/spanien/barcelona/forum/12956.aspx/spanien/barcelona/forum/12956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Wilshere#19
2011-02-21 17:28
Barcaholic //

Jag vill minnas att du var lika otrevlig att diskutera med även vid förra årets möten. Varför kan du inte hålla en trevlig ton när du diskuterar?

"Messis ''mål'' finns inget annat än straff eller mål. Straff för att det är tydligt att en av era mittbackar stoppar bollen först med handen men Pedro tar den endån och resten vet du också hoppas jag.."

Vid handssituationen på Djourou så är det, precis som när bollen tog på Arshavins arm i slutet, bollen som söker handen och inte tvärtom. Sen ändrades ju inte bollbanan utan Pedro fick ju fortfarade det läge som han hade fått om bollen inte hade tagit på Djourous hand.

Angående offsiden på Messi så kan jag tänka mig att det är i princip helt omöjligt för den assisterande domaren att ta rätt beslut i det läget (även om det är 50:50 i det här fallet, enligt många). Bollen studsade som en flipperkula på Szczesny och Pedro och det är minimala marginaler det handlar om vid Messis offside. En annan domare hade lika gärna kunnat fria offsiden men nu blev det som det blev...

Btw, hur ser det ut med Puyol förresten? Är han tillbaka tills dess?

Jag ser fram emot mötet på Camp Nou, väl mött!
Barcelona Trippeln
2011-02-21 17:24
Ryo Miyaichi

Fyll en hink med vatten och stoppa in huvudet där ,du är ett stolpskott och inget annat...
Barcelona Abbe.
2011-02-21 17:23
David Villa #7

Det är ju nästan otäckt hur jagad den mannen har varit den senaste tiden. Jag unnar honom Shakira ;-).
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:15
Ryo Miyaichi

Du borde gå syn- och IQ-test innan du har någon talan här.

Hur jävla blind får man vara. Snart får man väl spela handboll mot Barcelona också eller? Messis ''mål'' finns inget annat än straff eller mål. Straff för att det är tydligt att en av era mittbackar stoppar bollen först med handen men Pedro tar den endån och resten vet du också hoppas jag..
David Villa #7
2011-02-21 17:10
Off Topic Men Piqué och Shakira är officielt ett par :P
Ryo Miyaichi
2011-02-21 17:09
Ni borde läsa igenom era forumregler innan ni postar inlägg.

Bollen tog på arshavins hand/arm ja, men straff ? Absolut inte. Då handsen knappast var medveten eller spelförstörande. Bollen sökte handen och inte tvärtemot. Därav blir det ett avgörande beslut när det gäller hands, och där skötte sig domaren exemplariskt.

Cheers
Barcelona Barcaholic
2011-02-21 17:04
Ryo Miyaichi

Din jävla pajas kan du inte bara dra? Hur jävla blind får man vara om man säger att det var offside på Messi. Arshavin rörde säkert aldrig med handen heller enligt dig, jävla pajas.
Barcelona Trippeln
2011-02-21 17:01
Ryo Miyaichi

Messis mål mot Arsenal var EJ offside din hund
Ryo Miyaichi
2011-02-21 17:00
Messis mål var ju offside. Eftersom det är efter den andra touchen bollen går till Messi inte första som ab ville tro. Ab är ingen bra sporttidning alls. Usch

Men tidningar gör väl allt för att få uppmärksamhet, men visst Alves var offside - men ni fick inte straff för Messi + man får inte glömma bort det som kunde/skulle varit rött för Barca.

Jag hoppas att dom inför lite teknologi i fotboll. Jag menar, kan det ta 15-20 SEK för en fjärde/femte domare att kolla offside/röda kort/straff sekvenser..

Cheers
Barcelona Blaugrana91
2011-02-21 16:48
Ryo Miyaichi

Fast Messis mål var ju inte offside...

Sen är du pinsam som jämför Aftonbladet med äckel AS, Aftonbladet må vara en usel tidning men AS och Marca är vidriga tidningar, finns inga värre...Usch säger jag bara.
Barcelona tarrak
2011-02-21 16:43
Äh, jag orkar inte.
Ryo Miyaichi
2011-02-21 16:39
Sanning svider. Så här lät det knappast när aftonblaskan skrev om messis offside mål mot Arsenal, där dom tagit bilden vid fel tillfälle.. För han var offside men ab försökte visa annat... Men men..
Barcelona Blaugrana91
2011-02-21 16:20
Ser att folk tagit upp AS och Marca och deras pinsama beteende, det är inget att ödsla tid på, det finns inga mer äckliga, korrupta och vidriga tidiningar som dem äckliga Madridbaserade tidningarna...Fyfan vad jag hatar dem.

Tacka vet jag Sport oh El Mundo Deportivo, dem må vara Barcelonabaserade men dem sjunker allafall inte till samma äckliga pinsama nivå när dem skriver om Real som Marca och AS gör när något handlar om Barca.

Marca och AS= Äckliga korrupta tidningar...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-21 16:16
Haha Borell är makalös, hans senaste grej om Barcelona i Euro Talk:
"När de lekte med Barcelona (syftar på Arsenal)".

Please brother...please.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-21 16:08
1.70-ligan.//

Just det är med en veckas vila känns som det kommer väldigt lägligt för Barça. Desl för våra skadade spelare och dels för både huvud och ben för våra "aktiva" spelare. Det har varit mycket nu, framförallt med Arsenal-matchen. Två dagars ledigt gör förhoppningsvis spelarna gott.
Barcelona tikitaka
2011-02-21 15:55
Utan att radera bort den sista försvararen, var det inte offside ändå? Det känns så faktiskt.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-21 15:51
Siempre Barca

"When asked about Valdes’ new injury as well as Puyol’s, Guardiola said, “it doesn’t seem like Valdes or Puyol will be out for long. Luckily we have a long week to rest.”
Barcelona stefano 85
2011-02-21 15:41
att läsa as eller marca e som läsa aftonbladet!! själv har man slutat läsa allt de där och gör er själva en god tjänst sluta läs va madridista skirver eller säger de ända de söker är uppmärksamhet. dom försöker ju me varje medel bara smuts kasta ner den vackraste klubben. hur mkt dom försöker eller gör lyckas dom aldrig och kommer aldrig lyckas.. Visca y Barca Visca y Catalunya!
Barcelona Siempre Barça
2011-02-21 15:37
vet nån hur längge valdes ska vara borta från spel ????
Barcelona Barca4eva
2011-02-21 15:17
AS börjar sjunka ner till Marcas nivå...verkligen inte bra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-21 15:15
Haha frågan är vad de tjänar på det när de håller med sånt skit? Målet kommer inte ändras även om de gör x antal miljoner av det. Lite roligt att de sätter sig själva i en fälla och sedan ber om ursäkt...
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-21 14:46
Så jävla osportsliga så att det inte finns! Dra åt h-lvete!
elbraco
2011-02-21 14:32
PedroRodriguez

Yes, gillar honom med. Satt och kollade på OL mot typ Lille eller vilka det nu var förra veckan, och då var han med. Synd på kontraktet men man vet aldrig vad som händer när Barca visar intresse!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-21 14:28
Jag har inte tiden att förklara nu, förslag: Sök på google, sökningarna (svenska sidor) kommer förmodligen ta dig till flashback, där finns det massa svar och lösningar.

Google is your friend :)
Ska iväg nu.

"Mullvad.net" annars, funkar.
Barcelona Barca4eva
2011-02-21 14:24
FaderMessi

Man måste bo i Sverige för att kolla. Men något du kan göra är väl att tillfälligt ändra din IP till svenskt. Hur det går till vet jag inte riktigt, du kanske kan söka efter program.

https://www.flashback.name/

Detta kan vara ett alternativ.
Barcelona FaderMessi
2011-02-21 14:24
Andreas. är de något progam man laddar ner?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-21 14:22
FaderMessi

Googla, finns lite allt möjligt såsom Hidemyass etc.
Jag använde "mullvad.net" när jag var i Spanien senast och det funkade skitbra.
Barcelona FaderMessi
2011-02-21 14:19
tjenna gubbar, behöver lite hjälp med en sak!
Jag bor i London, och när jag vill se klipp från fotbollskanalen så står de att de stöds inte och att nån Smilfil inte finns! vet någon hur ja kan se på Fotbollskanalen från london?

tacksam för svar!
PedroRodriguez
2011-02-21 13:50
elbraco

Cissokho är faktiskt likt Taiwo en kraftfull, mycket bra vänsterback. Spjutsnabb och teknisk spelare. Gillar att utmana på kanten och slå in bollarna till straffområdet. Skrev dock inför förra säsongen på ett fem-års kontrakt med Lyon.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-02-21 13:47
Barcelona (SPA)

Du är lite odiskret när du länkar din dåliga hemsida (jag tror att jag talar för alla just nu.) Fatta att ingen bryr sig och de hjälper inte ifall du byter namn eller skapar ett nytt konto för den delen. Man vet ju fortfarande att det är du, med en riktig B hemsida. Sorry pal.
Annons: