/spanien/barcelona/forum/12974.aspx/spanien/barcelona/forum/12974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-22 22:48
Jo Copa Libertadores är Sydamerikanska Champions League.
AndreD - Winning!
2011-05-22 22:47
Hetfield

Say what? Är inte Copa Libertadores Sydamerikas Champions League?
Barcelona Barcadinho.
2011-05-22 22:46
Jag tror att Udinese kommer att ha det mycket svårt att kvala sig in i gruppspelsfasen. De behöver tur med lottningen. Vi får väl se om de behåller Di Natale - 28 mål den här säsongen och 29 föra lockar rika klubbar.

Det är annars så dålig fart i bollen i många (de flesta) seria A matcher som jag har sett den här säsongen (och andra). Det känns som att bollen väger ett par kilo extra eller så. Rätt oinspirerad för en neutral åskådare. Dagens match slår inte alls ett rekord på den här punkten, det har varit många matcher med det här sömniga tempot. Det finns dock många tekniska spelare i ligan som tur är, om det kan trösta nån.

Och om laliga - Real är redan igång med silly säsongen och jag måste också erkänna att det knappt är något som gör mig sugen på att se framemot en ny säsong. Återigen en duell, medan trean kommer ligga efter med 20-30 poäng. Säkert många nya rekord som t ex över 100 poäng för ligavinnaren och 120 gjorda mål eller så. Vi har tagit upp det många gånger förut och det finns inga bra lösningar på direkt. Men det är inte precis så lockande att ha en sån liga.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-22 22:46
Hetfield

Jo de sant att han måste fila lite på sin beslutsningsförmåga, men det kommer nog med tiden? hoppas det iaf då det skulle behövas i landslaget, vilket vi såg senast i VM :P

Föresten heter det Copa America.. Copa Libertadores är sydamerikas motsvarighet till Champions League.
Barcelona DM1982
2011-05-22 22:45
Efter CL-finalen blir det att ha koll på silly, kika på copa america och diverse träningsmatcher som Barcelona ska spela.

Det bästa är väl att det blir en sommar som spelarna faktiskt får vila lite. Inte EM, VM eller något annat tjaffs (visst, en del spelare ska åka iväg för copa america men det är inte så blodigt). Det har varit en otroligt lång säsong för många av spelarna, speciellt för de spanska landslagsmännen. Sedan har det varit totalt meningslösa träningsmatcher för landslaget i Mexiko och USA och andra ställen, mitt i säsongen. Att vi inte har haft fler skador är nästan ett under.

En sista explosion för spelarna på lördag, sedan är det bara att vila på fram till augusti.
Culé - Messi
2011-05-22 22:43
Abbe. - Anims Abidal!

Nä. Gillar inte Silly Season så mycket skitsnack så att man inte orkar. Ta hit A. Sanchez, Fabregas och Botiá så har vi en grym och bred trupp
Blir i alla fall roligt med Copa America men dem matcherna sänds ju j*vligt sent. Eller?
Barcelona Rambla~
2011-05-22 22:42
Udinese är inte klara för CL, de ska kvala först kom ihåg det. Det är knappast någon garanti att de klarar det, beror ju helt på vilka de möter. De kan tex stöta på Arsenal.
Barcelona Hetfield
2011-05-22 22:40
Glöm inte bort Copa America (du har rätt Gonzalez) med Messi i spetsen.

Gonzalez_Barca

Sanchez är helt makalös på att skapa chanser på egen hand och dribbla, men hans beslutsförmåga är ibland helt uselt. Skjuter när han ska passa, passar när han ska skjuta.

Men efter att man har hört om Rossi (lol) så tar man nog hellre Sanchez. Drömmen vore dock Neymar.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-22 22:38
Glöm inte Copa America i sommar!

Messi :D
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-22 22:38
"Fan vad tråkigt det kommer bli framöver. Inga matcher. Förutom CL-finalen dock. Vad har man att längta till nu då? "

En troligtvis mycket spännande Silly Season ;-).
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-22 22:37
Fan vad härligt att Lazio missar CL.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Jag ville att Milan skulle vinna för då skulle vi kanske kunna värva Sanchez. Nu lär de inte sälja honom på grund av fjärdeplatsen:P
Culé - Messi
AndreD - Winning!

Haha, tänkte precis rätta. :P

Fan vad tråkigt det kommer bli framöver. Inga matcher. Förutom CL-finalen dock. Vad har man att längta till nu då?

Underbar säsong har det naturligtvis varit. Förutom Abidals hemska cancer.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-22 22:36
Hur spelade Sanchez? (var ute och lärde mig köra bil, såg ej matchen)

Själv vet jag att han är grym redan och en personlig favorit, men vad tycker ni som tvekade (Hetfield), ändrat lite syn på honom?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-22 22:35
Madrid kommer nog att köra all in nästa säsong. Brister det de året så kommer nog Perez tålamod att ta slut och flera spelare kommer att lämna.

Den truppen är äckligt bred, men Mourinho utnyttjar ju sällan heller den bredden. Eller ungdomsspelarna.

De kommer att börja säsongen som favoriter. Låt de, Barcelona är som bäst när folk tvivlar på oss.
Barcelona DM1982
2011-05-22 22:34
Kul att Udinese fixade CL-platsen före Lazio (för många fascister bland deras fans).

Udinese körde CL-hymnen precis när matchen blåstes av och det var säkert att de skulle spela CL nästa år, kul.
Barcelona Hetfield
2011-05-22 22:33
Di Natales tårar :P Han vinner skytteligan.

Vackert.
AndreD - Winning!
2011-05-22 22:25
Cule-Messi

En liten rättning, det sänds 23.30 :)
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2011-05-22 22:23
addeh //

Ska jag vara ärlig trodde jag inför de fyra senaste mötena oss emellan att ni skulle "krossa" (krossa i detta fall = vinna matcherna) oss, vilket turligt nog (för min del) inte blev ett faktum. Första mötet av fyra (ligan) tycker jag att vi faktiskt stod emot ganska bra och samtidigt som vi gjorde detta skapade vi dessutom tillräckligt med mycket målchanser för att gå segrande ur striden.

Andra mötet av fyra (finalen) tycker jag var vår bästa match mot er. Första halvleken gjorde vi vår bästa halvlek mot er på åratal samtidigt som ni tog över andra halvleken. I förlängningen drog vi det längsta strået i och med Cristiano Ronaldos mål och ska jag vara helt ärlig kändes det rättvist.

Tredje mötet av fyra (Champions League) vill jag inte ens kommentera. Det kommer bara bli en hetsig diskussion som varken kommer göra mig eller dig glad. Dessutom orkar jag inte :).

Fjärde mötet av fyra (Champions League) räddade Iker Casillas oss till en början. Därefter tycker jag att vi faktiskt växte in mer och mer, och hade vi fått in 0-1 (Higuaíns mål) hade saker och ting varit annorlunda. Antingen hade ni vaknat till liv, eller så hade vi pumpat på. Slutsats: 1-1 = rättvist.

---

Första mötet i ligan vill jag inte ens kommentera. Det tillhör inte det normala, därav mitt val att inte vilja kommentera det...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-22 22:22
Hatar Nazio något fruktansvärt, hoppas inte dom kommer till fotbollens finrum "igen"..
Heja Udinese!
Culé - Messi
2011-05-22 22:21
Fyfan vad den där Sanchez är snabb. Herregud.. kom igen nu Udinese!

För er som gillar att se på FK Europa så sänds det idag 23:30 på fotbollskanalen.se och sedan på TV.
Yalle
2011-05-22 22:20
Börjar digga À. Sanchez riktigt kvick lirare stark också passar i Barca?
Atlético addeh
2011-05-22 22:18
Haha skulle inte förvåna mig om Lazio vinner och Milan petar in en boll på slutet. Jösses vad Udinese spelar ut Milan för tillfället.
Barcelona Hetfield
2011-05-22 22:17
Haha stackars Udinese...Inler skjuter och det blir ribba, stolpe ut..
2011-05-22 22:15
Såg ni stackars Di natale?

"varför räddar du för vi spelar för cl plats!"

Barcelona Hetfield
2011-05-22 22:14
Och Di Natale missar....
Barcelona Hetfield
2011-05-22 22:13
STRAFF UDINESE!!!!

ALEXIS SANCHEZ! :D
2011-05-22 22:10
Iker

Dåså, bantar de några spelare med stjärn status som ändå inte platsar och tar upp några unga så bygger man för framtiden. Ett steg i rätt riktning enligt mig.

Atlético addeh
2011-05-22 22:08
IKER CASILLAS

Jag tycker gapet mellan oss och er snarare blivit större än mindre. När det som mest gällt har vi kört över er den här säsongen och spelmässigt har vi varit totalt överlägsna.

Tror mer på Blaugrana91's teori att gapet blir ännu större om ni fortsätter värva spelare på spelare. Ni får börja om på ruta ett varje säsong medan vårt lag känner varandra utan och innan.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2011-05-22 22:03
Blaugrana91 //

Fabio Coentrao kan spela vänsterback, men även som vänsterbreddare. På den sistnämnda positionen gör han inte alls bort sig, utan tvärtom - han imponerar allt som oftast. Med andra ord kommer vi, ifall Coentrao värvas, kunna använda honom som back-up till Marcelo, men även Cristiano Ronaldo samt di Maria.

"ni kommer bara längre ifrån oss desto mer ni värvar så fortsätt för all del."

Handen på hjärtat, tycker du inte att vi tagit ett - om inte flera - steg i rätt riktning gällande racet Barcelona och Real Madrid emellan? Denna säsong har vi minskat gapet enormt, dvs. åtminstone enligt mig.
Annons: