/spanien/barcelona/forum/12996.aspx/spanien/barcelona/forum/12996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Manita
2011-02-17 16:09
elbraco

Lag som Napoli och Villarreal förtjänar att vara i CL. Ser fram emot den matchen som fan.
elbraco
2011-02-17 16:07
Napoli - Villarreal ikväll, sexigare match får man leta efter!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-17 15:56
El Kaiser

Fotboll är inte som matematik där man har formler som ger dig resultat, det är mer än så. Valdes satsade på att Van Persie skulle slå in bollen och han stod där han stod föratt förhindra det, men sen så valde Van Persie att skjuta från en helt omöjlig vinkel.

Så nej, det är aldrig en tabbe, bara det att Van Persie fick en lucky shot.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-17 15:56
Är fortfarande chockad...
Kan inte förstå hur vi kunde tappa ledningen?!
Jag menar vi spelar ut Arsenal under stora delar av första halvlek och tar ledningen med 1-0 och kunde ha gjort 1-2 mål till, hade vi gjort det så hade denna åttondelsfinal varit avgjord nu.
Sen i andra halvlek så spelar vi väl ganska bra tills dem sista 15 min och då kommer dem in i matchen och vänder...

Det är verkligen inte rättvist att vi förlorade matchen, baserat på den första halvlek vi gör så förtjänade vi minst ett kryss allafall. Tänker inte ta något ifrån Arsenal dem gör det bra där på slutet men som vi spelade i första och delar av andra så förtjänade dem inte att vinna.

Gällande resultatet 2-1 så är det väl inte så farligt trots allt, räcker ju som sagt med 1-0 hemma och vi är vidare men det är sättet vi förlorar på som jag inte kan sluta tänka på...
Sen var det någon som sa att anledningen till förlusten var på gurnd av vår tunna bänk, detta stämmer ju inte, problemet var att vi blev slarviga och nonchalanta där på slutet och släpper in dem i matchen.

Men ska man ta med sig något positivt från den här matchen så var ju vår första halvlek helt fantastisk som sagt, vi spelar återigen ut Arsenal och vi gör det på deras hemmaplan.

Och som sagt jag är helt säker på att vi går vidare räcker som sagt med minst 1-0 hemma, antingen kommer dem spela offensivt vilket gynnar oss eller så kommer dem spela ultradefensivt som Inter gjorde, vilket också gynnar oss eftersom Arsenal som lag inte kan spela på det sättet. Så som sagt vi bör ta oss vidare.
Vore en skandal utan dess like om Barcelona åker ut i åttondelsfinalen....
Barcelona Messidinho_10
2011-02-17 15:49
Bernie

Kolla in Barcelonas hemsida där står allt.
Barcelonistas
2011-02-17 15:43
under haltidsvilan satt jag och tänkte för mig själv hur dominanta vi var i första halvlek och att för elr senare i andra kommer 0-2 till oss. Men det känns som guardiola gick in med en lite mer defensiv inställning inför 2, för det finns ej någon annan förklaring av den kolapsen i andra.

Jag skyller förlusten på Joseph Guardiola
Barcelona Bernie
2011-02-17 15:41
En fråga, kommer man kunna köpa biljetter till Barca-Arsenal eller är de slutsålda? Tacksam för ett snabbt svar. : )
Barcelona Sentuary
2011-02-17 15:39
Pedro var ju horribel igår, hoppas han gör bättre ifrån sig i returen.
Barcelona B-Guden
2011-02-17 15:33
Jag tycker Barca ska spela som mot Real nästa möte, man ska ge allt man ska pressa med hela laget (ÄVEN MESSI)
Man ska ha bolltempo jag tyckte alla utom Alves och Pedro såg lam ut igår,
Edit abidal var också bra
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-17 15:31
Nä jag håller inte med. Står Valdés kvar minimerar han van Persies alternativ till att passa inåt. Tjuvar han så har van Persie två alternativ, både att avsluta eller att passa/slå inlägg eftersom han omöjligt kan skära av hela passningsvinkeln då van Persie är för långt ifrån honom. Dessutom är ju både Abidal och Maxwell med Arshavin i straffområdet så en passning sent-inåt-bakåt från van Persie är inte alls ett givet mål men att lämna första stolpen är mer eller mindre att bjuda bort ett mål.
Hunting Bears
2011-02-17 15:24
Hade Valdés räddat skottet hade ju RvP framstått som mentalt efterbliven. För man skjuter inte från den vinkeln om du har medspelare inne i boxen. Det är ungefär som att göra en Panenka-straff. Missar du kommer du framstå som en idiot.
2011-02-17 15:21
El Kaiser

Återigen, det är snarare dåligt av försvaret att låta Van Persie få satsa istället föratt störa honom.

Jag överdrev förstås, men poängen är att han fick en bra träff från en helt klurig vinkel, jag tycker att Valdes gjorde rätt som väntade på att Van Persie skulle passa (vilket 8/10 personer skulle göra på kanten).
Nu var det så att Van Persie valde att skjuta därifrån, men om han hade passat in istället, då hade Valdes varit redo.

Så nej, det var långt ifrån en tabbe, snarare duktigt av Van Persie att få in träffen.
Barcelonistas
2011-02-17 15:21
Messidinho

Man undrar vad Guardiola tänkte med när han bytte villa mot keita (lol) ja ni hörde rätt.

även bytet adriano in iniesta ut är ett otroligt konstigt byte. Ibland undrar man hur det står till i guardiolas huvud. Fantastisk tränare ja men ibland gör han en del märkliga beslut.

Om du nu var så att han ville att Barca skulle spela lite mer försiktigt så är keita helt fel spelare att slänga in. varför inte slänga in masken?
Barcelona Messidinho_10
2011-02-17 15:16
Kan säga så här Valdes borde ha tagit den!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-17 15:10
Hetfield- Megan Fox is a dude

"Hur var det Valdes fel egentligen?"

För att om han står kvar vid stolpen som alla världens målvaktsmanualer säger så kan han rädda skottet? Sen tycker jag "årets träff" är direkt överdrivet.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-17 15:05
Har fortfarande inte fattat Pep:s byte Villa mot Keita i 65;e minuten. Vågar påstå att det var orsaken till kollapsen på Emirates igår.
2011-02-17 14:59
Hur var det Valdes fel egentligen? Det var snarare försvaret som lät Van Persie stå och ladda, sen hur troligt är det att Van Persie skulle få årets träff från en helt omöjlig vinkel?

Nä, Valdes (som resten) var beredd på att Van Persie skulle slå in bollen, det var snarare duktigt av Van Persie att våga skjuta därifrån.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-17 14:50
Nån dag kommer vår framgånskurva stoppas. Man kan inte fortsätta vinna hur länge som helst. MEN VARFÖR JUST MOT ARSENAL????

På Camp Nou vill man se Arsenal bli våldtagna. Dem ska inte kunna gå efter matchen. Vill se en förnedring.

Man ser verkligen att alla är avundsjuka på vår framgång när Inter,Milan,Real till och med Arsenals rivaler United firar deras vinst mot oss.

IN PEP WE TRUST!! GRANDE PEP
Real Madrid cujo
2011-02-17 14:42
Valdez tabbe var inte så stor som det såg ut, en målvakt måste gå ut för att stoppa ilägg, anars blir det 100% målchans, ett skott från den vinkeln går in 1 gång på 1000

hela världen väntar nu på andra kapitlet...

Arsenal kommer spela offensivt, då det räcker med 1-0 för er att vinna
Arsenal hade oxå en fördel av den första matchen, normalt vill man spela först på bortaplan, och avgöra hemma, men för Arsenals unga spelare var det viktigt att bygga upp självförtroendet, och det har man gjort

hade Bárca spelat första matchen hemma så skulle det redan varit avgjort 3-0 eller 4-1

men nu vet arsenalspelarna att de kan slå er, det blir en tuff match, de vet att det är möjligt....

Hunting Bears
2011-02-17 14:31
Är Puyol tillbaka till returen?
Canaletes
2011-02-17 14:26
Seriöst, vad jag längtar till returen. Varför ska tiden gå så sakta? :/
Barcelona .Sami.
2011-02-17 14:25
Hoppas verkligen tv10 visar returen.
Barcelona Jojjje
2011-02-17 14:25
Higuain, El Pipita

"Nu har Barcas tunna trupp äntligen skrattat Pep i ansiktet, igår hade han endast Adriano att sätta in. Bojan är ingen man slänger in när man vill vinna precis."

Kommentar: Benzema

Kryp tillbaka till var du kom från
Barcelona Pep the King
2011-02-17 14:17
Jävlar vilken match det kommer bli på Camp Nou.
Barcelona Frodo
2011-02-17 14:17
Det känns oerhört bittert att läsa något om fotboll överhuvudtaget. 8 mars är en lång och plågsam väntan. Jag hoppas att spelarna har full fokus på la liga nu till skillnad från mig som bara går runt och grämer mig över förlusten från igår.

Domaren gör ingen bra match men det här är CL-fotboll. Felaktiga beslut får stora konsekvenser vilket man ser varje år men i slutändan var det laget själva som slängde bort matchen.
Higuain, El Pipita- "Hombre"
2011-02-17 14:10
Barcelonistas:

Du kan inte klandra Arsenal om dem spelar en ultra defensiv med 3 målvakter 6 backar och 2 defensiva mittfältare. Dem ska försvara ett resultat och hur dem gör det är sekundärt.

Nu har Barca pressen att vinna, att göra första målet. i Helgen mot Gijon såg det skakitgt ut när Barca skulle vända underläge mot Gijon, dem var liksom inte vana med underläge.

Nu har Barcas tunna trupp äntligen skrattat Pep i ansiktet, igår hade han endast Adriano att sätta in. Bojan är ingen man slänger in när man vill vinna precis.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-17 14:05
Andre D
I den 38:de minuten..

Barcelonistas
2011-02-17 14:01
gogogo

Men hur tror du Arsenal kommer spela på Camp Nou? Kommer dom spela offensiv fotboll som igår elr ultradefensiv ala chelski/Inter?
Barcelonistas
2011-02-17 13:56
AndreD

bittert men vad ska man göra, man mår bara dåligt när man ser sånna situationer. ( inter matchen)

Gogogo

Ja sant där håller jag med dig till 100% rena sömnpillret. Inter med sin ultradefensiva fotboll gjorde så jag fick huvudvärk i 1 månad..
Gogogo
2011-02-17 13:56
Barcelonistas:

Jag menade förra årets CL-final förstås. Jag tyckte inte den var något märkvärdigt faktiskt.
Annons: