saknade motivation under första halvlek, jag menar det var knappt någon som pressade och man var allmänt slarviga i passningsspelet. I andra halvlek blev spelet bättre eftersom vi började pressa mer, hade vi spelat med den glöden i första halvlek så hade vi vunnit utan några större problem oavsett om det var Milito på planen eller inte.
Men men det är lätt att vara efterklok...
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 23:05
Hetfield och Addeh

Men vad exakt var det ni tyckte Milito gjorde så pass mycket sämre än alla andra? Vill inte låta uppkäftig, jag bara undrar. För jag tycker inte han gjorde en sämre match än någon i backlinjen, förutom Alves, som faktiskt var bra.
Atlético addeh
2011-02-12 22:57
Hetfield

Co-signar hela inlägget. Äntligen någon som förstår hur jag tänker.
Atlético addeh
2011-02-12 22:55
westinho

Konstigt då Barcelona är det lag som haft flest olika startelvor under den här säsongen.

Förresten så beror det nog mest på att Pep fick sig en tankeställare när han lirade med flera reserver mot Hércules vilket alla vet hur det slutade. Det går inte att ta någon match för givet, vare sig laget är en nykomling eller inte. Jag tycker definitivt inte Pep roterat för lite den här säsongen.
Barcelona B-Guden
2011-02-12 22:51
ADAM PINTHORP

det var ju knappast Militoa fel att målet kom.
först ett onödigt bolltap sen bli pique omsprungen lätt, kommer tillbaks blir bortgjord igen.
2011-02-12 22:51
Det är fan bra att han roterar, jag står bakom att han startade med Afellay, men man startar fan inte med Milito i en så pass svår bortamatch. Milito har varit långtidsskadad och hans samspel med Pique är allt annat är bra.

Afellay har chansen att misslyckas, men om en mittback gör det så är det ödesdigert. Nej fan Pep, spela aldrig mer med Milito, jag ser inte hur Fontas skulle kunna göra sämre.
Pique gjorde inte årets bästa match, men det är föratt han får överkompensera när han har Milito bredvid sig.
Atlético addeh
2011-02-12 22:50
Rambla

Aja, tänker man på det sättet vilket förmodligen Pep gjorde, kan han inte förvänta sig bättre resultat är detta. Jag menar inte att man inte skall rotera, naturligtvis är det bra, men inte direkt efter en landslagssamling då vi vet att vi ofta presterar dåligt. Dessutom hade jag hellre sett Fontás eller Busquets som mittlås med Piqué istället för Milito.
Barcelona westinho
2011-02-12 22:48
Förstår inte hur folk kan klaga på att han roterar i truppen. Själv tycker jag han roterat på tok för lite denna säsongen. Vi har i princip startat med samma elva alla matcher. Det sliter på spelarna, så jag var glad att han vilade några idag.
Barcelona Visca_Barca
Detta är la liga o inga matcher är lätta.
peps fel att välja denna start elva .
Sporting är riktigt bra hemma , och idag var de jävligt bra.

det är inte bara barcelona som va dålig , sporting spelade jävligt bra.

Millito spelar engång om året , vad förväntar ni av en sån spelare som nästan aldrig får spela ?
Barcelona Rambla~
Jag klandrar ju Piqué mer för målet än Milito. Hur fan kan man gå bort sig så mot en spelare som Barral? Helt obegripligt agerande av Piqué där. Sen kan även jag tycka att Milito lite onödigt rusar in i situationen lite väl märkligt.
Deportivo Creus
2011-02-12 22:46
"Pojklagstänk" för att han väljer att rotera i truppen? Jo, jag tackar. De elva bästa spelarna kan inte spela alla 60+ matcher. Det är helt orimligt.
Barcelona Rambla~
2011-02-12 22:46
Milito chansen för att vara snäll? Har ni missat att Puyol fortfarande är skadad? Abidal spelade 90 tuffa minuter i veckan. Han om någon behövde vilan. Egentligen även Alves men den galningen kör ju bara på oavsett hur många matcher han spelar.

Det har tdigare lyfts röster här inne på att Pep borde vila spelare och rotera lite. Nu efter landslagsuppehållet var det ett perfekt tillfälle att göra det. Det vet även ni. Nu blev resultatet en besvikelse och då ska ni genast hitta fel på att Pep till slut gav andra spelare chansen.

Då är jag mer inne på Mojitos linje. Spelar han inte med ordinarie elva så bör han prepara spelet efter de spelarna han väljer att starta.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-12 22:45
Förutom målet, vad gjorde milito egentligen fel? Glöm inte att Alves och Pique också låg bakom baklängesmålet. Milito kunde inte gå på, för då hade spelaren han markerade varit helt fri med öppet mål.
2011-02-12 22:40
Seriöst, Cavani är så galet bra. Inte nog med att han är så vass på att nicka osv. men han springer konstant och pressar motståndaren. Han hjälper till i försvaret och är överallt, han påminner om en Eto'o i hans prime.
Barcelona Rambla~
2011-02-12 22:40
Villarreal - Napoli i EL, vilken match det kan bli. Rossi vs Cavani.
Atlético addeh
2011-02-12 22:37
haeger

Jag tyckte det var spännande att Afellay fick spela från start, ingenting annat. I sådana fall har du tagit fel person, för jag skulle aldrig uppskatta en startelva där Milito ingår.

1.70

Att det var landslagssamling i veckan hade tveklöst stor inverkan på den här matchen. Det har stor betydelse att Sporting fått hela veckan på sig att förbereda sig medan Barça bara ett par dagar plus att några spelare kan vara lite slitna.

Pep hade störst del i förlusten, det anser i alla fall jag. Han gav Milito chansen bara för att vara snäll, inte för att han förtjänat det. Alla pusselbitar måste vara på rätt plats för att helheten skall fungera, det gjorde det inte idag, och Milito var på planen den största anledningen. Just my opinion.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-02-12 22:36
Tycker man borde vila Messi denna match spela Pedro istället, såna matcher är de stor boost atha en sån spelar på bänken.

Pluss att Messi är sliten men men Pep..
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-12 22:36
Jag håller med 1.70-ligan, Milito var inte särskilt dålig. Hela laget var sämre än vanligt, möjligen nådde Dani Alves normal nivå.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-12 22:32
Håller med Mourinho > Guardiola!

Vi får skylla oss själva. Jag har fortfarande inte fattat varför vi ska låta alla andra fans komma hit o skriva. Vi borde ha som Madrid fansen...endast för Barca supportrar.

Jag blev fan spärrad för några år sedan för att jag skrev skit om Hedman (han snackade skit om Barca) men sen låter man madrid fansen komma hit o smutsa ner vår sida.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 22:31
Mourinho < Guardiola

Nej det tror fan att ingen säger att ni har vunnit ligan - ni är just nu 8 poäng efter. Och nej, jag tror inte att Barca har hamnat i en längre svacka. De brukar inte jobba så. Tyvärr, för er del.
Barcelona haeger
2011-02-12 22:31
addeh

Jag har för mig att innan matchen så gillade du startelvan och var positiv, nu när det blev som det blev så vänder du direkt kappen efter vinden.

Som även många andra också gör.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-12 22:30
Jag skyller denna förlust helt på Pep faktiskt.

Okej, "reserverna"¨var inte jättebra, men man kan ju åtminstone preparera och planera för de delarna som saknas när tre startspelare bänkas.

Borde man inte vara enormt fokuserade på att hjälpa Milito i försvaret?
Varken Maxwell eller Piqué gjorde det lättare för argentinaren med ideliga felbeslut.
Borde man inte ha bättre rörelse på Inietsa och Xavi när Busi saknas?
Gåfotboll som i sin tur tvingar Messi att komma djupare ner i plan.
Och med tanke på Messis "mittfältsroll" och Afellays oförmåga att efterlikna Pedro i presspelet blir det spel utan spets mot ett handbollsförsvar.

Nej, starta hellre med bästa laget och gör tidigare byten i stället.

Och, förresten - köp Cavani. Målskytt och grovjobbare, en carbon copie av Eto´o.
Annons: