/spanien/barcelona/forum/13015.aspx/spanien/barcelona/forum/13015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic marre52
2011-02-15 18:00
1.70-ligan

Precis det är det jag menar, det är dessa matcher man kommer ihåg som supporter och kanske inte en match som man vinner komfortabelt i ligan med 3 mål!
Atlético Wilshere#19
2011-02-15 17:58
Peshmerge //

Jag kan direkt säga att du underskattar Arsenals backlinje (även om Sagna självklart kommer att saknas). Men att de lyckas hålla tätt mot Barcelona är t.o.m. jag tveksam till, även om jag hoppas.

Om Djourou kan fortsätta på sin fina formkurva så kommer nog många av er att höja på ögonbrynen, mark my words! :-)
Athletic marre52
2011-02-15 17:58
Rambla~

Fast har man spelat 23 matcher har 2 oavgjorda 1 förlust målskillnad 71-12, då är man överlägsna och som jag så vinner man 3 av 4 matcher med 3-4 mål i ligan. Och det är väl helt fantastiskt eller? det ända jag frågade var om ni inte tyckte det var lite för överlägset för att man ska komma ihåg matcherna med samma glädje som man gör när man vinner med 1 mål i slutet. jag kan säga själv att jag tycker t.ex. i efterhand att Arsenals vinst med 2-1 mot everton för någon vecka sedan är betydligt roligare och mer spännande och självklart en match som man kommer minnas länge om man jämför med 3-0 segern mot wigan som de hade för ett antal veckor sedan.

Det enda jag undrade var hur ni kände för jag känner i alla fall så!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-15 17:54
Marre52

Okej, jo det kan jag hålla med om faktiskt. På ett sätt känns det skönt att Barca får tufft motstånd direkt. Det har man nog nytta av i en ev. kvartsfinal... känns dock lite keligt att ett lag som Arsenal eller Barca inte kommer komma längre än till åttondelen. Båda lagen är bra nog att nå betydligt längre än så.

Och ang. det du skrev om den eurofi som uppstår när ens lag gör ett avgörande mål i sista minuten - det känns inte som man som Barcasupporter får uppleva det särskilt ofta längre. Dels pga vi oftas har avgjort långt innan dess, men också får att Barca har svårt att avgöra matcher sent. Åtminstone har det blivit på senare tid. Det är vår enda egentliga svaghet just nu om du frågar mig.

Däremot kommer jag ihåg ett antal sådana matcher från trippelåret 08/09... Iniesta mot Chelsea, eller Messi mot Osasuna borta i ligan t.ex. I år är Barca enligt mig snäppet bättre och hamnar sällan i den sitsen. På både gott och ont, som sagt. För när vi väl är där har vi ofta väldigt svårt att få in bolljäveln. Det såg vi inte minst mot Sporting i helgen...är det något jag saknar i dagens Barca är den förmågan att på något vänster lyckas vända matcher även när det går emot och spelet inte klaffar. Det kanske kommer under våren/tills nästa säsong och isåfall kan åtminstone inte jag se en enda svaghet i detta lag.
Atlético addeh
2011-02-15 17:53
marre52

Vi går inte alls miste om något sådant. Ta bara CL-finalen 2006 som exempel, vände underläge 0-1 mot Arsenal sista kvarten. How magic? Samma scenario under säsongen när vi vände på steken hemma mot Valencia.

Sådana vinster är oerhört sköna, det förnekar jag inte, men 5-0-segern mot Madrid i höstas slår verkligen det mesta och att förnedra ett annat storlag på det sättet är skönare än att vinna "knappt".
Peshmerge
2011-02-15 17:52
Barcelona Messidinho_10
2011-02-15 17:52
Har någon sett detta fyfan vad roligt haha, någon som kan översätta vad dem säger ??
Barcelona Rambla~
2011-02-15 17:50
marre52

Du kanshe har missat det, inte vet jag, men Barca spelade faktiskt oavgjort i helgen mot lag som befinner sig på den nedre halvan av tabellen. I säsongens första hemmamatch fick man stryk mot en nykomling. Nästa hemmamatch spelade man oavgjort. Det stämmer som sagt inte att Barca vinner alla matcher med 4-5 mål.

Jag skulle kunna fråga dig om vad du tycker när 9 av 10 lag ställer spelarbussen vid eget straffområde när de möter Arsenal oavsett om det är hemma eller borta. Under 90 min rensar de sen iväg bollen i panik mot en stackars ensam anfallare på topp och hoppas på det bästa. Inte mycket till spänning va?
Peshmerge
2011-02-15 17:50
Har Arsenal den här backlinjen mot oss...
Eboue - Djorou - Koscielny - Clichy
Då säger jag så här. Vi har vunnit matchen imorgon. Om dem lyckas stoppa
Messi-Villa-Pedro är dem isånafall grymma backar. Har inte sett dem spela.
Men deras namn säger inte mycket om dem.

Jag är iallafall mycket mycket tveksam till att dem kan försvara sig mot vårt anfall i 90 min.
Atlético addeh
2011-02-15 17:49
Såg precis att Thiago var uttagen till den 19-manna trupp som åkt med till London. Otroligt kul för honom att han redan får åka med laget även om han lär sitta på läktaren under matchen. Eftersom CL spelas mitt i veckan när B-laget ändå inte spelar är detta ett perfekt tillfälle för honom att få lite rutin om hur saker och ting fungerar.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 17:48
marre52

Men det är ju inte så att vi alltid vinner våra matcher med 5-0, har hänt ibland att det bara blivit 1-0 t.ex. Dessutom är alla matcher spännande, vi sitter ju inte här på förhand och vet att vi ska vinna mot t.ex. Almeria, att vi sen vinner med 8-0 är ju inte så mycket varken vi eller Barcelona kan göra någonting åt som sagt. Barcelona är så bra helt enkelt.

Sen visst finns det säkert dem som skulle vilja ha mer spänning i vissa matcher men personligen så tänker jag inte så mycket på det, jag brukar oftast njuta av det fina spelet Barca har. ;)
Athletic marre52
2011-02-15 17:46
1.70-ligan

Mig grämer det inte så mycket att vi kom tvåa i gruppen och för möta er i åttondel, ska man vinna CL ska man slå alla lag och dessutom så är det dessa möten man verkligen ser fram emot! att gå in som underdogs mot barca är något som jag tycker är spännande i alla fall och som det känns för mig så har vi allt att vinna och inget att förlora.
Och sen är det självklart frustrerande att förlora borta mot Shaktar, men egentligen var det förlusten borta mot Braga som gjorde att vi tappade gruppsegern, men det är så det är och laget var väl inte på topp just då!
Jag är nöjd så länge vi går vidare från gruppen och har en chans att vinna titlar!
Athletic marre52
2011-02-15 17:41
Blaugrana91

Jag förstår vad du menar med att ni får se fantastisk fotboll, men själv känner jag det att de bästa segrarna och de vinster som man kommer ihåg är de matcher då laget kanske inte spelar allra bäst och vinner med 4-0 utan det är de matcher då man vinner med ett avgörande mål i slutet så det uppstår eufori bland fans och spelare. Och det är det jag menar att ni måste gå miste om?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-15 17:41
marre52

Vill också passa på att ställa en fråga. Mitt syfte är inte alls att provocera, utan jag undrar bara...

Grämer man inte sig som Arsenalsupporter att man lät Shaktar vinna gruppen? Jag menar, ni slog dom med 6-0 hemma och är enligt mig betydligt bättre än dem. Hade ni bara hållt fokus uppe borde ni ha vunnit den gruppen tämligen enkelt. Känns det inte rätt surt ni att ni klantade till det och får möta Barcelona?
Jag tycker åtminstone det känns surt. Har respekt för er och hade gärna sluppit att möta er. Även om jag anser att Barca är bäst i världen när de spelar som bäst kan ju även vi göra en mindre bra insats. Och det har vi inte råd med att göra mot ett lag som Arsenal

Barcelona Messidinho_10
2011-02-15 17:40
Vilken härlig kväll att se framemot, jag ska se Valencia-Schalke04 det kommer bli en galen match på Mestalla det känner jag på mig!!

Vilken match ska ni andra culés se på ikväll??
Barcelona Rambla~
2011-02-15 17:38
CescLovesArsenal

Bra att du inte vill skapa tjafs för ditt inlägg igår gjorde mig rent ut sagt förbannad. Nog om det.

Han som skrev inför-rapportern får absolut tycka vad han vill om Cesc-cirkusen, att det var ett skambud mm. Inga problem där, men när han ska skriva en inför-rapport kan han väl för fan hålla sig till det sportsliga, skriva om matchen som ska spelas. Varför måste han ägna sig åt smutskastning? För det är just precis vvad det där. Dessutom, vad fan angår det honom hur mycket eller varför Barcelona tar ett banklån? Är det något han måste skriva i en inför-rapport? Jävligt omoget om du frågar mig.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 17:37
marre52

Jag håller absolut inte med, visst att Barca vinner med 5-0, 8-0 osv men vi Barcafans får i stort sett varje vecka se vårt Barca bjuda på fantastisk fin fotboll och man njuter lika mycket av spelet vare sig vi vinner med 1-0 eller 8-0.

Att vi sen vinner med mycket mål är väl inget varken vi eller Barcelona kan göra någonting åt, Barcelona är så bra därför vinner vi med x-antal mål.

Så nej jag har allafall inga problem med att Barca vinner stort.
Barcelona haeger
2011-02-15 17:30
marre52

Du har en poäng.

Att matcherna ibland blir tråkiga och döda när man har gjort 4-0 och det bara gått en halvlek är inte så värst roligt.
Men det är ju förståeligt.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-15 17:30
Jag hoppas Barca ställer upp med följande elva imorgon:

Victor Valdes
Alves-Pique-Abidal-Adriano
Busquets
Xavi-Iniesta
Messi-Villa-Pedro

Vill att Adriano spelar istället för Maxwell då han är betydligt snabbare... Vill att Messi spelar på kanten och Villa centralt. Vill att Pique slipper undan ett gult kort så vi har honom att tillgå i returen... vilka spelare som sätts in beror givetvis på hur matchen ser ut, men jag tror Mascherano och Keita kan komm att få spela en del imorgon. Känns som deras typ av match.. Ska vi ha in en anfallare bör det bli Affe
Athletic marre52
2011-02-15 17:28
Inget ont menat nu och jag kan säker ha jävligt fel, men jag måste bara kolla med er som håller på Barca hur det är att se laget vecka ut och vecka in vinna med fyra, fem - noll nästintill hela tiden? Själv känner jag att när det laget man håller på vinner med stora siffror är matchen helt fantastisk ett tag men efter 60 min finns det ingen spänning kvar längre och matchen blir bara en i mängden. Det är liksom inte dessa matcher som man kommer ihåg. Och därför har jag tänkt på att är det inte extremt tråkigt för er som håller på barca att det ändå som egentligen blir matcher värda att minnas är ungefär 4 matcher i ligan på en hel säsong och Champions League? Själv skulle jag tycka det var förjävligt och sitta och längta hela tiden till CL och till Real.matcherna så jag förstår nu verkligen hur ni menar med att "skönt att verkligen CL kommer igång igen".
Är det ingen här inne som håller med mig eller är jag helt ute och cyklar för personligen håller jag på Arsenal och tycker ärligt talat ligan är roligare än CL just för att det är så pass jämt och det verkligen aldrig finns några säkra matcher!
CescLovesArsenal
2011-02-15 17:20
Om någon är intresserad så ser vår startelva troligen ut så här:

Szczesny (försök stava det tio gånger)

Eboue - Djorou - Koscielny - Clichy

Wilshere - Song

Walcott - Cesc - Arshavin

Van Persie
CescLovesArsenal
2011-02-15 17:17
addeh //

Jag vill faktiskt försvara artikeln på ett par punkter där, utan att ställa till med bråk. Det enda som nämns om Cesc-cirkusen är att personen som skrev den anser att ni la ett skambud på Cesc. Och ska man se på dagens prissummor (Torres 500 miljoner) så tycker jag ärligt talat att ni kunde kommit med ett högre bud. Att han inte vill spela i Arsenal tänker jag inte kommentera.

Vill som sagt INTE ha något tajfs om detta. =)
Barcelona FC-Barcelona
2011-02-15 17:14
Jag hoppas att Maxwell får starta annars så kommer jag vara otroligt nervös och besviken om Adriano går före Maxwell
CescLovesArsenal
2011-02-15 17:14
elbraco //

Jaha, men jag trodde det gällde vänsterbacken? :P

Och det är ingen av oss som är glada över Eboue som högerback. Killen kan vara riktigt bra, men inte som Sagna.

Blaugrana91 //

Ja, det är nog snabbheten den hänger på. Om Walcott startar, vilket han troligtvis gör, så kanske snabbhet är att föredra på den kanten. Startelvan är väl inget jag drar på munnen åt... :P
Atlético addeh
2011-02-15 17:12
Kan inte annat än att skratta åt Arsenal-redaktionens löjliga införrapport. Avundsjukan lyser verkligen igenom personen som skrev den. Att mena på att Barcelona enbart jagar deras ikon som egentligen inte vill vara där samt ökar på "skuldberget" är bara horribelt och pinsamt.

Aja, man har vant sig att motståndarna är kaxiga inför match medan dem efteråt helst vill sjunka ner genom marken eller sätta sig i ett hörn. Blir väl samma visa även denna gång...

---

Underbara nyheter om Muniesa. Hoppas han får chansen lite mer med de stora grabbarna nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 17:10
CescLovesArsenal

Just Adriano är snabbare än Maxwell, men samtidigt så har ju Maxwell lite mer rutin när det kommer till CL. Så vi får se. :)

Trolig startelva för oss:

Valdes
Alves-Abidal-Pique-Maxwell/Adriano
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Villa-Pedro
elbraco
2011-02-15 17:07
Arsenalredaktionen...antar att du har läst artikeln? Jo jag vet, jag skrev Villa och Messi och Pedro känns generellt sett ganska underskattad så jag det är därför jag tror han kommer göra bra ifrån sig. Han är hänsynslös mot alla slags motståndare så två mål är vad jag tippar! (sen är jag skit på att tippa men ändå).
Adriano brukar mest spela högerback om han är i försvaret men det är inte helt omöjligt, men jag tror nog det blir Maxwell ändå.
Och jag håller med, att ställa Eboue mot Villa hade inte jag tyckt om som Arsenalsupporter iaf! :)
CescLovesArsenal
2011-02-15 17:02
elbraco //

Vem är "Arsenal"? Diaby (som tyvärr inte kan spela) har gått ut och sagt precis raka motsatsen. Det är farligt att fokusera på endast Messi. Vår svagaste punkt kommer att vara högerbacken, alltså er vänsterkant.

CescLovesArsenal
2011-02-15 16:58
Har hört att Adriano troligtvis ska spela på vänsterbacken istället för Maxwell. Jag vet att det är omöjligt att veta just nu, men låter det troligt? Skulle vara kul att se några av era troliga startelvor. =)
elbraco
2011-02-15 16:57
Arsenal skriver att mannen man ska hålla ögonen på är Messi, själv tror jag det blir Pedro som kommer vara avgörande i matchen. Konstant underskattad, och många fokuserar nog extra på Villa och Messi. Det blir väl Villa mot Eboue och Pedro mot Clichy? Känns rätt säkert från vårat håll.

Tippar 3-0, 2 av Pedro och ett av Villa. Fan vad skönt med CL!!!
Annons: