/spanien/barcelona/forum/1298.aspx/spanien/barcelona/forum/1298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-11 02:39
Barcelona didn't deserve to lose, says Sergio Busquets [Sport] Eh va?
Postat via SvenskaFans-appen
2016-09-11 02:37
Vad hände med ryktet om Srna? För Aleix Vidal håller verkligen inte för spel i Barça. Kanske finns någon från B-laget att chansa på?
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-11 01:24
Luis Enrique: "Vi förlorade på grund av mig." Ja de är tur att vi har en tränare som kan ta skulden för de han har skapat. Mourinho sa idag helt annorlunda när Pep satte honom och United i båten. Min dröm hade varit om vi köpte Simone till Barca. Visst han spelar grisig fotboll i At.Madrid men han kommer nog hitta ett spel som passar oss samt vacker fotboll för han är en smart tränare.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-11 01:15
Lion24 Om vi ska se till matcherna hittills den här säsongen så tycker jag inte vi har varit speciellt dåliga varken hemma mot Betis eller borta mot Bilbao. Visst var väl inget skönspel mot Bilbao, men där skapade vi otroligt mycket chanser samtidigt som Bilbao knappt skapade ett skit. Sett till matchen idag var i princip ALLA spelare katastrof och inte närheten av att prestera vad dem gjort i tidigare matcher. Självklart ska vi kräva att Enrique motiverar dessa spelare, men samtidigt ligger det ansvar hos spelarna också. Jag menar en chef eller en lärare kan exempelvis motivera en anställd/elev men någonstans ligger det i personens eget intresse att faktiskt verkställa detta, i det här fallet på planen. Vi får hoppas att det blir bättre från samtliga inblandade helt enkelt.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 01:12
Klockan är 01:15 alla småbarn sover nu!
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-11 01:01
Jag skulle vilja veta hur gamla ni är här inne???
Barcelona Lion24
2016-09-11 00:56
Blaugrana91

Skillnaden mellan dig och mig är att du enbart tittar och resonerar efter den senaste matchen som har spelats medans jag tänker mycket längre bakåt. Om FC Barcelona har spelat många bra matcher under 2016 men ändå förlorat ikväll så hade jag sagt att det hade varit spelarnas fel. Men när spelet har sett ut så här, ingen intensitet, nonchalans (framförallt från ledande spelare), arrogans, oprofessionalism, odisciplinerat hela 2016, då är det inte som du säger: ''ja spelarna lär inte göra om det''. Dom har gjort det hela 2016!!! Om ett lag spelat bedrövligt eller långt ifrån sin kapacitet under flera månader, då är det tränaren som är ansvarig för resultaten.

Vem tror inte på titlar? Om det blir en förändring så är det en garanti på titlar, inte bara en. Men om vi fortsätter så här, då får du och jag fortsätta hoppas på att ¨spelarna lär nog inte göra om det''.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-11 00:41
[QUOTE=Lion24]Blaugrana91 Jag vet inte vart du har varit 2016 men jag råder dig att titta genom alla (!) matcher så ser det nästan likadant ut. Odisciplinerade och oprofessionella som tillåts vara det av tränare som låter spelarna göra i stort sett som dom vill. Jag avskyr verkligen din förlorarattityd där allt verkar ''ok'' och där spelarna/tränarna ''inte lär göra om det''. Jag hoppas verkligen ingen i FC Barcelona får med sig din attityd för då är vi körda. Det har i stort sett så här ut hela 2016, då är det ingenting som spelarna ska ta på sig, inte ens 0.1%. När det har pågått så här länge så måste man förstå att problemen ligger mycket djupare än vilka som spelar eller vilka som är tillgängliga. Ber om ursäkt för tonen men jag avskyr verkligen en sån slapp attityd och mentalitet. [/QUOTE] Ursäkta men vad snackar du om?? Min förlorarattityd?? Seriöst gå och lägg dig eller något för du verkar inte veta vad du snackar om. JAG är en av få som fortfarande tror på laget och hoppas på titlar, tillskillnad från många andra här som ger upp allt efter EN förlust, men javisst låt oss hoppas spelarna resonerar på samma sätt som övriga här.... Dessutom har jag aldrig påstått att Enrique är oskyldig på något sätt. Han ska självklart klandras, han borde veta bättre än att göra så mycket ändringar i samma match, samt kunna stå för en betydligt bättre coachning. Men att du på allvar menar att spelarna inte har något med den här förlusten att göra är bara patetiskt. Det laget vi ställer upp ska utan problem kunna vinna ikväll, men visar upp en bedrövlig inställning där man dessutom erkänner att man trodde matchen skulle vara enkel. Det är spelare som tjänar miljoner i veckan, nog fan ska dem kunna göra det bättre... Och du menar att dem inte ska klandras?? det ligger väl i deras intresse att ta sig i kragen! Som vanligt i det här forumet så ska man utse en syndabock som bär allt ansvar istället för att tänka att det kanske är fler faktorer som spelar in. I det här fallet ska alltså både tränare och spelare klandras! Aja den här diskussionen är över nu, vägrar diskutera ett ord till med dig efter den kommentaren om min såkallade förlorarattityd....
Barcelona FCB_Messi
2016-09-11 00:40
Barca - puyol Tycker också du ska ta en paus från Barca matcherna . Helst så länge som möjligt. Du kan pausa från detta forumet med när du ändå är igång.
Barcelona erkano
2016-09-11 00:20
Om jag skulle vara Enrique skulle jag inte bryta trenden från senaste matcherna.

alltså samma spelare som startade sist ska fortsätta. Det gav ju vinster.

Arda-Suarez-Messi etc..varför ska han hålla på slänga in spelare som behöver speltid? vi behöver poäng för att vara säkra på toppen. Efter det kan han slänga in spelare för att få speltid, Sluta förstör startelvan som gick bra senaste matcherna tack!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 00:13
Taka-Tiki

Inställning? Så du menar att icke ordinarie spelar går in i en match med dålig inställning!
Ja! Då tycker jag verkligen att det är ett dåligt lag!
Vlom
2016-09-11 00:12
@Tiki-Taka:
Alavés kryssade borta mot självaste Atlético de Madrid på Vicente Calderon och man ska ha klart för sig att Madrid-laget mönstrade en betydligt starkare elva jämfört med vad vi gjorde... Att Alavés vann under gårdagen beror snarare främst på att de gjorde en makalös bra prestation. De kan mycket väl skrälla mot andra topplag i La Liga under säsongens gång...
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 00:09
Ja! Och hans mål skulle inte varit en hörna till Barca, den tog på Arda sist.
Tiki-Taka
2016-09-11 00:08
Vadå dåligt lag!? Det laget som var inne skall slå Alves alla dagar i veckan. Inställningen det var fel på!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-11 00:06
Lucho gjorde två taktiska misstag.
1. Han spelade med för dåligt lag.
2. Han bytte för sent i andra halvlek.

Annars gjorde han vad han skulle.
Men spelarna var för jävla dåliga idag, inge kul att se.
Tiki-Taka
2016-09-11 00:02
Varför gå på kraft i det läget!?!? Placera in bolljäveln bara
Tiki-Taka
2016-09-11 00:01
Såg nu Mathieus miss nu också!?!? Fy helvete.....hur fan missa han!? Helt obegripligt
Barcelona Barca4life98
2016-09-11 00:00
Barca - Puyol Så mycket okunnighet om fotboll på samma gång, hur fick du med all din icke kunskap i samma inlägg?
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-10 23:57
Hemma och förlora mot ett skit lag som Alaves ja vad ska man säga. Underskattning eller vad de skiter vi i. Ärligt talat så tycker jag man borde sparka Lucho. Varför för han är sämst. Han lever endast på MSN inget annat. Vi vann UCL tack vare MSN och de kan man se tydligt. MSN hade ett bra år. Den taktiska biten ja den har inte Lucho för 5 öre. Han känns som en B tränare. Men vi borde ha en tränare som D.Simone. Han är galen men grym. Han har stor passion fotbollen. Han kan den biten med att spela taktiskt och han har känsla för fotboll och han brinner för sitt lag. Han har omvandlat At.Madrid till ett vinnande lag. Lucho vet att han tränar Barca och han vet att skulle Barca sparka honom då kommer han inte få chansen att få träna en stor klubb igen för så bra är inte Lucho. Hur får man ihop detta? Roma som han förstörde totalt sen går han till FC Barcelona där han får köpa Luiz Suarez för nästan 1 miljard. Han räddas av MSN gång på gång och vinner UCL men detta är tack vare MSN. Vad jag menar är att Lucho är ingen bra tränare. Hade han varit de så hade han haft Plan B dvs när MSN inte kan rädda honom så måste han ha den taktiska biten för att spelet ska kunna funka. Barca bör göra sig av med honom allvarligt och de känns som en flopp säsong, en jävla dålig känsla har jag. Har ont i magen så fort jag ser Lucho. Har aldrig gillat den snubben. Nu får jag massa hatare på mig å de får man ta. Men ni bör nog tänka om innan ni hoppar på mig. Ingen bra dag och speciellt på hemma plan Gud va man skäms. Ska nog pausa med Barca matcher för Lucho ger mig huvudvärk.
2016-09-10 23:50
Andreas Motivation slår alltid klass. Pellegrino motivera sina spelare mycket mer än vad Lucho lyckades göra. Vartenda spelare i Alaves gav 110% idag, våra? HAHA.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-10 23:50
Hur fan kan man säga att första målet är Mascherano, Däremot Denis(nu har han fått sina chanser))han torskar närkamper och blir rundad ett par gånger innan målet. Andra målet slår han en rundpall, men var gör Vidal sedan i närkampsspelet. Det är inviduella misstag hela tiden den här säsongen. Inte en bra match än så länge, eller så är vi inte bättre utan första elvan. Fortfarande är bredden ett stort frågetecken, för många tempo lösa spelare.
Barcelona Loca
2016-09-10 23:48
Tjenare. Ny medlem här som ni kanske ser. Såg inte matchen men däremot slutresultatet. Otroligt chockerande.. ett lag som Alaves ska man bara slå. Vi ska inte dra för snabba slutsatser ännu om vilka som vinner ligan, det återstår för många omgångar för att man ska spekulera om sådant. Real och Atletico kommer även dom göra skitmatcher. Nej nu är det bara att bita ihop och komma igen till matchen mot Celtic. Förhoppningsvis kommer spelarna vara mer taggade. I en sådan match så är ju inget annat än seger ett alternativ. Heja Barca!
Barcelona Andreas-
2016-09-10 23:46
Är man spelare i Barcelona ska man vara tillräckligt bra för att fixa tre poäng mot Alaves på Camp Nou. När man ser Maskens agerande vid 2-1 en gång till så blir man fan riktigt jävla förbannad.
Barcelona Lion24
2016-09-10 23:46
Blaugrana91

Jag vet inte vart du har varit 2016 men jag råder dig att titta genom alla (!) matcher så ser det nästan likadant ut. Odisciplinerade och oprofessionella som tillåts vara det av tränare som låter spelarna göra i stort sett som dom vill. Jag avskyr verkligen din förlorarattityd där allt verkar ''ok'' och där spelarna/tränarna ''inte lär göra om det''. Jag hoppas verkligen ingen i FC Barcelona får med sig din attityd för då är vi körda. Det har i stort sett så här ut hela 2016, då är det ingenting som spelarna ska ta på sig, inte ens 0.1%. När det har pågått så här länge så måste man förstå att problemen ligger mycket djupare än vilka som spelar eller vilka som är tillgängliga. Ber om ursäkt för tonen men jag avskyr verkligen en sån slapp attityd och mentalitet.
Barcelona Andreas-
2016-09-10 23:43
Vissa här inne, alltså... Ni som tror Alaves är ett lag byggt på spelare som spelat ihop sen barnsben kan gå o lägga er. Ja, Enrique roterade. Ja, det var rätt beslut. Ja, vi ska slå Alaves ändå. Ja, detta får spelarna som fick chansen ta på sig. Eller en självklar spelare för elvan som Neymar. Oavsett vilket lag vi ställer på banan så har vi ett otroligt mycket bättre lag än våra motståndare idag. Upp till spelarna, Enrique kan ifrågasättas om vi spelar dåligt många matcher på kort tid men efter idag? Kamma er.
2016-09-10 23:43
Om spelarna går in med fel inställning till en match så ska Lucho beskyllas. Jag gissar väl på att spelarna får ledigt nu fram till matchen på tisdag, cause why the fuck not.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-10 23:35
Denis Suárez: "We thought we might be comfortable, we thought wrong." Där fick vi bekräftat vad det stora problemet i dagens match var. Visst Enrique borde kanske inte ha roterat så många spelare, men trots B-lag så var det laget bättre än många andra större klubbars förstaelva... Så spelarna ska ta på sig en stor del, här erkänner man att man trodde det skulle bli lättare... Underskattning från både spelare och ledare med andra ord. Man lär nog inte göra om det.
Barcelona Nemesis 10
2016-09-10 23:27
Kollar man på Mascheranos ingripande vid båda målen vi släppte in så är det bara sorgligt, jag har tappat räkningen på hur många billiga mål vi har släppt in tack vare just Mascherano som gör en del usla prestationer varje säsong som kostar.
Fattar inte varför Pique skulle bänkas, vilket lag som helst kan trycka in ett par bollar mot oss när vi spelar med Mathieu och Mascherao. Finns inget darrigare mittlås än just dom två tillsammans.
Barcelona grande jw
2016-09-10 23:23
@enkos:

Du tänker också lite fel Enkos, ägnar du ungefär en minut åt att kika på Alaves laguppställning så kommer du snart märka att Alaves är ett hopplock av bänkspelare, b-lagsspelare och några medelmåttiga veteraner. Av dessa 11 startspelare är 7 nya för säsongen. Så kom inte o påstå att Alaves är ett väloljat maskineri.
Det ENDA som skiljer dom från oss är att de kämpade till 110%. Spelar väl ingen roll om du heter Alcacer och kostar 300-miljoner när du inte ens bemödar dig att bli lite svettig.
Barcelona Forzzzza
2016-09-10 23:22
In med Alexis igen! Med honom hade vi spel.
Annons: