/spanien/barcelona/forum/12964.aspx/spanien/barcelona/forum/12964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid - geegiii
2011-02-21 01:08
Du får gänra länka någon källa som inte tillåter mig att gå in och skriva. När det gäller såna här spekulationer så känns inte Wike som den optimala källan.
Canaletes
2011-02-21 01:07
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"

Barcelona tarrak
2011-02-21 01:04
Hombre

Massor, det är ingen hemlighet.

With the outbreak of the Spanish Civil War in 1936, professional football ceased to be played in Spain. During the war he fought as a soldier under the general Agustín Muñoz Grandes and formed part of the invasion of Catalonia by Franco's nationalist forces.

2011-02-21 01:02
tarrak//

Faktum?

Har du någon källa som styrker ditt påstående?
Barcelona tarrak
2011-02-21 01:00
geegiii

Hur mycket Franco hjälpte real Madrid är något de lärde tvistar om och som vi aldrig kommer få svar på och onödigt att spekulera i. Att Santiago Bernabeu slogs för fascisterna är däremot ett obestridligt faktum.
Real Madrid - geegiii
2011-02-21 00:49
Hombre //

Oj, läste lite fel, er om ursäkt. Av vad jag läst så ska de tydligen få bidrag till bortaresor.

tarrak //

Francos general ? Snarere en av de som motarbetade Franco inom Madrid.

Ska dock sägas att man inte ska lita på någon källa alltför mycket då de flesta skiljer sig. Har tex läst om hur Santiago skröt över hur viktig han var för Franco, men samtidigt från annat håll läst om hur han var en av de som motarbetade Franco.
Barcelona tarrak
2011-02-21 00:49
geegiii

Nej det är klart, spelar man på en arena döpt efter en av Francos generaler, skadar väl inte lite gammal hederlig fascism. Och nej, Ultra Sur lämnar inte politiken utanför läktaren, den är som sagt spanska högerextremismens centrum.
2011-02-21 00:46
Geegi

Du kanske missat min fråga, får dem fri biljetter till bortamatcherna?

Något som jag har upplevt genom åren är att Real Madrid har väldigt dåligt stöd på bortaplan. Det är sällan någon Madrid klack syns till. Jag blev imponerad när Barca supportrar hade en klack som skrek sig hesa. Min teori är enkel, Barca supportrar åker på bortamatcherna och Real Madrid supportrar gör det inte.
Barcelona tarrak
2011-02-21 00:42
Ultra Sur i länktips. Under samma match skanderade de gång på gång sin önskan om alla basker i sin gasugn. Samma människor som brukar skandera "Siempre fascista, siempre madridista." Men visst så länge de tjoar och tjimmar så är det tydligen ok...
Real Madrid - geegiii
2011-02-21 00:39
Hombre //

Yes det är jag medveten om. Är även medveten om att Ultras Sur sitt egna "kontor" inne på arenan. De får även pengar utav ledningen till att annorda tifon (som i övrigt är väldigt mäktiga).

Laporta fick ju sitt hus nerspejad med en poetisk hälsning från Boixos Nois:
"Camp Nou är vårat hem, ditt är i graven"

tarrak//

Till en början, undvik gärna att placera Barcelonas "klack" i samma fack som Ultras Sur då de sistnämda är "något att hänga i granen" som du så fint uttryckte det. Deras politiska åsikter är för mig inget större problem så länge de lämnas utanför arenan.
Barcelona Sempre Culé
2011-02-21 00:38
Messi är bara magisk! Han träder fram när det är som svårast för oss. Ingen nyhet, men värt en upprepning.
2011-02-21 00:37
Abbe.

Ironiskt nog så går det bra för Chygrinski. Man kan inte låta bli att undra hur Pep blev så imponerad utav Chygrinsky när han scoutade honom så att han insisterade att betala 250 miljoner kronor när han inte ens kunde spela CL.
Barcelona tarrak
2011-02-21 00:37
geeegii

Oavsett hur man beter sig under matcherna så måste väl ett av de främsta problemen vara just de människor som utgör Ultra Sur. Oavsett hur "god stämning"( i likhet med Barcelonas supportrar är de ändå inte mycket att hänga i granen) de skapar, så förstår jag inte hur man vill ha de närvarande på sitt favoritlags matcher med vetskapen om att de är spansk extremhögers centrum och en ren pest och plåga för alla de madridistas som inte delar ras med dessa högstående exemplar. Förklkara gärna din tankegång.
2011-02-21 00:34
- geegiii

Vet du om Ultra Sur får fri biljetter till borta matcherna utav ledningen?

Om jag inte minns fel så krävde Boixos Nois det utav Laporta innan han bannlyste dem från Camp Nou.

När det gäller Ultra Surs så har jag själv inga problem med att dem har sin egen kortsida i Arenan. Dem skapar alltid god stämning och stöttar även laget när dem ligger under. Så länge dem inte häcklar mörkhyade spelare så är det ok för mig att dem vistas på arenan. Jag har aldrig sett dem stöka till eller ta till våld.

Men som du Geegi skriver så hoppas jag att dem kan ta sina politiska åsikter utanför planen.
Barcelona Abbe.
2011-02-21 00:33
Jag läste för ett tag sedan att Afellay uttrycker sig på spanska då och då. Men uppenbarligen är han inte lika ambitiös att lära sig språket som Chygry var, han gjorde ju en intervju på spanska efter bara tre månader. Det var väl ungefär det han fick uträttat under tiden i Barcelona, stackarn ;-).
Atlético addeh
2011-02-21 00:29
Rambla

Jag skulle inte protesterat om domaren visat ut Piqué, men jag kan samtidigt förstå honom. Säkerligen hade nog de domslut han gett Athletic fördel till tidigare inverkan på det också.
Real Madrid - geegiii
2011-02-21 00:28
tarrak //

Personligen önskar jag att våran president kunde komma fram till ett avtal med dessa, om att hålla sina åsikter och värderingar utanför planen. För det går inte att blunda för vilka fantastiska supportrar det är och vilken stämning de skapar.
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-21 00:27
Skönt klipp dom visade i FK Europa! Verkar inte finnas en enda spelare i Barca som kan engelska. Valdés McDonalds-snack var riktigt kul. Han åt säkert några Big Mac innan matchen mot Arsenal. Säkert det som låg bakom hans tabbar:-)
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-21 00:25
Blaugrana91,

Jag håller med dig, som du kanske förstår ;) Är så glad över den inställningen spelarna visade upp i slutet av denna match. Kolla bara på bilden i artikeln. En sådan glädje uppnås bara efter att något man väldigt gärna vill uppnå slår in
Barcelona Rambla~
2011-02-21 00:23
addeh

Busquets befann sig väldigt långt bort i sidled och Torquero hade nog hunnit fram till avslut utan att Busi hade hunnit upp honom. En utvisning hade varit svårt att försöka argumentera bort som jag ser det.
Atlético addeh
2011-02-21 00:21
Rambla

Ja, du har rätt, men jag skrev inte heller att Ramírez bara dömde fel åt Barcelona. Man kan inte rabbla upp alla tabbar han gjorde, det var även andra misstag som i det stora hela gör insatsen ännu mer upprörande. Nu tycker inte jag Piqués nerdragning av Toquero skulle resulterat i någon utvisning eftersom Busquets fanns längre ner i banan och basken var inte helt ren.
Barcelona tarrak
2011-02-21 00:17
geeegiii

Hur känner du som madridista inför att Ultra Sur fortfarande får hållas på Santiago Bernabeu? Är stämningen det viktigaste eller tycker du att klubben borde ta ställning mot hulianerna och fascisterna?
Real Madrid - geegiii
2011-02-21 00:12
tarrak //

Är fullt medveten om att det fanns fler grupper då, spanska lag likt italienska brukar ha fler grupper. Men det jag undrade var vilken grupp som "dominerar" om man uttrycker sig så. Hos oss är det Ultras Sur tex, som även har hand om tifona inför stormöten.

Men tack för svaret !
Barcelona Rambla~
2011-02-21 00:11
Almogàvers är riktigt sköna supporters. De står knappast för våld och vidrigheter som vissa andra grupper gör utan det är fest och glädje som gäller.
Barcelona Barca4eva
2011-02-21 00:10
Såg ut att bli en match lik vår senaste men tack gode gud vann vi!

Fyy fan vad lättad jag blev!
Barcelona Rambla~
2011-02-21 00:10
Agående domarkritiken i Kvällens awards. I ärlighetens namn var han dålig åt båda hållen, åtminstone i en situation som sticker ut. Vi hade knappast kunnat protesterat högljutt om Piqué hade fått syna det röda kortet när han hakade upp Torquero.
Barcelona tarrak
2011-02-21 00:08
geeegii

Det finns flera klackar, vilket det även fanns under Boixos Nois storhetstid. Den största som finns bakom södra målet heter Almogàvers.
Coach pep
2011-02-21 00:08
Supporters Puyol och Almogavers håller till på enda kortsida. Supporters Puyol hade jag inte sett på arenan innan denna säsong? Nyinsläppta? Eller så har jag missat det..
Real Madrid - geegiii
2011-02-21 00:05
Andreas - V.V [Barney S] //

Vart håller den hus under matcherna ? :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-21 00:04
geegiii

Ja, det finns en klack..
Annons: