/spanien/barcelona/forum/12952.aspx/spanien/barcelona/forum/12952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-22 20:23
B-Guden//

OK, inte min mening, Xavi får säga vad han vill (i princip) men någonstans har jag förståelse för att Arsenal blir uppretade även om jag tycker att dom överdriven betydelsen.
elbraco
2011-02-22 20:18
Håll koll på OL:s 23-årige vänsterback Aly Cissokho ikväll!
Barcelona B-Guden
2011-02-22 20:18
El Kaiser de Michoacán

Nej inte alls, men du får det att låta som att Xavi gör fel när han svarar på frågor i interjuver, det är inte han som bestämmer vad för frågor det ska komma..
2011-02-22 20:14
B-Guden//

Helt ärligt, vad snackar du om? Jag skrev bara att jag förstår att Arsenal-fansen blir uppretade men att jag inte trodde att det spelade in i Cescs beslutsprocess

Hur är det ett faktafel?
Barcelona B-Guden
2011-02-22 20:07
El Kaiser de Michoacán

Ta reda på fakta ***** Xavi får en fråga om han vill ha Fabregas i Barca och svarar ja, Vad är det som inte är snyggt med det ? ska han säga nej när han vill ?
Barcelona Pep the King
2011-02-22 20:03
Det är så att jag har tv10 kanalen och haft den väldigt länge. Men nu när ja skulle se på den. Så var den borta. Är det samma för er med? Helt sjukt.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2011-02-22 20:02
Någon som kan översätta lite kort bara vad Messi och Figo säger?
2011-02-22 19:59
Sir Jack Wilshere//

Sant att både klubbarna har betett sig tvivelaktigt. Men du måste förstå att situationen med Cesc i sommras ändå är inom Arsenals kontroll: antingen står dom på sig och behåller Cesc eller så säljer dom och får X antal miljoner €. I Torals (Cesc-potential på honom förövrigt) fall får vi €350 000 och är helt totalt maktlösa (inte Arsenals fel dock). Barcelona har verkligen inget val här och det utnyttjar Arsenal.

Jag inser att du/ni inte kommer att hålla med men jag tycker att hela tapping-up-historian med Cesc är så jävla överdriven. Jag tycker att detta bara är gunners sätt att ha något att skylla på och att slippa inse att Cesc verkligen ville lämna klubben. Det är inte snyggt av Xavi att uttala sig som han gör men helt ärligt: hur mycket hjälper hans uttalande till att få Cesc närmre Barcelona egentligen? Förmodligen inte ett jävla dugg.

Cesc tar inget belsut angående klubbyte baserat på vad Xavi eller Puyol säger, han tar beslut själv med sin närmasta krets. Att skylla på Xavi eller Puyol tycker jag bara är fjantigt.
elbraco
2011-02-22 19:53
Sir Jack Wilshere
Fast så kan du ju inte säga, det är skillnad att kontraktera en spelare och sen efter två år kanske han inte är så bra och då släpper man honom helt enkelt, jämfört med om man lovar honom ett kontrakt om två år men efter de två åren har han åkt på skador/blivit dålig etc. Du måste ju förstå själv att man inte kan lova ett framtida kontrakt till en ungdom, det är ju sjukt oprofessionellt.

addeh

Det stämmer nog, ordningen går Puyol - Xavi - Valdes - Iniesta.
Atlético addeh
2011-02-22 19:40
Mojito

Håller med dig, Xavis skada må vara riktigt bitter i det här skedet av säsongen, men istället för att sätta sig i ett hörn och deppa måste vi se möjligheterna. Thiago, som visserligen inte lär starta varken mot Mallorca eller Valencia, kommer förhoppningsvis få en plats på bänken i båda matcherna och det ska bli intressant att se honom om han får speltid. Även Afellay kommer få en gratis chans att visa upp sina kvalitéer.

Ett lag enligt följande känns rimligt på lördag;

Pinto
Adriano Piqué Abidal Maxwell
Iniesta Busquets Keita
Pedro Messi Villa

Avbytare: Miño, Bartra, Milito, Mascherano, Thiago, Afellay & Bojan.

Valdés, Puyol & Xavi skadade, Alves avstängd. Ganska naturligt att Pinto, Maxwell, Keita & Adriano ersätter.

Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer Iniesta göra sin första ligamatch som lagkapten mot Mallorca. Om inte hans också skadar sig det vill säga...
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 19:38
El Kaiser de Michoacán //

Håller med om att Arsenal inte har varit änglarna i alla situationer, absolut.
Du nämner det själv i ditt inlägg, i somras var Barcelona väldigt respektlösa i Fabregas affären. Nu är det ni som snackar om att vi är respektlösa. Med tanke på att Barcelona uppförde sig som man gjorde i somras så bör ni nog inte heller snacka om respekt.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 19:35
OTBAG

Arsenal kan knappast kräva mer än typ €45 miljoner för honom.
Spanien OTBAG
2011-02-22 19:31
elbraco//

Det budet la Barcelona på Cesc, ett bud vi tackade nej till direkt. Budet sades ligga på 30 miljoner pund vilket Arsenal aldrig skulle acceptera.

Länktips.
2011-02-22 19:31
Sir Jack Wilshere//

"Ni kanske borde tänka över vad ni själv gör innan ni börjar klanka ner på andra."

Det var ju under sommaren som många gunners började snacka om respekt och likande i samband med Cesc-övergången. Så det är väl snarare Arsenal som något att leva upp till i detta fallet och inte Barcelona, eller? Dessutom, gör man övergångar som Fran Merida så ska man nog ta det lugnt med att snacka om respekt.
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 19:21
elbraco //

Då kan jag ställa motsvarande fråga, hur ska Arsenal kunna veta att hur bra Toral blir i framtiden? uppenbarligen har han talang och uppenbarligen är han något att satsa på, borde inte Rosell förmedla detta till honom? Och som andra har skrivit, i slutändan är det spelarens val att lämna, hade kan känt att han hade en ljus framtid i Barcelona hade han väl stannat? eller har jag fel?
Jag är inte en del av styrelsen i Arsenal, men Barcelona har, så vitt jag vet, lagt bud på Fabregas som Wenger har förkastat. Väldigt låga bud.
elbraco
2011-02-22 19:16
Sir Jack Wilshere

Hur ska Rosell kunna veta hur bra Toral är om två år? Man kan ju inte garantera en spelare kontrakt två år i förväg....
Av ren nyfikenhet, vad för slags bud är det Barca har lagt på Cesc?
Barcelona B-Guden
2011-02-22 19:14
Rogge

värdelöst, Om en 16 åring platsar i Arsenals a-lag men inte i Barcas ska han få gå om han vill.
Ser hellre att det ska kosta 150 miljoner om man ska "ta" en talang av nån klubb eller om klubbarna diskuterar ett rimligt pris...
För som Arsenal gör nu är rena rånet!!
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 19:14
Angående Toral.
Borde inte Barcelona skylla på säg själv delvis? Hur svårt hade det varit för Rosell att säga till killen att han hade en framtid i klubben och lova honom ett kontrakt som 18-åring?
Och försökte inte Barcelona ta Afobe och Aneke till Barcelona i somras.
Såg dessutom att någon skrev att Barcelona och Real aldrig "snodde" spelare från andra klubbar utomlands. Det finns en anledning till det, dom kan inte med tanke på att man får kontraktera 16 åringar i England exempelvis.
Dessutom är det inte så att Barcelona har behandlat Arsenal med respekt under Fabregas affärerna, spelare har snackat en massa skit i media och Laporta har snackat en massa skit. Desstom har skambud på skambud kommit.
Ni kanske borde tänka över vad ni själv gör innan ni börjar klanka ner på andra.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 18:56
Messidinho_10

Som jag sa till en annan som skrev samma sak så har vi ju haft många svåra matcher den senaste tiden, självklart spelar Pep då med dem bästa.
Barcelona Barca Barca
2011-02-22 18:55
Rogge

Bra skrivet.
Nu över till det med skador. Det måste vara hård matchande spelare. Det är inte svårt o lista ut det, vi leder med 5-0 det är 20 min kvar av matchen o Messi spelar hela 90min+tillägg. I sånna lägen byter 9 av 10 tränare ut sina bästa spelare o sparar dom, det gör inte pep. Sen gör han en sånn typiskt "pep byte" slänger in Keita istället för Villa eller byter ut Abidal o spelar Milito, o hemma i soffan sitter man helt förvirrad o tänker, men Bojan? Affellay?
Spanien Rivaldo!
2011-02-22 18:54
Rogge

...Eller så arbetar man till att ändra reglerna så att det är lika villkor.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-22 18:49
Hmm vad fan är det som händer Puyol, Valdes och nu Xavi?? Det fattas nu bara Messi sen så är vi körda..Våra spelare är slutkörda spelat konstant varje match hela säsongen. fan Pep vad har du gjort??
Rogge
2011-02-22 18:45
Jag är ett av Wengers största fans men i denna fråga tycker jag att han och de andra ansvariga agerar fel. Det bästa vore om alla storklubbar hade en överenskommelse att inte värva ifrån varandras ungdomsakademier innan spelarna signerat proffskontrakt. Vill en spelare då lämna får man betala vad den säljande klubben vill ha. Vill den säljande klubben inte sälja så får den köpande acceptera detta. Problemet blir då att ungdomsspelare som vill byta klubb inte får den fria rörlighet som de borde ha. Hur man löser detta vet jag ej, dock slipper man barnarovsfrågan. I detta fall verkar ju spelaren vilja lämna och att neka en 16-åring det känns fel men kanske måste det bli så.

Till en helt annan fråga: Vad händer med alla skador, för hård belastning på för få spelare? Följer inte barca särskilt mycket men är det så att i princip samma elva spelar hela tiden och att det börjar ta ut sin rätt nu?
Barcelona De Goda
2011-02-22 18:42
Var det inte Mourinho som kallade Wenger för en "fönstertittare"? Klockrent hursomhelst.
Barcelona Visca_Barca
2011-02-22 18:40
Hur länge är Xavi borta? när ska detta ta slut fan :/(
2011-02-22 18:39
Skrämmande om det stämmer att Arsenal erbjöd Toral ett kontrakt som är värt 35 gånger så mycket som det Barcelona kunde erbjuda. Fatta TRETTIOFEM gånger, inte konstigt att killen frestas av Wenger i så fall.
Spanien Rivaldo!
2011-02-22 18:36
Rambla~

Arsenal vill väl värva de ungdomsspelare som de anser har talang, förstår inte alls vad de har har med diskussionen att göra. Ja, Arsenal värvar annat än unga, Chamakh, Squallaci och Koscielny (stavningsfel på alla säkert...) i somras

Eftersom klubben inte har ett bindande kontrakt med spelaren så hade inte jag i alla fall förväntat mig att det skulle gå igen om klubben.
Vad hade då hänt om de hade gjort det? Jo, Barca hade sagt nej. Eller om de hade sagt ja, ska man köpa en spelare som de inte har kontrakt med? Ska man kanske skicka en donation till klubben?

Ingen vet ju om Arsenal egentligen gick igenom klubben i någon av värvningarna, förmodligen inte dock med tanke på reaktionerna.

För att Barca ofta har bra ungdomsspelare? Jag har ingen aning om andra klubbar gör likadant, han som blev värvad nyligen var väl jagad av 3 andra PL-klubbar. Arsenal är ju känd för att släppa fram ungdomar tidigt så det är ju attraktivt för unga talanger.

Barcelona Barca Barca
2011-02-22 18:32
OTBAG

"Men nu är reglerna så och det är ingen anledning för att börja hata Wenger."

"Att du har något emot Wenger kan jag inte klandra, det är en personlig åsikt likt jag kan ha något emot någon från er klubb. Men de som hatar honom p.g.a dessa värvningar bör tänka om och rikta sitt hat mot någon annan, möjligtvis den som har hand om reglerna."

Jaha, i vissa länder finns det ingen lag på att man får straffa dom som våldtar mindreåriga, då kanske man ska åka dit o börja sätta på alla unga utan att bli straffad ? Gubben allt handlar om respekt o heder man har i kroppen, tycker Wenger att det är respektlöst av Barca att hålla på med hans gullegris Cesc, då bör han nog hålla sina händer borta från våran klubb. Det är ungefär som att säga, jag hatar "han människan" o allt ja har med honom att göra, men ja dejtar hans syster o ska gifta med med henne...
Barcelona Unicef
2011-02-22 18:29
Blaugrana91

Håller givetvis med dig angående dom tuffa matcherna.
Det är ju dom onödiga cup och enkla hemma matcher som han har spelat
Xavi Iniesta Messi etc och dom har varit slitna och omotiverade...
Barcelona Hyder
2011-02-22 18:27
Jag vädjar härmed till Pep (även om han nu inte läser det här). Försök inte att ersätta Xavi med Keita. Det går bara inte. Mycket hellre en ung Thiago eller helt enkelt Afellay. Keita segar just nu bara ner spelet och bidrar endast med huvudspel och kraft i defensiven. Nu tycker jag att Xavi till och med är duktigare än malesen på att vinna tillbaka bollar också. Thiago eller Afellay, vilket som, båda hade gjort ett bättre jobb i den kreativa delen som är så viktig för vårt spel än Keita. Seydou är en bra spelare men denna säsong har han gått ner sig lite, i alla fall i de matcher han har fått spela. Han börjar ju komma till åren och det börjar kännas som om att det är dags att Sergi Roberto tar över hans roll inom en snar framtid. Synd att Keita är "untouchable" bara.
Annons: