/spanien/barcelona/forum/12971.aspx/spanien/barcelona/forum/12971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic Cannoneer
2011-02-17 18:09
Ni som tror att ni kommer kunna leka hem matchen på Camp Nou att döma av förra året, jämför laget vi (förmodligen) kommer ställa upp med förra årets lag. Tro mig, ni kommer inte få en så enkel match många av er verkar tro.

2010 - 2011
Manuel Almunia - Szczesny
Bacary Sagna -
Thomas Vermaelen - Koscielny
Mikael Silvestre - Djourou
Gael Clichy -
Diaby - Wilshere
Rosicky - Fabregas
Nasri -
Walcott -
Denilson - Song
Bendtner - van Persie
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-17 18:01
Hyder

Det känns som mina lovord till Abidal snart tar slut eftersom jag har hyllat honom så mycket. I höstas var han lite av en säkerhetsrisk som framförallt mittback men i el clasico kom vändningen. Efter jul vågar jag nog säga att han varit lagets bästa spelare, kanske efter Messi, och kanske till och med världens bästa mittback. Han är helt otrolig.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-17 18:01
FCBarca6

Puyol kommer med all säkerhet vara tillbaka till returen! Har ju pratats om att han ska vara redo till spel redan på söndag, dock tror jag Pep vilar honom till helgen ändå.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-17 18:00
Det är kanske bäst att sälja Maxwell till Milan, jag är säker på att de skulle köpa honom bara föratt göra Zlatan glad.

Sälj Maxwell, ta in Coentrao eller Taiwo så kan jag andas ut.
Barcelona Sürer
2011-02-17 17:58
Ryo Miyaichi

arsenal: Wilshere(stavning) koselniy

Barca, Abidal busquets villa, messi bäst på plan i första halvlek
Barcelona FCBarca6
2011-02-17 17:55
Tja.. Är det nåt som vet hur det ligger till med Puyol och hans skada i nuläget?..
Jag tror och HOPPAS verkligen att han blir spelklar till andra mötet med Arsenal, för om vi måste spela med Milito den matchen så kan vi lika gärna lämna in walkover.. För så dålig som han har varit dom matcherna han har spelat så tycker inte jag han är värd att spela i Barca längre.. Ifall puyol inte skulle bli spelklar så ser jag hellre att Fontas eller Bartra spelar före Milito..
Barcelona Trippeln
2011-02-17 17:54
L.A.M Nr 10

Jag orkade inte ens tjafsa med det här okunniga medgångsfansen som deras profiler visar, jag själv tycker att Pedro är fantastisk på alla sätt och vis och jag har han nära hjärtat men folk vill uppenbarligen bara hitta fel som de gjorde i min text.

''Pedro missade 2 lägen han borde gjort mål på och därav tycker de mesta att han var kass pga att han kostade oss Champions leuge avancemang. ''

Alltså vad jag tror andra tror ,inte jag.

Barcelona Hyder
2011-02-17 17:51
Helt sjukt vad bra Abidal är som mittback. Här är marchen från igår med Eric i blickfånget. Skulle vi haft en stabil och bra vänsterback istället för Maxwell hade jag utan tvekan spelat med Abidal bredvid Puyol på Piqués bekostnad ett par matcher för att få ner den unge spanjoren på jorden lite. Tänk om vi hade haft Taiwo där ute..
Barcelona Trippeln
2011-02-17 17:51
yobarca

Då vet jag det ,något annat du vill tillägga?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-17 17:48
Jag tror trippeln menade att de flesta tycker Pedro är kass bara för att han missade massa chanser, inte att han själv tyckte det.

yobarca

Börja skriva med stor bokstav i början av meningen innan du klagar på andra. Det om något ger culés dåligt rykte.
San Miguel
2011-02-17 17:47
test
Hunting Bears
2011-02-17 17:45
Napoli - Villarreal och Sevilla - Porto idag. Inga dåliga matcher.
yobarca
2011-02-17 17:43
// Trippeln
du resonerar som en fem åring. precis såna som du som ger barcelona fansen så sjukt dåligt rykte.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-17 17:41
Trippeln

Kostade oss CL avancemang? Vi har ju returen kvar där vi lär vinna.
Hunting Bears
2011-02-17 17:39
Ryo Miyaichi

Endast Busquets och Abidal är godkända enligt mig. Maxwell och Piqué och Pedro de tre sämsta enligt mig.
Higuain, El Pipita- "Hombre"
2011-02-17 17:38
Det är väl egentligen så alltid Pedro spelar? Bortsett från att han inte är mållös. Jag har aldrig upplevt honom som en spelare som dominerar matcherna, han är oftast osynlig och klinisk när läget dyker upp. Jag vet inte hur han har skaffat denna förmågan att dyka upp som gubben ur lådan nästan varje match.

P.S Busqets imponerade på mig igår, måste vara första gången.
Barcelona B-Guden
2011-02-17 17:38
Trippeln

Du är ju verkligen fotbollskunnig.
Messi's 2 lägen ha missa då ? hans bolltapp som ledde till 2-1 målet.
Valdes öppna första stolpe, nej alla var skit utom Abidal
Ryo Miyaichi
2011-02-17 17:37
Tänkte inte bara på lägena, spelet överlag - han var inte alls så inblandad. Förhoppningsvis är han bättre i nästa möte så man får se vad han går för :-)

Vilka spelare tyckte ni var bäst igår? Om ni skulle få säga en top3
Barcelona Trippeln
2011-02-17 17:34
Ryo Miyaichi

Pedro missade 2 lägen han borde gjort mål på och därav tycker de mesta att han var kass pga att han kostade oss Champions leuge avancemang.
Ryo Miyaichi
2011-02-17 17:32
Sa aldrig att han var kass? Bara att alla snackat upp honom så mycket ( kollar inte så ofta på Barca) därav frågan . Men det är klart 28 spelare + coachar och publik kan ju inte imponera hur mycket som helst :)
PedroRodriguez
2011-02-17 17:30
Ryo Miyaichi

Pedro spelade inte alls bra igår faktiskt. Han uträttade inte mycket på plan. Så han är automatiskt kass nu när han inte presterar mot Arsenal på Emirates eller? Är du någorlunda fotbollskunnig, borde du veta ifall han är bra.
Ryo Miyaichi
2011-02-17 17:27
Snackar ni fortfarande om Messis mål som var klart offside... Dom visar ju bilden efter den första touchen , inte den andra av pedro ..

Förresten - var pedro ovanligt blek ? Hört att han ska vara sååå bra men såg nästintill inget igår. Han och walcott var någon annanstans Haha..
Barcelona Barzelõna
2011-02-17 17:20
Straff eller inte straff , dommaren blåste inte straff och vi kan inte göra så mycket åt saken, vi måste tänka framåt nu och glömma den matchen vi har ett tufft möte på söndag mot Atletic, jag hoppas vi kan vinna den matchen annars kommer det bli mycket tufft . Sen mötet mot Arsenal på Camp Nou kan vi inte snacka om för vi har inte sätt matchen spelas , vi kommer ha ett lite bättre mittbackspar i ju med att Puyol kommer tillbaks. Men vi får inte snacka för mycket inför matchen. Vi hoppas på det bästa men att hålla våra munnar tysta är det bästa och bara kolla framåt de som händer , händer !
Visca el Barca , Visca el Catalõnya.
Barcelona Barca-nist
2011-02-17 17:19
Kung Bore(ll)

Ditt namn är Borring inte Borell! Jag har inga problem med Arsenal fans men en sån enögd person som Borell får mig att må illa!
Barcelona Trippeln
2011-02-17 17:15
JackOfWilshere

Blir ju enkelt så när Barca för andra året irad SLÄPPER ER IN I MATCHEN. Hade ni inte gjort de här 2 slumpmålen hade alla sagt att det var utklassning men pga Valdes skämmer ut sig och en äcklig kontring så gör ni två slumpmål.

Vi ska vinna på Camp Nou och vi ska återigen visa vilket fantastiskt lag Barca är, vi ska demolera er,vi ska och vi ska.

Jag och alla cules ska låta hela världen fira att Barca förlorade mot Arsenal med 2-1,herregud 2-1. Jag betraktar det som tom ett bra resultat till Camp Nou.

Enough Said.
JackOfWilshere
2011-02-17 17:09
Tycker ni spelade bra igår, ni spelar runt den snabbt på små ytor.
Vi var mer kreativa när vi väl kontrade i andra halvlek och hade minst lika många vassa chanser som ni hade.

Läste en intressant sak på sky sports:
47.6 Territorial Advantage 52.4

Väl mött på nou camp!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-17 16:56
Barcadinho

Hehe, jag tror nog domarna har ganska bra koll på reglerna...

Tror mest beslutet beror på att det endast skiljer med centimeter att det är onside. Vi sitter här hemma efter 20 000 repriser och skyller på domaren, jag tror knappast någon härinne skulle från sidlinjen se om det var offside eller ej. Då får man också tänka på att det är två av världens bästa lag som spelar och tempot är extremt högt.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-02-17 16:53
Visst men hellre förlora med 6-2 än 1-0, att göra mål är viktigare än att hålla nollan. För det är inte särskilt realistiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-17 16:52
Det låter fan som Chelsea när vi klagar så mycket över straffsituationer etc. Seriöst, ta förlusten som en man och erkänn att Arsenal förtjänade vinsten.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-17 16:50
Assisterande domaren tar upp flaggan när bollen kommer från Pedro till Messi, trots det att Messi står bakom bollen (längre bort från mållinjen än bollen). Det är klart onside.
Jag tror att sådana offside misstag beror mest på två saker.

1) Domarna är nära linjen och är påverkade av publiktrycket bakom deras rygg Det är ett enormt vrål bakom.
2) Jag är rätt övertygad om att en del domare inte vet exakt vad offside regeln innebär. Eller de känner till regelns formulering í skrift, men de saknar kunskaper om att bedöma rätt i verkligheten. Och det är faktiskt pinsamt dåligt

Oavsett så är det tröttsamt att se sådana misstag hela tiden.
Bayern hade lyckan att nå cl-final ifjol, men de skulle inte vara där. Domarmisstaget vid offside situationen mot Fiorentina var båda horribelt och helt avgörande.
Samma sak med Inters mål på San Siro.
Båda finalisterna borde alltså inte spela på Bernabeu i fjol, om domarna skulle kunna bedöma på rätt sätt enkla och klara offside situationer.

Jag tar på mig tid att skriva om det, eftersom jag bara vill poängtera att domare i varken VM eller Cl är bättre än La liga, knappt i PL heller. Några från Vm sist var rent av ett skämt.
Annons: