/spanien/barcelona/forum/12946.aspx/spanien/barcelona/forum/12946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 16:29
Ryo Miyaichi

Förmodligen Adriano..man skulle kunna tro att det är Alves pga siffran 2 som gömmer sig där men frisyren gör att det pekar mest på Adriano.
Barcelona Thiago Alcantara #4
2011-03-09 16:28
Glöm alla som säger att det var orättvist. Vi var de bättre laget och nu är vi i kvartsfinal.

Ni som har kritiserat Mascherano och Adriano borde vara tysta nu. Dem skötte det riktigt bra igår och måste säga att Rosell gjort de riktigt bra med dessa värvningar. Det är spelare som visar mycket kämpaglöd och vilja för denna klubb.

Iniesta matchens gigant. VISCA BARCA y VISCA FUENTEBILLA
Ryo Miyaichi
2011-03-09 16:27
Har inte sett detta förräns nu, vem är killen som är på Nasri?

Så 2 "strypgrepp" ett på persie och ett på nasri... missade helt det på nasri
Barcelona Woods
2011-03-09 16:21
Eftersom fotboll handlar om att göra så många mål som möjligt samtidigt som man ska släppa in så få som möjligt så kan man ju konstatera att Arsenal koncentrerade sig enbart på det sistnämnda igår. Ett bra lag ska kunna hantera båda konstarterna. Något Arsenal lååååångt ifrån lyckades med. Barcelona sköt 19 skott, Arsenal 0. Barcelona gjorde 4 mål, Arsenal gjorde 0. Barcelona släppte in 1 mål, Arsenal släppte in 3. ¨

I min värld är det inte värdigt ett världslag som Arsenal (Chelsea, Inter m.fl.) att så enkelspårigt inrikta sig på defensiven och inte bjuda upp till dans. Men att Arsenal skulle agera som de gjorde i första halvlek är under all kritik så som jag ser det.

Arsenal profilerar sig på samma sätt som FCB som ett lag med ambitioner att spela offensiv, passningsbetonad och vägvinnande fotboll. Men det är bara ett lag som lever upp till hypen i dagsläget.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-03-09 16:19
@Özil:
Tackar!
Jag håller med, Real hade helt klart varit med i toppen i alla europeiska ligor, kanske t.o.m i serieledning. Problemet är väl att ni inte riktigt är helt samspelta och har en spelidé som alla i laget kan till 100%, fast där går det ju snabbt framåt och om ni får behålla samma stomme av spelare (dvs om Perez visar tålamod) så kommer nästa säsong bli extremt intressant. Förhoppningsvis kan Villarreal och/eller Valencia hota också
Özil
2011-03-09 16:15
Vilket lag ni har!! Tycker mitt Real är riktigt bra, hade säkert kunna vinna serie A, Bundesligan och PL, men Barca är kanske det bästa laget någonsin. Vilken uppvisning mot serietvåan Arsenal!!! 19-0 i avslut. Så gött att se! Dessutom verkar spelarna ödmjuka. Ett stort jäkla GRATTIS!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 16:15
Det är ändå PL:s andra lag som inte har ett skott på mål mot Barca och inte är i närheten av att kunna slå 3 bra passningar.

Det finns lag som Almeria, Malaga, Zaragoza, Rubin Kazan, Stuttgart, Panatinaikos osv som har gjort det jäkligt mycket bättre än Arsenal trots att de har förlorat.

Skamligt sätt att bete sig på.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-03-09 16:13
Goal har gjort en underbar utvärdering av matchen och domsluten läs!!
Hunting Bears
2011-03-09 16:11
Att man ens har ryggrad att klaga på domarens insats när man själv inte lyckas skjuta ett enda skott på mål är för mig sinnessjukt lågt.
2011-03-09 16:08
el Flaco

Haha, han måste ha tänkt genom hela natten vems sida han skulle stå på. Tycker det är skamligt att en chefredaktör beter sig på det här sättet.

Tycker också det är skamligt att Arsenals spelare (alla förutom Cesc och Almunia som erkänner att de förtjänade att förlora) och deras tränare endast skyller på domaren. Kanske borde de titta sig själva i spegeln och sen titta på matchen ett par gånger. De skyller på domaren för att slippa känna sig så jävla underlägsna som de var under hela matchen.

Det är ett mycket fegt Arsenal som beter sig såhär, inspirerade av självaste Wenger som alltid skyller på något för att gömma sin titeltorka.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-09 16:04
Man har ju knappt hunnit hylla laget eftersom man varit tvungen att försvara sig för att avundsjuka Barcahaters kommit in hit och anklagat oss för att ha fördel med domaren...Aja nog om det!

Jag tyckte att hela laget överlag spelade riktigt bra men några stod ut lite exra, Iniesta var helt fantastisk, Abidal är verkligen helt galet bra, jag vågar påstå att han just nu är världens bästa back! Dessutom var Mascherano grym, jag hoppas folk här har insett att vi absolut INTE ska sälja honom.
Jag blev även positivt överraskad av Adriano, jag tycker han går från klarhet till klarhet, visst han kan ibland vara lite slarvig men tycker ändå att han överlag har imponerat dem senaste matcherna!

Tyckte även Afellay gjorde ett piggt inhopp, han var ju nära att göra mål vid två tillfällen på den korta tiden han fick spela. :)
Spanien Rivaldo!
2011-03-09 16:03
Frodo

Jo, det kan jag tänka mig. För mig kändes det som att publiken bara buade för sakens skull, att Arsenal maskade...
Barcelona Pep the King
2011-03-09 16:03
Kommer Borell vara med nu på Måndag i Euro Talk?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 16:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det är ironisk att trots Borells hat mot Wenger så reagerade han på precis samma sätt som fransmannen efter förlusten mot Barcelona; fullt fokus på domaren och noll självkritik mot det egna lagets insatser. Nästan så att man längtar till nästa måndag för att få se Borell gråta ut live på Euro Talk. :)
Barcelona .Sami.
2011-03-09 16:01
Borell är en PAJAS!!
Barcelona Frodo
2011-03-09 15:59
Rivaldo!

Det finns väldigt många som inte vill se honom i Barca. Dessutom hade han en Arsenaltröja på sig igår så det var väl inte så konstigt?
2011-03-09 15:58
Roligt att Borell skriver en hel artikel om domarmisstag men när det gäller straffen och målet Barca borde ha fått i första matchen så nonchalerar han det såhär: "straffen kunde inte domaren se och offside är alltid offside." Hahaha, och gårdagens straffsituation med Messi nämner han inte ens.

Ett respekterat företag som Eurosport ska inte ha sådan chefredaktör. Det är inte värdigt eurosport.
Barcelona Frodo
2011-03-09 15:57
Något man sett väldigt mycket av den här säsongen är Messis och Iniestas goda samarbete. Förr såg man de sällan kombinera med varandra för att Messi spelade högerytter och Iniesta ockuperar den vänstra sidan av mittfältet medan Xavi tar hand om den högra. Eftersom Messi bara spelar centralt numera så ser man hur han och vampyren ständigt söker varandra. Det blir en ruskig triangel med Xavi, Iniesta och Messi på mitten vilket nästintill är omöjligt att stå emot.
Barcelona Barca4eva
Är det någon som är förvånad över det Borell skriver? NEJ. Varför? Han är ju helt borta i skallen.
Spanien Rivaldo!
En sak som förvånade mig igår var när Cesc blev utbytt så buade publiken ut honom.
PedroRodriguez
2011-03-09 15:48
Gonzalez_Barca

Japp, de ändrade precis till 8 mål.
2011-03-09 15:47
Borell tycker till, haha. Hans hat mot Barca är större än hans kärlek för Arsenal.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-09 15:46
UEFA anmäler Wenger och Nasri.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 15:37
Nej, Messi har gjort 8 mål enligt Uefa.com och står som ensam skytteligaledare.
Barcelona Khazal
2011-03-09 15:36
Underbart med vinst igår! Tråkigt med utvisningen, men den hade lika gärna kunnat komma tidigare, om man så vill. Tråkigt om man lägger skulden på den situationen, men men det ska alltid vara något/någon som avgör till Barcas fördel, visst är det så?

Länktips: Vilket ögonblick, mitt hjärta hoppade nog över ett slag där.
PedroRodriguez
2011-03-09 15:32
Diar Iniesta

Ja, jag har också för mig att Messi har gjort 8 men Uefa tabbar sig och skriver 7.

L.A.M Nr 10

Den var bra, men inte mer. Passningspelet funkade väl utmärkt men vi hade mestadels svårigheter att skapa chanser. Alves avslut är helt ofattbart dåliga, han får två guldchanser som 10/10 ska vara mål. Jag fick hjärtat i halsgropen när Arshavin slog passen till Bendtner.

Tur att Bendtner är så dålig får man väl säga.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-09 15:30
Lottningen till kvart- och semifinalerna äger rum den 18/3 kl 12:00 CET i Nyon. Och då lottas alltså både kvartsfinalerna och semifinalerna. Barça och Shakthar är redan klara och jag tror knappast att Chelsea tappar 2-0 mot FCK på Stamford Bridge. Intressant att se om Spurs kan piska Milan ikväll, jag tror faktiskt det.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:30
L.A.M Nr 10

Ofta är det så att lag lyckas stå emot Barca i första halvlek trots ett ofantligt bollinehav och en rad halvchanser och försök av Barca att göra mål. Det är dock svårt att stå emot under en hel match då spelarna blir tröttare och tröttare av att bara jaga boll. Därför är det naturligt att målen rasar in under andra halvlek.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:26
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Nästa möte är inte lottat ännu
Barcelona NoGo™
2011-03-09 15:26
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Nej det är fri lottning sen när alla lag är klara.

Official: UEFA has opened disciplinary proceedings vs Wenger and Nasri. Both are to face charges of improper conduct

Bra där...
Annons: