/spanien/barcelona/forum/13020.aspx/spanien/barcelona/forum/13020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2011-02-15 00:18
Tja cules, har bara en liten fårga som jag hoppas ni har svaret på. Diskuterade här om dagen med en vän angående bojan. Hans första säsong, hur många mål gjorde han som totalt? Var det inte uppemot 18,19?

Tack på förhand :)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 00:17
Har ju varit lite tyst gällande Alves kontraktförlängning, men enligt Sport (se länktips) verkar det hela gå åt rätt håll nu!
Rosells samtal med Alves i förra veckan verkar med andra ord ha funkat! ;)

.Sami.

Jo håller med, inte mig emot om dem väljer att spela så, för som sagt det gynnar bara oss! :)

Barcelona .Sami.
2011-02-15 00:06
Blaugrana91
Arsenal får gärna spela med hög press. Bara bättre för oss. Det bästa för Arsenal är att satsa på kontringar. För Barca spelar väldigt högt upp med backlinjen.
elbraco
2011-02-15 00:02
SvenskaFans, av flygresenärer - för flygresenärer!
eller?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 23:57
Hmm, om jag har förstått det rätt kommer Arsenal spela med hög press mot oss...
Intressant eller ska jag säga vågat? När lag spelar med hög press mot oss så brukar det oftast öppna upp enorma ytor för oss och dessa är vi experter på att använda oss av. Så den taktiken kan innebära självmord för Arsenal.
Barcelona Barca4eva
2011-02-14 23:39
Andreas - V.V [Barney S]

Synd bara att Göteborgs konserterna jag vill gå i börjar på Juni.

Sry för OT.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-14 23:32
Vill bara tipsa om att Norwegian börjar flyga Stockholm - Göteborg 17 Februari och detta firar dom med 10.000 biljetter för 50 kr!

Stockholm - Göteborg (tur och retur) går alltså lös på 106 kr med allt inräknat.

(OBS: Jag är ej ägare av Norwegian.se så detta är ingen reklam, banna mig således inte, he he ;)

(Eftersom det är 2 stora städer kanske någon söker ett billigt sätt att komma till vardera ställe, för konsert eller vad det nu kan vara)
Länktips: www.norwegian.se
Barcelona älskabarcelona
2011-02-14 23:25
Jag tror på det Xavi sa en gång. "Arsenal är vår favoritmotståndare för att dom spelar offensivt" Vi såg senaste säsongen , spelar ingen roll om alla vad med ellr inte i Arsenals lag . Men Barca kunde skapa många chanser för att Arsenal spelade så offensivt . Barca är nog det bästa laget på att bestraffa offensiva lag . Man kan inte klara av Barca om man ligger högt med försvaret . Det fick vi se även på Camp Nou när Mourinho förlora 5 - 0 . Villa hitta luckorna ett par gånger och gjorde även 2 mål på det sättet . Även borta matchen mot Arsenal förra året så lyckades Zlatan hitta luckor 2 gånger i matchen. Hur ofta hände det under hans tid i Barca ? Aldrig typ för att alla lag brukar spela defensivt mot Barca . Just på grund av Arsenals all för offensiva spel så tror jag verkligen inte att Arsenal kommer att orka stå emot Barca .
Barcelona haeger
2011-02-14 23:12
Barcadinho

Well, så dåliga som de flesta är i Chelsea just nu så spelar det ingen roll hur bra de är på papperet. Fyfan vad de var dåliga idag, speciellt Torres som har noll självförtroende.
Men om vissa Chelsea spelare inte skulle ha en sån här dålig form, så skulle helt klart en individuell prestation kunna avgöra den här matchen. Men som jag skrev så har alla offensiva spelare urusel form och då vinner man inte ett derby på bortaplan.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-14 23:06
Att ha 11 skickliga super spelare var för sig räcker inte alltid och vinna matcher. Fulham lyckades nyss plocka en poäng av Chelsea med hjälp av ett försvarsmur som kämpade som galna under hela matchen. Chelsea radade chanser efter chanser utan att lyckas göra mål, men det var Fulham som var närmast att vinna matchen på straff i 90 min.
Vi klagar på domarna i Spanien – det var den billigaste straff som jag har sett på länge. Tur att Cech räddade, lite rättvisst bör det vara.

Jag skriver det, eftersom det har varit många inlägg på sistone som jämför olika individuella spelare. Folk glömmer att det är laget som vinner och förlorar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-14 22:55
Det verkar som styrelsen i Eurotalk är kära i tjockisen som inte kan ett piss. Han är ju med tre gånger per månad känns det som! Varje gång han är med så vill man inte ens se programmet , jag kolla förra veckan för Erik niva var med.
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-14 22:49
Liten mjukstart på uppladdningen för matchen.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 22:21
Om man vill ladda upp lite inför matchen ska man kolla in klippet i länktips!
Xavis insats (lekstuga) i Arsenalmatchen på Emirates förra året! Titta och njut! :)
Barcelona Manita
2011-02-14 22:17
(Oooo to be aGooner)

Villa spelar mest åt vänster. Barca spelar typ inte med någon central anfallare. Pedro på högerkanten, Messi precis bakom #9-rollen.
Barcelona (Oooo to be aGooner)
2011-02-14 22:08
Trippeln//
Ok, spelar Villa på kanten och kommer in i banan då eller?

Blaugrana91//
Det hoppas jag inte ni visar isf!;)
Arsenal känns också bättre i år (så vida inte Squillaci finns på banan..) än på ganska många säsonger.
Barcelona el Maestro!
2011-02-14 22:07
Mojito - Culé (un estilo de vida)//

Jag förstår vad du menar!

(Oooo to be aGooner)//

En stor förbättring som Barca har gjort är, kan man säga, att Zlatan har bytts ut mot David Villa. David Villa är en anfallare som är bekväm att spela i flera positioner i anfallet. Han rör sig mer och offrar sig också mer för laget än vad en ofta stillastående Zlatan kunde göra.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 22:01
(Oooo to be aGooner)

Inte för att skryta eller nåt, men Barcelona är denna säsong bättre än någonsin! ;)
Barcelona Trippeln
2011-02-14 21:58
(Oooo to be aGooner)

Messi har tagit en mer central roll i spelet för att få ut så mycket som möjligt av hans briljans.

Våra 3 anfallare är väldigt rörliga och byter positioner ofta precis som säsongen 08/09.

Vi har mycket stabilare målvakt och försvar.
Barcelona (Oooo to be aGooner)
2011-02-14 21:55
Det blir en intressant match på onsdag, tråkigt att det skas gå igenom samma saker för trehundrafemtioelfte gången med ganska låg nivå och okunskap av båda parter.

Jag har av teveskäl knappt sett någonting av La Liga i år, har ni några förbättringar eller försämringar jämfört med förra året eller är det bara exakt samma spel som ni haft i några år?
Barcelona Trippeln
2011-02-14 21:50
Ber om ursäkt grabbar att ilskan tog över i mina föregående inlägg!

Nu siktar vi mot vinst på Onsdag!
Visca Barca!
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-14 21:49
Sitter och kikar på Chelsea-Fulham, otroligt tråkig match. Torres spelar precis lika dåligt som i Liverpool, det var länge sedan han var bra. Otroligt skönt att han inte kom till Barcelona, om det nu var någon risk för det.

Håller med om Laporta, duktig på många sätt men han visste inte när man ska hålla käften. Han trissade upp en dålig stämning och även priset, låt andra sköta det där. Rosell har känts mycket bättre med värvningar, jag undrar hur mycket han blandar sig i det.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-14 21:43
el Maestro

angående Laporta syftar jag på hans uttalande redan innan VM där han i princip gick ut och sa att Cesc var klar för Barcelona. Tror till och med det var innan man lagt ett konkret bud.

Missförstå mig inte, jag älskar Laporta just för hans frispråkighet, men i detta fallet var det en riktig fail.

-----------

Självklart ska Busi spela som pivote, vi måste få igång bolltempot och tryggheten i uppspelen. Det är trots Arsenal vi möter och inte Almeria.

Bolltempo tillsammans med ett aggressivt presspel är nyckeln, gör vi både och är mycket vunnet. Något säger mig ändå att det kommer bli tufft på Onsdag.
Barcelona påfågeln
2011-02-14 21:31
Pique - Abidal måste väl mittbacksparet ändå bli?

Tänkte slänga in en liten hyllning till Ronaldo när han var i Barca, han gjorde ju en hel del mål :)
Real Madrid McManaman
2011-02-14 21:26
"Jag undrar vad Shakira gör nu"
Atlético addeh
2011-02-14 21:21
Hetfield

Sant som det är sagt. Förhoppningsvis har Milito redan spelat sin sista match för Barcelona.

"Pique måste göra årets match mot Arsenal, om han ska se lika ointresserad och "Jag undrar vad Shakira gör nu" så kommer vi släppa till flera lägen."

Haha, ännu en Hetfield-oneliner som slår högt. Instämmer att Piqué måste visa mycket större engagemang än vad han gjort på sistone, även om hans inställning och fightingspirit mot Sporting var bra. Han behöver väl inte göra årets match för att det ska gå väl, men större engagemang och inget jävla slarv så ska det nog gå vägen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-14 21:18
Det sista jag tänker säga om Arsenal grejen igen är att jag förstår om det kan vara frustrerande för Arsenalfansen.
Laporta är/var inte den smidigaste eller mest graciösa personen när det gäller förhandlingar och uttalanden, det är därför han är så hatad av huvudstaden för hans patriotiska uttalanden och åsikter om Katalonien.

Rosell å andra sidan försöker tona ner hela grejen genom "gapar Arsenal för mycket om transfersumman då letar vi vidare". Bättre och klokare approach.
Barcelona el Maestro!
2011-02-14 21:16
Mojito - Culé (un estilo de vida);

"PS. Den enda som jag personligen tycker ska skämmas i Barcelona för denna affären är Laporta som, åter igen, haft för slappa käkar. DS"

Som jag tolkar det så menar Laporta att han hade kunnat värva Cesc om han verkligen ville, d.v.s. han hade i så fall höjt budet, men han valde att ge sig då han inser att klubben inte ska lägga ut på honom mer än cirka 40 mille euro.
I intervjun säger han också att anledningen till det var att Cesc inte behövdes lika mycket som behovet av Villa i truppen. Han tillägger också att säga att han kan tänka sig att se Cesc i Barca om ett eller två år framöver.
Ser inget fel i det han säger.

Det som jag gillar med Laporta är att man vet om han är fisk eller fågel till skillnaden från den nuvarande presidenten. Laporta vet man var man har. Sen att fansen till vissa andra klubbar inte gillar honom. Det begär jag inte heller;-).

En annan sak.
Tabellen nedan visar varför Premier League sägs vara världens bästa liga. Inte mindre än 4 fyra lag finner man i topp 10 lagen, senaste 10-åren

. FC Barcelona, 2,550 points
2 . Manchester United, 2,523
3. Liverpool, 2,414
4. Arsenal, 2,410
5. Inter Milan, 2,358
6. Bayern Munich, 2,315
7. AC Milan, 2,296
8. Real Madrid, 2,257
9. Chelsea, 2,235
10. Rome, 2,028
Barcelona B-Guden
2011-02-14 21:16
Barcelonistas

Inte som mittback det har han vissat den här säsongen. Sen är Yaya bättre deffensivt än busi
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-14 21:15
addeh

Hehe, säger väl mycket om hur mycket man tror på Milito när man börjar prata om Busquets om en eventuell mittback :P

Pique måste göra årets match mot Arsenal, om han ska se lika ointresserad och "Jag undrar vad Shakira gör nu" så kommer vi släppa till flera lägen.
Barcelonistas
2011-02-14 21:14
Toure spelade mittback även mot Chelsea på Bridge, jag säger så här varför skulle busi inte klara av det? Enligt mig är han bättre en yaya.
Annons: