/spanien/barcelona/forum/12988.aspx/spanien/barcelona/forum/12988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-02-19 16:33
Rambla~

Du har rätt, han fick el alta medica i tisdags. Dock så stod det i artikeln att han ansågs ha bra chanser att slå sig in i den första truppen, men det är väl ingen högoddsare att han skulle vara den som till slut hamnade på läktaren.
Barcelona Rambla~
2011-02-19 16:29
Barcadinho.

Ja det var Anelka som startade allt bråk¸ han bad Domenech att dra åt helvete eller något liknande när han blivit utbytt i paus.
Barcelona Rambla~
2011-02-19 16:28
Abbe.

Jag har för mig att Sergi Roberto varit skadad några veckor och just är tillbaka i träning. Han är kanske inte redo för match ännu och det var kanske därför han istället tränade med a-truppen?

Jag är inte helt övertygad om detta själv så rätta mig någon om det inte stämmer.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-19 16:28
Har för mig att det var just han som startade gräll teatern i VM mot Domenech.
Vilken typ alltså.
Barcelona Rambla~
2011-02-19 16:26
Jävligt imponerande bra straffar av två mittbackar, Jagielka och Heitinga. Klockrena!
Canaletes
2011-02-19 16:24
Anelka hade liknande attityd i CL finalen där han också missade...
Barcelona Rambla~
Barcadinho.

Hehe, inte så förvånande då kanske att han i brittisk press länge kallats för Le Sulk. (sulk = tjura, sura). Hans uppsyn har alltid varit så där, lite divig och nonchalant. På vissa passar det, tex Cantona, på andra är det inte lika klädsamt.
Barcelona Barcadinho.
Heitinga vill psyka. Han tände dessutom till Evertons publik bakom målet efter hans mål..Inte precis så sportigt att axla Cole men men, det har gett resultat.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-19 16:22
El Kaiser

Så länge Keita inte spelar så mår jag bra, jag blir bara irriterad av att se honom.
Årets silly season lär bli galet intressant, Cesc eller Pastore? That's the question.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-19 16:20
Rambla _

Jag skulle inte vilja springa 120 min med sådana lagkamrater runt mig.
Hans stil och attityd vid straffen speglade inte annat än "Jag skiter i allt, jag är kung i alla fall". Jäkla snobb.
Barcelona Rambla~
2011-02-19 16:18
DM1982 [Runtime Error]

Det är ju så, hade det varit en barcaspelare han knuffat hade man antagligen blivit vansinnig men nu när man är neutral tycker man bara det är roligt. Sen att det var mot ett av de värsta svinen inom fotbollen gör det ju knappast mindre roligt. :)
Canaletes
2011-02-19 16:17
haha vilken jävla skön stämning det var!! :D
Barcelona Rambla~
2011-02-19 16:16
Hehe, hade någon lagt en sådan nonchalant straff som Anelka i Barca hade jag strypt honom. Endast ett steg ansats och sen försöka chippa den löst i ena krysset och misslyckas. :P
PedroRodriguez
2011-02-19 16:16
Chelsea slås ut ur FA-Cupen av Everton efter straffar!

Chelsea Chelsea Chelsea............
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-19 16:15
Heitingas knuff på Cole innan han ska lägga straffen är ful men lite rolig.
Canaletes
2011-02-19 16:04
Straffar mellan Chelsea-Everton nu!!

Barcelona Barca4eva
2011-02-19 15:57
Andreas - V.V [Barney S]

Jag var också en utav de 2791 personer som trodde att det var våran Alves =p
Barcelona Abbe.
2011-02-19 15:31
Intressant att Sergi Roberto stannade hemma och tränade med laget medans Barça B stack iväg på bortamatch. Enligt den officiella hemsidan så ser det ut som han har bra chanser att slå sig in i 19-mannatruppen mot Bilbao imorgon.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-19 15:25
Hur många utöver mig har läst "Alves på väg till Valencia" artikeln pga just rubriken?, haha
Barcelona Blaugrana91
L.A.M Nr 10

Läste häromdagen i någon av dem katalanska tidningarna att det hela verkar gå åt rätt håll! Så vi får hoppas det stämmer. :)
Barcelona Abbe.
L.A.M Nr 10

Tror det var Sport som kom ut med "hemligstämplade" uppgifter häromdagen om att han kommer acceptera kontraktsförslaget. Men det är väl bara spekulationer fortfarande.

Edit: El Mundo Deportivo var det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-19 15:19
På tal om Dani Alves, har det hänt något kring kontraktsförlängningen med honom? Har ju varit väldigt tyst i flera veckor nu, man vill ju väldigt gärna ha det klart så snabbt som möjligt så man slipper gå runt och vara orolig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-19 15:11
Tycker hela försvaret var lite lojt på 2-1 målet. Inte många som jobbar hem. Men såklart får Dani Alves som typ börjar gå vid mittplan ta på sig mest. Annars tycker jag att just Dani Alves var en av de bästa när vi jagade mål de sista 5, han hade ju även sista chansen har jag för mig. Men vad hjälper det nu:(
Barcelona Barca4eva
2011-02-19 15:08
Två spelare han nå straffområdet före än en joggande Alves.
PedroRodriguez
2011-02-19 15:02
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Alves får absolut ta på sig målet där. Istället för att kuta hem så joggar han nonchalant och gör så att Arshavin friskt kan löpa och trycka in den. Jag är nästan bombsäker på att han förväntade sig att Nasri skulle tappa bollen, det verkar så iaf.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-02-19 14:50
Hyder

Jag antar att Pep har sett målet om och om och tänkt likadant som er dvs "VAFAN GÖR DANI"

Som du säger så är den positionen Dani skulle täckt av ifall han hade joggat hem. Jag hade knappt accepterat detta om Sergio Ramos hade gjort detta å Real Madrid ledde med 10-0 men nu stod det 1-1 i en CL åttondel.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-19 14:39
Är det kanske någon som hört vart Arsenal spelarna ska bo under Barcelona besöket?

Real Madrid bodde ju på Rey Juan Carlos I och risken finns väl att Arsenal väljer samma då det är galet nära Camp Nou och 5 stjärnigt..

Om någon hör något (inte alltid dom går ut med det men rykten går ju ibland) så skriv ett pm till mig då.
Barcelona Jojjje
2011-02-19 14:22
San Miguel

Kan du ge fan i att länka din jacka, måste vara tredje gången nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-19 14:08
addeh

Skulle vara intressant och spela med Busquets lite längre upp i banan. Det skulle kanske bli lite defensivt, men samtidigt har Sergio ett fint passningsspel och det skulle nog gå bra. Keita vill jag i alla fall inte ska starta i morgon. På Camp Nou behöver vi kreativitet och det förlorar vi mycket i när vi spelar med honom.

Någon som vet hur det är med Villa då? Jag skulle föreslå att man även vilar honom, annars finns det en risk att skadan förvärras vilket man inte vill riskera mindre än tre veckor före Arsenal.

Valdes
Alves, Piqué, Abidal, Adriano
Xavi, Busquets, Afellay
Pedro, Messi, Bojan

Så skulle jag vilja att startelvan ser ut imorgon, om nu Iniesta och Villa har lite smärtor. Det troliga är väl dock att Keita går in och tar en mittfältsposition, samt att Maxwell spelar vänsterback.
San Miguel
2011-02-19 14:06
Spärrad för reklam. /Red
Annons: