/spanien/barcelona/forum/12973.aspx/spanien/barcelona/forum/12973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-20 13:09
Andreas - V.V [Barney S]

Jag satt hos en Chelseasupporter och hoppade upp ur soffan innan bollen slog in i mål och skrek. Tittade snabbt bakom för att försäkra mig om att den var inne i mål. De andra satt knäpptysta och på hemvägen kunde jag inte sluta skrika och sjunga.

Förresten, härligt att du ska vara på plats mot Arsenal den 8:e mars. Då förväntar jag mig en 5-0-vinst. :)
Barcelona --Xavi--
2011-02-20 13:01
Detta är peps 3:e säsong ha ?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-20 13:00
När jag ändå youtube surfade hittade jag denna goding också, alltså..
Lyssna på hur han flippar ur alltså, jag tror fan jag var värre!

Jag sprang runt i hela huset, ut på gatan, runt kvarteret och skrek hela vägen! HAHA, grannarna måste fan trott att jag tagit någonting..

Hur reagerade ni :D ?
2011-02-20 12:57
Jag bara skojar lite med er grabbar, klart jag inte håller Pinto som någon superman bakom stolparna heller ;)

Men jag gillar han då han är en trevlig påg, och då ska man ju ha speltid? Eller hur Pep ;) ? *Keita*
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-20 12:42
Jobbigt att Valdes inte kan spela. Pinto är ju inte direkt en målvakt som ger trygghet till backlinjen, man håller ju andan varje gång motståndarna får ett läge eller när han har bollen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-20 12:31
Med tanke på skadorna i laget och en Puyol som återvänder efter en tids skada så behövs det en målvakt som ger säkerhet till backlinjen, tyvärr så är Pinto mer av en clown än en målvakt.

Barcelona B-Guden
2011-02-20 12:28
Andreas - V.V [Barney S]

länka !!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-20 12:27
Andreas VV

Haha, det är sant. Jag älskar Pinto.. han må inte vara en bäste målvakten, men han är en härlig person som skapar en god stämning i truppen =)
PedroRodriguez
2011-02-20 12:26
Andreas V.V

Hans bästa höjdpunkt i karriären. Jag gillar Pinto, men jag känner mig aldrig bekväm med honom på plan. Han ska alltid sticka ut och göra någon enstaka fint på motståndaren som nästan kostar ett mål i baken. Han är cool men är ingen säker pall på plan.
2011-02-20 12:15
Ha lite " faith " in Pinto för fan, han stog ju för den coolaste straff psykningen jag sett någonsin :D
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-20 11:55
Det är sant att Valdes är skadad. Hur allvarligt det är vet man dock inte än. Enligt EMD finns det tom en lite chans att han står ikväll.. vi får helt enkelt invänta domen ;)
Barcelona Barca4eva
2011-02-20 11:55
PedroRodriguez

Nej absolut inte. Det är ju lång tid kvar till CL.
PedroRodriguez
2011-02-20 11:49
1.70.ligan

Är det sant och ifall det innebär att han missar CL-returen blir jag fly förbannad. Pinto ska absolut inte stå mot Arsenal. RvP kommer mata skott.... Pinto gillar ju också som bekant att dribbla förbi motståndarnas anfallare.
Barcelona H.C Xavier
2011-02-20 11:47
Tjena culés.

Tänkte att ni skulle kunna hjälpa mig med ett par frågor.
Det är så att jag och två vänner tänkte åka till barcelona för att kolla på derbyt
och jag undrar dels vad ni tror om möjligheterna att få 3 matchbiljetter ihop och om någon hyrt lägenhet genom barcelonagruppen?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-20 11:16
Hetfield

Det står på Sports förstasida. Dock har inte MD eller någon annan rapporterat om det, men det stämmer säkert. Enligt mig är det den spelare som allra minst får bli skadad... Messi, Xavi och Iniesta är viktiga, men det finns 10 man till som kan täcka upp för dem. För Valdes finns bara Pinto
2011-02-20 11:12
1.70-ligan

Villa tränade med laget, så vi behöver inte oroa oss för honom. Om Valdes är borta så är jag personligen väldigt orolig, jag litar inte ett dugg på Pinto.

Iniesta kan spela så länge han försöker hålla sig från tuffa smällar.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-20 11:08
Granero y Higuain

Ja, tyvärr är jag seriös. Det var något med knät. Ingen vet ännu har allvarlig skadan är, men han ska undersökas mer noggrant nu vid 12-tiden för att ta reda på det. Förhoppningsvis är det inget farligt, men helt klart är det i alla fall att han missar kvällens drabbning.

Villa befarades skadad men det är lugnt. Xavi och Iniesta är så vitt jag vet fit for fight, även om Andrés har problem med sin axel
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-20 10:58
1.70-ligan.
Serriöst? jag har även hört att Xavi, Iniesta och Villa är osäkra, någon som vet något mer om det?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-20 10:36
Nu blev jag med ens mycket oroligare.. Valdes är skadad! Satan
2011-02-20 10:28
Rätt så bisarrt att man för ett par veckor önskade svårare motstånd föratt få lite mer spänning, och här sitter man och biter naglarna för mötet mot Athletic Bilbao.

Jag hoppas att vi tar det.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-20 10:04
Ikväll hoppas att Messi gör minst två mål så han går ordentligt om skådespelaren i skytteligan. Jag ska ta sönder min dator om det där äcklet får vinna på Pepes mål när skytteligan ser ut som nu i Maj. Hur fucking tröga får La Liga vara, hur kan man låta Marca dela ut priset när de är så enögda? Spansk fotboll sjunker för varje dag som går.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-20 04:58
comprende

Vadå, ska vi sen försöka köpa tillbaka Thiago för 40 miljoner också? Nej, satsa på honom som framtida startmittfältare och skit i Cesc.
Hunting Bears
2011-02-20 03:04
comprende

Hellre Wilshere. Cesc underpresterar ju i alla matcher av dignitet.
Barcelona comprende
2011-02-20 03:00
En rolig tanke som jag precis fick för mig, vad sägs om en bytes affär med Fabregas mot Thiago + 25 miljoner, sen att vi har en köpoption på 15 miljoner euro inom 3 år. Vi får Fabregas, Thiago får speltid och slår han igenom så haffar vi honom till camp nou
Hunting Bears
2011-02-20 02:56
Det går inte att hålla en 5-0 form genom en hel säsong. Förutom när jag lirar FM då. Det är bara logiskt. Alla lag dippar, när Barcelona dippar får vi dock oftast med oss rätt bra resultat ändå. Andra lag kan dippa och få spö med 4-0, det sker dock inte med Barcelona.

Våran dipp brukar bestå av kryss eller förluster på bortaplan som vi senast vänder på, på Camp Nou i CL. Är relativt övertygad om att vi vänder mot Arsenal på Camp Nou. Allt annat vore en katastrof och även högst otroligt. 1-2 borta generellt är ett bra resultat och skulle man titta på statistik så klarar sig de flesta lag sig vidare som torskar med 1-2 i första matchen av två.

Barcelona Blaugrana91
2011-02-20 02:00
IlTriplete

Mycket av det du skriver stämmer, februari är helt enkelt inte Barcelonas favoritmånad. (Som tur var är den slut snart).
Dock så tycker jag inte att vi på något sätt ska förneka hur pass bra laget är bara för att laget inte presterar på max, alla vet att Barcelona är "världens bästa lag" med sagt ska vi ju självklart inte skryta om det eller något men som sagt det finns ingen anledning att förneka det.

Sen så måste jag säga att trots att vi nu är inne i en liten formsvacka så tycker jag spelet har varit ganska ok, jag menar bara det att vi kan spela ut Arsenal på Emirates när vi är inne i en formsvacka är väl ganska imponerande? :P

Det som är viktigt nu är att vi vinner våra matcher och fortsätter hålla en klar ledning i ligan samt ta oss vidare i CL, spelar ingen roll hur vi vinner bara vi vinner, sen kommer den fantastiska formen succesivt tillbaka och då kan vi vinna med stil igen.
Barcelona IlTriplete
2011-02-20 01:21
1 Februari 2009 - 1 Mars 2009

Racing Santander 1 - 2 Barcelona
Barcelona ligger under 1-0 tills man byter in Messi som gör två mål under slutskedet av matchen och räddar Barcelona från poängtapp.

Real Betis 2 - 2 Barcelona
Betis gör två mål under första halvlek och leder, chockande nog, 2-0 tills Eto'o räddar oss ifrån poängtapp och gör två mål.

Barcelona 1 - 2 Espanyol
Behövs det någon närmare förklaring? Vi förlorar på hemmaplan mot ett Espanyol som är involverat i bottenstriden.

Lyon 1 - 1 Barcelona
Franska mästarna tar ledningen genom Juninho och Barcelonas spel stämmer inte tills andra halvlek då vi sakta börjar komma igång. Henry kvitterar och vi får med oss 1-1 till Camp Nou.

Atletico Madrid 4 - 3 Barcelona
I en match med mycket mål blir det Atletico som till sist går ur matchen med de tre poängen intakta. Atletico gör två mål i de sista tio minuterna.

14 Februari 2010 - 7 Mars 2010

Atletico Madrid 2 - 1 Barcelona
Barcelona får sin första förlust i ligan på bortaplan mot ett övermäktigt Atletico Madrid. Spelet stämmer inte och många höjer sin röst, bland annat Cruyff.

Barcelona 4 - 0 Racing Santander
Låt inte resultatet luras, visst vinner man 4-0 men det gör man verkligen inte med övertygande spel. Cruyff kritiserar Barcelona och Pep efter matchen och påstår att de inte spelar lika bländande. Två av målen i matchen kommer på frispark.

Stuttgart 1 - 1 Barcelona
Ibland är fotbollen orättvis, Barcelona gör en av sina sämsta halvlekar någonsin och Stuttgart förtjänar helt klart att leda med 3-0. Zlatan gör 1-1 och Barcelona får med sig ett viktigt bortamål. I övrigt är spelet verkligen inte bra.

Barcelona 2 - 1 Malaga
Katalanerna har svårt att göra mål och är helt klart väldigt ineffektiva under matchen. Pedro gör 1-0 under andra och efter dåligt försvarsspel av Barcelona gör Malaga 1-1 med cirka sex minuter kvar av matchen. Barcelona vinner dock 2-1 efter ett sent mål av Messi.

Almeria 2 - 2 Barcelona
Ett lag som vi slog 8-0 under denna säsong orsakade oss poängtapp förra säsongen, de tog ledningen två gånger och Barcelona spelade väldigt dåligt. Folk höjde sina röster och Barcelona blev väldigt ifrågasatta.

Vad är det jag vill komma fram till? Jo, att vi alltid har en liten formsvacka i februari/mars. Pep och tränarstaben har en utvecklad plan för hur spelarna ska hålla sig i form under säsongen och inte bli utbrända. Vi nådde våran formtopp under november lagom till El Utclasico, det är just det som är meningen nu nästa gång också. Förvänta er inte alldeles för mycket, spelarna är inga maskiner. Det kommer förmodligen fler poängtapp och möjligtvis en eventuell knock-out i Champions League.

Ha tålamod, Pep och hela staben vet säkert vad de sysslar med. Om allt går som det ska så når vi våran maximala form under mars/april. Var inte oroliga, det här kan endast påverka oss positivt. Vi måste komma ner på jorden, vi är inte världens bästa lag och det finns inget som heter "favoriter" i någon match alls. Bollen är rund, tänk om Crawley hade satt sitt läge tidigare idag mot United på bortaplan? De var en centimeter ifrån 1-1 och omspel. Allt är möjligt och vi är inte oövervinneliga. Vi är inte bäst.
Barcelona Siempre Barça
2011-02-20 00:54
rätt svar är FC Barcelona!! heheh :)
Barcelona Currison
2011-02-20 00:50
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona!!!!!!!
Barcelona Siempre Barça
2011-02-20 00:47
Vilket lag hade topp 3 i kampen om guldbollen.
Vilket lag spelar med den minst runda bollen.
Vilket lag möter flest defensivt spelande lag.
Vilket lag har bäst ungdomsakademi.
Vilket lag håller sig alltid till sin spelideé,även på bortaplan.
Vilket lag har det häftigaste namnet på sin hemmaarena.
Vilket lag har den vackraste hymnen.
Vilket lag spelar aldrig defensiv och destruktiv fotboll.
Vilket lag har de häftigaste färgerna på sina dräkter.
Vilket lag har slagit flest ligarekord denna säsong.
Vilket lag spelar förtrollande och fantastisk fotboll
Vilket lag får ta mest skit enbart för att de är bäst.
Vilket lag hade flest världsmästare i startuppställningen senast.
Annons: