/spanien/barcelona/forum/12975.aspx/spanien/barcelona/forum/12975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 14:40
addeh

Neymar skulle nog likt Rossi vara överdrivet dyr han med, sedan vet jag inte om han har psyket för att spela i Barcelona.

Angående nya backar skulle man väl också kunna titta lite på de utlånade man ändå har till förfogande. Henrique har imponerat i två år nu som mittback i Racing och skulle nog också kunna klara av att vara reserv hos oss. Tror han ligger på ungefär samma nivå som Botía, och då är det väl bättre att ta de som redan finns i klubben. Han skulle vara gratis att ta tillbaka men å andra sidan skulle Botía vara väldigt billig också då vi har återköpsklausul, och dessutom känner han till spelet då han spelat i B-laget tidigare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 14:35
1.70-ligan

Nja, vet inte om det behövs en ny anfallare även om Jeffren lämnar klubben. Kanariern har väl knappt spelat mer än fem matcher i ligan och mest fått sitta på läktaren den här säsongen, han ska inte behöva ersättas. Enda lagdelen vi haft problem med är försvaret och där borde man kanske förstärka, dock endast med en då Fontás troligen flyttas upp också. Skulle vara fantastiskt om man tog tillbaka Botía, har varit riktigt bra i Sporting i två säsonger nu och skulle klara av att vara förstareserv. Skulle nog också vara riktigt kul för honom att komma tillbaka till Barcelona.
Atlético addeh
2011-04-23 14:35
Rossi har varit fantastisk i Villarreal den här säsongen men har en tendens att försvinna långa perioder under matcherna. Jag hade väl inte gråtit om en affär blev av, men jag ser mycket hellre Neymar eller en liknande speltyp.
Barcelona Sano97
2011-04-23 14:30
Visst Rossi är en suverän spelare men orka spendera så mycket pengar på en forward när vi skulle kunna behöva en vänsterback.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-23 14:27
LAM

Nej, vi är inte i något jättebehov av nya forwards. Ser gärna att man fortsätter satsa på Afellay och Bojan, men Jeffren bör trots allt ersättas . Truppen ska bli starkare gentemot i år , inte tvärtom. Byt ut Jeffren mot en spelare av något högre klass, och, precis som Hetfield säger, låt det vara en som bryter mönstret.

I övrigt bör prioritet nr 1 vara att förstärka backlinjen tills nästa år. Botia in, Milito ut... Vertonghen in? Om det nu finns plats för honom.. gillar han skarpt :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-23 14:25
På Sport.es pågår just nu en omröstning om vem som ska få vara med i startelvan ikväll. Just nu har vi denna elva:

Valdes; Alves,Pique,Milito,Maxwell; Xavi,Busquets,Iniesta; Pedro,Villa och Affelay.

Men det är som sagt fansen som har röstat fram denna elva och omröstningen pågår as we speak. Messi på bänken ikväll?

-----

Det handlar inte om att komma undan, det handlar om att domaren blundar när Madrid-spelarna köttar våra spelare. I en CL-match hade Madrid haft ett rött kort där. José Mourinho har påverkat domarna med sina uttalanden, no doubt. Tråkigt men sant.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 14:21
1.70-ligan

Samtidgt som vi knappast är speciellt beroende av att värva en ny anfallare. Nu när vi köpt Afellay bör vi spela med honom som förstareserv på yttern fast npgon av Jeffren eller Bojan lär lämna. Men jag tycker ändå Bojan/Jeffren och Afellay samt Iniesta som kan flytta upp räcker som reservplaner bakom MVP.
Barcelona Hetfield
2011-04-23 14:21
Nej tack till Rossi, varför?

1. Han är för dyr, 30 miljoner ska bara spenderas på världsstjärnor.
2. Han är vänsterfotad, vi har haft högerfotade spelare på vänsterkanten i flera år (Ronaldinho, Henry, Villa), varför ändra på det?
3. Han känns mer som en Villa "light", jag vill ha en spelare som kan bryta mönstret.
4. Han kommer inte erbjuda med något nytt. Kort, teknisk, kvick och snabb..har inte vi typ överskott av sånt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 14:18
Cataloniaboy

Jeffren testade på högerback förra säsongen när vi hade en riktig skadekris. Vill minnas att typ Marques, Piqué, Chyg och några till var borta alla till samma match.
LAM nr 10

Håller med dig där. 20 milj euro och det hade känts som en ganska bra värvning. Men det lär knappast Villarreal släppa honom för
Iniesta Lujan#8
Jag har ett ord att säga om det här, -skandal- hur i helvete kan domaren inte visa ut psykopaten?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 14:15
Vad har hänt med fotbollsvärlden när 300 miljoner kr är okej för Rossi? För några år sedan lades det i stort sett aldrig upp sådana summor men nu varje gång det ryktas om en spelare så är det oftast upp mot 40-50 miljoner euro det snackas om, helt sjukt. Det är en duktig spelare men inte för mer än 20-25 ska vi inte ge för honom.
2011-04-23 14:14
Cataloniaboy

Samtidigt kan man tydligen få Tevez för 250milj kronor. Tycker man bör se sig om lite mer innan man hostar upp 300 mille för Rossi. Visst det är en fantastisk spelare och han hade säkert passat in i vårt spelsystem, men ändå känns en sådan värvning lite "jaha?" på något sätt. Lite intetsägande
Barcelona älskabarcelona
2011-04-23 14:12
Jag önskar att vi hade Ibra och Toure emot Madrid . Vi skulle se då ifall Madrid spelarna skulle våga spela så fult mot Ibra .
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-23 13:55
Jag spyr på det jävla svinet Pepe. Fem gula kort, minst, borde han fått.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-23 13:42
Gazzetan uppger att vi ska vara villiga att betala Villarreal 300 miljoner kronor i sommar för att få Rossi. Varför inte? Rossi har imponerat otroligt mycket under sina år i Spanien och är i en "perfekt ålder", han kan dessutom spela både centralt och ute på en kant, vilket även det är en stor fördel. Han känner även till vårt spelsätt, då Villarreal spelar på ett liknande sätt. Jag tvekar inte en sekund, Rossi är värd varenda krona, jag lägger hellre 300 miljoner på Rossi än 500 miljoner på Cesc.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-23 13:36
Jeffren som högerback? Jag visste inte ens om att han hade testat på den positionen. Tror dock som addeh att Pep rankar Montoya före Jeffren på högerbackspositionen, då det är Montoyas huvudposition.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 13:31
Har också tänkt lite på det angående Bojan. När han förra året petade Zlatan var han fantastisk som ensam striker. Hans styrkor är ju djupledslöpningarna och att stå på rätt plats samt avslut och allt det där kommer till sin rätt när han får spela som spjutspets. På kanten måste han vara riktigt duktig på att ta sig förbi sin motståndare och Bojan har inte riktigt styrkan för att göra det. Han behöver definitivt bättra på sina muskler.
Iniesta Lujan#8
2011-04-23 13:17
Matchen idag är ganska viktigt faktiskt, Både Villa och Pedro behöver göra mål så dom får lite självförtroende inför onsdagen.
Atlético addeh
2011-04-23 13:09
På tal om ungdomar vars utveckling stannat upp lite så har jag tänkt på en sak angående Bojan. Anledningen varför jag tror han inte riktigt kommit till rätta på sistone är att han oftast får spela på kanten. Under sin första säsong då Rijkaard fortfarande styrde laget spelade man med en klassisk striker och det passar Bojan perfekt. I dagens Barça spelar man som bekant med Messi lite släpande bakom två anfallare vars utgångspositioner är ute på flankerna. Där känner sig inte Bojan hemma och även om han gjort bra matcher emellanåt känns det inte som samma spelare som för ett par år sedan.

Det nuvarande spelsystemet tror jag passar Jeffren men frågan är om han kommer få någon ärlig chans att bevisa det. Jag tror han lämnar i sommar och oavsett hur mycket jag gillar Bojan hade jag inte blivit besviken om han gjorde Jeff sällskap. Fast åtminstone i Bojans fall så pratar vi naturligtvis om en utlåning.
2011-04-23 13:00
Tycker hela utvecklingen av Jeffren är ganska tragisk. Han var faktiskt riktigt bra stundtals förra säsongen. När han hoppade in i klubblags-VM och sedan under våren gjorde han också en hel del matcher från start och även en del mål. Jag trodde på ett genombrott från hans sida i år.. men så blev det ju inte direkt. Jag vet inte om det beror på hans skadeproblem eller Peps försvunna tilltro hos honom. Troligen både och.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-23 12:58
L.A.M Nr 10

Jag vill minnas att Pep hade förhoppningar om att kunna skola om Jeffrén då vi inte hade någon bra ersättare, alternativt back-up, till Alves. Han testade som högerback under försäsongen för något år sedan om jag inte är ute och cyklar. Hursomhelst, han verkar ha slopat dem planerna i alla fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 12:55
Jeffren som högerback kändes ju bara helt fel. Det var väl någon gång vi hade skadeproblem och han fick prova på den positionen. Det är väl egentligen inte så farligt då han ersätter Dani Alves som normalt är extremt offensiv. Men hoppas personligen att han inte får spela där mer, bör hålla sig till ytter.

Backlinjen är nog hyfsat självklar egentligen. Nu vet jag inte exakt hur det ligger till med Puyi men jag tror nog Masch spelar tillsamans med Fontás eller Milito. Maxwell och Dani Alves är givna.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-23 12:52
addeh

Skulle Pep, mot alla förmodan, sätta Jeffrén som högerback så skulle det antagligen enbart handla om att han vill ge han speltid. Samtidigt är vi förhoppningsvis bara ett fåtal matchen ifrån att säkra titeln i teorin också, och då finns det gott om speltid för reserverna och ungdomarna.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-04-23 12:50
"Det finns dessutom andra sätt att möta och störa Barcelona, spelade Arsenal som ett fegt bottenlag på Emirates när dem mötte oss där? Nej knappast, dem vågade utnyttja sin offensiv, dem vågade spela sitt spel och dem vann. Shaktar skapade massor med chanser mot oss på Camp Nou..."

Och det gick ju kanon för både Shakthar och Arsenal, som gick vidare från Champions League. Eller? Och sen gick det ganska bra för oss på Camp Nou när vi skulle spela "offensiv" fotboll.

Du får gärna klaga på att Real Madrid spelade defensivt, men till vilken nytta? Jag som madridistas kan ju inte vara missnöjd med våra två senaste matcher. Jag menar Real Madrid är ett ihop köpt lag med massa divor som lyckas slå världens bästa lag genom tiderna, jag klagar inte... Mou måste vara ett geni då.
Atlético addeh
2011-04-23 12:49
Angående Fontás & Milito tillsammans så tror jag inte alls på det då båda är vänsterfotade och ingen trivs som allra bäst till höger i mittförsvaret. Mascherano har gjort det utmärkt som mittback men en extra match i positionen hade väl knappast gjort någon skada för argentinaren. Detta om Puyol inte kommer spela ikväll.

Abbe

Hade helt glömt bort att Jeffren faktiskt spelat högerback emellanåt. Intressant tanke. Fast frågan är om inte Pep rankar Montoya före Jeffren på den positionen även om han aldrig startat en A-lagsmatch? Det var ju trots allt väldigt längesedan kanariern spelade högerback under match.

LAM Nr 10

Puyol har haft problem med knät, på Bernabéu bröt han pga känningar i baklåret. Alltså slog han inte upp sin gamla skada. Det var nog tre månaders frånvaro som blev lite mycket för kaptenens kropp.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 12:48
Blaugrana són els colors!

Om det inte är samma skada bör det väl inte vara några problem. Trodde faktiskt att det vara samma skada han slog och var därför lite orolig. Står dock fast vid att man inte bör spela honom idag och låta honom träna några dagar för att sedan gå för fullt i el Clasico.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 12:44
Roliga matcher idag minst sagt som några innan även nämnt. Reals match och även vår kan nog bli lite avslagna då ligan är avgjord för oss båda, men Valencia och Real Madrid är ändå två klasslag och att matchen dessutom spelas på Mestalla gör att det kan bli en jämn och underhållande match trots allt. Sedan spelar ju vi, och även om den kan bli tråkig missar man ju inte en Barca-match!

Den bästa matchen för kvällen spelas dock klockan 22.00 då det baskiska derbyt avgörs. Real Sociedad har väl inte så mycket att spela för men Athletic slåss bland annat om en Europa Leagueplats till nästa säsong. Personligen älskar jag dessa derbyn där det är blod, svett och tårar som gäller och då spelar det inte så stor roll hur fin fotbollen är. Missförstå mig inte, det är klart jag gillar Barcelonas stil också men sådana här derbyn där det är kamp som gäller är riktigt kul.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-23 12:43
L.A.M Nr 10

Det var väl inte samma skada han slog upp? Det var baksida lår, nån slags hamstring. Sånna skador är ganska normala efter att man har vart borta i månader. Att han va med i truppen mot Real i cupen talar för sig själv, han kan spela. Är han uttagen till truppen idag så kan ni räkna med att han spelar på onsdag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 12:35
Jag är dessutom lite orolig över Puyol. Även om han gjorde en bra insats i ligamötet med Real så kan man tycka att det var lite onödigtatt starta med honom där då vi hade haft råd med att förlora. Nu slog han upp skadan och får nästan börja om lite. Jag tycker som Cataloniaboy att vi ska spara honom i matchen idag och inte riskera att han blir skadad igen för att sedan spela med kaptenen på onsdag, han visade i det första el clasicot att han trots att han varit borta i tre månader kan gå in direkt och göra en stark insats. Det litar jag på att han gör även i CL.
Annons: