/spanien/barcelona/forum/12954.aspx/spanien/barcelona/forum/12954.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 19:52
För mig kvittar det att Fabregas lämnade klubben en gång i tiden. Det skulle inte påverka mig negativt till att man köper tillbaka honom. OM HAN VERKLIGEN BEHÖVS - och det är jag betydligt mer tveksam över.

Som el Flaco säger, Cesc känns lite som en lyxvärvning i dagsläget. Och jag tycker verkligen inte klubben har råd med sådant under kommande Silly Season... Det finns lagdelar som faktiskt behöver förstärkas. Så strunta i Cesc och köp in en försvarare och anfallare av hög klass istället. Skulle man i framtiden ha behov av Cesc, så fine, köp honom. Men i sommar hoppas jag man spenderar pengarna förståndigt. Då kan vi få en ruggig trupp tills nästa säsong.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-24 19:51
En sak som jag har märkt de senaste hemmamatcherna är att spelarna som inte är uttagna sitter på VIP-läktaren bland alla andra direktörerna. Rosell hade ju infört när han blev vald att inga spelare skulle få sitta där uppe, utan istället befinna sig på första läktarraden precis bakom avbytarbänken. Det samma skulle gälla för Manel Estiarte har jag för mig. Det såg man inte minst i Champions League matchen mot Arsenal när Puyol och Piqué skymde sikten för ungen som satt bakom de.

Nu verkar det som att Rosell har avvikit från sin ursprungliga policy. Kanske är det jag som förstrar upp det hela, men det ska bli intressant att se vilka fler förändringar Sandrusco gör i framtiden som går emot vad han har tidigare har utlovat eller sagt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-24 19:50
Hetfield

Givetvis vill jag se Cesc i laget men inte för priserna det diskuterats om tidigare, dvs 400+ miljoner!

Aldrig.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 19:48
Visca Barca-Messi#10

Jag har ingen aning om vilken annan klubb Pep skulle vilja träna, men just nu är det Barca han tränar så tror knappast han går och tänker på massa andra klubbar.

Och Inter är en tråkig italiensk klubb, vars spelfilosofi skiljer sig totalt mot Peps, iof skulle han säkert kunna sätta sig egen prägel på laget, men nja har svårt att tro att han skulle vilja träna Inter som sagt.

Dessutom har jag för mig att Pep nyligen sa att om han någon gång skulle träna en klubb i Italien skulle det vara Bresica eftersom han spelat där.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-24 19:48
Det som är skönt med hela Cesc-affären är att vi nog kommer att värva honom för en rekordlåg summa. Får vi honom för låt oss säga: 25-30 miljoner euro. Vem kommer att klaga då?

Arsenal kan verkligen inte begära 50-60 miljoner euro i det här läget.
PedroRodriguez
2011-04-24 19:43
Iniesta Lujan

Fast det där säger väl egentligen ingenting om hans coachingkvalitéer, även ifall han är en brinnande culé. Hoppas att Pep håller på ett tag till.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 19:41
Varför anställde man Pep då? Han lämnade oss.
Varför anställdes Luis Enrique när han har spelat för Real Madrid?

Äh, det är dags att släppa sånt. Jag förstår inte varför folk i Sverige sitter i SF forum och ogillar Cesc när spelarna i klubben vill ha honom i laget.
Sen kan man givetvis dra upp prislappen, men vi vet inte heller vart den hamnar än.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-24 19:39
"Lägg inte stora pengar på spelare som valde att lämna, satsa istället på de som valde att stanna och kämpa för en plats."

Epic co-sign. Jag förstår att Piqué, Puyol och Xavi mfl. vill spela med Fabregas eftersom de är vänner, men detta är ingen lekstuga, vi kan inte bara värva in polare till spelarna för att de ska känna sig nöjda. Klubben kommer först och i den situationen vi befinner oss i har vi inte råd att lägga stora summor på spelare som inte ens är garanterade att få en startplats och som vi dessutom inte är i behov av. Cesc är i dagsläget en lyxvärvning, inget annat.
2011-04-24 19:28
"Lägg inte stora pengar på spelare som valde att lämna, satsa istället på de som valde att stanna och kämpa för en plats."

Amen =)
Iniesta Lujan#8
Messidinho

Jag vill ha stoichkov om Guardiola lämnar Barca.

Barcelona legend Hristo Stoichkov says Real Madrid "makes me SICK, där har ni anledningen till att jag vill ha HIRISTO STOICHKOV, en riktig madrid hatare
Barcelona Visca Barca-Messi#10
Blaugrana91

Vilken klubb tror du han skulle vilja träna då? Varför inte Inter?
Barcelona Messidinho_10
2011-04-24 19:20
Om Pep sticker. Så tycker jag Luis Enrique ellr Villanova borde ta över!!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 19:14
Varför skulle Pep vilja träna Inter? Tror knappast på det där.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-24 19:13
Stanna där du är Fabregas, du gjorde ditt val så acceptera att förlora mot benknäckargäng som Birmingham och Bolton i framtiden. Lägg inte stora pengar på spelare som valde att lämna, satsa istället på de som valde att stanna och kämpa för en plats.
Barcelona emilio___
2011-04-24 19:10
Om pep nu lämnar! Vilken tränare skulle då passa barca bra? Jag gillar laurent blanc!
Barcelona Barca4eva
2011-04-24 19:09
Hetfield

Kan tänka mig det första Pep skulle göra, med all respekt dock:

Pep - "Eto'o!"
Eto'o - "Yes, mister?"
Pep - "You know your place.."
Eto'o - "Ok mister.." - leaves the field-
Barcelona Hetfield
2011-04-24 19:07
"Pep Guardiola told me that if Moratti thinks about him as future coach he will certainly not say no to the possibility of coaching a great team like Inter," Suarez told La Gazzetta dello Sport.

Det börjar bli oroande att det blir fler och fler rykten kring Pep och Inter.
Barcelona Hetfield
2011-04-24 19:05
Det ryktas om att Arsenal kommer att sälja Cesc och köpa in Scott Parker som ersättare.

Kom hem käre Cesc, du förtjänar bättre än det pisslaget.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 19:02
Arsenal förlorade alltså mot Bolton...Haha.
Barcelona Barca4eva
2011-04-24 19:02
Lyckas man dra ner priset på Cesc, why not...annars *host* Iniesta Lujan#8, kan HAN dra åt (h) = "huset" :p
Barcelona Messidinho_10
2011-04-24 19:01
Iniesta Lujan#8

Japp. Fabregas har nog tröttnat på loser gänget från London. Jag kan inte se hur han ska stanna kvar i den klubben..
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 18:58
Messidinho_10

Bara positivt, om någon säger emot kan den dra åt (h)
2011-04-24 18:52
Messidinho_10

And is that a good thing? ..
Barcelona Messidinho_10
2011-04-24 18:51
Fabregas kommer hem!!
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 18:49
Bolton 2-1 Arsenal bye,bye PL
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-24 18:47
Ja, Arsenal förlorar. Fy fan vad skönt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-24 18:32
halaMadrid

Nej.

Motivation, ur olika perspektiv, är A och O för att kunna vinna,
Det spelar ingen roll hur bra du är på pappret om du inte har motivationen att t ex genomföra din spelidé eller taktik till 100% - särskilt mot ett motstånd som också är starkt.

Men du har säkert en annan teori, det brukar vara så här på SF.
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-24 18:23
Mojito - Culé (un estilo de vida)

"Motivation brukar slå klass"
Brukar det inte vara tvärtom?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-24 18:20
Quedil

Om du tror att jag tar ifrån er segern i cdr så tror du fel.
Motivation brukar slå klass.

Du påpekade från början att Real var fysiskt starkare än Barca, och jag svarade att vi tidigare har neutraliserat denna typ av spel mer rörlighet och kvickhet, vilket gått alldeles utmärkt de flesta gånger.

Bra att vi är överens om att ni är som Stoke i alla fall, det gläder mig.
Då var det väl inte en klumpig liknelse om jag nu hade rätt när det gällde fysiken? Så sluta lägga fleaktiga ord i min mun.

Vi är inte tvungna att spela längs marken, vi väljer att göra det eftersom det är vår spelidé och att just den taktiken gett oss stora framgångar.
Det är snarare andra lag som tvingats ändra och överge sitt spelsätt för att försöka komma undan ytterligare förnedringar.

Och det är helt okej, men tro inte att en Zlatan skulle göra någon skillnad eller att barca kommer spela långbollar i CL semifinalerna.
Som sagt, vår spelidé har skördat framgångar förr, även mot fysiskt motstånd, det handlar bara om att hitta kvickheten i fötterna - och då spelar det ingen roll vilken taktik Mou hittar på.

Och förresten, lägg ner sncket om Chelseamatchen, det passar inte en maräng att snacka om domartavlor.
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 18:18
Qendill

Vad vill du komma till, att vi inte kan spela mot fysiskt motstånd? Snälla ni vinner 1 match mot oss på ren tur, andra halvlek kunde vi gjort flera mål. Och mot Chelsea spelade vi med 10 man i 25 min men ändå klarade vi av att få kryss. Sen spelade ni över gränsen i finalen, arbeloa och pepe borde blivit utvisade..
Annons: