/spanien/barcelona/forum/130.aspx/spanien/barcelona/forum/130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-08-07 10:41
Vi var på normal nivå med msn i laget, ut i kvarten och 2:a i ligan. Msn behövdes splittras och nu gjorde ormen det själv åt ledningen. 2,2 miljarder rikare och en hög lönepost borta samt en girig agent, vi gick verkligen vinnande ur den striden. Nu ska ledningen verkligen tänka sig för och inte enbart värva världsstjärnor bara för att. Vi behöver ingen Coutinho, Dembélé (den här säsongen), Mbappé. Martinez, Seri och draxler och stäng igen butiken. Dessa kan vi få för ca 1 miljard och det räcker. Bli av med löneposter likt Arda och Vermaelen, sälj spelare som Rafinha och gomes/rakitic och munir. Låna ut samper/alena och Marlon till bra klubbar som spelare liknade fotboll som klubben. mats Cillessen Vidal, Semedo, pique, umtiti, Martinez, marscherano, digne och Alba som försvarare iniesta, busken, Roberto, Seri, gomes/rakitic, alena/samper och Denis som mittfältare Messi, suarez, draxler Paco och Deulofeu som anfallare Ge Cillessen första platsen i målet och så är allt perfekt!!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-08-07 10:38
Har inte följt Seri förutom att ha läst positivt om honom här. Var var han tänkt att spela och istället för vem?
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-07 10:34
Med Seri Coutinho och Dembele är vi klara känner jag. Lägg där till Inigo. Då har vi bredd och kvalité i truppen.
Barcelona Cule4life
2017-08-07 10:34
Seri Coutinho och Draxler. Boom!

Stegen
Semedo Pique Umtiti Alba
Seri Busquets Coutinho
Messi Suarez Draxler

Cillisen Macherano Iniesta Roberto Rakitic Deufoleu Paco

Läktaren. Denis Vidal Digne, Rafinha
Utlån, Samper, Marlon, Alena.
Sälj, Gomes Vermalen Douglas Turan
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 10:29
Messi Kung av Kungarna, Men kolla in Benzemas statistik för ett lag som van dubbeln haha. Helt otroligt
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-07 10:28
Liverpool vill ha Andre Gomes i dealen. Barca verkar gå med på den dealen. Affären kommer slutföras imorgon enligt spanska tidningar. Först imorgon kommer alla cule fira då Coutinho kanske en gång för alla blir Barca spelare. Vi får se helt enkelt. Man vet aldrig med denna ledningen.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-07 10:27
Känns mer och mer för varje dag som går att det helt enkelt inte kommer komma in något stort. Seri och Inigo är veka namn när man förlorat en profil som Neymar. Jag är egentligen emot dessa "miljardköp" men förlusten av Neymar har dragit ner Barca på en normal nivå, "MSN" var ett av de större dragkraften klubben någonsin haft PR mässigt. Känner mig så fruktansvärt besviken på våran ledning.
Barcelona Soko
2017-08-07 10:20
Enligt L´Equipe  är Seri nära Barca för 400 miljoner kr.
Barcelona Mauwie
2017-08-07 10:07
@Lion24:

Roligt, det var ungefär samma för mig! Intresset för barca började med att brasse-ronaldo spelade i den röd-blåa tröjan men det var Kluivert som var min stora idol som liten. Jag längtar tills jag får barn för i en kartong på vinden ligger ett matchställ i barnstorlek med Kluivert på ryggen! Hittade det på en marknad förra sommaren och även fast jag troligtvis inte kommer få något barn än på ett tag var det ingen tvekan om att köpa det!
Barcelona Soko
2017-08-07 10:05
@El FenómenoR9:

Du min vän, dina inlägg är mycket igenomtänkta då de bygger hela tiden på något du tror. Att du tror på en spelare ska alltså vara bra genomtänkt och ska gälla som lag här men så fort andra på forumet tror på andra är det för dig dumt och förkastat.
Barcelona Davids3
2017-08-07 09:36
La liga är 86 år gammal och sedan starten har 9.280 spelare spelat där.
Enligt en studie som gjorts nu är Messi den mest effektivaste någonsin med 545 poäng före än tvåan Raul med 528.
Och då är Messi inte ens anfallare, och studien tar säkerligen inte med allt Messi gör på plan.
Ronaldo är på plats 16 och de två är de enda aktiva på topp 20 listan.
Barcelona II Barça II
2017-08-07 09:08
I länktipset kan ni läsa om Neymars svek. Sen finns det folk här inne som kallar han för legend.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 09:07
@FCB_Messi:

fast Coutiniho är visst tänkt att ersätta Iniesta då vi var ute efter Coutiniho redan när vi hade Neymar
Barcelona Illusionista
2017-08-07 08:36
Philippe Coutinho could be unveiled as a Barcelona player by Tuesday, with the Catalan club confident their latest €100 million (£90.2m) offer meets Liverpool’s demands [metro.co.uk]. Coutinho och Draxler tillsammad kan också vara en riktigt bra kombination. Draxler som spelar på Neys position och Coutinho tar plats på mittfältet. Köper vi in en annan anfallare också som t.ex Dembele eller Dybala så tycker jag vi tar ner Messi i en offensiv mittfältsroll tillsammans med Coutinho och Busq och spelare Draxler, Suarez, Dembele/Dybala i anfallet. Problemet här är att man kanske inte får ut Coutinhos fulla potential om man har honom på mittfältet tillsammans med Messi, då Messi kommer ta mycket yta och plats.
Barcelona TresAmigos
2017-08-07 08:25
Inte kul... Manchester United are seriously interested in Sergi Roberto & Will submit a formal offer soon. #FCBlive [MD]
Barcelona Davids3
2017-08-07 08:22
Kommer Paulinho så känns det som vi har jinxat sönder honom (positivt effekt). Han kommer vara Veratti x 10.
Barcelona el Flaco
2017-08-07 07:38
Något som oroar mig är hur det blir med de egna produkterna i B-laget och om huruvida de kommer få chansen under säsongen. Eller även för Samper som återvänder från lån. Varför värva en Paulinho när Samper passar bättre in i vårt spelsätt?

Menar inte att det är negativt att värva in etablerade stjärnor, det kommer alltid ske i Barça, men för att klubben ska återfå sin identitet måste man även satsa på de egna talangerna. Att ingen av de lyser lika starkt som Thiago gjorde t.ex. är irrelevant. Busi eller Pedro var knappast några framtidsstjärnor när Pep gav de chansen.

Min rädsla med Valverde är att han kommer inte ges förtroendet för att kunna ge ungdomarna speltid, allt kommer handla om att visa upp resultat och vid motgång kommer styrelsen inte tveka att utse honom till syndabock. Valverde känns tyvärr som en korttidslösning, men det är bara min (negativa) känsla.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 07:18
@II Barça II:

Vi har vunnit titlar innan Neymar och jag tror vi vinner titlar efter Ney med. Det gäller bara att hitta färdiga spelare för Messi är 30 år och vi ska fan inte slösa hans sista år med talanger som blir världsspelare om 4.-5 år,

Han har fått dras med mediokra spelare tillräckligt länge.
Det vore skandal att värva 18-19 åriga talanger som ska få tid att växa in i rollen som världspelare när Messi har kvar 3-4 år på absoluta toppen.

Värva färdiga världspelare redan nu och bredda med talanger säger jag.

Coutiniho, Seri, Griezmann, Hazard etc inte någon jäkla Dembele som behöver iaf 4 år till innan han kan räknas in som världspelare. : Real rustar för en framtid då vi inte har Messi för att dom vet att under MEssi eran är det bara att ställa sig i ledet och vänta på att bli bästa laget.

Vi har kvar Messi och se till att han får avsluta med kvalite jämte sig och inte papegojor som Arda och skit
Barcelona II Barça II
2017-08-07 06:53
Jag känner många här inne överreagerar, är fullt övertygad om att vi idag, utan några nyförvärv, har tillräckligt stark trupp för att slåss om ligaguldet. Sen tycker jag att många överdriver Neymars betydelse för vårt spel, sanning är den att Arda gjorde det bättre än han när Neymar var skadad. Han gjorde bland annat mål i 4/5 matcher i rad och spelet flöt på bättre utan Neymar. Under MSNs tid så vann Real Madrid Champions Leauge 3ggr (!!!!), vi har senaste åren, inte gått vidare från kvartsfinalen. Det är dags för något nytt. Sen när det kommer till att vi inte har ersatt Xavi, ja, det är faktiskt svårt att ersätta världens bästa mittfältare genomtiderna. Avslutningsvis så tycker att vi ska satsa på våra egna, Samper och Alena i mittfältet, Deufoleu får ta Neymars plats med D.Suraez och Paco som reserver.
Barcelona Cule4life
2017-08-07 06:39
Sry för mobil fail stavning.
Barcelona Cule4life
2017-08-07 06:05
Visst ät vi i behov en crack. Men jag tror det är smartast att värva Seri. Vad jag har sett efter 10 videos är killen verkligen the real. Man kan inte göra så jävla många aktioner på plan och inte vara grym på riktigt. Ge han nr 6 och sätt honom på Xavis plats. Det kmr bli succe.

Sen får klubben fan me bestämma sig angående Deufoleu Denis och Turan. Denna trion spelar alla på Neymars plats. Alla 3 ät högerfotade vänsteranfallare. Plus att man har Paco. Hur har dom tänkt att behålla alla dessa plus att man vill hämta in en crack spelare på Neymars plats. Visst Coutinho förstår jag som Iniestas ersättare men innan ska värvar Neymars crack plats så måste klubben fixa och rensa lite.
Barcelona Vampíro
2017-08-07 04:54
Fuck värvningar, lika bra att låta Rafa och Deulofeu dela på den speltiden. De är inga världslirare men de är våra och det borde fan vara värt något dessa tider. Jag litar varken på ledningen eller tränaren så försök rör så lite som möjligt. Vem vet kanske kan nån vi har i truppen steppa upp nu när det finns en möjlighet. Visca... whatever.
Barcelona Treyh
2017-08-07 03:46
Efter att ha specialstuderat Dybala så håller jag honom högre än både Coutinho och Dembele. Jag tror att Dybala hade bossat på mittfältet bredvid Iniesta/Rakitic/Busquets. Han är värd att lägga stora pengar på, eftersom han kan spela både på Xavi-positionen och Iniesta-positionen. Ni som menar att han är en ren 10:a har fel, Dybala spela ofta djupt ner på planen. Det bästa med honom är hans mjuka bollbehandling och teknik, som vi har blivit så bortskämda med under Xavi och Iniesta. Han kan vända bort spelare och även driva fram bollen på mittfältet enkelt. Han passningsspel är även av den högre skolan och har näsa för mål dessutom. Dembele känns jävligt fyrkantig, jag är inte lika säker på honom. Coutinho har jag knappt sett spela. Dybala har bevisat att han klarar av att lira på hög CL-nivå. Det kan man inte säga om Dembele(som iofs är rätt ung) och Coutinho.
Barcelona Katalano
2017-08-07 02:27
@Barcelonistas:

Nu var det inte dig jag syftade på i mitt inlägg, men tack för ditt svar då du känner dig träffad ändå. Jag förstår och håller till viss del med dig om allt diu skriver i ditt inlägg. Vi behöver en världsklassmittfältare eller en mittfältare som är perfekt för den fotboll som vi vill spela. Som ytter så är det otroligt blandade åsikter härinne om vilken spelartyp vi ska gå efter. Jag är av åsikten att spelartypen är viktigare än dennes status. En spelare som underordnar sig Barcas spelidé som Pedro gjorde lockar mig mycket mer än spelare som Hazard, Coutinho och Dybala. Som du vet så ser jag ingen av de spelare jag just nämnt som kvalificerade nog för att spela mittfältare i Barca. De är fantastiska på andra uppgifter högre upp i planen där de får utlopp för sin kreativitet, bara inte i Barca nu när vi redan har Messi i laget.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-07 02:01
Katalano - jag känner igen mig i det där och låt mig förklara varför det är så. Jag vet inte hur det är för dom andra men anledningen till att jag skriker efter världsstjärnor är att jag vill att Messis kvalite utnyttjas så mycket som det bara går. Messi kanske har 4-5 år kvar på topp nivå. Vi snackar om historiens bästa spelare och historiens bästa ska ha dom bästa runt om sig.

Jag tycker också att vi har ett sjukt bra tillfälle att vinna extremt mycket titlar både inhemskt och ute i europa med Messi. Just därför är det viktigt att vi får in dom bästa spelarna. Detta är sista bladet i en otrolig saga när det gäller spelare som Messi-Iniesta-Busquets men framför allt Messi.
Barcelona Katalano
2017-08-07 01:40
Lion24

Instämmer med allt du skriver. Och samtidigt läser man härinne att vissa skribenter endast vill värva storstjärnor. Något annat duger inte för dessa skribenter. Att vi inte har tid att låta nya spelare och ungdomar växa in i sina roller. Läser många inlägg som i mina egna ögon bara skriker Real Madrid. Men jag biter i tungan och undviker att svara på så många inlägg.
Barcelona Lion24
2017-08-07 01:27
Jag blev Barca supporter år 2000 på grund av en viss Patrick Kluivert och under dessa 17 år har jag aldrig känt vad jag känner just nu för klubben. Jag hejar och älskar fortfarande klubben men jag är inte exalterad på något sätt inför en ny säsong eller ett transferfönster. Jag känner att det är hopplöst och att min relation med klubben har dött ut. Återigen, jag älskar fortfarande klubben men det är inte samma känsla som jag hade förr. Jag vet att det har funnits tuffare tider, speciellt början på 2000-talet men då var jag för ung för att förstå hur saker och ting hur fungerar, jag ville bara att Barcelona skulle vinna matcher och att Kluivert skulle göra alla målen, fanboy som man var då. Men just nu så ser jag helt ärligt talat inte fram emot nya säsongen, fotbollen har dött ut lite grann på grund av att fotbollen börjar sälja ut sig själv, för att inte tala om alla tveksamma beslut vi har fått se 2017, då pratar jag främst om domarsituationerna.

Det finns ingen planering, det finns ingen röd tråd kvar i den här klubben. ALLT går åt skogen, helt allvarligt. Det finns ingenting som ger mig hopp om framtiden och om det finns det så kommer det ta många år för att ljuset ska komma fram. Först och främst måste ledningen avgå och det tar några år, sen ska den nya ledningen få ett par år på sig att återinföra det som gjorde oss vad vi var för några år sen, allt kommer inte på en dag. Det sjuka är att man vet inte om en spelare som Samper kommer få vara kvar i klubben, med den mega talang jag ser han är. Utifrån de rykten som man läser och de spelare man är intresserade av så verkar vi börja spela en 4-2-3-1 uppställning. Presidenter sitter i fängelse, klubben lurar medlemmar på biljetter, det finns knappt någon lojal spelare kvar och jag känner att behandlingen av Iniesta är under all kritik.

Jag kan skriva ner all skit jag känner men då får jag ingen sömn inatt. Real Madrid har blivit Barcelona och Barcelona har blivit Real Madrid. När Real Madrid förstärker deras mittfältare med bollskickliga spelare så är vi ute efter Paulinho. Samper vet vi inte ens om han får stanna, han ska först övertyga tränaren tydligen. Rakitic borde vara en Madrid spelare och Modric borde varit en Barca spelare, eller liknande profiler. Men vi blev vad Real Madrid var under Perez första styre. Allt handlar om stjärnor och ekonomi. Den här klubben har inte längre någon som helst självrespekt eller värderingar kvar. För varje dag som går så blir jag ännu mer bitter och ännu mer hopplös.

Jag hade inget Facebook, Twitter eller Instagram och allt sån skit. Men jag skapade en sån skit (Twitter) bara för att framföra mitt missnöje mot Bartomeu. Jag tror knappast han varken läser eller bryr sig nämnvärt om vad jag tycker men det kändes LITE bättre. Cules måste göra nånting för att ändra detta, det går inte längre.
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-07 01:08
Hur ledningen än gör kommer den bli sågad. Se alternativen:

1 Lyckas inte landa någon av de som är nämnda. Sågade

2 Lyckas landa någon. Kommer vara svindyrt. Sågade

3. Vem som än kommer in kommer bli jämförd med neymar och kommer inte kunna ersätta honom rakt av. Sågade.

Antingen köpa något eller ha is i magen. Tror kanske dybala kan köpas, sett till priset som det ryktas om
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 00:33
Någon nämnde tidigare varför lyckas inte vi värva Dybala, Dembele etc innan dom blir värda över 1 miljard.

NU har vi chansen i Seri. Killen kan man få för 30 miljoner euro och han kommer bli värd över 1 miljard om han får spela i en toppklubb för kvaliteerna har han.

Slå till eller jaga han som Veratti nästa år för 1 miljard +
Barcelona Skurhink
2017-08-07 00:07
Jag är inte som de flesta här särskilt orolig över att vi inte ska kunna landa en Seri/Coutinho Dybala/Mbappe. Det tror jag ledningen fixar, något jag på riktigt är orolig för är Vermaelen Turan Munir Rafinha, ska dom gå på lån hela högen? Vi har på det även Samper Denis Alena Marlon! Som alls bör gå på lån. Värvar vi tex Dybala Coutinho I.Martinez så bör alla ovanstående spelare iväg på lån eller säljas! Det är 8gubbar säg 7 då jag vill ha Denis kvar i truppen, hur fan ska dom hinna lösa det?
Annons: