/spanien/barcelona/forum/12986.aspx/spanien/barcelona/forum/12986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-02-18 20:20
Kolla in "supertalangen"

trodde ja skulle få se nåt riktigt grymt så får man se nåt man själv klarar av och då kom man aldrig längre än division 3 i sina dagar
Barcelona zakiz
2011-02-18 20:19
Chippy Espana//

Sådan ödmjukhet som uppskattas bland fans. Hoppas bara att returmatchen blir minst lika bra som i onsdags för det var verkligen något utöver det vanliga!
Måste även tillägga att det är roligt att se er spela då ni spelar den fotbollen som jag älskar att kolla på.

Hasta la muerte Barcelona!
Barcelona Sentuary
2011-02-18 20:18
Kolla länktips, underbar video, visst vi förlora mot Arsenal men vi kommer alltid tillbaka starkare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 20:05
Jag hoppas vi ställer upp med Puyol och Abidal som mittbackspar, vilket känns väldigt stabilt. En av våra bästa spelare just nu och kaptenen. Det som oroar en då är ju kantspelet, då både Alves och Maxwell är extremt offensiva och där Maxwell inte är i sin bästa form för tillfället. Viktigt då att Busquets nästan fungerar som en libero för att täcka upp, för ett av våra viktigaste vapen kommer vara att Dani Alves ligger högt och och bidrar med bredd.
Barcelona westinho
2011-02-18 19:46
Att Barcelona inte gör mål på Camp Nou är ganska otänkbart. Därför måste Arsenal göra minst ett mål, vilket är fullt möjligt. Men det är även fullt möjligt att Barcelona gör 2-3 mål, vi vet hur det kan se ut på Camp Nou. Jag tror Arsenal måste göra minst 2 mål för att kunna slå ut oss. Hoppas bara Messi är heltaggad, då kan han avgöra matchen på egen hand...som sist.
AndreD
2011-02-18 19:44
Barcelonistas

Han tog väl in Abidal för att flytta upp Pique

Eller så var det för att flytta in Messi i mitten och flytta upp Maxwell som yttermittfältare för att säkra defensiven.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-18 19:42
Ni kan kalla mig för galen, men vore det inte bra om man körde med trebackslinje mot Arsenal? Backlinjen består av Milito (tyvärr), Puyol och Abidal, sen får Alves bli yttermittfältare.

Man ska kanske inte börja så, men om spelet inte funkar och om man jagar mål så gå in med allt.
Atlético addeh
2011-02-18 19:39
LAM

Förmodligen för att se till att det inte blir mer baklängesmål. Inte ens Pep är så korkad att han slänger in en vänsterback som gör mål i snitt var femte säsong när laget jagar mål.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 19:30
Eftersom Villa har en svullnad fotled så kanske även han togs ut p.g.a. det i matchen?

Barcelonistas

Ja, man kan ju undra hur den gode Pep tänkte där. Abidal hade vid det laget aldrig gjort mål i den blåröda tröjan, så att ta in fransmannen när man jagar kvittering i en CL-semi känns ju lite skumt.
Atlético addeh
2011-02-18 19:27
Barcelonistas

Ska inte försvara Peps emellanåt konstiga byten, men anledningen till varför han tog ut Iniesta i onsdags var för att han spelade med smärta i sin axel hela matchen, något han gjort de tre senaste matcherna. Garanterat därför han inte varit i normalt slag.
Barcelona Mrfaariis
2011-02-18 19:26
Blaugrana91

Haha ja dem snodde nyheten från mig :D
Barcelonistas
2011-02-18 19:22
så otroligt besviken är jag det är inte sant, efter våran så fina första halvlek, till den totalt usla andra halvlek. Sen förstår jag inte hur Guardiola tänker med dessa bytena, keita in villa ut... Adriano in Iniesta ut......

elr semifinalen mot inter på san siro när vi ligger under mot inter sista 15 så tar guardiola in abidal!? när vi jagar efter ett mål så tar han in ABIDAL?!
Barcelona `´Barca`´
2011-02-18 19:20
Spärrad. /Red
Atlético addeh
2011-02-18 19:00
Ögnade snabbt igenom några inlägg igår kväll och läste att många ifrågasätter Maxwell som en duglig komplementspelare till Abidal. Måste säga att jag gillar brassen på så sätt att han verkar vara en hyvens kille med fötterna på jorden och en som aldrig klagar över att få sitta på bänken. Men som fotbollsspelare är han bra, varken mer eller mindre. Han är ingen världsspelare, men är knappast någon blåbärslirare. Frågan är om han verkligen håller som komplementspelare till Abidal då vi ändå är ett lag med ambitioner att vinna alla turneringar vi ställer upp i.

Om jag finge bestämma skulle jag sikta in mig på Coentrão i sommar eftersom Muniesa och Planas fortfarande är på tok för unga och för kantiga för att ta en plats i A-laget. I Coentrão får vi en offensiv, men ändå defensivt skicklig vänsterback som har rutin både från Champions League med Benfica samt ett VM-slutspel med Portugal där han var alldeles briljant.

Vad som händer med Maxwell bryr jag mig inte särskilt mycket om. Adriano lär stanna eftersom han även kan spela högerback och dessutom är några år yngre än sin landsman.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 18:30
Mrfaariis

Du kanske inte hade helt fel ändå ;), nu skriver nämligen Sport att han ÄR klar för Barca, han ska kosta oss €50 miljoner och han har skrivit på ett 5 års kontrakt och kommer i sommar...

Nu är det ju Sport som sagt, så vi ska ta det med en stor nypa salt! :P
Barcelona Mrfaariis
2011-02-18 18:23
haha flipp bara. Vill flippa litee om aftonblaskan ;)
Chippy Espana
2011-02-18 18:21
Vill gärna ge beröm till Adil Öngun för en bra och välskriven krönika om Wengers pojkar.

Jag tillhör Arsenalredaktionen, men har alltid gillat Barca och deras sätt att spela fotboll. Matchen i onsdags var antagligen den bästa match jag nånsin sett, särsklit eftersom vi lyckades vända och vinna mot det fantastiska lag ni har.

Jag inser att det kommer bli oerhört svårt i returen på Camp Nou, men jag hoppas det blir en lika underbar match som på Emirates.

Lycka till med att smiska Marängerna i ligan!

Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-02-18 18:21
Mrfaariis

Say whaaat?
2011-02-18 18:18
PedroRodriguez

Ja såklart att Puyol har en stor inverkan hos Pique, MEN de ska ändå inte kunna drabba Pique så mycket? Och det är inte så att han spelar med en dålig back bredvid sig direkt, han spelar med, ja kanske bästa backen vi har för tillfället, Abidal. Men jag förstår din poäng att dom inte är tillräckligt samspelta, men jag har svårt och köpa det.
Barcelona Mrfaariis
2011-02-18 18:17
OFFICIELLT FABREGAS KLAR FÖR FC BARCELONA !!!!
PedroRodriguez
2011-02-18 18:10
Visca y Barca

Inte alls. Som kapten ska du alltid pusha lagkamraterna. Pique och Puyol har spelat ihop i två säsonger innan, och självklart fungerar Pique mycket bättre med en pushande vinnarskalle som Puyol bredvid sig som gör det enklare för en. Puyol måste bara tillbaks snarast!
Barcelona De Goda
2011-02-18 18:03
Ju mer jag tänker på CL-matchen desto mer blir jag besviken. Får trösta mig att Villa gjorde ett viktigt bortamål. En 2-1 förlust är ju så mycket bättre än en 1-0 förlust.

Det som gläder mig är att det verkar som att spelarna kände precis likadant direkt efter slutsignalen då de genast lämnade plan utan att stå och snacka länge med Arsenalspelarna.

Hoppas att Barca vänder den här besvikelsen till en enorm revanschlusta och straffar dem så oerhört utan domarnas hjälp.
PedroRodriguez
2011-02-18 17:56
Blaugrana91

Och igen är det ingen mindre än Patrik Sjögren som skriver artikeln. Vilken rolig varelse.
2011-02-18 17:54
Men är det inte lite läskigt att Puyol ska agera Pique "babysitter" det känns lite som det. Men min åsikt är ändå att Puyol inte ska kunna påverka Pique så mycket, jag tror mer att det handlar om Shakira, sex och fotboll inte världens bästa kombination. Det är min åsikt, feel free to judge haha!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 17:50
Den Koreanska frisören avslöjar: Fabregas går till Barcelona....
Haha Aftonbladet...
Barcelona Fc Catalonyyya
2011-02-18 17:49
Nya smeknamnet för R9-kungen , ronaldo tjockis , han var även legend hos oss hoppas alla tackar honom för han gjort sitt jobb hos oss , inter , real osv . alla vi borde vara tacksamma han har gjort en massa de därför han är kung i allas ögon!
Ronaldo är EN levande legend!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 17:35
L.A.M Nr 10

Jag tycker inte man ska gnälla på våra reserver, jag menar vi har spelare som Mascherano som är en av världens bästa DM på bänken, vi har Afellay som med all säkerhet skulle ta plats i vilket annat topplag som helst, Bojan som iof är inne i en formsvacka men han skulle nog ändå ta plats i många andra topplag, Keita vet jag att många inte tycker är så speciell men han brukar oftast göra det han ska då han spelar, även han skulle platsa i många andra bra lag, likaså Adriano, den enda som inte riktigt håller måttet just nu är Milito, men man får ju tänka på att han sedan alla sina skador inte kommit upp i samma nivå.

Sen kan vi ju inte förvänta oss att dessa spelare ska gå ut och prestera på samma sätt som våra startspelare, jag menar vi har världens bästa startelva, man kan som sagt inte begära att reserverna ska gå ut och vara lika bra.
Barcelona Barca4eva
2011-02-18 17:31
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej, allt är Shakiras fel.

Skämt åsido, du har nog rätt när det gäller Piques osäkerhet. Puyol har saknats även om Abidal har varit kunglig. Hellre ha Puyol och Pique tillsammans medan Abidal spelar vänsterback än det nuvarande.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-18 17:27
Det är nog mer avsaknaden av Puyol än Shakira som har gjort Pique så här passiv och loj. Han behöver någon som kan ryta åt honom, det är precis vad Puyol gör med honom. Han vet att om han somnar med Puyol bredvid sig så kommer Puyol att skälla ut honom, så han är alltid fokuserad.

Barcelona Barca4eva
2011-02-18 17:07
Det är förmodligen en småskada som de flesta av spelarna brukar få då och då.
Annons: