/spanien/barcelona/forum/12995.aspx/spanien/barcelona/forum/12995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sano97
2011-04-21 08:42
David Villa va fan! hur dålig och osynlig får man vara. Hitta formen nu för fan vi behöver det!
Real Madrid realforever
2011-04-21 08:40
PUTAAAAA!!!! BARCA!!!!

Real mejor siempre será el!!
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-21 08:03
Väntar fortarande på en artikel av Cruyff.
Andreas-
2011-04-21 07:38
Vad ska man säga? Tragiskt. David Villa är under all kritik. Fortfarande, cirka 10 timmar sen matchen spelades så är jag så jävla missnöjd med den mannens insats. Det är under all JÄVLA kritik.

Semin blit ett helvete, herregud alltså..
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-21 03:46
-Solari-

Du menar när Bojan fick sitt mål bortdömt som hade tagit oss till final? 5 cm skillnad var det på semifinal och respass och att han hyllas som en gud.

Jag minns hellre hur vi slog ut honom 2006 :)
Real Madrid -Solari-
2011-04-21 03:18
Coach pep
Hur kan ni vara så säkra ? tänk på att det är cl guden mou ni ställs mot och ni vet hur det gick förra året.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 03:04
Känner mig besviken men samtidigt inte, det spelet vi visade upp under andra halvlek gjorde mig otroligt stolt, hade vi bara haft lite mer tur hade vi kunnat göra något/några mål, vi får helt enkelt ta och inse att vi inte hade marginalerna med oss i denna match och det fäller tyvärr avgörandet.

Som jag skrek och hoppade när Pedro gjorde målet, väckte nog alla grannar som finns i huset, för att sen inse att målet inte ens hade godkänts...:(

Men men jag tar med mig den fina 2a halvlek vi gör, där vi borde (Om vi hade haft lite tur) avgjort matchen.

Ligan har vi i princip redan i våra händer, i CL så tror jag nog att vi går vidare, det ska avgöras över 2 matcher och då tycker jag att vi har klar fördel.
Real Madrid Zinedine_magic_Zidane
2011-04-21 03:01
tack för en härlig match!

barcelona
Real madrid

man united.

milan
arsenal
inter
Valencia
chelsea
osv.....

Känns som barca o real är i en klass för sig i europa för tillfället kul=)
Vi kunde lika gärna spelat cl final kan man ju säga.
Real Madrid Shac81
2011-04-21 02:56
Mycket bra match av FC Barcelona idag. Vilken härlig match det var och vilken stämning på arenan. Satt och funderade ilsket i andra halvlek varför vi började backa och lät helt o hållet initiativet till Barca, hjärtat var uppe i halsgropen konstant i andra halvlek, är oerhört nöjd med kämparinsatsen Real killarna gjorde idag. Jäkligt svårt och möta ett lag som Barcelona och är hur stort som helst att lyckas slå de. Matchen i sig kunde ha slutat hur som helst. Denna gången hade vi marginalerna med oss. Upp med huvudet och vi har 2 intressanta matcher till kvar. Välmött, Hala Madrid.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 02:53
Canaletes

Co-sign på det!
Coach pep -
2011-04-21 02:47
Svårt att inte känna sig positiv när ligan i princip är säkrad och två helt fantastiska CL matcher väntar mot Real. Vi kommer att dra det längsta strået.

Olele, Olala, Ser del Barca es el millor que hi ha!
Canaletes
2011-04-21 02:42
Ride_The_Big_One(6)

Snarare intelligensnivå/IQ nivå...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 02:34
eliot

Bra humör eller inte så har du hjälpt till att skapa sandlåda nivå, du har absolut inte kommit med vettiga inlägg. Har du åldern inne? Sättet du uppför dig och skriver på säger mig att du inte har åldern inne. Ditt senaste post är ännu mer bevis på detta.

Forumet borde införa åldergräns!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-21 02:32
Jag känner mig trots allt ganska positiv. Antagligen för att det fortfarande finns en palts till Champions League-finalen att spela för.

De två matcherna kommer att vara så mycket grymmare än vad någon spansk cup-final någonsin kan vara.

Barcelona, under Guardiola, är alltid bra när de förlorar favoritskapet. Vi har fortfarande en växel att använda. Det vet vi. Men vi måste bara få den växeln att fungera. På Bernabeu hoppas jag att vi går all in. Ett mål åtminstone.
eliot
2011-04-21 02:18
Ride_The_Big_One(6)
snacka inte skit förfan bara för att jag inte skriver så ofta så måste inte det betyda att jag inte är inne här hela tiden.. kan lova dig en sak att jag är här inne varje dag minst 10 gg, men jag måste inte skriva eller? och en sak jag älskar barcelona mer en vad du gör verkar det som.. sen att jag inte va på så hilma fin humör mot madristan var en annan sak... men du ska inte komma och tro att jag inte är en barca fanbara för att ag inte skriver här varje dag .. fjant!.
Coach pep -
2011-04-21 02:12
Cigge

Grattis till segern. Jag anser dock att det var ett taktiskt direktiv ifrån Guardiola att spara på krutet i första halvlek och trötta ut Real Madrid, för att i andra trycka gasen i botten. Det var påtagligt hur utspelade ni blev och jag tror knappast Real Madrid lät Barcelona trycka på så enormt med flit. Barcelona bestämde sig för att höja sig helt enkelt och Madrid kunde inte göra annat att se på. Men det var ni som skapade de hetaste målchanserna, segern går inte att ta ifrån er. Ni förtjänar det.

Väl mött.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 02:11
eliot

Testa med den officiella sidan?
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-21 02:08
Gio Style

Ja, om man nu ska hata någon så är det väl kanske honom.
eliot
2011-04-21 02:06
vart kan man boka barca real match 2 ??? i cl
Barcelona Gio Style
2011-04-21 02:06
Till alla som nämner mitt hat till Pepe/

Nej jag grundar detta efter att ha följt honom ett antal för många matcher på alldeles för kort tid. Med Portugal mot Chile, FÖRRA HELGENS EL CLASICO (Tänker främst på denna då jag missade stora delar av denna) och hans spottloskor (Om det nu stämmer) efter helgens match. Jag hatar honom för att han är äcklig. Han sprang in med hela sin tyngd (benet/knät) i Messis skalle med flit i helgens match, satte armbågar överallt och slag efter att bollen rullat iväg. Nej jag grundar inte mitt hat pga dagens match, vilken ja missade stora delar av pga jobb =/, utan för att han är allmänt äcklig och helt ärligt förtjänar att sättas på plats av någon.

Och ja på El Clasicon spelar många fult, men han stack ut å det grövsta förra matchen och i Reals matcher överlag. Sen Corta de mangas idag också.

Los Mejores/
Skulle inte Casillas göra en endaste bra räddning i någon viktig match så vore han ju inte en toppmålvakt eller hur? Frilägesräddningar gjordes under hela vm, Valdes är kung på dessa. Det jag patar om är en prestation sett till hela matcher. Och ja, jag tycker fortfarande att Casillas har tappat sin otroliga LÄGSTANIVÅ som han höll för ett antal år sen och svackar oftare nu för tiden.
Real Madrid R9 Ronaldo
2011-04-21 02:05
:)
Cigge
2011-04-21 02:03
Bra mycket bättre kvalité på matchen idag än den vi fick se i helgen, kul! Får hoppas att det här bara var uppvärmningen till de kommande CL-mötena oss emellan.

Oavgjort efter full tid var väl inte mer än rättvist? Vi hade första och ni hade andra. Att det är små marginaler som avgör är inte oväntat. Skönt dock att vi fick ett avgörande under speltid istället för ett straffavgörande.

Det är otroligt fascinernade att se två så pass olika stilar mötas. Det taktiska spelet bakom kulisserna inför våra möten är fantastiska. Nu hoppas vi som sagt att tempot skruvas upp en nivå till under CL.
Real Madrid Sherko
2011-04-21 02:00
H.Alavi - Magico!

Haha är du säker på att det är efter slutsignalen? Jag tror att det är när Ramos tacklar honom i samband med att Barca får en hörna någon gång sent i matchen.
Canaletes
2011-04-21 02:00
H.Alavi - Magico!

Är det bilden från AB du menar eller?
Qendil-Karim Benzema Show
2011-04-21 01:59
Ibi på hal is!, bra du erkänner att det även finns spelare hos er som spelade fult. Vi spelade mer defensivt dvs. vi fick jaga boll mer än er. Då är det normalt att man även spelare tuffare.
Ibi på hal is!
2011-04-21 01:55
Qendil-Karim Benzema Show

Jo det fanns spelare som spelade fult men inte lika mycket som ni , tittar man om matchen så ser man klart och tydligt vilka som höll på mest . Pepes stämpling på messi där pepe tycker att messi filmar , ser man på repriser ser man klart och tydligt att pepe stämplar han.
Arbeloa x2 på Villa.

Å andra sidan höll Masken och Adriano på med Ade och Ronaldo.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-21 01:54
Att klaga på Afellay av alla efter en sånhär förlust är bara lågt. El Guaje var knappast bättre kan jag säga, inte Pedro heller för den delen.
Real Madrid Los mejores
2011-04-21 01:54
Seriöst hat mot spelare som bara brinner för sin klubb? och du blir förbannad när en del madridistas spyr galla över Valdes..

Rivaliteten är påtaglig, det som får mig att inse hur stora dessa matcher är..

Gio Style

Räddningarna på Robbens frilägen i VM? kanske karriärens viktigaste match. 5-0 var ju inte lika viktig som dessa. Kvarten i EM, Kvarten i VM då han limmar en straff..

Listan kan göras längre om du vill

btw, 21 april måste vara otursdatumet för Barca. Inter förra året, och Real nu. Mourinho och 21 april går minst sagt ihop.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-21 01:53
Gio Style

Ta ett par djupa andetag... Arbeloa var mycket värre.. Pepe har bara svårigheter att kontrollera sig, det slår över för ofta.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-21 01:53
Det som svider mest just nu är att se bilderna på Messi när han ligger på gräsmattan och gråter efter slutsignalen.

No pasa nada, La Liga esta ganada.
Annons: