/spanien/barcelona/forum/13023.aspx/spanien/barcelona/forum/13023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Salcini
2011-02-26 13:39
Rambla~

Det har du rätt i visserligen. Kanske låta Afellay stå för bredd på högerkanten och låta Adriano löpa in mellan honom och centern så kan det bli intressant.
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:36
Varför inte köra med båda, Bojan och Afellay tillsammans med Villa i anfallet. Låt Pedro starta på bänken i denna match, han har inte varit lika bra som han brukar i de senaste matcherna.
Barcelona Salcini
2011-02-26 13:26
Intressant laguppställning för kvällen

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Busquets
Messi-Iniesta
Pedro-Bojan/Villa-Afellay/Villa

Abidal har visat upp sig bra som mittback och vore dumt att chansa med något annat då Busquets senaste vikariat inte var helt och hållet stabilt, även om det är intressant för framtiden.

Messi på mittfältet därför att han är mer inkörd i triangelspelet och one-touch spelet där än vad Afellay är. Därför tror jag att Messi kan få spela där bak för att få fart i passningsspelet på mittfältet.

På anfallet blir det antingen Bojan eller Afellay. Jag vill att det ska släppa för Bojan och jag tror han mår bäst av att spela från start. Afellay behöver dock också speltid för att kunna vara med och utmana om en startplats och ge mer rotation till laget.
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:16
Wengers fåniga försvarstal:

You forget that this boy is English. He has an English passport, his mother is from England and hopefully he will join us in the summer,' Wenger said.

'We have players who leave us for other professional clubs in England. 'We have done what just is legal.

'I love Barcelona, I love Catalonia - I have nothing against them, but when a player who is half English and Spanish wants to join us, why should we turn him down if its all legal?

'If we have done something illegal, I will say "sorry, my boy, we cannot do it". 'Plenty of players leave us under exactly the same rule.'

Wenger, though, would not be drawn on Rosell's comments. 'I do not want to go further on that front because it is very difficult,' he said.

'If you go in the academy of Barcelona and you look where all the players come from, come back to me and we can talk about it.'

Först svamlar han om att pojken minsann är engelsk eftersom hans mamma är engelsk. Ok? Vad har det med saken att göra? Vi anser ändå att du är en slemig typ som fiskar efter våra talanger på ett fult sätt. Hans nationalitet har inte med det här och göra.

I slutet återkommer han till att det minsann finns många unga talanger från andra länder i La Masia? Jaha, och vad är poängen? Vad spelar det för roll liksom? Ska Barcelona utbilda dem bara för att du ska senare ska dra nytta av det, när du sätter griller i deras och familjens huvuden?

Wenger, du börjar bli gammal och lite senil. Ar det inte dags att börja tänka på pensionen och kanske ägna tid åt barnbarnen istället? Om han nu tvunget måste vara nära barn hela tiden.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-26 13:13
Skäms dom inte? Hutlöst dyrt..

Skulle gå på sportbaren @ La Rambla alla dagar i veckan före att betala 7000 kr för att sitta HÖGST upp på kortsidan, sicket skämt :D
Max 2000 spänn betalar man för Barcelona - Arsenal imo och då med bästa möjliga platser.
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:05
Den där Falk har ju inte alla hästar i stallet, det är ju också välkännt kan jag påstå.

Dessutom borde han kanske lära sig att skilja på Laporta och Rosell. Det var den sista som uttalade sig om moral och inte Laporta. Vad vet han om Laportas moral? Det enda han känner till om den är från tidningsrubriker från sensationskåta rubriksättare. Det rimmar också väldigt illa när han nämner ordet moral samtidigt som Wenger ingår i diskussionen. Gör om, gör rätt Falk!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-26 13:01
Arsenalfansen gömmer sig fortsatt bakom lögner för att inte den svidande sanningen ska leta sig djupare in i deras svarta själar.

Angåenmde matchen i kväll;

Garanterat tufft. Spelet utan Alves och Xavi kommer bli en aning annorlunda, och vi kan räkna med en ganska ryckig matchbild utan flow.
Spelar ingen roll hur Pep formerar laget, det finns ju trots allt inte SÅ många valmöjligheter, det viktiga är att effektiviteten framför mål finns där tillsammns koncentrationen i backlinjen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-26 12:54
Kanske enklare för Wenger att öppna en egen akademi i Katalonien så slipper vi alla diskusioner. Men det är ju klart en sådan sak skulle ju kosta pengar så det lär ju inte hända.....

Cesc, Merida, och Toral. Även försök nu senast på Samper och Ballesté. Även Deulofeu försökte man på 2008 samt bägge böderna Alcantara, Thiago och Rafinha. Suck vad trött man blir.

Hade alla Arsenals försök gått igenom hade man kunnat byta namn till FC La Masia...
Barcelona Emily
2011-02-26 12:47
Det roliga med Magnus Falks artikel är ju att det är en sorts hyllning till La Masia. Trots att han försöker fylla den med spydiga uttalanden om Barcelona är det ju ett faktum att deras kapten och överlägset bästa spelare är från just La Masia. Extra roligt är det också att han vill lämna Arsenal för att sitta på bänken i Barcelona, då han i dagsläget inte petar varken Xavi eller Iniesta. Det måste svida i ett Arsenalhjärta.

Att Arsenal ständigt söker sig till våra ungdomar är ju inget annat än en komplimang egentligen. Visst blir man sur när dom ständigt fiskar i våra vatten, men det är ju för att vi utvecklar dom bästa spelarna. Arsenal är inget annat än Barcelona-wannabes och trots Magnus Falks pinsamma kommentarer lyser avundsjukan igenom.

Självklart kan inte någon Arsenal-supporter förstå vår frustration, eftersom dom inte utvecklar talanger och världsstjärnor på löpande band. När dom gör det kan dom ju återkomma. Tills dess borde dom ha Fabregas-historian färskt i minnet, hur sura var dom inte över den karusellen i somras...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 12:39
Artikeln
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-26 12:38
Det kommer bli väldigt tufft ikväll, vilket Pep och Tito är väl medvetna om. Mallorca är ju riktigt starka på sin hemmaarena, även om dom inte har lika bra statistik där som förra säsongen.

Tunga avbräck för Peps manskap. Xavi och Alves måste ändå vara de tyngsta, då vi inte har ersättare som ens är i "närheten" av dom.
Pinto gjorde ju en bra match senast mot baskerna, och han får lite väl mycket kritik ibland. Det är ju trots allt inte många klubbar som har en så här pass "bra" andremålvakt.
Abidal har gjort det väldigt väldigt bra de här matcherna han har ersatt Puyi i mittförsvaret. Vill dock ha honom som vänsterback idag av taktiska skäl.

Hoppas på denna elva av Señor Pep:
Pinto
Adriano, Busquets, Piqué, Abidal
Affelay, Mascherano, Iniesta
Pedro, Messi, Villa

Petar Maxwell till förmån av Affelay. Mallorca lär troligen ha Nsue på högerkanten, som är väldigt snabb, tekniskt och bra en mot en. Därför känns det stabilare med Abidal än Maxwell, då fransmannen är hästlängder bättre i det defensiva spelet. Dessutom är Abirey även ett hot offensivt med sina "markinlägg". Det innebär att det blir en ledig plats i mittförsvaret, och där har vi knappt något att välja mellan då Puyol är borta. Vi har Milito... Ja, det var det vi hade... Busi har gjort det bra när han har fått förtroende av Pep i mittförsvaret, och därför känns han som det självklara alternativet.

Sen är Adriano den enda högerbacken vi har utöver Alves. Han är en helt okej ersättare.
Då Busi är mittback finns det inte så många alternativ på mittfälltet. Keita är ingen startspelare, detsamma gäller Thiago(ett tag till iallafall). Därför tycker jag att Ibi är det självklara valet. Han har ju dessutom gjort det bra när han har fått spela.
Utöver det är det inga överaskningar.

Tror på 3-0 till Blaugrana. Målskyttar: Iniesta, Pedro och Bojan

Blir stream ikväll... Jäkla Canal Plus(eller Canal Minus)
PedroRodriguez
2011-02-26 12:18
Hetfield

Läste nyss igenom den. Helt ointressant nonsens, och innehöll massor med stavfel. En Arsenalsupporter i ett nötskal.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-26 12:13
Hetfield//

Håller med, dom lägger ribban själv när deras Red publicerar sådana texter.
2011-02-26 12:01
Återigen en hatfylld artikel från Magnus Falk (Arsenal red).

"Nu tycker den gode Laporta att Wenger agerar omoraliskt, som gör på detta sättet. Själv är jag förvånad över att Laporta kan sätta ihop en mening utan att säga Fàbregas i den. Att kraken inte har en uns av moral i kroppen är väl känd."

"Barcelona-talang nummer tre till Gunners. Nummer ett var en stor succé, Nummer två en gäspning. Vad händer med nummer tre? Skall vi tror på framgång? Ja, det gör vi. Alltid skönt att sedan gnida in det lite extra i den katalonska jorden."

Är det verkligen så konstigt att vi ogillar Arsenalfansen när deras redaktion skriver som en hatfylld 6 åring?
Men men, deras redaktion är inte precis kända för deras höga IQ nivå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-26 10:29
Håller med Barcelonito. Precis vad som helst får hända den här matchen, bara vi vinner. Dock tycker jag inte man bör starta med Masken, Sergio är också väldigt duktig defensivt. Keita kan jag dock tycka borde starta.
På mittbacksplatserna borde man behålla Abidal då han har varit helt fantastisk, och hans gryma försvarsspel och tacklingar kommer verkligen behövas.

Om vi tappar poäng kommer vi bara vara 2/3 poäng före Real, och då börjar det kännas jämnt. Detn skulle vara riktigt roligt om vi kunde behålla en säker ledning ganska långt fram, helst till El Clasico.
PedroRodriguez
2011-02-26 10:28
Barcelonito

Nja, säkrare tycker jag personligen det inte känns med tanke på att Busquets sett rätt så vilsen ut när han fått agera mittback. Abidal får fortsätta spela mittback tills Kaptenen är tillbaka.

Svår match ikväll. Mallorca har varit ojämna på hemmaplan men vi har inte Dirigenten eller Evighetsmaskinen på plan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-26 10:05
Det blir riktigt tufft utan lagets 3 ordinarie lagkaptener och dessutom Dani Alves.

Antar att Adriano - Pique - Abidal - Maxwell startar. Men själv hoppas jag på Adriano - Busquets - Pique - Abidal. Det känns mycket säkrare så. Nu när det luktar poängtapp så är det lika bra att köra lite defensivt och kriga sig till vinst. Ser gärna Masc - Keita - Iniesta i mitten. Bara kriga sig till 1-0 och för en gångs skull inte bry sig om skönspel.
2011-02-26 09:41
Frodo

Man ska ta allt med en nypa salt, men jag är säker på att Pep gillar Pirlo då båda är/var samma spelartyp, en regista.

Pirlo skulle ju vara en tillfällig lösning till rotera med Xavi då båda har playmaker hjärnan.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-26 09:37
Vill någon betala 10 miljoner fär Hleb?! Sälj!
David Villa #7
2011-02-26 09:29
Cardoner (vice-president): "Half of Barcelona's 670 club members from Sweden didn't renew their membership after Ibrahimovic left." [md] Haha jaha ...
Barcelona Barcelona!!
2011-02-26 05:32
Det blir tufft utan Valdés, Puyol, Xavi och Dani Alves..... som erättare borde det väl bli Pinto, Abidal och Adriano, vilket då skulle ge en backlinje med Adriano-Piqué-Abidal-Maxwell, känns inte superbra med tanke på hur vilset det såg ut i Barcas försvar mot Bilbao....
Ersättare till Xavi blir väl Keita eller Mascherano, då skulle det alltså bli Iniesta-Mascherano/Keita-Busquets och anfallet det vanliga med Messi, Villa och Pedro.

Barcelona Frodo
2011-02-26 02:11
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"

Det tror jag inte. Han är inte särskilt rörlig längre vilket är viktigt både i spelet med och utan boll. Han kommer inte att kunna hantera presspelet. Dessutom så lär han säkert kräva en fet lön oavsett vart han hamnar med tanke på att han går på free transfer. Min gissning är att han stannar kvar i Milan där de gillar ålderstigna spelare.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 02:09

Har personligen haft svårt att tro på det, men om du säger att han ska ha setts på Barcelonas flygplats så kan man ju börja fundera...

Jag har lite svårt att se varför man ska värva honom? Som en backup till Xavi? Njaa vi har ju redan både Thiago, Afellay för att nämna några och dessutom lär ju Fabregas komma i sommar. Så jag har lite svårt att se syftet med den värvningen isåfall.
Barcelona Barca4eva
2011-02-26 02:06
Barcelonistas

Adriano - Pique - Abidal - Maxwell

Afellay - Busquets/Masken - Iniesta

Pedro - Messi (längre ner) - Villa

Så tycker jag att det borde se ut med tanke på alla skador, vi behöver även vårat bästa anfall.
2011-02-26 02:03
Stämmer detta?

Det är inte första gången Pirlo ryktas till Barca denna säsong och jag tror inte det är någon rök utan eld. Det här känns som ett utav dem seriösare ryktena då det t.o.m sägs att Pirlo har setts på Barcelonas flygplats.
Barcelonistas
2011-02-26 01:47
Blaugrana91

Messi-Busquets-Iniesta
Pedro-Villa-Afellay

Enligt mig vore detta den bästa uppställningen imon, för med både Busi och Masken så blir det en jävla hönsgård.

Men det lär bli Guardiolas favorit som spelar på mitten Keita.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 00:53
Så här kan vi ställa upp imorgon:

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Busquets-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Eller en annan variant:

Afellay/Thiago/Keita-Busquets-Iniesta

Eller en variant som jag faktiskt gärna skulle vilja se:

Messi-Busquets-Iniesta
Pedro-Villa-Afellay
Som sagt vore intressant att se Messi ta Xavis roll, vad tror ni om det? :)
Atlético addeh
2011-02-26 00:44
I länktips hörs det hur La Masía uttalas, det kommer bara några sekunder in i klippet.
Atlético addeh
2011-02-26 00:40
C.A.K (Lyon)

Det uttalas ganska snabbt med betoning på i:et.

Abbe

Ja, det är väl självklart. Det jag menar är att han fortfarande är väldigt långt ifrån startelvan och utan Xavi i en sådan viktig match om imorgon kan man inte chansa och sätta in Afellay från start. Just my opinion.

Fast om Afellay någon gång i framtiden skall närma sig startelvan, vilket jag dessvärre tvivlar på, är det sådana här tillfällen han måste ta chansen, dvs när ordinarie spelare saknas och speltid ges.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-26 00:32
C.A.K

"La Masiiiia" uttalas det.

elbraco

Nej, Afellay har inte varit dålig sedan han kom hit. Han gjorde en ganska anonym insats senast mot Sporting i en match som hela Barca underpresterade. Utöver det har han verkligen tagit för sig och överträffat de flesta förväntningar här inne. Många matcher har han varit den som kämpat allra mest och det var en fröjd att se hur snabbt han växte in i laget och ständigt utgjorde ett hot när han stormade fram. Så jag kan inte tänka mig att folk här inne har slutat tro på honom efter hans senaste 45 min. Snacka om att vända kappan efter vinden isåfall....
Annons: