/spanien/barcelona/forum/13019.aspx/spanien/barcelona/forum/13019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-02-14 00:08
Casillas kommer att få sitt röda kort upphävt. Det är praxis när det gäller Real. Bli inte förvånade för det står skrivet i himlen.
Barcelona Barca-nist
2011-02-14 00:05
iHala Madrid

sänk nivån något lägre är du snäll och kalla mig fel i mitt huvud, gillar du INTE min kommentar skriv nåt vettigt eller inte alls!

Bollinnehav säger mig ingenting när man kastar bort bollarna till motståndarna i varje anfall, jag tror du såg också matchen!
Real Madrid iHala Madrid
2011-02-14 00:00
Barca-nist
Uppgjord match? På något sätt har du fel i ditt huvudet för om du såg samma match som jag gjorde så hade Espanyol mer boll innehav än Real och skappade chanser.. Bara för Real försvarade sig bra och vann och gjorde en riktig bra match behöver inte betydda att den var uppgjord!

Må bäste lag vinna Ligan!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 23:58
Står i Aftonbladet att vi jagar Bilbaos mittback Mikel San José som ersättare till Milito.

Men som sagt det är Aftonbladet...
Barcelona Barcadinho.
2011-02-13 23:44
Vet inte om det var en lägg match eller inte. Men det är nästan ett skämt att laget som ligger sexa i tabellen kan spela så uselt på hemma plan, fullsats arena, med en man mer under hela matchen. Så uselt spel att det inte går och beskriva. Det ger igen en dålig bild av ligan. Så totalt ojämn liga.
Barca är Real är också för bra, de har den ekonomiska förmågan att dra ifrån rejält från de andra lag. Villarreal börjar tappa mark, det enda tredje alternativet.

Vinnaren av ligan kommer att bero på vilket lag som har fått minst blackout. Båda Real och Barca är ruggigt starka och även om stilen är inte lika så är våra antagonister en mycket svår nöt att knäcka för de flesta lag. De spelar aggressivt försvar och har vassa offensiva spelare samt en joker i Ronaldo.

Lagen känner sig underlägsna redan i tunneln, när de ser vilka elva motståndarna kommer med.

Synd att vi fick en sån blackout igår. Vi vinner en sån match enkelt för det mesta, men en skit dag kan ändra på saker.
Vi får hoppas att det inte händer så ofta i fortsättningen, var 15:e omgång är rätt ok...
Barcelona Barca-nist
2011-02-13 23:42
DM1982

Utvisning eller inte så kommer röda kortet upphävas och 1 snygg check kommer skrivas också från nåt håll!

Helt ärligt så brukar jag inte snacka om *upp-gjorda matcher men kvällens match stank om det!

*uppgjord match handlar icke om domaren, utan två lag i mellan!
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-13 23:23
Bengan

Jag skulle inte säga jättefilmning, snarare jätteförstärkning. Casillas är där och träffar benet men killen överdriver hårt.

GerardPique3

Mycket svårt mot Arsenal känns lite överdrivet men visst kommer det bli tufft. Tror dock att vi vinner eller kryssar som sämst för att sedan ta det hemma. Men det viktigaste av allt är inställning, är vi inte på hugget så kan det gå och h-e.
Real Madrid elegantzidane
2011-02-13 23:22
Många stirrar sig blint på spelschemat, men Barcelona och Real Madrid brukar tappa poäng när man minst anar det mot mindre lag.
Barcelona GerardPique3
2011-02-13 23:20
true_barca_fan

Vi kommer se ett helt annat lag på onsdag. Stämmer bra det. Men det kommer vara en väldigt svår match. Känns som Arsenal kan röra om det för oss. Någon gång måste dom vända på deras negativa trend som dom har mot oss. Hoppas inte det blir så på onsdag i alla fall.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-13 23:20
Fan vad många är pessismistiska nu då. Nu ska vi vara nöjda med en 2-1 förlust mot Arsenal i veckan också?
Kom igen, vi är FC Barcelona. Alla är rädda för oss. Jag tycker det är minst lika tråkigt som alla ni andra att vi har tappat två poäng gentemot Madrid. Det känns inte bra , jäkligt irriterande om jag ska vara ärlig.. och det gör det kanske framförallt för att jag VET hur bra Barca är. Jag vet att man kan så mycket bättre än det vi såg senast mot Sporting. Vi KAN slå Arsenal ganska enkelt i veckan om vi spelar så bra som jag vet att vi KAN! Så sluta upp med pessimismen nu grabbar... att deppa är okej. Men sluta inte tro på Barcas förmåga bara för ett fjuttigt poängtapp.
Barcelona Rambla~
2011-02-13 23:18
Njut!
Real Madrid Bengan
2011-02-13 23:17
DM1982, med all rätt. Var ju en jättefilmning av Callejon
Barcelona Barcadinho.
2011-02-13 23:17
DM1982 -

Garanterat att kortet kommer bli upphävt. särskilt eftersom det var ett gränsfall.

Men det spelar ingen roll när laget ska möta Levante hemma. Jag kan stå i mål. jag hinner säkert käka lite tapas och ta en tupplur.
Barcelona Visca_Barca
2011-02-13 23:15
Varför ska real madrid va glad ? de möter oss på bernabue , vad tror de ? 5-0 för marcelo och gänget eller?
Barcelona true_barca_fan
2011-02-13 23:14
GerardPique3

Räkna med ett taggat barca jämför med igår. Ett oavgjort resultat skulle sitta fint
Barcelona GerardPique3
2011-02-13 23:12
Grabbar skit i den här matchen. Låt oss diskutera en viktig match som vi har på onsdag.

Jag tror att vi kommer ha det mycket svårt mot Arsenal. Hur tror ni det kommer att gå? Själv så skulle jag vara nöjd med en 2-1 förlust mot dom. Sen vända det på hemma plan.

Visca Barca
Undrar vad oddsen för att Casillas röda kort upphävs ligger på? Det måste mer eller mindre vara ospelbart, det kommer att upphävas.
Barcelona Visca_Barca
Fyfan vad man mår illa
Barcelona Rambla~
2011-02-13 23:11
Det är alltid lika roligt när Barcelona någon gång tappar poäng, då lever helt plötsligt ligan igen. Innan match var den typ död.

Hade Barcelona haft ett 18p försprång så skulle de säga samma sak om de tappar poäng.
Barcelona true_barca_fan
2011-02-13 23:10
Den här vecka tappade vi pöang på grund av allt fokus var på Arsenal matchen. Att starta med Milito är inte det bästa alternativ och det har vi sett tidigare under säsongen. Angående kvällens match så tycker jag det är pinsamt att inte kunna göra mål med en man mer på plan men Espanyol har alltid förlorat mot real så det är inget nytt. Det är alltid svårt att tappa pöang men på ett sätt det var på rätt läge och nu kommer man ta resterande liga matcherna mer på allvar och ställa upp med med ordinarie lag från start. Vi behöver inte oroa oss vi leder med 5p och glöm inte real madrid har sevilla , valencia villareal på bortaplan kvar. Njut av kvällen istället. VISCA EL BARCA
Barcelona Currison
2011-02-13 23:08
Real firar som om dom har vunnit ligan.. lol
Atlético addeh
Aja, alla visste att Madrid skulle vinna ändå. Det spelar ingen roll hur hemmastarka Espanyol är eller hur många spelare Real får utvisade. De vinner ändå.
Dannexx
PutabarcaPutabarca HEYHEY
Barcelona || Anti Madridistas ||
2011-02-13 23:07
Inget och oroa sig, real kommer aldrig någonsin ta full pott hela vägen, samt att barca ska förlora
Barcelona 1.70-ligan.
Gonzalez_Barca

Hehe, inte för att vara sån men, om Barca och Madrid har ungefär lika svårt spelschema kvar så behöver det inte bli ruskigt spännande med tanke på att vi har 5 (nej, 6) poäng tillgodo på Madrid. Säger inte att vi kommer stå som segrare i slutändan till 100%, men visst har vi ett övertag
Barcelona Frodo
Gonzalez_Barca

Real mot Atletioc borta är ingen svår match. Det är 3 poäng till Real innan matchen ens har börjat. Patetico har inte vunnit mot Real på 11 år eller nåt liknande. Espanyol och Atletico garanterar Real 12 poäng varje år. Svinet Baena kunde misshandla Iniesta när vi mötte Espanyol borta men idag var han en snäll pojke.
elbraco

"Med tanke på att Espanyol och Barca har en ganska god relation så finns det ingen anledning för dem att ge bort segrar såhär, segrar dom dessutom behöver."

Är du allvarlig? Relationen mellan Barcelona och Espanyol är allt annat än god, låt dig inte luras av det senaste mötet där de hyllade Iniesta. Jag vet inte hur många derbyn jag har sett mellan Barcelona och Espanyol, men det är väldigt många. De kämpar som om deras barns skulle dödas om det inte gjorde annat. De hugger, sliter och kapar som aldrig förr. Publiken är helt fanatiska och man kan se hatet från läktaren, de verkligen avskyr FC Barcelona. De vill vinna till varje pris.

När de sedan möter Real så ser det alltid helt annorlunda ut. Det lunkas på och ibland så skickas bollen in mot Reals straffområde till någon halvchans. Det ser alltid ut som om de har tappat all motivation till att vinna. Det är inga konspirationsteorier, det är fakta. Espanyol kämpar inte en i närheten mot Real som de gör mot oss. Även fast det blev utvisning så var jag inte nervös, Real skulle vinna som vanligt mot Espanyol. Så ser det ut varje år nästan, med vissa få undantag.
Alcorcón
2011-02-13 23:06
Jag tycker Espanyol gjorde sitt bästa för att förlora matchen, och med myckte slit och kämpe lyckades dem till slut.
Men jag undrar i en sån match vad är värst, att vara Real eller Espanyol´s fans?
Yalle
Spelar ingen roll hur possitiv alla försöker vara jag kokar.
När jag ser ett lag uppträda som espanol gör,, Ähh blir äcklad, vill bara möta real imorgon om d gick för att få tyst på dem.
Skit helg punkt
Coach pep
elbraco

Jag tror Espanyol har bättre relation med Real Madrid än vad de har med oss.
Annons: