/spanien/barcelona/forum/12983.aspx/spanien/barcelona/forum/12983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-02-20 17:55
Han må vara en man med en frisk personlighet men det gör fortfarande inte honom till en bättre målvakt. Ett lag som Barcelona måste ändå kunna ha en backup-målis av högre kaliber. Dessa tillfällen kommer och då är det viktigt att kunna ha en reserv-målvakt som håller måttet.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-20 17:53
Barcelonistas

Håller med, det är viktigt att vi vinner samtliga matcher innan returen mot Arsenal, spelar ingen roll hur vi vinner utan bara ATT vi vinner. Den grymma formen kommer succesivt komma tillbaka.
Barcelona Rambla~
2011-02-20 17:53
barcarobin

Tyvärr, men jag kan inte inte minnas någon bra match av Jorquera. Åtminstone inte mot kvalificerat motstånd.

Nu påstår AS att Valdes nog måste opereras och riskerar att vara borta upp till 1,5 månad. Fast ingenting är ju så klart bekräftat och AS hittar som vanligt på och målar samtidigt upp worst case scenario. Det är ju vad de typ hoppas ska ske.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-20 17:51
Synd att returen inte går på Emirates, då kunde vi samlat ihop en fond.

Jag tar på mig Arsenal tröja, tar några öl, springer in och försöker klappa till domaren.
Vips, 0-3 BARCELONA :D
Barcelonistas
2011-02-20 17:48
Matchen mot Bilbao är otroligt viktigt, inte bara det att vi får 3 poäng utan för kommande matcher.

det är 16 dagar kvar tills returen på Camp Nou, och även om arsenal är ett jävligt bra lag så måste vi bara avancera vidare. Något annat vore ett stort big fail från våran sida. Hela världen förväntar sig att vi ska vinna Cl för vi är världens bästa lag, och att åka ut i åttondelen redan vore en stor katastrof!
barcarobin
2011-02-20 17:47
måste nog säga att Jorquera gjorde många bra matcher.
Barcelona Rambla~
2011-02-20 17:43
Andreas - V.V [Barney S]

Nej, Valdes är väldigt sällan skadad men vad spelar det för roll? Varför kan mndre klubbar ha bättre reservmålvakter än Barcelona och ändå hålla dem nöjda? I Barcelona får man ju spela allt i CdR, det är väl inte så illa pinkat? Nej, köp in en bra målvakt eller satsa på nå?on av de i Barcelona B. Jag kan nästa lova att Luis Enrique inte hade petat någon av dessa om han fått använda Pinto.
2011-02-20 17:40
Rambla~

Barcelona tänker nog att det är inte ofta Valdes är skadad, varför då köpa in en målvakt av högre klass för att nöta bänk när vi har Pinto som för övrigt verkar vara en trevlig man som skojar o så på träningar / skapar en bra stämning.

Förstår dock vad du menar och jag sitter här lika oförstående som du, när sånna här saker inträffar måste man ha en bra målvakt att täcka upp med.

Man kan inte bara gå runt och tänka, nej Valdes blir nog inte skadad..det funkar inte i längden.
Barcelona Rambla~
2011-02-20 17:35
Jag har aldrig förstått varför Barcelona alltid envisas med att ha så låg klass på sin andramålvakt. Jorquera och Pinto är ju knappast några målvakter som imponerar. Det som retar mig är att man med all säkerhet kommer att erbjuda Pinto ännu en säsong. Jag kan nästan garantera att Pinto inte tagit en plats i något av lagen i ligan, inte ens bottenlagen.

Hur kommer det sig att andra klubbar, speciellt mindre än Barcelona, har det bättre ställt på målvaktsfronten? Jag menar, om en reservmålvakt i dessa klubbar accepterar att sitta på bänken borde väl en bättre målvakt än Pinto göra det samma i Barca?
Barcelonistas
2011-02-20 17:34

Pinto borde byta forum, den pajasen hör inte hemma i den här verksamheten. En cirkus hade passat clownen bättre.

Hombre

omg shit marca säger det aa fan dom har ju alltid rätt...
2011-02-20 17:31
FCB_armin

Inget, sånt är livet om man inte har en bra backup keeper :)

Take a chill pill.
AndreD
Om det är från Marca kan man det med en nypa salt. Dessutom har Barca inte gått ut med något på hemsidan.
Barcelona FCB_armin
Andreas - V.V [Barney S]

Fan e det som e så roligt med det då?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-20 17:28
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"

Marca säger ja...och då är det såklart sant...Ingen litar på den skittidningen.
barca#1
2011-02-20 17:27
Tanken av Pinto mot Arsenal gör mig VÄLDIGT nervös! Snälla Valdés, bli frisk snart!!!!!!
Barcelona Blaugrana91
Jobbigt att Valdes missar, men Pinto skötte sig helt ok sist vi mötte Bilbao i Cupen. Gällande Valdes skada så verkar det ju inte om jag forstått det hela rätt vara så allvarligt och bara innebära att han missar kvällens match.
Hombre

Är Valdes borta mot Arsenal kan vi säga BYE BYE! :D
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"
2011-02-20 17:23
Marca skriver att Valdés kan vara borta upp till 1 månad!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-20 17:14
Det verkar inte vara riktigt säkert hur länge Valdés blir borta vilket känns lite läskigt. Hoppas han kan vara tillbaka till nästa helg i alla fall.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-20 17:03
Jag tar en Valdes utan armar än Pinto, det är sant. Det räcker med att Pinto försöker leka Maradona igen föratt vi ska släppa in mål.
AndreD
2011-02-20 17:01
En liten rättelse till den senaste artikeln.

Pinto har stått två matcher i Champions League. Den första var mot FCK då han visslade bort Santin :)
Barcelona Abbe.
2011-02-20 16:59
Valdés genomgår i detta nu lite olika tester för att se hur länge han blir borta. Jag inväntar lite smått nervöst resultat.
2011-02-20 16:52
All I got to say is LOL..

Roma leder med 0-3 mot Genoa, vad tror ni matchen slutade?

Jo, 4-3 Genoa.
Ibrahim Afellay #20
2011-02-20 16:45
Puyi har börjat träna igen , hoppas han blir spelklar till nästa vecka då vi möter Mallorca ?

Hoppas det är inte allvarligt något med Valdes.
2011-02-20 16:39
2-6 matchen är ev av de sjukaste matchen jag sett också, den såg jag på en bar med massa andra härliga Barca fans och Real fans såklart :)
Det hoppades på bord och ölglas flög hit och dit, memories for life..

Fast 5-0 hemma på Camp Nou slår detta, men till stora delar bara för att jag var på plats, jag trodde fan inte det var sant. Vadå 5-0? Jag ville att matchen ALDRIG skulle ta slut :D

Jag trodde inte det var sant alltså, kunde inte förstå det jag hade upplevt, bästa pengarna jag förbrukat, NÅGONSIN!
Det var en sån fest hela natten lång, oslagbart.

Tifot innan matchen, jag rös i hela kroppen!!!
http://www.youtube.com/watch?v=8WWp1BqMOvA

Satt ju precis bakom klacken så det var ett jävla bra tryck, vet inte om det hörs bra ut i tv apparaterna men när jag har varit på Camp Nou har det aldrig varit riktigt tyst, visst det är inget Sanchez Pizjuan(?) men tror bara det är dålig ljudupptagning eller nåt som gör att tv tittarna kallar det tyst som i graven..

Hoppas på något liknande mot Arsenal!!
Barcelona Capilito
2011-02-20 16:28
Går inte beskriva den känslan men när det känns hopplöst och den hopplösheten snabbt ändras till STOR glädje. Man var ju uppgiven. Mitt bästa fotbollsögonblick utan tvekan.
Barcelona Barca4eva
2011-02-20 16:27
Mrfaariis

5-0 matchen var ännu värre. Körde ut mina föräldrar från vardagsrummet och kollade på matchen med min kusin. Både hade "Wtf" face och det var helt...helt otroligt, man kunde inte fatta vad som hände.
Barcelona Mrfaariis
2011-02-20 16:25
Mitt bästa barca minne är lätt 2-6 på bernabou. Jag kommer ihåg real hade 15 rak vinster innan och barca hade ganska dålig form. Jag vågade inte kolla på matchen så jag gick ut en runda när jag kom hem så såg jag att det stod 1-3 till barca. När de stod 2-6 så kunde jag inte tro mina ögon. Haha kan fortfarande inte beskriva den känslan.
Atlético addeh
2011-02-20 16:22
Riktigt trist att Valdés missar matchen ikväll men skönt att det inte verkar röra sig om någon allvarligare typ av skada.

Pinto som lyckades hålla nollan mot Athletic tidigare under säsongen i Copa del Rey får gärna upprepa det scenariot. Den gången fanns dock inte Fernando Llorente med i motståndarlaget...
Barcelona Bernie
2011-02-20 16:06
Andreas-

Sant, jag var tvungen och gå till mitt rum, såg matchen i vardagsrummet. Och jag var i rummet nån minut, kunde inte förstå att vi hade gjort mål. Då kom tårarna, och jag fick höra att någon ropade straff, sen kom jag tillbaka och såg slutsignalen, det var jobbigt men fantastiskt skönt. Mitt bästa Barca-minne. ! : )
Annons: