/spanien/barcelona/forum/12994.aspx/spanien/barcelona/forum/12994.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2011-02-17 21:56
Tjena!

Kan någon länka highlights från matchen arsenal-barca? Det skulle vara jättesnällt!

tack på förhand!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-17 21:55
Det blev lite av e antiklimax mellan Napoli och Villarreal, rätt så tråkig match med tanke på lagen.

Frodo

Jag hoppas att du har rätt, Maxwell bekräftade att hans lägstanivå är alltför låg för ett lag som Barcelona. Abidal lär bli mer av en mittback så det är hög tid att ta in en vänsterback, helst en ung sådan.
Barcelona Barca4eva
2011-02-17 21:54
Det omöjliga hände!

Atletico har inte varit ett topplag på länge.
Ryo Miyaichi
2011-02-17 21:53
Jag är absolut inget troll, gillar bara att diskutera ! Hade mer än gärna gjort det i verkligheten än över ett forum.

Cheers
Ryo Miyaichi
2011-02-17 21:51
Jag tror och hoppas på Lyon, men Mourinho är en riktigt grym coach(
Oftast) . Sen är Barca-Arsenal vidöppen med fördel Barca. Tror inte Valencia tar sig vidare då tyskarna såg bra ut :) Fulham höll på ta À.Madrid i finalen förra året och dom är ett mittenlag medans madrid e toplag!

Vill inte provocera allt för mycket, men någon skrev något om serie À, då måste man få skriva något tillbaks, även fast jag ogillar serie à sjukt mycket.

Cheers
Barcelona Barca4eva
2011-02-17 21:50
Hunting Bears

Om du vet vad ett troll är så bör du inte förvänta dig något svar av just honom =p
Hunting Bears
2011-02-17 21:44
Kan lika gärna svara och se om han kan tänka igenom en replik Ellr så slutar han bara skriva helt.

Ryo

Hur många lag kommer England ha kvar då? Spurs, United och Chelsea?
Spanien får väl vidare Real och Barcelona i vanlig ordning.
Barcelona Barca4eva
2011-02-17 21:43
Hunting Bears

Ett sådant inlägg behöver du väl inte svara på =p
Hunting Bears
2011-02-17 21:40
Ryo Miyaichi

De sista tio åren har PL och La Liga lika många olika klubbar som vunnit titeln. (3) La Liga har haft 3 lag i CL final och ett fjärde i semi. England exakt lika många.

De sista fem åren har La Liga 3 Uefacupvinnare, Sevilla x2 (som väl mötte Espanyol i finalen) och Atletico nu senast.

En gunner känns inte som han ska snacka om engelska ligan, och CL avancemang då Arsenal knappt har haft en enda engelsk spelare de sista 5-6 åren och inte direkt har gått som tåget i CL heller för den delen.

Och knappast heller i PL för den delen.
Barcelona Barca4eva
2011-02-17 21:38
And so the trolling begins.
Ryo Miyaichi
2011-02-17 21:28
La liga och serie a är Kalle anka ligor. Se bara hur många lag dem respektive länderna kommer ha i CL kvartsfinal :-)

Hoppas ni fortsätter som ni gör i la liga, gillar inte dom pengarna lag som real, man city mfl slänger ut!
Ibrahim Afellay #20
2011-02-17 21:07
Länk till Liverpool match för er som vill titta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-17 21:02
Halv OT, men fyfan vad man bara måste älska Sevillas publik! :)
Barcelona Barca Barca
2011-02-17 20:59
Vad ska man säga? Jag skriver här på forumet oftast efter förluster då jag gillar att lätta på hjärtat lite och helst dagen efter då vi här inne vaknar upp ur psykbrottet som man får som fan vid förluster.

Vet inte vart jag ska börja. Kan börja med Pep, helt underbar tränare, fantastisk på att ta upp talanger och skapa ett vinnande lag. Men lika duktig o lika underbar tränare som han är, så är han minst lika dålig taktisk under matcherna. Fy satans helve**e (ursäkta språket) men fan vad han är värdelös när det kommer till byten. Pedro spelade extremt dåligt och ändå ger Pep honom 90 min, byter ut Villa mot en Keita, som inte gjort nån människa lycklig denna säsong.

Vi förlorar matchen mycket pga. ineffektivitet, vi kunde lika gärna ha led med 2-0 många gånger under matchen. Sen var hela laget allt för nonchalanta, vi spelade riktigt bra passningsspel, men gränsen till att det blir en nonchalant fotboll som i slut ändan straffar sig är hårfin och igår kväll gick tyvärr vi över den hårfina gränsen. Sen ska vi inte skylla eller peka ut nån enstaka spelare för dålig insats, vi spelade bra men vi var extremt ineffektiva framför mål. I en åttondelsfinal i CL kan man inte missa 2-3 klara målchanser.

En sak som oroar mig lite, när var det senast Barca vände ett underläge i CL till avancemang på hemmaplan/bortaplan? Vad jag kan minnas så måste senaste gången vara mot panathinaikos säsongen 01/02, eller?

Lyckas Arsenal vända 0-1 underläge på 5 min har vi en STOR chans att vända 2-1 på hemmaplan… och ja vet att det behövs bara 1 mål, men ibland är ”bara” för mycket inom fotbollen.

Ursäkta för ett långt inlägg :)
Coach pep
2011-02-17 20:55
Italiens 2a Napoli oförmögna att på hemmaplan slå Spaniens 4a Villarreal. ;)

Vamos La Liga!
Barcelona Ordem e Progresso
2011-02-17 20:24
Någon som vet hur det står till med Puyol?
Barcelona Messidinho_10
2011-02-17 20:19
Någon mer än jag som ser att Casceres återvänder till oss? Killen har utvecklats och är kommande storback efterträdare till Puyol!!
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-17 19:08
BARZZZAA /

Det handlade knappast om någon underskattning. Laget är fullt medvetna om vad Arsenal är kapabla till. Det var snarare en brist på koncentration och lojt spel i slutet som kostade oss segern.
BARZZZAA
2011-02-17 18:51
WOOOW vilken match!!!!

tycker att ni gjorde en grym första halvlek och i den andra så kom vi igen, och gjorde en grym vändning.

att ni underskatta oss sååå mycket är bara pinsamt. ni hade era bra lägen, men glöm inte van persies 2 lägen och fabregas läge.
Barcelona Bernie
2011-02-17 18:45
Underbar krönika! Du tog mina tankar, bra jobbat! : D
Topal-14
2011-02-17 18:42
Som Valencia Fan säger jag detta. Barca hade större delen av matchen och messi kunde på en bättre dag gjort 2-0 3-0 och det blev faktist 2-0 igentligen som domaren bara skulle kunna välja mellan 1.Mål eller 2.Straff, istället blåser han för offside och det är en stor skandal som skulle ha ändrat allt!

trött på de arsenal fans som säger t,ex aa kommer ni ihåg mot chelsea då? där hade ju ni tur, what goes around come's around och liknande.
Det kan man inte säga för då har väll allt jämnat ut sig efter Inter matchen på camp nou förra året som ni kanske kommer ihåg då Bojans mål (tror jag det var) dömdes bort för hand på Keita??

Om Barca har det flytet på Camp Nou som Arsenal hade på emirates så tror jag definitivt på 4-1 för er. men men... man vet aldrig, jag hoppas verkligen för att tysta ner alla PL supportrar som säger att Xavi suger och Messi suger La liga e enkel osv att Barca vinner! och jag önskar er lycka till.

och 1 sista grej. om man kollar typ 1 min innan 1-1 målet kan man klart se att Eboue sparkar lite för högt? iniesta vågar ju inte ens försöka ta bollen.
elbraco
2011-02-17 18:41
Cannoneer

Inte på de senaste två sidorna är det någon som har skrivit att vi kommer leka hem matchen på Camp Nou. Om det är någon som ändå har gjort det på de senaste 10 sidorna så är det bara en liten minoritet, så egentligen är det rätt onödigt att komma in och peka på vad nästan alla här inne redan vet.
Uppenbarligen har jag belägg för vad jag skrev...
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-02-17 18:31
Barzelõna

Co-sign!

Hoppas alla slutar snacka om matchen nu och hur ''lätt'' vi kommer krossa dem nu!

Vi ska leva nuet, framtiden är ett mysterium, och de förflutna är ett avslutat kapitel.
Athletic Cannoneer
2011-02-17 18:27
elbraco @

Ja, eftersom det är ett öppet diskussionsforum är det tämligen lätt att veta vad ni tror och tycker. Kul att du skaffat dig en fin bild av oss också.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-17 18:22
B-Guden?

Alla skit utom Abidal, knappast.
Busquets var klart godkänd, faktiskt riktigt bra stundtals.
elbraco
2011-02-17 18:21
Cannoneer
Vad babblar du om? Typiskt Arsenalfans att komma in och "veta" vad vi tror och tycker.
Barcelona Frodo
2011-02-17 18:21
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tror att Pep kommer att gå efter en vänsterback i sommar. Abidal lär nog spela väldigt mycket mittback även nästa säsong och då är det viktigt att vi har en duglig vänsterback när han går in i mitten. Jag tror att Maxwells dagar är räknade.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-17 18:20
Cannoneer

Det är ingen som har sagt att vi ska leka hem matchen, men Barcelona är läskigt bra på hemmaplan och Arsenal ska ju spela offensivt och det brukar straffa sig på Camp Nou oavsett startelva för motståndaren.

Barcelona Frodo
2011-02-17 18:17
Cannoneer

Det är inte särskilt många som tror på en enkel match men många tror på avancemang. Det är väl inte så konstigt? Vi går sällan mållösa från Camp Nou så jag tror att vi gör mål men vi måste akta oss för era snabba omställningar.
Barcelona FCBarca6
2011-02-17 18:15
Blaugrana91

Aa trodde nästan det men vill vara säker på saken.. Känns lite tryggare när man vet att Puyol kan komma till spel snart..
Annons: