/spanien/barcelona/forum/13002.aspx/spanien/barcelona/forum/13002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-13 19:26
Eftersom Nestas kontrakt går ut i sommar och Milan verkar ha svårt att förlänga det så tycker jag att det vore häftigt att se honom i Barcatröjan. Han kan vara den extra ersättaren, är rutinerad, bra förebild och framför allt stoppar han inte andra talangers utveckling.

Nu vet jag att det aldrig kommer hända, men själva tanken är inte fel. En Thuram-värvning med andra ord.
Barcelona Sano97
2011-04-13 19:18
Fan jävla real de gnäller hela tiden bara för att vi är bättre och de skämmer ut sig själva hela tiden(speciellt ramos)de försöker ändra på allt hela tiden bara för att de aldrig vinner nån jävla titel och det är en omoralisk klubb som bytter spelare och tränare varje säsong men det kvittar eftersom barca är best och vinner allt hela tiden.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-13 18:44
Capilito

Du ska nog se att det finns en och annan som är värre.
Man kan beskriva det som att lyset är tänt men ingen är hemma..
Barcelona Hetfield
2011-04-13 18:33
Frodo

Det sättet att spela fotboll kallas för "fosterställning".
Valencia Bat
2011-04-13 18:32
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig! //

Klart det spelar någon roll. Hade aldrig Asenjo blivit skadad hade nog inte De Gea fått chansen att visa upp sig.
Barcelona Capilito
2011-04-13 18:28
Gago king of madrid är största pajasen på svenskafans.
Barcelona Manita
2011-04-13 18:23
Frodo

Yes, den där I. Kaljic är trollet Fernando Gago-King of Madrid. Sorglig grabb det. Känner honom, eller ja jag är inte direkt hans bästa vän men vet vem det är. Sitter inne dygnet runt och hatar Barcelona. Det är vad han gör.

Killen var väldigt mobbad när vi gick på gymnasiet.
Barcelona Gabriel
2011-04-13 18:10
Frodo

Tror att majoriteten skiter fullständigt i hur de spelar mot oss, även om det går, rent historiskt, rakt emot vad klubben och deras filosofi står för - så länge de vinner över oss och besegrar oss igen.

Desperation kallas det för.
Barcelona Frodo
2011-04-13 18:02
Är I.Kaljic samma person som trollet Fernando Gago-King of Madrid?
Barcelona Frodo
2011-04-13 18:01
Jag kollade på Revista de la liga igår och där sa Guillem Balague att han tror att Real kommer att spela med Pepe, Alonso och Khedira på mittfältet. Mou kommer helt enkelt, enligt Balague, att spela defensivt och satsa på kontringar genom att skicka långbollar. Jag undrar hur sanna madridistas kommer att reagera på att deras lag kommer att ta en sådan negativ inställning om det nu visar sig att det stämmer.
Barcelona malique
2011-04-13 17:59
etoo zlatan affärren var den dumaste i barcelonas historia,
men det hade varit en dröm om vi hade spelat så här

messi Ronaldinho (2003-2007)

Etoo Villa

o my god
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-13 17:33
Kul att Atletico värvar några bra spelare men 10 milj Euro för Piatti? Nej....
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-13 17:22
Bat

Vad spelar det för roll om De Gea tog platsen p.g.a. att Asenjo skadade sig? Han har ju fortfarande platsen vilket betyder att Ásenjo inte är ordinarie i Atleti och att DeGea är en bättre målvakt. De Gea är ju för övrigt den som troligen ersätter Casillas i framtiden också.
Barcelona NoGo™
2011-04-13 17:16
addeh

Ja verkligen, nu är det uppe på sport också så det verkar som att det stämmer.

"We will not go, but we are very grateful to the Federation of Argentina for its invitation. We can not go for planning reasons. Sorry," said Jorge Carretero, spokesman for the Spanish Football Federation and has revealed that the main reason is the difficulties that would have been contesting the tournament in the holiday period of the players."
Atlético addeh
2011-04-13 17:12
NoGo™

Riktigt sköna nyheter om det nu stämmer. Spanien är ett fantastiskt lag, men att Xavi & Co ska få ytterligare en sommar utan ordentlig vila skulle bara skada framtiden. Vilket annat land som helst kan få ta platsen, bara inte Spanien.
Valencia Bat
2011-04-13 16:45
Smajic - La Bota Mágica//

Du har lika bra koll som alla andra madrilistas märker jag. Asenjo hade en startplats, sen blev han skadad och De Gea tog platsen. Cesar spelar för att Guaita förlorade sin far för några veckor sedan och mår nog psykiskt dåligt pga som du kanske förstår. Jag tänkte avsluta med något bakslag och till det använder jag ditt citat:

"Vart är mänskligheten påväg?"
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-13 16:42
Haha och nu vill helt plösligt clownen Fernando King Gago of madrid att UEFA ska ändra på reglerna bara för att Reals spelare inte kan uppföra sig då de har varningar. Skönt att vi är i Semifinal bara med ett kort och det är Milito , men det är inget att oroa sig över, han lär endå inte starta någon av semifinalerna.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-13 16:38
Tragiskt hur dem vill rucka på reglerna. Real Madrid hade inte avancerat till kvartsfinal på sju (alternativt sex) år, så därför anser väl inte deras redaktion att "moderniseringen" varit särskilt viktig tidigare. Vi spelade i princip med en helt ny backlinje i finalen mot Man Utd på grund av avstängningar, men inte hörde jag någon gnälla på UEFA's regler.

Jag ser inte vart deras regler skulle vara omoderna?
Barcelona Rambla~
2011-04-13 16:28
Det är väl typiskt att det ska gnällas om gula kort nu bara för att de själva är så jävla rädda för att det drabbar deras lag denna säsong. Alla regler ska ändras för just Real Madrids räkning tydligen.
Barcelona B-Guden
2011-04-13 16:09
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Håller med om att det ska ändras men inte på deras sätt.
Utan att man inte blir avstängd av gula kort om man inte tar dom i 3 matcher i rad.

Tycker igenligen att man ska kunna dra på sig så många gula man vill.
2011-04-13 15:59
Seriöst, vad tänker Realred med? Nu vill dom att man ska nollställa de gula korten i semifinalen i CL. På så sätt går det inte att bli avstängd via gula kort i semifinalen eller finalen.Det betyder också att chansen att man blir avstängd i ett tidigare skede, d.v.s. gruppspelen och åttondelen blir ännu mindre.
Det blir nästan helt omöjligt att bli avstängd via gula kort om man gör som clownen Kaljic vill. Bra tänkt.
2011-04-13 15:53
Rambla

Å andra sida fick vi Afellay för typ samma pris vilket jag tror kan bli en av de bästa värvningarna sett ekonomiskt i framtiden. Hans marknadsvärde måste ju ha ökat nåt så in helvete om man ser till procent :P vad tror ni han är på nu? 8-10-12?
Barcelona Barca-nist
2011-04-13 15:52
facebook

"Carles Puyol is today 33 years old. Happy birthday! / Carles Puyol fa avui 33 anys. Per molts anys capità! / Carles Puyol cumple hoy 33 años. ¡Felicidades capitán!"
Barcelona Rambla~
2011-04-13 15:49
Cáceres till Sevilla för ynka €3m? Seriöst, hur fan gör ledningen affärer kan man ju undra? Nu är visserligen han inköpt av den förra ledningen så det överpris man betalade för honom ska de klandras för. Men nog fan kunde man väl kräma ur lite mer av snåle del Nido än 3m?
Real Madrid RM King
2011-04-13 15:35
DM1982//

5 menar du...

2008: EM
2009: Confederations cup
2010: VM
2011: Copa America (om de nu skulle va me)
2012: EM
Barcelona Hetfield
2011-04-13 15:33
Jag kan inte fatta att jag skyddar Zlatan nu, men man måste även inse att Milan överanvänder honom, de vågar ju knappt bänka honom så när det väl blir CL slutspel eller slutspurten i ligan så är han för slut och frustrerad. Det är väl Allegris fel som inte vågar bänka Zlatan så att han får vila, men Zlatan är Zlatan och han behöver känna sig bäst.
Det var så i Inter också.

Ärligt talat, jag tror att om Zlatan hade haft bra psyke och anpassat sig till spelet genom att springa så hade han kunnat göra stor nytta i laget, tyvärr så kom hans ghetto/douchebag psyke in igen. Klart exempel är ju när Barcelona spelade mot Zaragoza där Messi gjorde hattrick, hela laget sprang och gratulerade medan Zlatan gick runt och buttrade.
Pedro fick dra i Zlatans arm och gestikulerade lite irriterat "Kom, tjura inte".
Barcelona DM1982
2011-04-13 15:11
Spelarna i Barcelona behöver verkligen vila så den där turneringen kan de hoppa över. Nästa sommar är det EM så det skulle bli tre somrar i rad med landslagsturneringar, det är för mycket.
Barcelona NoGo™
2011-04-13 14:56
A spokes person of the Spanish football federation has informed that Spain won't take part in this summer's Copa America. #fcblive [via efe]

Det vore ju lite kul att få se Spanien i turneringen men samtidigt skulle det innebära att de spanska spelarna inte får den vila de skulle behöva. Så hoppas då att det ovan stämmer.
PedroRodriguez
2011-04-13 14:42
Det är så Ibrahimovic funktionerar. Han vill helt enkelt vara den överlägset störste i klubben han spelar i.

Härlig seger mot Shakhtar igår. Både hemma & bortavinst är riktigt starkt. Messi verkar vinna skytteligan i CL för - wait for it......tredje säsongen i rad!
Hunting Bears
2011-04-13 14:25
Zlatan var väl egentligen inte sämre spelmässigt i Spanien än i Italien? Hans vår i Milan har varit minst lika dålig som i Barcelona.

Tror helt enkelt det är så att laget Zlatan hamnar i märker efter ett tag (typ ett halvår) att dom spelar minst lika bra/bättre utan honom och Zlatan tappar känslan av att vara störst i sin klubb.
Annons: