/spanien/barcelona/forum/13026.aspx/spanien/barcelona/forum/13026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-02-14 17:03
Ashburton

Så i Meridas fall är det reglerna det är fel på? Kidnappningen är således okej då systemet och reglerna uppmanar till det? För det har ju skett otaliga gånger innan och efter av andra klubbar? Nej just det, det har det inte.
Spanien Ashburton
2011-02-14 17:01
Hunting Bears //

Vem har sagt det? Men i Chamakhs fall var det så.

tarrak //

Barca lade faktiskt fram ett kontraktsförslag till Merida som han tackade nej till, för att istället skriva på för oss. Det tycker jag är fel på ett vis, men reglerna för att skriva kontrakt med spelare under 18 (rätta mig om jag har fel) är helt annorlunda i Spanien vilket är den stora haken i de här fallen.
PedroRodriguez
2011-02-14 17:01
Na Na Na Nasri

Nej nej, du får gärna diskutera på en sansad nivå här. Hmm..vill inte tippa resultat, men jag står fast vid att vi tar oss vidare. I alla fall så blir det två supermatcher att kolla.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-14 16:59
Ashburton

Herregud människa, läs om det jag skrev. Ni har gjort bland de smutsigaste övergångarna de senaste åren (Chamakh, Merida, Fabregas osv.) och ni är som gamar när det gäller att flörta med talangerna i La Masia. Är det ok enligt dig?

Nej, läs om, läs rätt. Ni FLÖRTADE med Chamakh när han hade kontrakt med Bordeaux, men ni säger inget om det. Men när vi flörtar med Cesc så är det helt plötsligt dåligt? Du får ta och bestämma dig.
Enligt dig så var det ok föratt Chamakh ville till Arsenal, om då Cesc vill till Barcelona, vart i ligger felet i att uppmuntra honom?
Han har ju Barcelona DNA, vad ska man annars säga? Hans familj och vänner bor i Barcelona och han är skolad i La Masia, det är knappast så att det är Arsenal som har gjort honom till den han är.

Äh, jag orkar inte ens. Det är så mycket dubbelmoral och bullshit från er. Du säger emot dig själv så mycket att jag har tagit fram popcorn och skrattar.
Det är tack vare sådana som dig som man slutar gilla Arsenal.
Hunting Bears
2011-02-14 16:57
Just det ja. När Arsenal värvar spelare är det ju alltid spelarens favoritklubb och det är spelaren som sätter press på sin klubb. Glömde bort det helt.

Hur kommer det sig att gunnersfansen aldrig någonsin kommenterar Fran Merida affären? Om ni är så jävla informerade om er klubbs sätt att värva och vad som har hänt mellan Barcelona och Arsenal kan ni väl förklara vad som var det vackra med värvningen av Fran Merida?
Na Na Na Nasri
2011-02-14 16:55
// PedroRodriguez

Jag kan dra ifall du vill. Men lite kul att diskutera istället för att smutskasta varandra med onödiga påhopp med mera.
Resultat i matcherna ? :)
Spanien Ashburton
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Vi flörtade inte, Arsenal var intresserade av Chamakh sommaren innan, men då ville Girondins ha väldigt mycket betalt. Chamakh blev själv lite förbannad eftersom att Arsenal varit hans favoritlag sedan länge och sade att han ville gå som fri transfer till Arsenal efter säsongen, vilket han gjorde då vi erbjöd kontrakt efter säsongen var slut helt regelenligt. Ser faktiskt inte dubbelmoralen måste jag säga.

Ja klart de vill ha Fabregas, och jag tycker inte att det är konstigt om han själv vill spela hos er. Dessutom, vill ni köpa honom så får ni lägga ett bud, det kan inte hindras. Men på det sättet ni försökte göra affärer med ert "Barca-DNA snack" var faktiskt inte bara oerhört respektlöst utan borde även vara straffbart om FIFA hade skötts på rätt sätt. Jag hade inte gillat om min klubb hade försökt göra affärer på det sättet men ni verkar tycka att det är helt ok, det som förvånar mig.
Barcelona tarrak
Ashburton

Att hålla på och tjafsa om några uttalanden i tidningar efter att eran klubb stått för en av tidernas smutsigaste värvningar (Fran Merida) säger allt om er. Att skriva kontrakt med ett, i juridisk mening, barn som av sin agent hållits gömd i månader från den klubb han rätteligen tillhör, stannar inte vid att vara osportsligt utan gränsar nästan till traficking.

Gå nu och var ett moraliskt föredöme någon annanstans!
PedroRodriguez
2011-02-14 16:53
Å nej! Arsenalfansen blir bara fler & fler!

Na Na Na Nasri

Svårt & säga. Tror att matchen på Emirates blir en tuff nöt att knäcka men hemmamötet på CN tror jag vi vinner enkelt.
AndreD
2011-02-14 16:50
De är antingen påhittade eller förvrängda av engelska skittabloider, men du är för enögd för att fatta det.
Na Na Na Nasri
2011-02-14 16:49
Tjenare Barca fans.

Ni klagar mycket om att ngra av oss skriver dumma inlägg, men det finns faktiskt några detta forum som skriver skit inne hos oss också. Men men.

Vad tror ni det blir för resultat över 2 möten ?
Väl mött.
2011-02-14 16:49
Ashbuton

So what? Det är klart att Xavi, Pique osv. vill ha Fabregas i laget, de är ju goda vänner och Xavi ser Fabregas som sin efterträdare. Vad ska de annars säga?
Fan, skippa den här moralpredikan, i slutändan så är det Fabregas som bestämmer vart han vill gå. Om hans hjärta var med Arsenal så stannar han, annars går han hit oavsett vem som säger vad.
Man kan ju tro att Fabregas är en hjärndöd zombie utifrån hur ni uppfattar honom.

Återigen, dubbelmoral. Arsenal flörtade med Chamakh när han hade kontrakt med Bordeaux och man väntade till kontraktet gick ut. Ni gjorde exakt samma sak med Merida och Cesc, istället föratt prata med klubben så gick ni bakom klubben och lovade gröna kullar och guld till pojkarna.
Men juste, när ni flörtar med spelare så är det ju givetvis bra, men Gud förbjude om någon annan gör det.
Spanien Ashburton
2011-02-14 16:45
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Allt blaskorna säger? Hur mycket jag än vill tro att det är en tidningsanka så kan inte ALLA de uttalanden som era spelare gjorde förra året vara påhittade. Jag önskar själv att det vore så, men med lite resonligt tänkande så kan man aldrig påstå att det bara var fabricerat av blaskor.

Angående Chamakh så ville han själv till Arsenal, och vi erbjöd honom kontrakt EFTER säsongen när hans kontrakt var utgående. Jag behöver väl inte ens jämföra det med Cesc?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-14 16:45
"du köper allt blaskorna skriver."

Hallelulija, där kom orden jag sökte!!!!!
Arsenal fansen tror så fort media hittar på nåt skit att det är 100% korrekt och därför har deras hat mot Barcelona uppstått, media är boven.

Fan, lägg ner!
Barcelona får prata hur mycket dom vill om att dom vill ha CESC till Barca...

Har inte CESC en egen vilja eller? Han bestämmer väl för fan själv vart han vill spela, trött jag blir..

Annars är avundsjuka en stor del av det "Svenska" hatet mot Barcelona.
2011-02-14 16:41
Ashburton

Jag ogillar fansen föratt ni pratar om att vi lockar över Fabregas medan ni i samma veva har gjort det i flera år (Fabregas, Chamakh osv). Ni är så fulla av skit att varje gång ni öppnar munnen så ramlar det ut bajs, och jag menar inte alla, utan en överväldigande majoritet.
Du verkar vara ännu en Arsenalsupporter som inte kan tänka själv, du köper allt blaskorna skriver.

Jag gillar personligen Van Persie, om han skulle hålla sig skadefri så skulle han vara i samma nivå som Rooney. Förmodligen världens bästa vänsterbössa.
2011-02-14 16:40
Hunting Bears

Många av de svenska är sen Ljungberg och Henry tiden, denna stad (Västerås) kryllar av Arsenal och Madrid fans.
Tyck synd om mig som måste bo häääär :O

Det finns dock en och annan Barca supporter så man överlever väl..
Ett annat lag som det hejas på mycket i Västerås är Chelsea och på en pizzeria/sportbar (fast nu har dom inget alkhol tillstånd, hehe) sitter det en stor flagga:

"We were here when were shit" - haha :D
Valencia JackW
2011-02-14 16:40
Har läst några sidor både här och på Arsenalsforum, det flesta inläggen handlar om vem som är bäst etc..
Frågan är hur orkar ni? (då menar jag arsenalfans också)
Låt matcherna tala för sig själva om vem som är bättre..

Annars önskar jag barcelona lycka till och hoppas på en anfallsrik match med mina kära rödvita som segrare.
Spanien Ashburton
2011-02-14 16:38
Frodo //

Får jag fråga varför du inte gillar Arsenal som klubb? Att vissa fans kommer hit och är dryga har väl ingenting med klubben Arsenal att göra. Sen är många här dessutom lika goda kålsupare som några av oss. Ni har bättre spelare på de flesta positioner, men att ni sitter och säger att t.ex. van Persie är överskattad (11 mål hittills 2011) visar bara på okunnighet, arrogans som gör att man inte riktigt kan ta en del saker ni säger på allvar. Jag ogillar Barcelona, för sättet era spelare och klubb skötte Cescaffären i somras, men jag respekterar er fortfarande och kan hålla en vettig nivå. Alla är partiska och ser saker på litet annat sätt men många av er har tyvärr varit allmänt dryga ni också.

Blaugrana91 //

"Lär ju iof bero på att Arsenalfansen är avundsjuka på Barcelona eftersom det är Barca som deras klubb försöker efterlikna"

Killen med koll! Arsenal försöker inte på något som helst sätt likna Barcelona som klubb. Ge mig exempel, tack! Nästan allt Arsenal är idag har Wenger utvecklat i 15 år. Prata inte om saker du inte vet någonting om.
2011-02-14 16:38
älskabarcelona

"ooo nej inte igen vi är ute!! Vi har ingen chans!! , Bla bla bla " . Nu så är alla plötsligt kaxiga :S"

Kan liknas vid en Madridstas beteende, det spelar ingen roll hur många gånger vi kör över dom, ett halvår senare är ALLTING glömt och dom är bäst i världen igen..
Hunting Bears
2011-02-14 16:37
Andreas - V.V [Barney S]

Och alla Arsenalfans är också medgångssupporters från när de vann titlar på löpande band. Kan jag ju garantera.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 16:36
Barcelonistas

Jag har egentligen inte heller något emot själva klubben, men som du säger deras fans är jäkligt otrevliga.
Dock gillar jag inte att Arsenal försöker köpa alla talanger som finns i La Masia...
2011-02-14 16:36
För övrigt kommer vi ha 2000-2500 Barca supportrar på plats @ Emirates.

Barca fansen brukar ju kunna hålla ställningarna hyfsat på bortaplan i alla fall.

Barcelona älskabarcelona
2011-02-14 16:35
Är det bara jag som kommer ihåg folkets reaktion på Arsenals forum när dom fick Barca som motståndare i åttondelsfinalen?? . "" ooo nej inte igen vi är ute!! Vi har ingen chans!! , Bla bla bla " . Nu så är alla plötsligt kaxiga :S
Barcelonistas
2011-02-14 16:33
Blaugrana91

Jag har inget emot Arsenal som klubb ( undantag gonner fansen)

Borell är ett bra exp på hur en gooner är, avundsjuk på Barca etc...
2011-02-14 16:32
När några Arsenal fans kommer med uttalanden som detta så tappar man bara all respekt för dom..

"Alla Barcafans i Sverige är medgångsfans som hakade på Barcelona tåget när det började gå bra"

Summan av kardemumman, vi är alla medgångssupportrar.
Barcelona har inga supportrar som står bakom laget i vått och torrt i Svedala.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 16:32
Lite underligt egentligen hur det kan ha blivit en sån "rivalitet" mellan Barcelona och Arsenal...
Lär ju iof bero på att Arsenalfansen är avundsjuka på Barcelona eftersom det är Barca som deras klubb försöker efterlikna.
Barcelona Manita
2011-02-14 16:31
tarrak

Kan bara hålla med. Man är nästan redo att tappa ligan för att Arsenal ska åka på storstryk igen på Camp Nou. Jag har nog aldrig stött på lika dryga fans som Arsenals om jag ska vara ärlig.
Barcelona tarrak
2011-02-14 16:23
Manita

Utan tvekan! Gillar inte att generalisera, men jag gör ett undantag för Arsenalsupportrar som utan tvekan är den drygaste och mest irriterande samling människor jag stött på. Ord kan inte beskriva hur gärna jag ser en ny utskåpning som den på Camp Nou senast.
Barcelona Frodo
2011-02-14 16:21
Rivaldo!

Jag hatar inte Arsenal. Jag gillar bara inte klubben och dess fans. Däremot är jag villig att diskutera om matchen på onsdag men det är tydligt att Arsenalfans inte kommer hit för att diskutera. Jag skrev det igår och jag skrivet det nu igen. Hur ska Arsenal spela? Låg/hög backlinje, hög press, spela mycket centralt eller använda sig av kanterna, försöka hålla i bollen eller gå på snabba avslut via kontringar? Inte en enda Arsenalsupporter har kommit in hit för att diskutera taktik och strategi utan det är bara en massa skitsnack som att Song är bättre än Busquets och andra dumma och onödiga spelarjämförelser som inte leder någon vart.
2011-02-14 16:18
Manita

Det finns i princip samma antal hos alla "lags" fans..
Annons: