/spanien/barcelona/forum/12989.aspx/spanien/barcelona/forum/12989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-18 19:00
Ögnade snabbt igenom några inlägg igår kväll och läste att många ifrågasätter Maxwell som en duglig komplementspelare till Abidal. Måste säga att jag gillar brassen på så sätt att han verkar vara en hyvens kille med fötterna på jorden och en som aldrig klagar över att få sitta på bänken. Men som fotbollsspelare är han bra, varken mer eller mindre. Han är ingen världsspelare, men är knappast någon blåbärslirare. Frågan är om han verkligen håller som komplementspelare till Abidal då vi ändå är ett lag med ambitioner att vinna alla turneringar vi ställer upp i.

Om jag finge bestämma skulle jag sikta in mig på Coentrão i sommar eftersom Muniesa och Planas fortfarande är på tok för unga och för kantiga för att ta en plats i A-laget. I Coentrão får vi en offensiv, men ändå defensivt skicklig vänsterback som har rutin både från Champions League med Benfica samt ett VM-slutspel med Portugal där han var alldeles briljant.

Vad som händer med Maxwell bryr jag mig inte särskilt mycket om. Adriano lär stanna eftersom han även kan spela högerback och dessutom är några år yngre än sin landsman.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 18:30
Mrfaariis

Du kanske inte hade helt fel ändå ;), nu skriver nämligen Sport att han ÄR klar för Barca, han ska kosta oss €50 miljoner och han har skrivit på ett 5 års kontrakt och kommer i sommar...

Nu är det ju Sport som sagt, så vi ska ta det med en stor nypa salt! :P
Barcelona Mrfaariis
2011-02-18 18:23
haha flipp bara. Vill flippa litee om aftonblaskan ;)
Chippy Espana
2011-02-18 18:21
Vill gärna ge beröm till Adil Öngun för en bra och välskriven krönika om Wengers pojkar.

Jag tillhör Arsenalredaktionen, men har alltid gillat Barca och deras sätt att spela fotboll. Matchen i onsdags var antagligen den bästa match jag nånsin sett, särsklit eftersom vi lyckades vända och vinna mot det fantastiska lag ni har.

Jag inser att det kommer bli oerhört svårt i returen på Camp Nou, men jag hoppas det blir en lika underbar match som på Emirates.

Lycka till med att smiska Marängerna i ligan!

Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-02-18 18:21
Mrfaariis

Say whaaat?
2011-02-18 18:18
PedroRodriguez

Ja såklart att Puyol har en stor inverkan hos Pique, MEN de ska ändå inte kunna drabba Pique så mycket? Och det är inte så att han spelar med en dålig back bredvid sig direkt, han spelar med, ja kanske bästa backen vi har för tillfället, Abidal. Men jag förstår din poäng att dom inte är tillräckligt samspelta, men jag har svårt och köpa det.
Barcelona Mrfaariis
2011-02-18 18:17
OFFICIELLT FABREGAS KLAR FÖR FC BARCELONA !!!!
PedroRodriguez
2011-02-18 18:10
Visca y Barca

Inte alls. Som kapten ska du alltid pusha lagkamraterna. Pique och Puyol har spelat ihop i två säsonger innan, och självklart fungerar Pique mycket bättre med en pushande vinnarskalle som Puyol bredvid sig som gör det enklare för en. Puyol måste bara tillbaks snarast!
Barcelona De Goda
2011-02-18 18:03
Ju mer jag tänker på CL-matchen desto mer blir jag besviken. Får trösta mig att Villa gjorde ett viktigt bortamål. En 2-1 förlust är ju så mycket bättre än en 1-0 förlust.

Det som gläder mig är att det verkar som att spelarna kände precis likadant direkt efter slutsignalen då de genast lämnade plan utan att stå och snacka länge med Arsenalspelarna.

Hoppas att Barca vänder den här besvikelsen till en enorm revanschlusta och straffar dem så oerhört utan domarnas hjälp.
PedroRodriguez
2011-02-18 17:56
Blaugrana91

Och igen är det ingen mindre än Patrik Sjögren som skriver artikeln. Vilken rolig varelse.
2011-02-18 17:54
Men är det inte lite läskigt att Puyol ska agera Pique "babysitter" det känns lite som det. Men min åsikt är ändå att Puyol inte ska kunna påverka Pique så mycket, jag tror mer att det handlar om Shakira, sex och fotboll inte världens bästa kombination. Det är min åsikt, feel free to judge haha!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 17:50
Den Koreanska frisören avslöjar: Fabregas går till Barcelona....
Haha Aftonbladet...
Barcelona Fc Catalonyyya
2011-02-18 17:49
Nya smeknamnet för R9-kungen , ronaldo tjockis , han var även legend hos oss hoppas alla tackar honom för han gjort sitt jobb hos oss , inter , real osv . alla vi borde vara tacksamma han har gjort en massa de därför han är kung i allas ögon!
Ronaldo är EN levande legend!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 17:35
L.A.M Nr 10

Jag tycker inte man ska gnälla på våra reserver, jag menar vi har spelare som Mascherano som är en av världens bästa DM på bänken, vi har Afellay som med all säkerhet skulle ta plats i vilket annat topplag som helst, Bojan som iof är inne i en formsvacka men han skulle nog ändå ta plats i många andra topplag, Keita vet jag att många inte tycker är så speciell men han brukar oftast göra det han ska då han spelar, även han skulle platsa i många andra bra lag, likaså Adriano, den enda som inte riktigt håller måttet just nu är Milito, men man får ju tänka på att han sedan alla sina skador inte kommit upp i samma nivå.

Sen kan vi ju inte förvänta oss att dessa spelare ska gå ut och prestera på samma sätt som våra startspelare, jag menar vi har världens bästa startelva, man kan som sagt inte begära att reserverna ska gå ut och vara lika bra.
Barcelona Barca4eva
2011-02-18 17:31
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej, allt är Shakiras fel.

Skämt åsido, du har nog rätt när det gäller Piques osäkerhet. Puyol har saknats även om Abidal har varit kunglig. Hellre ha Puyol och Pique tillsammans medan Abidal spelar vänsterback än det nuvarande.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-18 17:27
Det är nog mer avsaknaden av Puyol än Shakira som har gjort Pique så här passiv och loj. Han behöver någon som kan ryta åt honom, det är precis vad Puyol gör med honom. Han vet att om han somnar med Puyol bredvid sig så kommer Puyol att skälla ut honom, så han är alltid fokuserad.

Barcelona Barca4eva
2011-02-18 17:07
Det är förmodligen en småskada som de flesta av spelarna brukar få då och då.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 16:55
Visca y Barca Visca y Catalunya

Även om Valencia och Mallorca är två riktigt tuffa bortamatcher så är det bra att vi har Zaragoza på Camp Nou matchen innan Arsenal, då har vi chansen att lufta spelarna som behöver vila. Annars tycker jag att vi i de tre kommande matcherna nästan ska spela med bästa möjliga lag. Det är oroväckande att våra reserver inte håller tillräcklig klass för att vinna matcher år oss, men det är sanningen. Det har vi sett i de matcher vi tappat poäng.

Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 16:51
Ser att det pratats om att Villa och Iniesta är skadade? Missar dem båda matchen mot Bilbao eller kommer båda kunna spela?

Läste nu i Sport att Villas "skada" inte ska påverka hans medverkan i matchen mot Bilbao.
Barcelona Barca4eva
2011-02-18 16:48
Det är förmodligen väldigt svårt att spela när Shakira sitter hemma och väntar.
2011-02-18 16:39
Kollade nyss spelschemat och fan vad den inte ser bra ut. Bilbao hemma nu till helgen, sen efter det har vi Mallorca borta och Valencia borta och den 6e mars har vi Zaragoza hemma. 2 dagar senare har vi Arsenal hemma. Culés de här kan va en riktigt taskig period men samtidigt kan det vara eb period där vi verkligen visar att vi håller klassen och kylan OM samtliga spelare är fokuserade och har motivationen på topp! Rotation är "the keyword" under den här perioden, hoppas på att Guardiola gör rätt!

Är det bara jag eller ser Pique riktig loj ut och ointresserad sen han blev tillsammans med Shakira!? Eller är det bara helt enkelt Kung Abidal som överglänser honom, någon?
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-18 16:35
L,.A.M..

Jag har inte varit den som klagat på att bytet gjorde så vi tappade matchen, tror dem flesta klagade på bytet på grund av dem heta känslorna man hade efter matchen. Jag menar, vi leder med 1-0, har hyfsad kontroll på matchen och sen kommer keita in och 25 minuter senare står det 1-2..
Tyckte faktiskt att vi fick ännu bättre grepp på matchen när keita kom in(jaja säg vad ni vill) men det va ett individuellt misstag från valdes (lite okoncentration på pique också) som bjöd in arsenal i gamet igen. Publiken blev galen, spelarna otroligt taggade, matchbilden ändrades.

Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-18 16:24
San Miguel

Nej, men dom finns på ebay för 200 kr..
Bluffarn.
Barcelona Abbe.
2011-02-18 16:11
"Iniesta has played the last 3 games with pain in his left schoulder. This was also the reason why he was taken off 3 times. #fcblive [cope]"

Iniesta har inte varit sig lik de senaste matcherna, här är antagligen anledning till det. Jag vet att en del här inne har diskuterat hans formkurva.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 16:03
tikitaka-GOOL

Om det var av den orsaken så hoppas jag folk slutar klaga på att bytet Villa-Keita var det som förlorade oss matchen. Jag menar, vem skulle Pep annars slängt in? Bojan? Jeffren? Nä, ni ser. Jobbigt att vi inte har någon riktig anfallskraft på bänken, den här matchen spelade våran tunna trupp oss ett rejält spratt.
San Miguel
2011-02-18 15:56
Exklusiv Barcelona jacka till salu från Nike.
Finns inte i butik längre

Kolla länk
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 15:28
Jag har egentligen inte så stor koll, men hur allvarlig är Puyols skada egentligen? Det känns som han har varit en "snart tillbaka" i ett antal veckor nu, lite oroande. Att han missar Arsenalmatchen känns dock osannolikt, men kan någon svara på hru det står till med honom?
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-18 15:26
Då vet vi varför david villa byttes ut i arsenal matchen..
Barcelona westinho
2011-02-18 14:50
Villas skada är inte allvarlig. Han lär missa matchen mot Athletic på söndag, men det är allt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 14:40
Éluc

Hur allvarlig är David Villas skada? Puyol är i alla fall snart tillbaka och kommer med all sannorlikhet att delta i mötet med Arsenal på Camp Nou.

Sedan tror jag inte Milito kommer få starta, även om både kaptenen och Piqué är borta, den sistnämnda är ju avstängd. Man kommer antagligen att köra på Busquets-Abidal, vilket jag tror kan bli en bra kombination. Det enda man oroar sig över då är vänsterbacken respektive pivotepositionen. Masken har gjort det bra hittils, men i en sådan här stor match skulle vi behöva Sergios höga tempo på mitten. Och Maxwell har visat att han inte håller i stora matcher.

Men troligen blir Puyol spelklar och då får vi nog se Abidal och kaptenen som mittlås, och det ska allt gå bra.

Edit: Såg nu att Villa inte är så allvarligt skadad. Tur det, för utan honom hade det inte varit roligt.
Annons: