/spanien/barcelona/forum/13007.aspx/spanien/barcelona/forum/13007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-08 00:41
Det går inte att bortse från att det är ett oerhört avbräck att ha våra båda ordinarie mittbackar borta. Men Abidal är en av världens bästa mittbackar just nu, så problemet är bara den andra mittbacksplatsen och att vänsterbacken blir försvagad.
Fördelen om Busi tar steget ner är att vi får ett passningsskickligt mittbackspar och att Mascherano får plats i startelvan. Han har egenskaper som ingen annan i Barca har och som vi kan ha nytta av imorgon. Gillar honom skarpt! Även om jag helst hade sett Busquets på den positionen framför ordinarie backlinje kan detta bli okej det med. Jag menar, man får försöka se det positivt. Det är 10 (nej, Maxwell är inte riktigt där) spelare av yttersta världsklass som Barca lär ställa upp med imorgon. Alla spelar inte på sina favoritpositoner och det ska bli intressant att se hur bra man löser sina nya uppgifter. Lyckas man fullt ut med det bör det kunna gå vägen imorgon.

Godnatt!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-08 00:38
Det är fan bra rätt sjukt att mina 3 senaste besök på Camp Nou har slutat..

4-0, 5-0 och 5-0..
Snacka om att välja "rätt" match.
Bara för det så blir det väl torsk nu, ju fler vinster desto närmare förlusten :P
Barcelona .Sami.
2011-03-08 00:35
Blaugrana91
Bra elva. Men jag hade gärna sett Adriano istället för Maxwell.
Cigge
2011-03-08 00:34
Hehe, Götze är ruggigt bra och är väl tillsammans med Wilshere och Neymar de tre bästa 92:orna i världen just nu. Mycket lovande talanger. Jag skulle även vilja säga att Nuri Sahin ligger bakom en del i det offensiva spelet för det ungdomliga Dortmund.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-08 00:32
Sport skrev tidigare ikväll att vi antagligen kommer starta så här:

Valdes
Alves-Abidal-Busquets-Maxwell
Xavi-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Dock kan jag inte hitta den på deras hemsida längre...
Men just Sport tycker jag brukar vara "trovärdiga" i sina nyheter (Oftast allafall) så det lär nog stämma.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:28
Andreas - V.V [Barney S]

Jo det sant, det är inte många här i Sverige som inte känner till honom. Men ute i europa är han känd, tror att alla stor klubbar har koll på Götze.

Barca4eva

Ja men nu vet jag inte exakt vilka posistioner Götzl har, det behöver inte vara Iniestas. Han kan ta över Pedros t o m..
2011-03-08 00:23
Götze är riktigt bra, han kommer nog ha en rätt dyr prislapp om han fortsätter så här som han gjort.
Det är ingen direkt "okänd" spelare även om många säker inte vet vem det är men det beror väl säkert på att ni inte följer Tyska ligan isåfall, jag följer inte ligan speciellt seriöst men har sett några matcher med Dortmund och killen har talang, helt klart.

Bara en Youtubestjärna - Nja, knappast =P
Barcelona Barca4eva
2011-03-08 00:23
Messidinho_10

Som Hetfield precis sade...Thiago for fu*** sake! Samma spelare som förmodligen flyttas upp nästa säsong.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:20
Barca4eva

Säg vem då? Vi har ingen next Iniesta i Cantarian..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-08 00:19
Hyder

Goetze är en av Dortmunds bästa spelare, och kanske den bästa unga spelaren i Bundesliga. Han är endast 18 år och äger typ mittfältet i det laget som kommer att vinna ligan.
Det är knappast en youtube sensation, det är en riktigt bra spelare.

Men trots det så har vi redan en arvtagare till Iniesta och han heter Thiago. Enough said.
Barcelona Barca4eva
2011-03-08 00:18
Messidinho_10

Inte fan bryr jag mig om en tysk spelare när vi har grymma, egna produkter samt Afellay?

Och nej jag har inte hört talas om honom. Är det någon som ryktas i 3:e klassen?
Barcelona Hyder
2011-03-08 00:17
Messidinho_10

Du har uppenbarligen "hittat" honom på YouTube och arvtagare till Iniesta och Xavi för den delen har vi gott om i Canteran.
Barcelona Pep.G
2011-03-08 00:16
Han må vara lite småkort men Marcherano hade nog gjort mittbacksjobbet minst lika bra som Busquets. I sådanna fall kan vi dessutom säkra med Sergi i mittfältet.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:16
Barca4eva

Vadå det är inte bullshit, har du inte hört talats om honom seriöst?
Barcelona Barca4eva
2011-03-08 00:12
Andreas - V.V [Barney S]

Hoppas också att du har en trevlig resa! Ge oss tur nu också! =D

Messidinho_10

Youtube...................
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-08 00:12
Frodo

Där har du fel. Det är 20 spelare i A-truppen och två saknas - Piqué och Puyol.

Valdés, Pinto, Alves, Adriano, Milito, Abidal, Maxwell, Busquets, Mascherano, Xavi, Keita, Iniesta, Thiago, Messi, Pedro, Jeffren, Bojan, Afellay & Villa är den 19-manna trupp som är uttagen till morgondagens match, vilket innebär att en sitter på läktaren.

---

För er som vill få en skön uppladdning så tipsar jag om målen från B-lagets överkörning tidigare under kvällen mot Tenerife. Ganska dålig kvalité men det går att leva med. Bartras förarbete till mål nummer två är helt fantastiskt.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-08 00:08
Culés jag har hittat Iniestas arvtagare, fuck Affelay!! Den här killen är tusen ggr bättre, kolla länken!
2011-03-08 00:03
addeh - Remuntada!

Tackar, var precis och köpte en liten billigare kamera i Örebro då min systemkamera är på reparation, kan ju inte åka utan kamera så någon bild ska jag väl kunna posta här sen.
Drar väl mig mot Arlanda om 2 timmar och lämnar Sverige på första avgången för dagen ala Frankfurt.

Ser riktigt jävla fram emot matchen, känns ungefär som El Clasico fast ändå inte =P
Barcelona Frodo
2011-03-08 00:02
addeh

Både Thiago och Jeffren lär sitta på läktaren. På Barcelonas hemsida stod det att 19 spelare från a-laget plus Thiago tränade. Det var alltså totalt 20 spelare där 2 måste bort.
2011-03-08 00:00
Andreas - V.V [Barney S]

Innan jag går och lägger mig vill jag passa på att önska dig en trevlig resa. Hoppas det blir något utöver det vanliga.

Bona nit!
Real Madrid RM King
2011-03-08 00:00
Verkligen inte här inne för att förolämpa men fan vilken förändring guardiola har gjort på erat lag sen den här säsongen(länktips), ni kom ju förfan 18p efter oss och sedan kom den här mannen som jag verkligen beundrar och byggde upp laget är verkligen imponerad men vad är de tycker ni som han har gjort så bra för att förändra laget?
2011-03-07 23:51
Wilshire bla bla..

Nej, det är inte så jag menar.
Men kollar man på erat forum så är ju ni bland dom värsta i världen på att gnälla över skador, chansar man ska man INTE klaga om det går åt helvete.

2011-03-07 23:49
Det är ju fan snart match grabbar! :D
Barcelona Barca4eva
2011-03-07 23:45
Mangi

Jo visst har man hellre Busquets men att chansa med Milito är = suicide.

Cataloniaboy

Det var bara nån som skrev här att det räknades som ett självmål enligt livescore, ingen aning annars.

Angående Nolito, jag tycker också att han bör användas som backup faktiskt.
Barcelona Mangi
2011-03-07 23:43
Hade tyvarr garna sett Guardiola chansa med Milito dar bak, tycker vi tappar sa oerhort mycket framat nar Busques inte spelar pa mittfaltet. Ja

Han har verkligen blommat ut till en vara absolut viktigaste spelare nu
2011-03-07 23:37
Cataloniaboy

Jeffren har väl ändå inte fått så många chanser? Tycker han mest syns till på läktaren även om han är frisk och kry. Klubben kan ju bara inte kasta iväg honom.

På tal om Jeffren ska det bli kul att se om han får en plats på bänken imorgon eller om han blir helt utfryst och Pep väljer Thiago.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-03-07 23:35
Valdes

Alves Busquets Abidal Maxwell
Mascherano
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa
Athletic Toxicum13
2011-03-07 23:31
Hur tror ni att ni ställer upp imorgon?
Barcelona Abbe.
2011-03-07 23:26