/spanien/barcelona/forum/13022.aspx/spanien/barcelona/forum/13022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-02-16 12:07
Hetfield
"Tur att sexet är två timmar och inte ett hundrameterslopp där det är över efter 9.58" Jotack..... ;) du är uthållig antar jag?

skämt åsido, cred till Klint för sin insats i Inför-radion. Fan va bra att iaf EN person hade någorlunda kvalité i micken/telefonen, tycker det var svårt o höra i både Arsenal, Milan och Spursred :P
Barcelona Siempre Barça
2011-02-16 12:04
asså kan ej vänta längre jag e så jävla taggade inför arsenal matchen :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-16 11:59
Jag är så taggad, det var längesen jag kände att en match innehöll så mycket dramatik. I ligan så finns det knappt någon spänning när vi möter de andra lagen, men idag så pirrar det till i magen.

Jag är personligen nöjd med kryss, det är trots allt bortaplan.

Canaletes

Man kan säga samma sak om sex :P
Canaletes
2011-02-16 11:53
Va man längtar!!! Tur att en match är två timmar och inte en 100-meterslopp där det är över efter 9:58 sek :P
Barcelona FaderMessi
2011-02-16 11:47
någon som är i london, som ska gå o se dem träna på queens park rangers arenan?
Barcelonistas
2011-02-16 11:17
Shet va man njöt av den franska maten i Paris för att senare se spurs vinna mot bögfelts lag.

Idag på morgonen gick jag ut och tog en cigg och fällde några tårar, o jag visste att detta är laget i mitt hjärta!

VISCA BARCA
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-16 09:50
Cataloniaboy //

Jänkarna har kommit åt rojadirecta.org, nu får du knappa in .es istället för att komma fram. Veetle kan vara riktigt bra iof, ibland finns det flera öppna "vip" länkar som brukar ha betydligt bättre bild än många andra streams.
Fast rojadirecta är väl mer av en port till andra streams? De jobbar väl snarare med att ge länkar till olika sidor som visar matcher, istället för att operera dem själva?
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-16 09:43
Man är riktigt riktigt taggad inför matchen ikväll. En vinst skulle betyda väldigt väldigt mycket inför returen.
Kul att Thiago fick följa med till London. Som vanligt ska en spelare bort(?) från matchtruppen innan avspark, och det lär väl bli Thiago. Han ser säkert det bara som en bonus att han blev uttagen från början.

Tyvärr sänds den på Viasat Fotboll, vilket gör att man måste streama. Har dock laddat ner Veetle på min dator. Mycket bättre än RojaDirecta. Vad har förresten hänt med RojaDirecta? Funkar inte att komma in på sidan längre.

Visca Barca!!!
2011-02-16 09:36
Får också en känsla av att Arsenal kommer vara relativt avaktande i början av matchen och se hur vi startar. Får vi igång den där dunderpressen vi hade förra säsongen tror jag inte att motståndarna kommer försöka spela sig ur situationer.
Blir väl i så fall långa djupledsbollar ut på kanten mot Walcott/Arshavin och en target i V. Persie längre upp centralt.
Men som Barcelonito / Lucho Enrique 21 skrev, så kommer nog Busquets tilldelas rejält med ansvar i den här matchen. Det gäller att täcka snabbt den lilla ytan i straffområdet som kommer bli fri om nu Abi eller Pique tvingas ut på kanterna för att täcka Arsenals yttrar.
Hade varit intressant att se Masch i den uppgiften idag, med tanke på att han är steget snabbare än Busquets i hemjobb. Men det är nog mycket som talar emot den teorin iof.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-16 09:17
Rivaldo!//

Vill inte vara dryg men Wenger säger väl samma sak som han alltid har sagt och Laporta säger också samma sak som han alltid har sagt. Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med länken.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-16 09:14
Jag skulle förvänta mig hög press ifrån Arsenal på vår backlinje för att störa uppspelet. Men jag undrar hur villiga är Van Persie, Arshavin och Walcott att hålla på med "sånt". Jag har en känsla av att de är lite för bekväma med att slås energi på press, kanske inte Walcott. Fabregas kan pressa, det vet jag.
Jag trodde samma sak inför el clasico sist med det visade sig att Özil, Cr och kompani inte var precis de rätta spelarna att sätta på press i långa stunder.

Men det känns ändå att arsenal kan variera anfallsspelet rätt bra idag. De kan köra med snabba kontringar mot båda Walcott och Arshavin, i fall de inte kommer få låna bollen så ofta.
De kan också köra med långa höga bollar mot Van Persie som är duktig huvud spelare samt en rätt bra target player.
De behöver alltså inte mer än 40 procent bollinnehav för att hota oss. Kom ihåg att två mål som de gjorde mot oss förra säsongen var rent av kontringar.

Vi släpper kanske ett mål eller ett par, men med effektivitet så kan vi göra fler. Jag tror att Barca kommer att försöka dra ner på tempot rejält redan från minut ett. Det har vi gjort nästan i alla borta matcher i Cl de senaste åren. ibland var det faktiskt för vår nackdel, men mot Arsenal är det nog smart.

Men matchen kan till slut hamna på en balansvåg som gör att inget av lagen för många möjligheter och matchen kan bli målfattig. Alla förväntar sig dock många mål.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-16 08:50
Wilshere och Song på mittfältet ikväll. Det är småbarn som Xavi och Iniesta bara måste köra över. Visst, de är duktiga barn men allt annat än överkörning vore dåligt av de 2 Barcaspelarna.

Känner jag lagets taktik rätt så kommer vi pressa högt och försöka få ett snabbt mål för att tvinga Arsenal att öppna upp ännu mer. Dessutom dödar vi lite av deras djupledsspel på samma gång när de tvingas köra på höga bollar från försvaret.

Busquets 2 huvuduppgifter är nog att 1. Pressa Fabregas, 2. Hamna mellan våra 2 mittbackar, nu när vi spelar med Maxwell. Det ger Abidal möjligheten att ta hand om Walcott ifall Maxwell som så många gånger förr inte hinner hem i tid. Samtidigt är det bra att ha Maxwell högt upp för presspelet.

Offensivt tror jag att Barca kommer satsa på ytan mellan ytterbackarna och närmaste mittbacken. Där har Arsenal sin svaghet. Gäller bara för Dani Alves att slicka linjen och öppna upp för Pedro och Messi.
Spanien Rivaldo!
2011-02-16 08:10
Wenger uttalar sig om Cesc's övergång till Arsenal på deras officiella hemsida, se länktips.
Barcelona Ghazza
2011-02-16 08:02
Sami,

Birro är en känslomänniska. I princip allt han skriver om är poetiskt och romantiskt. Det skulle inte förvåna mig om han liknar idioten vid en gladiator som viftar med den italienska flaggan.. Jag har hört folk försvara Gattusos beteende genom att trycka på att det behövs tuffa spelare. Sant, förutom det att han inte är speciellt tuff. Faktum är att han är en fjant.

Ta Puyol. Där har vi en krigare som samtidigt är en sann gentleman och kapten. Ett föredöme för alla ungdomar.
Barcelona .Sami.
2011-02-16 02:15
Birro på expressen.se:

"För övrigt anser jag att Gattuso är en hjälte..."

Ehh..va?
Canaletes
2011-02-16 02:03
Godnatt, snart smäller det!!!! :D
2011-02-16 01:36
Marc Overmars#11 //

Visst stämmer det att en stor del i vårt försvar ligger i pressen, men att inte ha Puyol i startelvan kan synas rejält i vissa matcher.
Han kanske inte är den bollskickligaste spelaren i laget, men han bidrar med lugn i försvaret och ett jävlaranamma som kan vara helt ovärdeligt ibland. Inte minst såg vi detta i Clasico mötet på Camp Nou 09/10.
Som tur är har Abidal preserat väldigt bra i Puyis frånvaro, så det är snarare vänsterbackspositionen som spökar lite =/

Hursomhelst, hoppas det inte sker några ytterligare skador nu i sista minuten, varken i Barca eller Arsenal. De bästa matcher spelas när båda lagen är friska!
Hade varit ironiskt med ett 0-0 resultat med tanke på hur stora förväntningar alla har inför matchen. Sedan i returen; 1-0 till oss efter självmål i krysset av Fabregas i slutminuterna =)

God natt!
Spanien Marc Overmars#11
2011-02-16 01:08
Även om Puyol saknas för er kan jag inte se det som ett avbräck då man knappt får låna bollen från världens bästa lag. Anfall är ert försvar, måste säga det kännas lite mer hoppfullt att möta er i år än förra säsong, trots att ni känns ännu bättre än förra säsongen :-)
Barcelona .Sami.
2011-02-16 00:48
Jag tror Hussfelt har svårt att sova:)
Barcelona barcafan86
2011-02-16 00:21
Ja, då va man hemma från baren efter en skön CL kväll, så får jag för mig att ta en titt på aftonbladet.se. (FAIL) Tydligen spelades två matcher mellan Miilan och Tottenham ikväll: en där Zlatan står en meter offside och en AB version där han blir orättvist avblåst för en knuff. Tydligen såg 57% av ABs läsare på deras version av matchen. Att dom orkar
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 23:36
Så jäkla bra att Tottenham vann, dem förtjänade det verkligen!!
Och denna Gattuso, killen måste ju vara totalt störd i huvudet! Nej usch säger jag bara....
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-15 23:35
Jag kör lastbil åt Fazer Bageri (Bröd) men imorgon skippar jag Fazer jackan och kör med Barcelona jackan hela dagen, jadå! :)

Godnatt pojkar!
Be happy!
2011-02-15 23:34
haeger

Problemet med mig är .. (Jag skriver det jag tänker rakt ut och för att jag inte ska missuppfattas ibland så måste ni alla vara mindreaders vilket jag tvivlar på att ni är" ;)

But I cant live with being a little bit missunderstood..
Barcelona haeger
2011-02-15 23:33
Andreas - V.V [Barney S]

Sluta överdriv, blodigt allvar? För jag kallade dig för besserwisser? Haha :)
Barcelona Danne - Culé - 26
2011-02-15 23:32
Godnatt alla Cules, tagga inför imorgon!!! Tröjan ska va på hela dan
2011-02-15 23:29
haeger //

Lingonvecka?
Därför jag skrev "He he" ..
Tar du allt på blodigt allvar eller? Take a chill pill :)

En annan inom 3 minuters radie..

"Namn: GulaSlipsen
Sänt: 2011-02-15 22:58 Ändra
gattuso e kung, en spelade med hjärta alla ni andra håll käften"
Barcelona haeger
2011-02-15 23:27
Andreas - V.V [Barney S]

Det var väl därför han skrev 90%, lek inte besserwisser.
2011-02-15 23:27
Barcelonistas

Ödmjukhet, ödmjukhet är melodin.
Arsenal är ett bra lag, men det är vi också!
Kan gå hur som helst men hoppas så klart på Barca!

Nu ska jag sova så jag orkar upp till jobbet 03.30 (!) :(
2011-02-15 23:26
elbraco //

"Samtidigt tycker jag man ska hylla Milanfansen då alla (nåja, 90% iaf) tar avstånd från Gattusos uppförande...man hade ju kunnat tro att många säger typ "det är rätt gattuso, slå sönder dom" eller liknande. "

Namn: -AC-Milan-
Sänt: 2011-02-15 23:01 Ändra
Gattuso man måste bara älska honom hahahah så skööön han är

hehe ; )
Barcelonistas
2011-02-15 23:24
andreas

vi ska ta hem hela skiten, vi är Barca laget alla fruktar!
Annons: