/spanien/barcelona/forum/1303.aspx/spanien/barcelona/forum/1303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-03-26 23:19
Riktigt snyggt mål från Vardy mot självaste Tyskalnd.
Vlom
2016-03-26 23:10
@Junta Dimision:

Eller så har det kanske helt enkelt att göra med att Vigge faktiskt inte fick en ärlig chans att visa vad han gick för medan Lisandro Lopez och framförallt Luisão har svajat? Får väl ses som en skänk från ovan att dessa blev skadade så att svensken faktiskt fick visa sina framfötter.

Och på tal om Giménez så har han ej varit så bra såsom vissa få det till. Jag skulle ej ha något emot ifall om Simeone valde att använde honom mot oss istället för Savic, en mittback som är betydligt bättre än uruguayanen.
Barcelona Rambla~
2016-03-26 22:48
Grimaldo får ju åtminstone chansen av Benfica att anpassa sig något klubben han växte upp i inte gjorde. Där var det viktigare att satsa på framtidsnamn som Adriano som dessutom råkar vara en trevlig prick i omklädningsrummet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2016-03-26 22:39
Angående Grimaldo så är det just anpassning som gäller. Det är uppenbart att han är tänkt att ta över efter Eliseu vars kontrakt går ut i sommar. Ge inte upp hoppet än om Alex.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-26 22:35
@Vlom:

Visserligen sant, men säsongen i sig har ändå varit en anpassningsperiod för honom till A-laget vågar jag ändå påstå.
Vlom
2016-03-26 22:29
@Junta Dimision:

Vigge fick dock speltid som startspelare efter att bägge av Benficas ordinarie mittbackar (varav en är lagkapten) blev skadade. Att han sedan visat sig vara jävligt bra är en annan femma, återstår att se ifall om deras tränare väljer att fortsätta prioritera Vigge även när två av deras återvänder från sina skador.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-26 22:18
Fuerza - den frisparken hade inte ens Neuer tagit. Herregud vilken jävla träff pojken fick.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-26 22:11
@Liunil Masse:

Dåligt och dåligt, han ska ju anpassa sig i förstahand oavsett hur lång tid det tar. Gimenez i Atletico fick ju inte spela en enda match under sitt första år just för att han skulle anpassa sig och det visade ju sig vara bra. Nilsson Lindelöf som fick A-lagskontrakt med Benfica inför denna säsong men fick inte spela sin första match från start förrän några veckor sen.
Vlom
2016-03-26 21:41
För tre dagar sedan hade den London-baserade tidningen "The New Arab" en exklusiv intervju med självaste Barça-legendaren Xavi.

Spanjoren delar med sig av sina åsikter kring hur han hans vistelse i Qatar har varit, hans bästa El Clasico minnen, hur vissa fotbollsspelare från Mellanöstern/Nordafrika (Salah, Mahrez) presterar i de europeiska toppligorna o.s.v.

I samma intervju, fick Xavi även frågan vad som är skillnaden mellan Leo och Cristiano och såhär svarade spanjoren:

"Ronaldo är en målskytt, och även Messi är en målskytt. Men Messi är även en mycket bättre lagspelare än Ronaldo. Jag tycker att Messi är världens bäste fotbollsspelare. Inom fotboll, finns det två viktiga egenskaper: Fitness och intelligens. Ronaldo är väldigt fit men även Messi har fitness samt besitter intelligens. Så den sistnämnde är helt enkelt bättre."
Barcelona DM1982
2016-03-26 21:17
[QUOTE=Fuerza]Ingen som kollar på Barca's ungdomslag? De äger Real Madrid i finalen. Real-spelarna spelar smutsigt och drar i våra spelare regelbundet. Kolla länktips. Bara minuter kvar! :D [/QUOTE] Grabbarna vet hur man ska agera när matchen är slut.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-26 21:15
[QUOTE=Junta Dimision]Du kan väl inte förvänta dig att en spelare som kommer mitt i säsongen ska ta en startplats i Portugals bästa lag? Sen är det sällan man byter ut ytterbackar under matcher. [/QUOTE] Det har jag väl inte sagt? Men en ynka match är jävligt dåligt eller hur?
Barcelona Junta Dimision
2016-03-26 21:10
@Liunil Masse:

Du kan väl inte förvänta dig att en spelare som kommer mitt i säsongen ska ta en startplats i Portugals bästa lag? Sen är det sällan man byter ut ytterbackar under matcher.
Vlom
2016-03-26 21:05
Idag öppnade klubben portarna till Camp Nou för att högtidlighålla en minnesstund för den nyligen bortgångne Johan och som ska vara ända fram till tisdagen (om jag minns nu det hela rätt).

Btw, det var nämligen väldigt fint av Florentino Pérez (samt även medlemmarna från Espanyols ledning) att faktiskt vara med och hylla Johan.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-26 20:44
Álex Grimaldo (Benfica): • Deal agreed to leave on 30th Dec • 1 league appearance so far Så bra är han?
Barcelona Fuerza
2016-03-26 20:30
Vinst 2-0! Visca Barca!

Otroligt lovande knattar.
Barcelona Fuerza
2016-03-26 20:27
Ingen som kollar på Barca's ungdomslag? De äger Real Madrid i finalen. Real-spelarna spelar smutsigt och drar i våra spelare regelbundet. Kolla länktips. Bara minuter kvar! :D
Barcelona Andresito
2016-03-26 18:29
Robert är endast inlånad till sommaren. Men visst, det luktar Douglas all over med tanke på att säsongen snart är slut och han inte tillfört ett skit till laget.
Barcelona Barca Barca
2016-03-26 17:37
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Haha, det verkar finnas en junta i klubben som försörjer sig på konstiga brasse värvningar, pengar under bordet, konstiga värvningar, en sak e säker den juntan som härjar i klubben skiter fullständigt i dom sportsliga framgångarna och tänker endast på att mjölka ur klubbens kassa för att tjäna sina egna pengar, för om man vill klubbens bästa så värvar man inte en överviktig brasse som "råka" passera läkarundersökningen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-26 17:31
@DM1982:

Om jag skulle gissa så där på rak arm skulle jag säga att killarna som signade den här ROberto är samma som värvade vår högerback som jag inte minns namnet på.

Var jag nära? :-)
Barcelona DM1982
2016-03-26 17:17
[QUOTE=DM1982]Tror att han håller på och bantar fortfarande, han var helt ur form när han köptes. [/QUOTE] note: brazilian midfielder robert, who was overweight when he joined in january, is still yet to be part of a match squad #fcbblive Och han platsar inte ännu....
Barcelona DM1982
2016-03-26 16:09
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Förresten är det någon som vet hur det har gått för brassen Robert? han som värvades till b laget. [/QUOTE] Tror att han håller på och bantar fortfarande, han var helt ur form när han köptes.
2016-03-26 16:05
Citat från "Gabriel"

Ett alternativ hade varit att låna ut honom till en klubb där han får spela mycket likt det Chelsea gjorde med Cortouis. Det alternativet hade kanske ändå varit det bästa, I don't know.

Det alternativen finns också. Man kan ju låna ut honom till Liverpool.
2016-03-26 16:02
@L.A.M Nr 10:

Jag har alltid föredragit Bravo p.g.a tryggheten han inger laget. Men det gör också T.Stegen. Det som talat för Bravo är rutinen. Trots detta vill man inte att T.Stegen försvinner från vårt lag.

Tycker att Lucho har gjort det bra när han delat upp uppgifterna. Det som ger mig liksom dig allergichock är att " T Stegen går ut i median och ställer ultimatum.

Ska han vara sån i den åldern får han sticka vart han vill. Han får gärna gå till Liverpool eller City och slås om fjärdeplatsen eller Europa- League.

T.Stegen har vunnit med Bara alla titlar med laget förutom den mot A.Bilbao. Tror han att han fortfarande spelar i sin gamla klubb.

Jag håller med dig till 100%. Skeppa iväg honom om han ska spela Zlatan. Det enda jag vill är att vi säljer honom för rätt pris.

Om jag önskade mig nåt så skulle jag vilja att båda målvakterna stannade hos oss. och turades om spela Liga, cl och cupan i tur och ordning men det är Lucho som bestämmer.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-26 15:45
Förresten är det någon som vet hur det har gått för brassen Robert? han som värvades till b laget.
Barcelona neymar JR
2016-03-26 13:53
Ja den här metoden finns ju också, att kunna snacka till sig en startplats. Blir rätt så intressant i sommar, tvivlar på att lucho/klubben låter tysken snacka allt för mycket.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-03-26 12:59
Bravo är fortfarande galet underskattad trots att han varit i princip felfri de senaste två säsongerna. Han blir 33 år i år vilket förvisso gör honom betydligt äldre än Ter Stegen men som ändå för en målvakt knappast betyder att han är på nedgång. Tvärtom, det är oftast mellan 30-35 målvakter peakar. Jag är i alla fall inte beredd att offra Bravo, där vi är garanterade en säker sista utpost i 2-3 år till, bara för att Ter Stegen ska hålla på och ställa ultimatum när han klart och tydligt presterat sämre än sin konkurrent. Jag vill absolut inte tappa Ter Stegen, men ska han gå ut i media och snacka på det där sättet där han indirekt säger att klubben borde göra ett val mellan honom och Bravo gör det valet ganska enkelt.
Barcelona Barca4life98
2016-03-26 12:55
En rolig men onödig detalj eftersom att jag inte vill skriva mycket om Real men Ronaldo har missat alla sina straffar tror jag sedan han uttalade sig om Messis straff... Sorry, onödigt men karma antar jag :)
Barcelona Gabriel
2016-03-26 11:22
Gällande Ter Stegen VS Bravo så har jag tidigare varit väldigt tydligt gällande vem jag föredrar, alltså Mats. Men på sistone har jag insett att Bravo förmodligen, om än snäppet, är bättre. Eller bättre är väl förmodligen fel ordval, snarare mera rutinerad och mer "säker". Om det i sin tur gör honom till "bättre" går att diskutera, kanske bättre för just laget FC Barcelona - för närvarande, men målvakt när man bedömer bådas egenskaper sinsemellan mot varann så ser jag inte att chilenaren ska vara en bättre målvakt. Grejen är den att Bravo är MYCKEY äldre och en mera erfaren keeper. Rutin och erfarenhet är A och O i fotbollen för en målvakt, och Ter Stegen är fortfarande så himla ung och har en massa saker att lära sig still. När vi värvade Mats var jag överlycklig, men fortfarande medveten om att han skulle kunna stå för ett par tabbar (något jag också nämnde härinne), det var helt okej för mig för att vi fick i slutändan Europas största målvaktstalang med en stor framtid i vår klubb. Sen gick vi mitt i denna vevan och samtidigt köpte Bravo, förmodligen på Luchos order, och det räknade knappast Ter Stegen med. Kan tänka mig att han blev rätt så besviken och i det stora hela så tror jag att han mer eller mindre blev utlovad en startplats som Valdes efterträdare när man satt i personliga förhandlingar. Dryga 2 åren senare så tycker jag att Mats har hanterat denna konkurrens situationen exemplariskt. Sällan har man hört honom klaga och gnälla, utan snarare har han suttit på sin bänk och snällt väntat på CdR och CL matcherna medans han fått se Bravo stå i buren vecka in och vecka ut. Med facit i hand kan man som supporter knappast klaga på hur allt mynnat ut sig, när man tänker på resultaten och titlarna men det är dags att ta ett beslut. Jag förstår att Ter Stegen är skeptisk kring sin framtid hos oss när han får spela så sällan. Det är inte hållbart för en så ung målvakt som ses som en av de största löftena på hans position. Han behöver spela mer. Period. Personligen är det väldigt tråkigt att denna målvaktssituationen inte kan fortsätta, för det är väldigt bra för oss som klubb att sitta på 2 st så bra målvakter. Men det är som sagt förståligt att det i längden inte är hållbart. Ska vi fortsätta med Bravo och förlora Ter Stegen och framtiden på den positionen för nuet, eller ska vi offra Bravo. Det är nu frågan. Personligen råder det inga tvivel kring vad jag själv tycker. Jag ansåg från första början att Bravo köpet var onödigt då det skulle skapa drama på den positionen, och trots att Bravo har gjort det väldigt bra för oss så börjar det scenariot nu sakta men säkert att inträffa. Mats har nu först hotat med att lämna om inget ändras, och känner jag Bravo och hans entourage rätt (hans fru) så lär det inte dröja länge innan de reagerar på detta och svarar med samma mynt. En sak är relativt säkert, vi kommer inte att se båda hos oss även nästa säsong. Det gäller att ta ett beslut. Jag lägger mina kort på Ter Stegen alla dar i veckan. Jag är inte villig att se oss förlora en så bra och ung målvakt med en framtid på 10 år hos oss för Bravos skull. Ett alternativ hade varit att låna ut honom till en klubb där han får spela mycket likt det Chelsea gjorde med Cortouis. Det alternativet hade kanske ändå varit det bästa, I don't know.
Vlom
2016-03-26 11:08
@Lionel "Rey" Messi:

Suárez 2-2 mål mot Brasilien.

Hans allra första landslagsmål sedan Englands-matchen under VM:et för snart två år sedan.
Barcelona DM1982
2016-03-26 10:29
Neymar carded, so he is now suspended and will miss Brazil's game against Paraguay next week. Diana Kristinne på Twitter. Helt ok att Neymar missar den matchen.
Annons: