/spanien/barcelona/forum/13018.aspx/spanien/barcelona/forum/13018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Rivaldo!
2011-02-14 12:01
Basuuka

"Iofs tror jag spelarna blev tagna ner tillbaka på jorden under lördagen"

Eller så tappade de en hel del självförtroende. Det beror på hur stark karaktär man har, i Barca's fall så bör ju inte det ska vara ett problem...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-14 11:56
Jag tror vi åker på torsk mot Arsenal i första matchen..

Är faktiskt så nervös att jag gick in och satte 50 kr på vardera resultat:

2-0 Arsenal
3-0 Arsenal
3-1 Arsenal
4-1 Arsenal
4-2 Arsenal

Det är faktiskt sjuka odds på Arsenal, fattar inte varför..
Dom har i princip full trupp och har spelat riktigt bra.
Barcelona Manita
2011-02-14 11:41
Ronaldo lägger nu skorna på hyllan. Verkligen ett fenomen den här Ronaldo.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-14 11:37
Krysset mot Sporting Gijon var nog det bästa som kunde hända oss, spelarna vet nu att det går inte att lita på deras egna briljans längre, det handlar också om att kämpa.
Det tydliga exemplet är att när man vilar Pedro så tappar man presspelet, nog föratt Villa och Messi pressar direkt men med Pedro så hinner motståndarna aldrig bygga upp något.

Nej, jag tror inte att mötet mot Arsenal kommer att bli rena lekstugan, men samtidigt så är det en match vi måste kunna iaf kryssa.

Mojito

Vad är poängen med att spela med Milito? Han ska ju lämna oss under sommaren, det är nästan som att hyra en bil från statoil och "pimpa" den bara föratt ge tillbaka den dagen efter.

Onödigt.
Barcelona Basuuka
2011-02-14 11:32
Iofs tror jag spelarna blev tagna ner tillbaka på jorden under lördagen, passligt inför Arsenal matchen.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-14 11:21
Nu kan åtminstone inte Arsenal skylla på skador. Har de ens någon borta om Nasri kommer tillbaka? Vermaelen iofs, men han har inte spelet på jag vet inte hur längre
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-14 11:20
Jag håller helt med er som tonar ner Barças överlägsenhet. Många får det att låta som Arsenal är nåt jäkla korplag. Självklart ska man tro på sitt lag men det betyder inte att man inte kan respektera sin motstånadare. Framförallt när det är en motståndare som verkligen bör respekteras. Med tankte på hur Arsenals spelstil ser ut så är dom förmodligen det lag i världen som har störst chans att spela sig ur Barcelonas press och gör dom det så blir det jävligt jobbigt på onsdag då det kommer komma instick mot van Persie och framförallt Walcott bakom vår förmodligen höga backlinje.

Högmod går före fall heter det ju.

Nu hoppas jag verkligen att Pep inte kommer att tillåta spelarna att sväva iväg alltför mycket för då kommer det förmodligen att bli respass mot Arsenal. Kan man torska mot Hercules och kryssa mot Mallorca och Gijon så nog fan kan Arsenal vålla en stora problem också.
Barcelona C.Andrés
2011-02-14 11:14
Bollen är rund och allting kan hända vilket vi fick bevis för under helgen. Att möta Arsenal kommer knappast vara lätt men hoppas att spelarna tar sig rejält i kragen och lever upp till förväntningarna.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-02-14 11:01
Alltså va är de för övertro folk har på laget. Ni börjar låta som madristas, de klart som fan Arsenal har en riktig stor chans att vinna..

Vi spelar på bortaplan mot ett väldigt skickligt lag så chansen att vinna är minst lika stor som chansen att förlora..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-14 10:52
Granero y Higuain

Pep har inte gett någon "förklaring" till varför Milito fick spela i stället för Abidal.

Min tes är att han ville fortsätta ge den ringrostige Milito speltid efter att han även spelat i landslaget tidigare i veckan. Milito behöver ju frekvent speltid och eftersom han oavsett inte skulle få spela mot Arsenal skulle det gå för lång tid till nästa chans. Som sagt, min teori och ingen 100% sanning.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-14 10:49
Nasri ska tydligen spela på onsdag? Fan också..
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-14 10:42
C Ronaldo #7
Atletico Madrid borta, känns alltid som att de gett innan matcherna börjat mot oss, varför vet ja dock inte.
--
Har Guardiola gett någon förklaring till att han petade sin för tillfället bästa försvarare till förmån för en väldigt rostig mittback i Milito i en så tuff borta match? Affelay är väl förståeligt, men underligt att han väljer att möblera om på en så viktig position där man inte har råd med några misstag..
Barcelona B-Guden
2011-02-14 10:30
Blaugrana91

Det har fan vart större skrällar i fotbolls världen än att Arsenal ska vinna mot oss, Det låter på dig som att det är Mjällby vi ska möta.
Arsenal kan spöa oss vi är inget gud lag det bevisades i Lördags
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-14 10:22
Ronaldo el Fenomeno!!! en riktig legend som lagt skorna på hyllan. Första spelaren som gick rakt in i hjärtan hos mig. Kommer aldrig glömma dig!!
Spanien Rivaldo!
2011-02-14 08:17
Det man ska komma ihåg är att Arsenal har en mycket bättre skadesituation i år, speciellt om man jämför med bortamatchen mot er.
Barcelona Trippeln
2011-02-14 01:10
C Ronaldo #7

Håller med dig.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-14 01:09
Blaugrana91

Jag håller med dig nu.
Jag tyckte bara att du verkade vara otroligt arrogant och underskatta Arsenal lite för mycket.
Men nu förstår jag vad du menar och jag håller helt klart med !

Barcelonistas

Vi mötte Mallorca borta i omgång 1. Den matchen slutade 0-0 så vi har inte de kvar på bortaplan.
Dock så har vi kvar Atletico som också är ett tufft lag att möta på bortaplan.

Sen så skulle jag faktiskt vilja lägga till Sociedad bland tuffa bortamatcher för er. De spelade väldigt bra när de mötte Real och gav verkligen mer än 110% och de var helt klart värda att få med sig 1 poäng.
De är ganska lika Sporting. Den enda skillnaden är väl att Sporting har ligans näst galnaste fans efter Bilbaos men Sociedad är dock ett bättre fotbollslag...

Jaja, nu måste jag sova :P Godnatt !
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 00:48
C Ronaldo #7

Självklart ska man tro på sitt lag, jag anser bara att man är aningen enögd om man tror att Arsenal skulle kunna nå upp i samma standard som detta Barcelona då vi är bättre på samtliga positioner. Med det sagt säger jag inte att det blir en enkel match för Barca, alla matcher i CL är tuffa.
Barcelona Antonio Puerta
2011-02-14 00:45
Grabbar har ni länk så jag kan ladda ner Barca - Real matchen 5-0 !, helst HD kvalite

Tack på förhand :)
Barcelonistas
2011-02-14 00:42
Vi har Villarreal,Mallorca,Sevilla,Valencia,Madrid på borta plan. borta matcherna

Madrid har, Villarreal,mallorca,Sevilla,Valencia,Bilbao, borta matcherna

Real har verkligen inte imponerat på bortaplan, och jag har väldigt svårt att se hur dom ska klara av det spelschemat utan att tappa poäng. Även vi har svårt schema, men tycker vi har stor fördel iom att vi har varit nästan klockrena på bortaplan. Men real har ju varit klockrena hemma, inte tappat poäng där än. ehh långt kvar av ligan.

fokus på onsdag och cl

Vi leder ligan med minst 6 poäng.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-14 00:40
Barcelonistas

Det håller jag helt klart med om men ni skrattar liksom åt de Arsenalfansen som tror och hoppas på vinst. Det tycker jag är konstigt och arrogant iaf.
.
Arsenal är enligt mig det 4:e bästa laget i världen just nu så jag tycker faktiskt att man ska ha lite respekt för dem även om ni är klara favoriter.

Jaja, godnatt Cules !
Barcelonistas
2011-02-14 00:33
C Ronaldo

Klart man ska tro på sitt lag, men det ska otroligt mycket till för arsenal om dom ska vinna mot oss på onsdag. Barcelona kommer vara otroligt taggade inför onsdagen, de kommer bjuda på ett helt annat spel än de vi fick se igår.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-14 00:29
Blaugrana91

Om det stämmer att ni vill värva San José från Athletic så tycker jag att det vore en onödig värvning. Han är en duktig mittback, inget snack om saken men ni har säkert spelare i B-laget som tillräckligt bra för att ersätta Milito.

--

"Herregud vad taggad jag är inför Barca matchen. Tror verkligen att vi kan matcha Barca i år. "

Är det konstigt att man hoppas att sitt eget lag ska vinna ?

Enligt er så får man inte ens ha ett hopp på seger när man ska möta Barca vilket är väldigt konstigt och tråkigt.
Får man bara stödja sitt lag i medgång ?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-14 00:28
Hoppas att spelare och ledningen i Arsenal har samma optimism som deras fans inne på SF. Brukar ju sluta ganska roligt när vi möter lag som tror att de kan spela sitt spel och slå oss...och nej, jag tänker inte bara på el Clasico senast. Det är bara ett av många exempel :)
Barcelona .Sami.
2011-02-14 00:26
Bengan
Ok då vet ja det. Men grattis till 3 poäng. Synd att Espanyol inte kunde få in en boll. Nu skiljer det bara 5 poäng. Allt kan hända. Nu väntar sängen.
Ha de bra alla.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 00:24
"Herregud vad taggad jag är inför Barca matchen. Tror verkligen att vi kan matcha Barca i år. "
Från Arsenals forum...

Lycka till med att matcha ett av världens genom tiderna bästa lag! :)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-14 00:21
1.70-ligan.

Okej, nej jag har inte heller någon koll på honom, men man får kanske ta och kolla på Bilbaos match imorrn mot Mallorca och se hurvida han är bra eller inte. :)
Real Madrid Bengan
2011-02-14 00:16
Sami, Casillas blev utvisad efter 1.5 minut och Real sparkade in ett ledningsmål i 23:e nånstans så matchbilden blev att Espanyol hade innehav och Real försvarade sig och kontrade. Tycker inte Espanyol kämpade speciellt hårt men å andra sidan tror jag inte dom hade förväntat sig att dom skulle hålla i matchen. Var inget barcelona derby om vi säger som så även om jag tycker Espanyol varit rätt tama mot barcelona i år jämfört med tidigare år.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-14 00:14
Blaugrana91

Nyheten kommer ursprungligen ifrån en baskisk tidningen, men Aftonbladet har troligen snappat upp det från Sport, som var tvåa med den. Barca ska tydligen ha följt honom ett tag... återstår att se hur mycket sanning det ligger i det. Personligen hoppas jag man kollar in Llorente istället ;)

Skämt å sido, men rent spontant känns det lite konstigt om den värvningen blir av. Har ingen jättekoll på hur bra killen är, men kan man inte bara ta hem Henrique gratis istället? Tycker han gör det bra i Racing
Barcelona .Sami.
2011-02-14 00:11
Hej! Kom hem precis. Missade Espanyol Vs Real. Hur var matchen. Kämpade ens Espanyol?
Annons: