/spanien/barcelona/forum/12959.aspx/spanien/barcelona/forum/12959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-02-21 18:31
Har du hört talas om fördelsregeln?

Det finns ingen jävla fördelsregel på en straffspark!
Atlético Wilshere#19
2011-02-21 18:26
Blaugrana91 //

Det är sant. Men är det inte bättre att släppa detta, då man inte kan göra något åt saken, och lägga fokus på returen och hur man ska ta sig vidare?

Livet är inte alltid rättvist och det är inte fotboll heller. Med det sagt, tycker jag att båda lagen hade en varsin halvlek, så att säga. Men i såna här tighta och jämna matcher kan det gå åt vilket håll och denna gång gick det vår väg.

Som sagt, väl mött på Camp Nou! :-)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-21 18:19
David Villa #7
OCh det där är nog första kyssbilden:P
Atlético addeh
2011-02-21 18:18
Wilshere#19

Det spelar ju ingen roll om Arshavin medvetet eller inte tar bollen med armen, han bryter mot en regel som skall resultera i straffspark för motståndarlaget.

Händer inte särskilt ofta att en spelare helt medvetet tar bollen med handen/armen. Luis Suárez i VM är väl dock ett grovt undantag.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-21 18:17
Wilshere#19

"Men även om vi konstaterar att Messi inte var offside så finns det väl inget mer att diskutera? Jag förstår inte varför vissa inte kan släppa detta?"

Att vissa inte kan släppa det är väl inte så konstigt?? Hade Messi fått det målet hade Barcelona haft 2-0 i paus och det hade förändrat hela matchen, Tror inte Arsenal hade kunnat hämta in det.
Dessutom sett till hur matchen var så förtjänade Barcelona att vinna eller minst få ett kryss...Men men 2-1 är väl inte så illa, räcker med att Barca gör minst 1-0 på Camp Nou, brukar inte vara så svårt.
Barcelona Abbe.
2011-02-21 18:10
Wilshere#19

Nej, jag anser inte att det är någonting man bör diskutera då vi har det svart på vitt. Jag har inte ingått i någon tidigare diskussion angående den här situationen, och jag håller med i det du säger att det inte finns mer att diskutera.
Atlético Wilshere#19
2011-02-21 18:06
Abbe. //

Men även om vi konstaterar att Messi inte var offside så finns det väl inget mer att diskutera? Jag förstår inte varför vissa inte kan släppa detta? Såna här situationer uppstår ju dessutom i var och varannan match där lag blir blåsta på mål, frilägen och målchanser.

Trippeln //

Har du hört talas om fördelsregeln? Får jag fråga: om Pedro hade gjort mål, skulle det fortfarande vara straff då?

"Nu fick ni 2 slumpmål i slutet som gör det mycket jobbigare, men det lugnt vi ska slita isär er på Nou Camp!"

Bitterheten lyser igen ganska tydligt men jag svarar dig ändå.

Ja, van Persies mål kom till slumpartat där Barcas försvar (och målvakt) inte riktigt hängde med. Men efter det fick laget momentum och det andra målet kom ju inte helt förvånande. Det målet och anfallet var "pure skills" rakt igenom. Från det att Koscielny tog bollen från Messi (tror jag?) fram till det att Arshavin smekte in bollen gick bollen som på en tråd. Dani Alves hade nog dock kunnat ta bollen före Arshavin om han hade varit intresserad av att försvara, men icke! Hursomhelst var det var ett mycket vacket anfall, det måste ju även ni erkänna.

Barcaholic //

Okej. Fair Enough.

"Däremot Arshavin nickar (?) på sin egen hand och ändrar helt klart boll banan och det märker man ju på hur Alves får bromsa in och ändra riktning."

När det väl hände satt jag med hjärtat i halsgropen och trodde att domaren skulle blåsa för straff. Men efter att jag såg repriserna tyckte jag mig inte se att Arshavin hade några intentioner att medvetet stöta undan bollen med armen. Hans missade sin nick och armen var där den var. Handsregeln är oerhört komplicerad som den är just nu och vissa domare hade säkerligen blåst i pipan.
Ryo Miyaichi
2011-02-21 18:05
Ja Alves e 50-50. Men det var bara en utav grejerna jag drog upp som ett exempel på att fotbollen borde börja använda sig utav någon form av teknologi. Så man slipper se domare avgöra matcher med konstiga beslut.

Cheers
Ryo Miyaichi
2011-02-21 18:02
Jag har inte sagt att vi är vidare, men chansen finns ju. Om du tycker jag låter som om vi är stora favoriter nu så borde du ta och titta på dig själv och dina vänner - jag försöker bara vara ödmjuk och realistisk. Värre skrällar har hänt än om vi skulle få med oss ett kryss.

Cheers
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:56
Ryo Miyaichi

Vilken ''ton'' du håller skiter jag fullständigt i. Däremot är det dina inlägg jag blir irriterad på då man tycker att allting du säger låter fel och stämmer absolut inte. T.ex. verkar du så säker på att Alves var offside då bilderna i princip är 50/50 och nästintill omöjligt att avgöra. Du är helt enkelt jobbig typ som ingen vill se här.
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:53
Ryo Miyaichi

Lite kul att du verkar tro ni har gått vidare utan att matchen på CN spelats ännu. Du vet väl att i princip alla Arsenal supportrar visste att om ni inte vann eran hemma match så skulle mötet ungefär vara avgjord redan då. Men nu när ni vann med 2-1 som inte är något vidare resultat så helt plötsligt är ni de stora favoriterna och mötet är avgjord.

Oj vad man längtar till returmötet, ska bli kul och se om du kommer tillbaka in hit då.
Ryo Miyaichi
2011-02-21 17:53
Provocerande ? Jag är väl en av få som håller en god ton ?

Det finns ju chanser till kryss, Barca har släppt till mot sämre lag. Bollen e rund - allt kan hända. Kolla tex inter och AIK, porto eller Grekland.

Jag tror matchen slutar 2-2 eller 2-1 och förlängning. Dock måste försvaret vara på sin vakt annars kan djupledsbollarna rulla snabbt igenom.

Cheers
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:48
Wilshere#19

Tyvärr så minns du fel för är knappast här och diskuterar skriver oftast när det gäller någon fråga, men senaste tiden har blivit lite fler diskussioner. Föredrar att läsa mer istället, och när såna typer som ''Ryo Miyaichi'' kommer med sådana provocerande inlägg så blir man ungefär tvungen att svara ibland.

Trots att Djourou inte medvetet tar bollen med handen så har han den ganska långt ut. Visst i det fallet tycker jag att man kan fria eftersom Barca spelaren i princip sköt upp det på hans hand på nära avstånd. Däremot Arshavin nickar (?) på sin egen hand och ändrar helt klart boll banan och det märker man ju på hur Alves får bromsa in och ändra riktning.

Jag tycker det är ganska solklart att Pedro faktiskt är före Messi på alla möjliga lägen, och just från domarens vinkel borde det vara i princip omöjligt att få för sig att Messi står offisde.
Barcelona Trippeln
2011-02-21 17:42
''Madrid tar ni nog 1-3 och kryss mot Arsenal ;-) ''

Något jävla kryss mot Arsenal lär det inte bli!
Ryo Miyaichi
2011-02-21 17:41
Wow vilka personangrepp grabbar, är ni så arroganta på era höga hästar att man inte ens får försöka diskutera utan att bli påhoppad ?

Lite teknologi och ödmjukhet hade nog fotbollen mått bättre utav.

Wow tänk om ni förlorar mot Arsenal/real Madrid nån gång iår, då blir det ju kalabalik. Tror dock inte det händer. Madrid tar ni nog 1-3 och kryss mot Arsenal ;-)

Förresten varför får inte Bojan spela mer? Han var väl rätt vass förra säsongen ?

Cheers
Barcelona Trippeln
2011-02-21 17:32
Wilshere#19

Spelar ingen roll om bollen kom tlil Pedro, det ska vara straff och mål och matchen ska vara avgjord!

Nu fick ni 2 slumpmål i slutet som gör det mycket jobbigare, men det lugnt vi ska slita isär er på Nou Camp!
Barcelona Abbe.
2011-02-21 17:31
Wilshere#19

Diskussionen är väl ändå om det var offside eller inte? Visst, att vara linjeman är ett jättetufft yrke, men det tar inte bort det faktum att Messi inte var offside när han satte bollen i mål. Hur många studs det en var fram tills bollen nådde Messi är oväsentligt, offside är offside. Det finns inget som heter lite offside t ex.
Atlético Wilshere#19
2011-02-21 17:28
Barcaholic //

Jag vill minnas att du var lika otrevlig att diskutera med även vid förra årets möten. Varför kan du inte hålla en trevlig ton när du diskuterar?

"Messis ''mål'' finns inget annat än straff eller mål. Straff för att det är tydligt att en av era mittbackar stoppar bollen först med handen men Pedro tar den endån och resten vet du också hoppas jag.."

Vid handssituationen på Djourou så är det, precis som när bollen tog på Arshavins arm i slutet, bollen som söker handen och inte tvärtom. Sen ändrades ju inte bollbanan utan Pedro fick ju fortfarade det läge som han hade fått om bollen inte hade tagit på Djourous hand.

Angående offsiden på Messi så kan jag tänka mig att det är i princip helt omöjligt för den assisterande domaren att ta rätt beslut i det läget (även om det är 50:50 i det här fallet, enligt många). Bollen studsade som en flipperkula på Szczesny och Pedro och det är minimala marginaler det handlar om vid Messis offside. En annan domare hade lika gärna kunnat fria offsiden men nu blev det som det blev...

Btw, hur ser det ut med Puyol förresten? Är han tillbaka tills dess?

Jag ser fram emot mötet på Camp Nou, väl mött!
Barcelona Trippeln
2011-02-21 17:24
Ryo Miyaichi

Fyll en hink med vatten och stoppa in huvudet där ,du är ett stolpskott och inget annat...
Barcelona Abbe.
2011-02-21 17:23
David Villa #7

Det är ju nästan otäckt hur jagad den mannen har varit den senaste tiden. Jag unnar honom Shakira ;-).
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:15
Ryo Miyaichi

Du borde gå syn- och IQ-test innan du har någon talan här.

Hur jävla blind får man vara. Snart får man väl spela handboll mot Barcelona också eller? Messis ''mål'' finns inget annat än straff eller mål. Straff för att det är tydligt att en av era mittbackar stoppar bollen först med handen men Pedro tar den endån och resten vet du också hoppas jag..
David Villa #7
2011-02-21 17:10
Off Topic Men Piqué och Shakira är officielt ett par :P
Ryo Miyaichi
2011-02-21 17:09
Ni borde läsa igenom era forumregler innan ni postar inlägg.

Bollen tog på arshavins hand/arm ja, men straff ? Absolut inte. Då handsen knappast var medveten eller spelförstörande. Bollen sökte handen och inte tvärtemot. Därav blir det ett avgörande beslut när det gäller hands, och där skötte sig domaren exemplariskt.

Cheers
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:04
Ryo Miyaichi

Din jävla pajas kan du inte bara dra? Hur jävla blind får man vara om man säger att det var offside på Messi. Arshavin rörde säkert aldrig med handen heller enligt dig, jävla pajas.
Barcelona Trippeln
2011-02-21 17:01
Ryo Miyaichi

Messis mål mot Arsenal var EJ offside din hund
Ryo Miyaichi
2011-02-21 17:00
Messis mål var ju offside. Eftersom det är efter den andra touchen bollen går till Messi inte första som ab ville tro. Ab är ingen bra sporttidning alls. Usch

Men tidningar gör väl allt för att få uppmärksamhet, men visst Alves var offside - men ni fick inte straff för Messi + man får inte glömma bort det som kunde/skulle varit rött för Barca.

Jag hoppas att dom inför lite teknologi i fotboll. Jag menar, kan det ta 15-20 SEK för en fjärde/femte domare att kolla offside/röda kort/straff sekvenser..

Cheers
Barcelona Blaugrana91
2011-02-21 16:48
Ryo Miyaichi

Fast Messis mål var ju inte offside...

Sen är du pinsam som jämför Aftonbladet med äckel AS, Aftonbladet må vara en usel tidning men AS och Marca är vidriga tidningar, finns inga värre...Usch säger jag bara.
Barcelona tarrak
2011-02-21 16:43
Äh, jag orkar inte.
Ryo Miyaichi
2011-02-21 16:39
Sanning svider. Så här lät det knappast när aftonblaskan skrev om messis offside mål mot Arsenal, där dom tagit bilden vid fel tillfälle.. För han var offside men ab försökte visa annat... Men men..
Barcelona Blaugrana91
2011-02-21 16:20
Ser att folk tagit upp AS och Marca och deras pinsama beteende, det är inget att ödsla tid på, det finns inga mer äckliga, korrupta och vidriga tidiningar som dem äckliga Madridbaserade tidningarna...Fyfan vad jag hatar dem.

Tacka vet jag Sport oh El Mundo Deportivo, dem må vara Barcelonabaserade men dem sjunker allafall inte till samma äckliga pinsama nivå när dem skriver om Real som Marca och AS gör när något handlar om Barca.

Marca och AS= Äckliga korrupta tidningar...
Annons: