/spanien/barcelona/forum/12981.aspx/spanien/barcelona/forum/12981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jojjje
2011-02-17 14:25
Higuain, El Pipita

"Nu har Barcas tunna trupp äntligen skrattat Pep i ansiktet, igår hade han endast Adriano att sätta in. Bojan är ingen man slänger in när man vill vinna precis."

Kommentar: Benzema

Kryp tillbaka till var du kom från
Barcelona Pep the King
2011-02-17 14:17
Jävlar vilken match det kommer bli på Camp Nou.
Barcelona Frodo
2011-02-17 14:17
Det känns oerhört bittert att läsa något om fotboll överhuvudtaget. 8 mars är en lång och plågsam väntan. Jag hoppas att spelarna har full fokus på la liga nu till skillnad från mig som bara går runt och grämer mig över förlusten från igår.

Domaren gör ingen bra match men det här är CL-fotboll. Felaktiga beslut får stora konsekvenser vilket man ser varje år men i slutändan var det laget själva som slängde bort matchen.
Higuain, El Pipita- "Hombre"
2011-02-17 14:10
Barcelonistas:

Du kan inte klandra Arsenal om dem spelar en ultra defensiv med 3 målvakter 6 backar och 2 defensiva mittfältare. Dem ska försvara ett resultat och hur dem gör det är sekundärt.

Nu har Barca pressen att vinna, att göra första målet. i Helgen mot Gijon såg det skakitgt ut när Barca skulle vända underläge mot Gijon, dem var liksom inte vana med underläge.

Nu har Barcas tunna trupp äntligen skrattat Pep i ansiktet, igår hade han endast Adriano att sätta in. Bojan är ingen man slänger in när man vill vinna precis.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-17 14:05
Andre D
I den 38:de minuten..

Barcelonistas
2011-02-17 14:01
gogogo

Men hur tror du Arsenal kommer spela på Camp Nou? Kommer dom spela offensiv fotboll som igår elr ultradefensiv ala chelski/Inter?
Barcelonistas
2011-02-17 13:56
AndreD

bittert men vad ska man göra, man mår bara dåligt när man ser sånna situationer. ( inter matchen)

Gogogo

Ja sant där håller jag med dig till 100% rena sömnpillret. Inter med sin ultradefensiva fotboll gjorde så jag fick huvudvärk i 1 månad..
Gogogo
2011-02-17 13:56
Barcelonistas:

Jag menade förra årets CL-final förstås. Jag tyckte inte den var något märkvärdigt faktiskt.
AndreD
2011-02-17 13:51
Ungefär vid vilken minut hände detta?
Barcelonistas
2011-02-17 13:51
Gogogo

hehe föra året ett sömnpiller? även föra årets möte var stor konst.
Gogogo
2011-02-17 13:49
Rambla:

Jag menar att det kan vara ytterligare en liten touch på Pedro innan bollen går till Messi.

El Kaiser de Michoacán:

Det är lite det jag menar. Handssituationer förvandlas väldigt enkelt till snillen spekulerar. Det har ju t o m gått så långt att folk knappt blir upprörda längre.

Capitán - El tiburón:

Handlar nog inte om vilken ligas fysik som är bäst utan mer om att brittisk fotboll oftare behåller intensiteten ända in i slutet. Se bara på när Arsenal tappade 4-0 mot Newcastle här om veckan. Men slår man ut antalet meter som lagen springer tror jag inte det är någon stor skillnad mellan Arsenal och Barcelona. Faktum är att jag inte tror att något av lagen möter ett lag med lika mycket spring i sitt spel särskilt ofta.

Gårdagen var kvalitet värdig en final (i jämförelse med fjolårets sömnpiller).
Barcelonistas
2011-02-17 13:48
Känns otroligt tråkigt och man mår piss dåligt idag. Men de var en underhållande match vi fick se. Båda lagen spelade underhållande!

Sen är det en retur match kvar på CAMP NOU!
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-17 13:22
Arsnl //

"Det springs helt enkelt mer i Premier League än det görs i La Liga"
Ehm, har du något belägg för det överhuvudtaget?

Visst kan det vara så att vårt bristande hemjobb i slutet av matchen berodde på utmattning med tanke på vilken press vi hade stundtals. Men jag betvivlar starkt på att vi förlorade pga av att spansk fys/kondition inte kan mäta sig med PLs..
För att spela så som Barca gör krävs det enormt mycket spring i benen. Det ända Pedro, Villa m.fl gör vissa matcher är ju bara att röra på sig så mycket sm möjligt för att skapa ytor och passningsalternativ. Inte för att nämna hur mycket Dani Alves får jobba som alltid ska vara på plats i defensiven efter sina räder frammåt.
Barcelonistas
2011-02-17 13:21
Man undrar vad som händer i andra halvlek!? i första halvlek har vi full kontroll på hela matchen. i andra halvlek är det något som är riktigt fel med barca och Guardiolas huvud. Att han byter ut villa och tar in keita? (LOL) saknar ord vet inte vad jag ska säga...
Barcelona Bonzo
2011-02-17 13:12
Instämer helt med El Kaiser de Michoacán... klart som fan att det är valdés fel... det finns inga ursäkter i världen för den tabben...

Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-17 13:09
Även fast det känns som att vi kommer gå vidare, så är det riktigt tungt idag.. riiktigt tungt!
Maxwell begränsar vår offensiv på vänsterkanten, håller med om att han inte håller mot dem större lagen.

Ahh deppig dag
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-17 13:02
Yaya24//

Oavsett vad Piqué gör (eller inte gör) så ska en målvakt aldrig, ALDRIG släppa första stolpen. Det lär man ju sig som 5-åring! Valdés gjorde en del räddningar riktigt bra igår men agerandet vid 1-1-målet är direkt dåligt.
Valencia Arsnl
2011-02-17 13:00
Väldigt jämn match igår. Barca med mer bollinnehav, men jämnt chansmässigt. Väldigt stor skillnad från förra året, måste jag säga, då Arsenal med 5-6 skador verkligen skämde ut sig. Igår var det två bra lag mot varandra, hade kunnat sluta hur som helst.

Anledningen till att Arsenal tar över sista 20 varje gång de möter Barca är kondition. Det springs helt enkelt mer i Premier League än det görs i La Liga. Barca är inte vana vid högt tempo över 90 minuter, de punkterar vanligtvis en match redan i första halvlek. Nej, jag säger inte att Premier League är en bättre liga, men tempot är högre, och det springs mer.

Är för övrigt livrädd för Messi i returen. Han är inte mänsklig.
Barcelona Yaya24
2011-02-17 12:59
Seriöst de Piques fel som inte hänger med. Varför klanka på alves och valdes?
Barcelona Bonzo
Jag är skit besviken på Valdés... Det är fan i mig champion inte spanska ligan...
Canaletes
Dem matcherna vi har förlorat har Puyol inte varit med + att vi kryssade 2 mather utan honom. Märkvärdigt!!!
Barcelona Barcelöööna
2011-02-17 12:50
vi kommern nog vinna på Camp Nou!
Real Madrid ¡Fuerza Los Blancos!
2011-02-17 12:43
Har letat ganska länge nu, kan ni ge mig ett svar hur det går för Puyol och hur långtid han har kvar till han är spelklar?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-17 12:29
Jag är inte heller besviken på Valdés. Även de bästa kan göra misstag (se bara på Casillas agerande vid Milans 1-0 mål på San Siro, han gjorde väl "exakt" samma tabbe).

Nej så här dagen efter är jag lite besviken/bitter på att Alves hemjobb vid deras andra mål, hade han bara haft orken kvar hade han nog hunnit att täcka Arshavin och målet hade inte skett. Också bitter på som Rambla sa, på Messis bortdömda mål.

Jag tror fortfarande vi avancerar men det kommer bli tufft, riktigt tufft..

Gårdagens match såg väl ut exakt som förra årets möte. Vi dominerar första, oviss andra halvlek med Arsenal som gör två sena mål. Bara det att vi inte gjorde ett andra mål.
Aja vi får bara hoppas på att Messi har en bra dag som förra året. För igår missade han på tok för mycket.

Det är bara gå vidare, vi har stött på större nederlag tidigare.
Föresten, skulle vi åka ut om 3 veckor (gud förbjude) så hoppas jag Arsenal vinner CL. De spelar helt klart de roligaste fotbollen efter oss (enligt mig) och trots att våra klubbar inte haft samma åsikter de senaste åren, pga Cesc, så är de en av få klubbar i Europa jag inte har något emot.

Men helst ska vi vinna vår fjärde CL, först måste vi remontar!
Barcelona João Pinto
2011-02-17 12:03
Jag är inte särskillt besviken på Valdes, det var ett individuellt misstag, men det är sånt som händer. Däremot är jag oerhört besviken på de spelare, främst Alves (låg före Arshavin men valde att inte hänga med), som sket fullständigt i hemjobbet vid 2-1 målet. Sånt får inte hända, det var nonchalant, slött och fruktansvärt provocerande att se.
Spanien S-P
2011-02-17 12:01
Rambla~ @

Håller med om att det inte är offside, det man dock inte får se är passningen som kommer innan som är på väg mot en offsidestående Barcelonaspelare (minns inte vem).

Väl mött i returen. Ni gjorde en riktigt bra match igår.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-17 11:55
Rambla

Historien skrivs av vinnarna, inte av förlorarna.

Han var knappast magisk under första halvleken, visserligen gjorde han ett par briljanta saker men om man lägger det bredvid han arroganta och nonchalanta attityd igår så är det klart (för mig) vad som väger mest.
Vi kan sitta och prata om olika situationer, men om Messi hade varit Messi igår, dvs. osjälvisk och vassare så hade vi kunnat göra 2-3 mål och stängt matchen.

Ja, jag är kritisk, men det är föratt det är just Messi.
Barcelona Rambla~
2011-02-17 11:47
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag har inte skrivit att Messi är immun mot kritik. Jag skrev att några dåliga beslut tycks göra att allt annat han gjort faller i glömska.

Hur var han dålig igår när hans första halvlek var snudd på magisk? Att han inte gjorde en komplett bra match och dessutom tog några felbeslut, köper jag, men du kan inte vara seriös när du påstår att han allt igenom var dålig. Det är ju slutresultatet som speglar den åsikten.

Folk är lyriska över Arsenal och vissa spelare som tex Wilshere och några till och visst var de bra. Men vad gjorde de i första halvlek tex? De fick mest springa och jaga boll. De gjorde en riktigt bra sista kvart och det är det som de flesta människor tar med sig som helhetsintryck.
Barcelonistas
2011-02-17 11:45
Rambla

Jag håller inte med visst hade vi tur med vissa domslut mot chelsea. Men kom igen den engelskamedian överdrev det hela grovt några 3-4 straffar fanns det inte.

Yaya toures brytning på drogba är klockren, elr alves incidenten med malouda där folk tycker malouda faller i straffområdet men ovrebro ger frispark utanför straffområdet ( dom flesta behöver ett par riktiga glasögon, för man ser klart och tydligt att maloudas höger ben är utanför straffområdet, återigen korrekt beslut av psykologen.

Dom enda straffarna som chelsea borde haft var Piques handboll, och tröjdragningen på drogba. Men är deet inte märkligt att ingen nämner abidals utvisning som fick oss att spela i 30 min med en man mindre, ( utvisningen sker innan handsen på pique) en värdig kompensation! Elr straffen som vi borde haft på camp nou när bosingwa drar ner henry i straffområdet!? Hade vi fått den straffen 1-0 där och vi hade haft ett utmärktutgångsläge inför den returen!

"Barca har med råge betalat tillbaka för det flyt man hade med domaren mot Chelsea för två säsonger sen. Kanske folk kan sluta älta det i fortsättningen"

Folk borde lära sig reglerna!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-17 11:43
Rambla//

Tror du att Peps oförmåga att stänga matcher beror på orutin som tränare? Jag menar det är ju lätt att glömma bort att han faktiskt bara varit tränare på toppnivå i 2,5 år vilket är lätt att glömma ibland eftersom resultaten har varit så fantastiska. Likadant har det ibland kännts med hans värvningar som jag tycker varit katastrof många gånger fast nu i sommaras verkar han ha fått bättre koll på vilka spelarprofiler han vill ha, både på och utanför planen.

Tyvärr har den värvningsrutinen varit tämligen dyrköpt för Barça men men =)
Annons: