/spanien/barcelona/forum/12999.aspx/spanien/barcelona/forum/12999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2011-02-17 00:29
Det är väl förväl att det inte är samma Guardiola längre, med tanke på att han höll på att bränna ut sig under sin första säsong. Du ser inte Ferguson eller Mourinho springa upp och ner längs med linjen under varje match, men det är nog ingen som är tramsig nog att ifrågasätta deras vinnarskallar. Löjligt att folk lägger så stor vikt vid toma gester och ska börja dra helt galna växlar på att ens lag förlorade borta mot ett av världens bästa lag.

Även om vi slarvade bort ett guldläge så är 2-1 borta helt ok. Samtliga spelbolag har fortfarande Barcelona som storfavorit och det finns ingen anledning att tro annat än att det här ordnar sig.
Barcelona Khazal
2011-02-17 00:25
Jag säger som jag sa efter matchen. Bra första halvlek, mycket usel andra. Vi tar dem hemma!

Om man ska försöka hitta något positivt ur detta är det kanske att man inte går in i denna matchen med en självsäker känsla av en 2-1 vinst. Nu är man i underläge och det känns som att en prestation likt den mot Madrid är att vänta sig snarare än den vi såg ikväll. (Självklart hade jag hellre tagit en 3-0 vinst, men man får ta det man får.)

Något oroande inför returmötet är väl att vi spelar mot Zaragoza söndagen den 6e mars, alltså två dagar innan returmötet. Men det kanske inte är spikat än?

Vill bara gratulera Arsenal för en väl utförd andra halvlek, och en fantastisk prestation Wilshere. Jag såg inte Nasri eller Cesc idag, jag såg Wilshere får man väl säga. :)
Hunting Bears
2011-02-17 00:23
Messidinho_10

Förlorade vi mot Sporting?
Barcelona Gonzalez_Barca
Messidinho_10

Måste nog varit sedan Rijkaards tid. Dock har vi inte förlorat två raka, ännu..
Barcelona barcatillidie
Sluta säg att det är en katastrof!
Vi vinner på hemmaplan och starkt av Arsenal att vända matchen. Men 2-1 är inte tillräckligt enligt mig för att de ska klara av att gå vidare på våran hemmaplan
Barcelona Messidinho_10
2011-02-17 00:21
När förlorade vi 2 matcher på raken senast??
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-17 00:19
FaderMessi

Kanske har du rätt, det är inte samma Guardiola längre..
Men tycker nog mer att hela laget känns "mätt" isåfall.
Efter solsken kommer regn och tvärtom, så funkar det!

Arsenal har något riktigt bra på gång, ung och bra trupp!
Synd att många av deras fans är riktiga parasiter som inte vet vad ordet ödmjukhet betyder..men dom växer upp någon gång dom också.

.Sami.

Om inget oförutsägbart händer (gud förbjude skador) så vill jag se exakt samma elva!

Oj, holy crap..
Ska jobba om 3 timmar, känns "INTE" okej :/

Godnatt!
Gunner - Kanouté
2011-02-17 00:18
Andreas - V.V [Barney S] //

Vem blir inte glad över att slå världens bästa lag ;-)

FaderMessi//

Tycker att du överdriver lite.. Är rätt säker på att Pep brinner för Barca (fortfarande).
Barcelona .Sami.
2011-02-17 00:17
Busquets o Puyol mittbackar, Abidal vänster och så tar Mascherano def. mitt.

Valdes
Alves Puyol Busquets Abidal
Mascherano
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa
elbraco
2011-02-17 00:17
addeh hur kan du ge bästa insats till domarna när de missade två hands i straffområdet? Knappast så att armen var intill kroppen när Arshavin nickade ner bollen i handen (!).
Hunting Bears
2011-02-17 00:16
FaderMessi

Vadå 3 gånger av 3? Arsenal är ett bra lag, Barcelona gör en dålig match och får ändå med ett rätt gynnsamt resultat. Sluta överdriva detta.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-02-17 00:15
1.70 ligan

Dags att släppa det nu, även om det är oerhört tungt.
Man ska inte sörja för vad som har hänt, oroa sig för framtiden eller att förvänta sig problem, men man ska leva i nuet, vis och ärlig.

Var vis nu, fortsätter vi att älta detta så sårar det oss bara mer.
Vi ska ta det positiva och överlämna det negativa på Emirates.
Barcelona FaderMessi
2011-02-17 00:14
hej gott folk! Jag vill bara säga en sak!

Jag minns när pep blev tränare för barca, hans första säsong då kunde inte karln sitta på en stol, han ville verkligen vinna allt och kunde inte sluta vara så hetsig på sidlinjen, han tog även Rött kort/utvisning mot bayern, den PEP är över gott folk, de är inte samma glöd i honom de inte samma passion, och de är vad som gör att vi IDAG förlorar mot arsenal, visst är de ett väldigt duktig lag, men barca ska vinna ett arsenal 3 av 3 ggr alla dag i veckan, och hur optimister ni en försöker och vara så vet ni att de är sant!

nu är det visserligen en match kvar, men när man känner att tränare in de lag du älskar, tappat glöden lite för sitt lag då hoppas man att barca lika gärna åker ut CL nu och låter ett hugrigare lag som arsenal gå vidare!

gonatt alla semmanas! jag e inte bitter ja e bara ledsen för att pep inte brinner för FCB som han en gång gjorde!
Hunting Bears
2011-02-17 00:11
Arsenal har haft stora problem att slå storlagen både i PL och CL. Låt dom njuta. Returen blir intressant.
2011-02-17 00:09
"Namn: Jack #19
Sänt: 2011-02-16 23:12 Ändra
Är just nu här utanför Emirates och kan bara säga att det är den sjuuukkasteee stämmningen!! "

Alltså, nu får väl dom tagga ner lite, eller?

Man kan ju tro att dom vunnit CL-guld redan?

2-1 hemma mot Barca är väl inte så märkvärdigt?

5-0 mot Madrid på plats @ Camp Nou, betydligt häftigare =)

Hunting Bears //

[facepalm] - ber så hemskt om ursäkt, 1000 kr = en "krona" .. går väl inte hem i alla städer, I guess..
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-17 00:09
Fyfan vad deppig man är nu. Det är helt oacceptabelt att tappa en match så..
Hunting Bears
2011-02-17 00:07
Hur blir 1000 kronor till en krona?
Barcelona .Sami.
2011-02-17 00:07
Pep är en riktig bra tränare. Men på byten suger han på! Åhhh
2011-02-17 00:05
Pep the King

Jo, det räcker med 1-0 men om tex Arsenal gör 2 mål så måste Barca göra 4.
Jag spelade 1000 kr på att Arsenal går vidare, antingen total lycka och en krona fattigare eller besvikelse och en krona rikare :)
Barcelona Messidinho_10
2011-02-17 00:03
Helt ärligt jag hoppas någon ställer Pep mot väggen, för man plockar inte ut D.Villa som var en av dem bästa på plan i 65:e minuten och sätter in Keita, hur fan tänkte han seriöst??
Barcelona Pep the King
2011-02-17 00:02
Andreas - V.V [Barney S]
Det räcker väl 1-0 för Barca? Barca får inte åka ut Cl. Fan:(
2011-02-17 00:01
Oddset är 3.50 gånger pengarna att Arsenal går vidare nu!

Enligt detta är vi alltså (ja man kan faktiskt säga, stora favoriter ännu)

Vill ni säkra upp, gör det nu innan det sänks :)

Barcelona Blaugrana91
2011-02-17 00:01
Känns riktigt surt, i första halvlek spelar vi riktigt bra och leder matchen och kunde mycket väl gjort ytterliggare något mål och stängt matchen, sen i andra spelar vi hyffsat i ungefär 20 min för att sen bli slarviga och då släpper vi in dem i matchen, otroligt onödigt.

Sen fattar jag inte heller varför Pep bytte ut Villa och tog in Keita, antar dock att det var för att han ville få in mer tyngd på mittfältet och på något sätt försvara ledningen, men så här i efterhand var det ju inge vidare smart byte som sagt...
Men Villa kanske var lite trött vad vet jag?

Men det som känns värst från matchen är ju det faktum att vi som sagt dominerade stora delar av första halvlek och kunde avgjort då...

Aja nu lär vi ju ändå gå vidare, räcker ju trots allt med 1-0 hemma.
Vore en skandal utan dess like om Barcelona åkte ut i åttondelsfinalen...
Spanien Matski
2011-02-17 00:00
Till och börja med vill jag säga väl mött!

Tack för en väldigt underhållande match, ni var bättre i första än oss och tappade i och med inbytet av Keita och vi blev vassare med ett mer offensivt mittfält.
Jag tycker det är väldigt bra mål vi gör med effektivt spel, inga diskuterbara situationer som tex en tveksam straff. Arshavin hands är enligt mig (jag är ju vinklad pga att jag hejar på Arsenal) ingen straff då det verkar vara omedvetet och handen är inte i en alltför onaturlig position.

Det lag som ville anfalla mest kändes hetast tycker jag.
Kudos till er som grattat oss och kan vara stora i nederlagets ögonblick, ni är fortfarande favoriter och jag tror att allt kan hända i returen.

Väl mött!
Barcelona Hyder
2011-02-17 00:00
På pappret är 2-1 på bortaplan ett helt överkomligt resultat att utgå ifrån. Speciellt om man är så starka som vi är på hemmaplan när det vankas stormatcher. Det ändå som svider är sättet vi förlorade på. Att tappa en ledning för att ligga under på 5 minuter är inte kul. Det hade nätan varit skönare om Arsenal ledde med ett eller två mål innan vi gjorde vårt. Nu ska vi dock vara cyniska. Faktan säger det att vi kan vinna med 1-0 för att gå vidare. Nu tror jag på fler mål och ett bortamål att ha med sig i bagaget är väldigt väsentligt i sammanhanget. Ett oavgjort resultat går Arsenal vidare på men det är inget jag tror kommer bli till en realitet.

Wenger sa efter matchen att han lovade att Arsenal skulle komma till Camp Nou för att anfalla. Det finns både positiva och negativa aspekter med det. Det som är bra är att de kanske lyfter sin backlinje lite väl högt vilket skapar ytor för 170-ligan att arbeta på. Det negativa är att Piqué är borta och att vi inte vet exakt vilket skick kommer vara i. Därav lite oroligheter för defensiven. Abidal är ju en bjässe. Maxwell är inte till för att spela mot lag som Arsenal. Tyvärr.
Barcelona Mrfaariis
2011-02-16 23:52
Hunting Bears !!

Rätta takter !!!
Nu ska jag inte förlora min ödmjuka sida (haha) men vad jag tycker och tänker anser jag att vi har 65/35 fördel..

Visst, gör Arsenal mål måste vi göra 2 för att få förlängning.
Gör Arsenal 2 mål måste vi göra 4, det kan bli lite tufft så jag hoppas Puyol blir frisk och får lite matchträning i benen.

Ska vi säga 2-0 i returen?
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Pep gör misstag andra matchen i rad!

Lördag mot Sporting Gijon:
Han spelar med 3 defensiva spelare som inte har fått den speltiden som behövs för att spela alla 3 tillsammans - jag tänker på Maxwell, Milito och Mascherano.

Idag mot Arsenal:
Han startade bra, vi ledde med 0-1. Allt kändes bra så kom inhoppet jag aldrig trodde han skulle göra. Ut med Villa, in med Keita i 68 minuten.
Det var länge sen jag såg han göra ett så tidigt och dumt byte!
Efter de gjorde Arsenal 2 mål!
Sedan byter han ut Iniesta mot Adriano - ännu ett dumt byte när man ligger under med 2-1.

Jag vill veta vart stack det fina "Bästa sättet att försvara är att anfalla"?

Aja på Camp Nou gäller - Remuntada!
Barcelona Messidinho_10
2011-02-16 23:51
Nyss hemkommen finns såklart bara ett ord att säga för det här: KATASTROFALT!
Hunting Bears
2011-02-16 23:50
Känns lite liknande som när Real Madrid gick ut med sin hyllningskavalkad till sitt lag efter att de bara torskade med 2-0 mot oss. 2-1 är generellt inget direkt strålande resultat i CL på sin egen hemmaplan och jag hade inte varit direkt lycklig. Ska mycket till för att Barcelona inte vänder detta, gör vi 1 mål är vi vidare och när senast misslyckades vi med att göra mål på Camp Nou?

Annons: