/spanien/barcelona/forum/12953.aspx/spanien/barcelona/forum/12953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Basuuka
2011-02-23 12:04
Någon som kan dra en sammanfattning om "Merida-affären" något jag tydligen missat?
Barcelona Tritranquilo
2011-02-23 12:02
Det är tydligen värre att prata i media om en spelare som man delar samma landslag och moderklubb än att sno flera spelare bakom ryggen mot en klubb.
Sir Jack Wilshere
2011-02-23 11:51
Sir Jack Wilshere //

Jag avviker inte från ämnet, jag svarar bara på det du säger.
Självklart förstår jag att allt som skrivs i engelsk media inte är sant, särskilt i The Sun. Men tycker det är naivt av er att påstå att Barcelona spelarna aldrig har gjort det, för det har dom, även om alla intervjuer inte varit korrekta. Jag vet att detta inte har någonting med ämnet att göra, men det handlar om respekt. Och ni har inte visat någon vidare respekt mot Arsenal på det viset.
Vissa spelare har sagt att Cesc vill flytta, jag skyller inte helt på Barcelona eller era spelare, det vore naivt av mig att inte lägga en del av skulden på Cesc. Han har hanterat situationen fel. Dock har han, vad jag vet, inte sagt rakt ut att han vill till Barcelona NU. Även om man läser mellan raderna på vissa intervjuer kan utläsa det. Men han har också sagt att han vill vinna titlar med Arsenal och att han älskar Arsenal.
Som jag skrev innan så har han gjort ett val att skriva ett så pass långt kontrakt. Han borde ha vetat att Barcelona skulle försöka värva honom.
Kanske hade han släppts om Barcelona lagt ett ordentligt bud.
Om du säger det så, men jag hävdar fortfarande att du hade försvarat din klubb.
Om ni hade haft möjlighet att värva Wilshere för 3 miljoner SEK för två år sen Hade du då suttit och klagat över hur han kom till klubben? Och om det hade varit så att ni hade kunnat värva Wilshere, tror du Barcelona hade varit gentlemän och låtit honom vara, skulle inte tro det.
Du har rätt, att lova honom ett kontrakt vore kanske inte så smart, men att tydligt visa att han var något att satsa på och att han skulle ha en framtid i klubben. Han kanske hade lämnat ändå, men det hade väl varit det smartaste att via en dialog försöka förklara för honom att han skulle stanna. Om han har ett hjärta för klubben så tror jag chansen att han hade stannat hade varit större.

Vi kommer aldrig komma till en lösning på denna diskussionen, så jag kommer antagligen sluta skriva nu. Men det var roligt att diskutera iallafall.

Barcelona Abbe.
2011-02-23 11:46
Thiago är med på dagens träningspass. Jag antar att han kommer fortsätta vara det även framöver och sedan få en plats i truppen mot Mallorca. Vi behöver hans kreativitet nu när Xavi dragit på sig en skada.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-23 11:11
Fan vad tråkigt det är och se Arsenal fans som predikar om sina talanger och patetiska Madrid fans om sina titlar här. Varför kan vi inte ha forumet stängt som vissa andra lag?
Barcelona c.mako
2011-02-23 10:45
Till Fernando "El Principe" Redondo .

Som du ser så har ju barca vunnit minst lika mycket som Madrid senaste decenniet, samt att ni inte vunnit mot barca de senaste 5 matcherna målskillnad Barca 16 mål & Madrid 2 ? hahah.

La Liga : 2005 | 2006 | 2009 | 2010

Copa Del Rey : 2009

Spanska Supercupen: | 2005 | 2006 | 2009 || 2010 |

Champions League: | 2006 | 2009 |

Europeiska Supercupen: | 2009 |

VM För Klubblag: 2009

Peace !!! Barca för alltid
AndreD
2011-02-23 10:41
Fernando "El Principe" Redondo

La Liga (2005, 2006, 2009, 2010)

Spanska cupen (2009)

Spanska supercupen (2005, 2006, 2009, 2010)

Champions League (2006, 2009)

Europeiska supercupen (2009)

Club world cup (2009)

R*al Madrid: 9 titlar
Barcelona: 13 titlar

Decennium=2001-2010. Gå i skolan?
Innan jag "lär mig skillnaden på decennium och millennium haha" lär dig först vad decennium betyder.

Som sagt, världens framgångsrikaste lag det senaste decenniet. Borde inte du vara tyst och fundera på hur ditt lag ska gå förbi åttondelen efter 6 år? Eller hur de ska undvika ännu en 5-0 förlust?

Ni maränger är helt otroliga.

Geronimo.

GTFO.
PedroRodriguez
2011-02-23 09:41
VISCA EL BARCA

Det är just det, Mallorca är en riktigt svår bortamatch. Inte så troligt att Pep väljer Thiago före Seydou från start heller. Sen så har det gått rätt så knackigt för Mallorca också, de har blandat och gett på hemmaplan. Allt från en 0 - 4 förlust mot Gijón till en 4 - 1 vinst mot Almeria och ett kryss mot Real Madrid. De ligger för övrigt på en svag 11:e plats.
PedroRodriguez
2011-02-23 09:37
EL Principe

Aj, du har inte återhämtat dig från 5 - 0 förlusten ser jag. Vi får väl se vilka som plockar hem La Liga.
2011-02-23 09:15
AndreD/barcelonista

Hahaha ja du är rolig du. Real Madrid blev fram röstat som århundradets lag.
Men räkna för säkerhetsskulle senaste 10 årens titel mer. Ni har 1 titel mer än oss, och ni ska ju ändå vara världens bästa lag genom alla tider. Löjligt att ni ens själva kan påstår det. Er tid är över nu. Det tar slut i år. Det höll bara i 2-3 år. Ni åker ur CL och vi kommer plocka ligan ganska så säker på det.

Real Madrid

La Liga (2001, 2003, 2007, 2008)

Spanska supercupen 2001, 2003, 2008)

UEFA Champions League (2000, 2002)

Interkontinentala cupen ( 2002)

UEFA Super Cup (2002)

Ps Lär dig skillnad på decennium och millienium, haha
Real Madrid Geronimo.
2011-02-23 08:22
AndreD

Mellan 2002 och 2011 är det mig veterligen 9år och varken 10 eller 100... Sa du fakta eller??
Barcelona Frodo
2011-02-23 03:56
Sir Jack Wilshere

Du avviker från ämnet hela tiden. Jag kanske också har avvikit från ämnet på grund av min frustration men min poäng var hursomhelst om Arsenals sätt att poacha våra talanger. Jag tycker att det är motsägelsefullt att grina över tapping up när våra spelare spelare pratar i media medan er klubb går bakom ryggen på vår klubb och tappar upp våra ungdomar.

Media lurar väldigt många. Media lurar exempelvis idiotiska Arsenalfans som går på allting som brittiska tabloider skriver. Exempelvis fattar inte de flesta av er att Daily Mirror, The Sun etc inte kan få "exklusiva intervjuer" från Xavi, Messi med flera. "Arsenal kommer att vara ute ur alla turneringar", "Cesc är bara på lån", "Mascherano behandlas inhumant av Liverpool" var falska citat. Men du är ju smart och luras inte av medias framställning av Barcelona så jag antar att du är smart nog att förstå att våra spelare inte skulle bli intervjuade av oseriösa medier?

Ingen har tjatat om att han måste hit. Det är Cesc som vill hit. Barcelona vill ha honom men inte till vilket pris som helst. Jag och många andra vill inte att han ska hit. Du kanske ska vända din ilska mot Cesc istället? Du upprepar ju konstant att det är spelarens val så sluta whina om att Barcelona är boven i dramat.

Nej, jag hade inte försvarat Barcelona om klubben gjort på samma sätt. Barcelonas behandling av Henrique och Keirrison som vi hämtade från Brasilien tycker jag inte om. Unga spelare som vi köpt och bara skeppar runt på lån hela tiden utan att klargöra vad klubbens plan för de är. Till skillnad från dig tycker jag inte att man kan behandla klubbar och ungdomar hursomhelst. Nu är det inte riktigt samma sak men poängen är att jag inte är naiv och tror att allt vi gör är okej.

Sen förstår jag inte hur på allvar kan mena att vi ska lova honom att ge ett kontrakt när han fyller 18. Vi kan ju inte lova saker flera år i förväg då det i grund och botten är tomma ord utan ett giltigt kontrakt. Vi har spenderat tid och pengar på honom. Vi spenderar mest pengar på vår ungdomsakademi i hela världen och ni äter äpplena som växer i vårt träd på grund av att det juridiskt sett är lagligt.
AndreD
2011-02-23 02:40
Till alla Arsenalfans, tro inte på allt som skrivs.
AndreD
2011-02-23 02:37

Barca är världens framgångsrikaste lag det senaste decenniet. Ta reda på fakta innan kanske? Real vann sina titlar för 100 år sen, inte 10. Du kanske glömde en nolla?
Hunting Bears
2011-02-23 02:10
Sir Jack Wilshere

Barcelona var i kaos när Cesc kom upp, spelarna underprestera, klubbens ekonomin var botten och tränare blev sparkade. Tror inte det hade gynnat varken klubben eller Cesc att ge honom speltid och förtroende vid den tidpunkten.

Sen så förstår jag inte vad problemet är att Barca-spelarna pratar i media. Tror du på allvar att det är dom som ber media skriva saker? Och du tror inte att spelarna har Fabregas nummer? Tror du kan ta bort åtminstone hälften av alla uttalanden som rent påhitt. Varför skulle t.ex Xavi prata med The Sun eller liknande som jag vet har skrivit om Xavi's påstådda önskan att se Fabregas i Barcelona.

Sir Jack Wilshere
2011-02-23 02:00
Jag citerade för att förtydliga vilken del av texten jag kommenterade.
Självklart försöker alla framstå som änglar, skillnaden är att Barca av någon anledning lyckas lura media och andra personer att dom är änglar vilket stör mig.
Uppenbarligen så vet du att Barcelona inte ville ha Afobe, inte vet jag hur, men okej.
Skillnaden med Fabregas är väl att han är under ett långtidskontrakt, som han bestämt själv att skriva på. Och att Barcelona lagt rent ut sagt pinsamt låga bud på honom. En annan sak är ju att Barcelona spelarna tjatat i pressen om att han vill gå dit, har någon Arsenal uttalat sig om Toral?
Kan vara så att pengarna har gjort att han gick till Arsenal. Men jag tror, och nu är detta en personlig åsikt, att han stannat kvar om Barcelona visat tydligt att han hade en framtid i klubben och att han skulle få kontrakt med klubben när han fyllde arton.
Du skriver: Att ni inte tycker att det är vedervärdigt att utnyttja ett kryphål på ett omoraliskt sätt säger det mesta om många av er.
Jag förstår inte riktigt vilken värld du lever i, vi lever inte i en värld där klubbar uppträder rättvist och moraliskt och följer alla naturens regler. Självklart utnyttjar klubbarna dom chanserna dom får att få in en bra spelare till ett lågt pris. Hade Arsenal tvingat honom att gå till Arsenal hade det varit en helt annan sak, men så är inte fallet.

Som jag skrev innan, förstår jag irritationen mot Arsenal, men hade det varit omvända situationer tror jag du hade försvarat Barcelona också.
Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2011-02-23 01:51
själv tycker jag att vi ska spela med denna elva:

Pinto
Adriano Pique Abidal Maxwell
Thiago Busquets Iniesta
Pedro Messi Villa

Jag väljer alltså Thiago förre än Keita&Mancherano eftersom de inte är en av de svåraste matcherna direkt och då kan man ge chansen till en av vår framtida lirare i mitfältet, jag ser Thiago en ersättare till Xavi, han är en som påminner mig mycket om vår spelmotor (xavi). Hur som helst jag skulle vilja se om han håller den klassen, han har imponerat på mig när han väl har spelat fast han har lite att förbättra liksom att släppa boll snabbare och vara steget före i tanken, skulle det inte funka med honom från start så skulle man kunna stoppa in Keita som jag älskar enormt då han brukar ha fina offensiva ränder, Mancherano skulle jag inte vilja se.
Barcelonistas
2011-02-23 01:46
fernando

kommer ni vinna mot oss? ta det lungt med birran!!!

2-0,2-6,1-0,0-2,5-0
Barcelona Frodo
2011-02-23 01:39
Blaugrana91

Nummer två med Thiago hade varit mitt val.:) Jag tycker att spelet alltid flyter på bättre med två som kan diktera tempot framför den defensiva mittfältaren.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 01:27
Såg att vissa diskuterade vilken elva vi ska spela nu när även Xavi är missar matchen mot Mallorca. Jag funderade på ett par möjliga startelvor, kommentera gärna vad ni tycker om dem:

Precis som "Gonzalez_Barca " skrev så kan man köra denna elva:

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Busquets-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Eller
Backlinjen densamma
Afellay/Thiago/Keita-Busquets-Ineista
Anfallet densamma

Eller kanske en av dem mest intressanta: (tror dock inte den blir verklighet)

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Messi-Busquets-Iniesta
Pedro-Villa-Afellay/Bojan

Så vilken tycker ni? :)
Barcelonistas
2011-02-23 01:25
Underbar stämning bland lyon fansen, synd dom förtjänade ett bättre resultat!

Fernando redondo!¨

Din pajas om vi går tillbacks 10 år så har vi vunnit mer en er, ta reda på korrekt fakta!!!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 01:15

Hur han än menade så gör man nog bäst i att vara tyst inför alla matcher, eller försöka vara lite mer ödmjuk, risk för att det blir lite pinsamt annars...
Barcelona Frodo
2011-02-23 01:07
Marc Overmars#11

Den här diskussionen handlar ju inte om Cesc. Eller på ett indirekt sätt handlar det om honom då diskussionen handlar om Arsenals sätt att poacha spelare på. Det är klart att spelare har en egen vilja. På samma sätt som Cescs vilja är att komma tillbaka till Barcelona. Men vilka riktar Arsenalfansen sin ilska mot? Jo, den hemska katalanska klubben och deras äckliga spelare. Eller?

Jag stör mig på ert sätt att värva spelare på. Inget konstigt med det, eller? Toral kanske inte är den största talangen i hans ålderskull precis som Cesc inte var det heller men vi har spenderat pengar och tid på honom. Att ni kommer och försöker övertala stora talanger som Cesc, Merida, Pique, Deulofeu, Samper, Toral, Ballester med flera och deras familjer bakom ryggen på Barcelona gör mig förbannad. Att ni inte tycker att det är vedervärdigt att utnyttja ett kryphål på ett omoraliskt sätt säger det mesta om många av er. Och ja, de flesta av oss har koll på regelverket så ni behöver inte upprepa det.

Sir Jack Wilshere

Vad flummar du om? Du behöver inte citera mig då jag själv kan läsa det jag har skrivit.

Vart har jag skrivit att hela Arsenals startelva kommer från Barcelona? Vad jag reagerar över är att ni plockar spelare från vår akademi och den enda ersättning vi får är den kompensationsersättning som Uefa satt upp.

Ni plockar ungdomar från Barcelona. Vi plockar inte ungdomar från Arsenal. Bara för att brittiska tidningar skriver att Barcelona är ute efter Afobe gör ju inte att det stämmer. Tänk själv på vad för typ av spelare vi har i startelvan och vad som finns i akademin. Stämmer Afobe in på den profilen? Jag har sett honom spela och visst har du rätt i att jag inte vet hur hans framtid kommer att se ut. Men det finns verkligen ingenting som tyder på att vi skulle vara ute efter honom. Folk utanför England är inte ute efter engelska spelare, svårare än så är det inte.

Vilken klubb försöker inte se ut som änglar för omvärlden? Använd hjärnan och försök tänka steg efter steg. Alla klubbar vill se bra ut och framställa sig på ett respektabelt och bra sätt. Det funkar så i fotbollen och även med alla andra företag i världen. Företag tjänar på att ha ett gott rykte och alla klubbar försöker framställa sig som "the good guys". Alla storklubbar har lik i garderoben vilket inte är så svårt att räkna ut.

Det är alltså spelarens val? Det har du rätt i. Då kan ju ni Arsenalfans sluta gnälla på Barcelona över att er lagkapten vill komma hit? Eller funkar det inte så när det gäller Arsenal? Allt ni gör är väl rätt?

Vad vet du om vad Barcelona visat för Toral? Killen lämnar för cashen han erbjudits bland annat. Cash som vi inte kan erbjuda honom pga av regelverket. Dra inte upp regelverket då jag har koll på det. Blir tjatigt när ni inte vill försöka förstå den röda tråden.
Atlético addeh
2011-02-23 00:51
Gonzalez_Barca

Jag tycker det är en intressant elva. Hellre Busquets bredvid Iniesta än Keita då spanjoren är en bättre kortpassningsspelare och även bättre defensivt. Men tyvärr förblir den nog bara intressant, vågar nästan svära på att Pep kommer starta med Keita på Mallorca.
2011-02-23 00:51
Balugrana

Vinna mot lyon innebär 2 matcher. Vi har bara spelat halva just nu.
Samma mot barca vi kommer vinna, Det är ju bäst av 3 matcher i år. En match i Madrid och en i cupen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-23 00:46
Pinto
Adriano - Pique - Abidal - Maxwell
Busquets - Mascherano - Iniesta
Pedro - Messi - Villa

Det vore nog de bästa elvan sett till förutsättningarna. Det såg inte så illa ut med båda Javi och Busi i mitten mot Bilbao, sen så kommer nog Messi spela lite lägre ner som vanligt för att styra tempot tillsammans med Iniesta. Brassarna på kanterna får fylla på så ofta som möjligt, och Abidal spelar lite mer till vänster, Pique lite mer till höger och antingen Mascherano eller Busquets faller lite bakåt, i anfall.
Försvar (något vi inte får göra så ofta) så är det bara att pressa sönder dom.

Vad tycker ni?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 00:44
Haha vill inte reta upp någon maräng eller nåt, men detta är så komiskt..

Özil inför El Clasico: Vi kommer vinna mot Barcelona
C.Ronaldo inför El Clasico: Vi får se om dem kan göra 8 mål mot oss

FC Barcelona-Real Madrid 5-0

C. Ronaldo inför Lyon: Vi kommer vinna mot Lyon den här gången

Lyon-Real Madrid 1-1

Som sagt jag säger det inte för att jävlas, men ni måste väl hålla med om att det är lite smått komiskt?
Real Madrid borde lära sig att inte vara så kaxiga inför alla sina matcher...
Spanien Marc Overmars#11
2011-02-23 00:34
Innan ordkriget bryter ut så notera att det i grunden är alla spelarna själva som väljer sina destinationer, nu är det fritt fram att börja leta fram fakta och motbevis för det oundvikliga.
Sir Jack Wilshere
2011-02-23 00:27
Frodo //

"Regelverket måste ses över så att svinen tvingas utveckla nya Pennants, Bentleys, Jeffreys och liknande"

Ja, du skriver detta som om hela Arsenals startelva är gamla Barca spelare, snälla du, en spelare har tillhört Barcelona.
Och visst skulle det vara hemskt om vi skulle fortsätta få fram spelare som Cashley och Wilshere till exempel, totalt värdelösa spelare ju!

"Och hur korkade är vissa som tror att Barca ska vara ute efter såna som Afobe? Vi är ingen klubb som är ute efter den nya Carlton Cole så sluta lev i en illusion där ni tror att klubbar står i kö utanför er akademi. Please, Afobe?"

Och du är talangscout och brukar se Afobe varje match ser jag, hur många gånger har du sett killen spela? och visst du kan ha rätt om att han kommer bli en ny Carlton Cole, men tills du inte vet hur bra killen är eller kan bli kanske man ska vara tyst när det gäller den spelaren.

"Vad vi har att göra med är en svinig klubb med fans utan självdistans som intar sig en offermentalitet. Att diskutera med de går inte då myntets sida vänder sig till deras fördel i varje diskussion."

Väldigt intressant att ni ser på oss exakt likadant som vi ser på er. Som en svinig klubb som försöker framstå som änglar för omvärlden. Tyvärr så går media och andra personer på ert hyckleri om att ni aldrig gör fel och att alla matcher ni förlorar beror på domaren.
Skrattretande var ordet.

Självklart förstår jag att ni blir irriterade när vi "snor" era spelare. men som jag har skrivit innan och som en annan skrev så är det i slutändan spelarens val. Det må vara så att vi har kontaktat spelaren direkt, men vad hade det gjort för skillnad om vi hade kontaktat styrelsen, dom kan ändå inte göra något.
"Hej, vi tänkte kontraktera er väldigt lovande spelare här, hejdå!" vad hade det gjort för skillnad?
Och ja, vi må komma med en hel del pengar, men vad spelar det för roll? Om killen har ett hjärta för klubben och om styrelsen och lederstaben visat att han är en del av Barcelonas framtida planer hade han inte lämnat. Nu är det uppenbarligen inte så, spelaren har tagit ett beslut att han vill lämna. Och om ni hade haft chansen att stoppa honom från att göra som han själv vill, hade inte det varit fel?

(Antagligen några stavfel, men jag skrev fort och är trött)
Barcelona .Sami.
2011-02-23 00:24
Nu när Xavi är skadad och missar matchen mot Mallorca. Vem tycker ni ska ersätta han?
Annons: