/spanien/barcelona/forum/12942.aspx/spanien/barcelona/forum/12942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-02-23 17:52
Fernando "El Principe" Redondo

Du är inte dum, va? Då verkar åtminstone inte förstått innebörden av mitt inlägg.
AndreD
2011-02-23 17:46
Fernando bl.a. Bl.a.

Vem har sagt att ett decennium är 9 år? Du har feta problem. Matematiska och mentala. Gå och räkna matte eller nåt.

Och jag sa att på det senaste decenniet (2001-2010) har Barca vunnit 13 titlar och ditt vita skitlag 9 (nej jag räknar inte interkontinentalcupen)

Nekar du till fakta? Bara stick innan du skämmer ut dig ännu mer.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 17:45

Haha, vet du vad? gör dig själv och framförallt oss alla här inne en tjänst och lämna detta forum, du skämmer ut dig...

Real-Villarreal 4-2, Real-Valencia 2-0, Real-Milan 2-0, är det att köra över?

Sen för 112:e gången ja ni må ha vunnit mot dessa lag MEN spelmässigt har dem alla varit bättre (Förutom Milan då) och som sagt det kanske funkar mot sämre lag, men mot bättre lag kommer det som flera andra sagt ta stopp!

Och ja mot Lyon kunde ni gjort si och så många mål, men Lyon hade ju också många vassa chanser där dem borde gjort mål. Spelmässigt var Lyon det bättre laget och det är jag knappast ensam om att tycka.

Sen hur kan du veta att det inte var normal standard för Real? Dem kanske inte är bättre än så helt enkelt...

Men men den här diskussionen leder ingen vart, så jag föreslår att vi lägger ner det hela...

Barcelona Éluc
2011-02-23 17:42
Så pinsamt hur diskussionen utvecklar sig där man har arroganta jubelidioter på båda sidor. Ni påstår att alla Merengues är idioter och endast tanken av att de tror på sitt lag i CL är skrattretande. I puertan är det likaså. Det finns en viss rivalitet där man ändå har en viss ödmjukhet och en respekt gentemot det andra laget, men det här är ju bara ett bevis på att supportrar på båda sidor är arroganta ändå in i ryggmärgen.
2011-02-23 17:37
Abbe

Du är inte dum va? Diskusionen handlar ju om Real kan vinna eller inte. Och ni påstå att man inte kan vinna för att man blir utspelad. Men vi har ju ändå lyckats vinna fast vi blivit utspelade så hur hänger det ihop? Verkar alltså inte spela någon roll om man blir utspelad eller inte, man kan vinna ändå. Eller?
2011-02-23 17:33
Barca4eva

Hej på dig med och välkommen.:)
Barcelona Abbe.
2011-02-23 17:30
"Men förklara för mig vad utspelade innebär när man ändå vinner. För det är väl ändå det som räknas eller? Ni spelade ut Inter med dom slog ut er, vad är då viktigast?

Den här meningen tar priset. Du svarade på din egna fråga, aningen paradoxalt också.
Barcelona Tritranquilo
2011-02-23 17:30
Räcker inte med "oftast bra" mot storlagen.
Barcelona Barca4eva
2011-02-23 17:28
Åh herregud Fernando vad fan gör du här igen?!
2011-02-23 17:28
Blaugrana91

Jag tror nog att det är du som har lite svårt att förstå. För det första så har vi endast blivit utspelade av er. Villareal,valencia,milan körde vi över. Mot Lyon så kunde vi med lite tur gjort 3-4 mål. 1 straff skulle vi ha och sedan ribb och stolpträff.

Vad du inte förstår är att Real tex inte kom upp i normal standard igår. För du tror väl inte på fullaste allvar att vi brukar spela så?

Men förklara för mig vad utspelade innebär när man ändå vinner. För det är väl ändå det som räknas eller? Ni spelade ut Inter med dom slog ut er, vad är då viktigast?

Länka gärna till matcher mot milan,villareal,sevilla,valencia,lyon där jag kan ske att vi blev utspelade.
Är du så jävla blind eller är du bara pinsam. Kan du inte erkänna att vi speciellt på hemmaplan spelar oftast riktigt bra?

Snälla när du säger utspelad så måste du se hur Mourinho lägger upp taktiken. Igår var han nöjd med kryss och så har han varit i alla lag han tränat på bortaplan. Men att vi har blivit utspelade är ju fan pinsamt att säga. Vi vann ju bollinnehavet med 53-47. Stolp och ribbträffar och allt möjligt. Lyon hade ju inte en enda farlig målchans, men dom hade halvchanser.
Barcelona Smogen
2011-02-23 17:25
Loggar in för första gången på jättelänge...

ser att det pågor en idiot diskusion med 12åriga pojkar (i alla fall till sinnet) om vilka som är bäst av Real o Barca och vilka som kommer vinna vad....vad är det för diskusion? Vi har ingen aning, Barca kan vinna allt, liksom Real kan vinna allt.

loggar ut igen
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 17:17

Du verkar ha lite svårt att inse saker?

Ja ni vann mot dem lag jag räknade upp och fick ett kryss mot Lyon, MEN ni blev ändå utspelade av samtliga av dessa lag. Bara för att man vinner en match betyder inte det att man har spelat bra. Och såna saker syns när man möter bättre lag, vilket syntes under El Clasico och där ska ni vara glada att det bara blev 5-0, kunde blviit 10-0. :)

Sen har du lite fel, Barcelona har visst vunnit borta i CL i år....

Sen tjatar du för mycket om resultat, ja Barca förlorade mot Hercules och fick kryss mot Sporting, men vi har inte som ni blivit utspelade av sämre lag
Därför tror jag att ni kommer få det svårt mot storlagen och därför vinner ni inte CL.

Men visst du kan ju sitta och intala dig att ni är favoriter om det får dig att må bättre....
2011-02-23 17:14
Hade vi haft samma flyt som Barca har så hade vi vunnit matchen igår med 4-2. Men det får vi ta på hemmaplan. Ingen slår oss på Bernabeu, aldrig.
2011-02-23 17:09
Gonzalez

Stormatcherna har vi bara förlorat mot er och ingen annan. Den matchen var liksom död efter 10 minuter så det inget att säga om. Annars har vi inte förlorat mot något annat storlag.
2011-02-23 17:07
Blaugrana91

Du är rolig du. Vi slog villareal med 4-2, vi slog Valencia med 2-0, vi spelade 1-1 borta mot lyon vilket ni också gjorde om jag inte minns fel ett år. Vi slog Milan 2-0.

Barca slog Inter i gruppen förra året men i semifinalen så körde dom över er, och ni ska vara glada att det bara blev 3-1 borta. Snälla vem som helst kan vinna och Real är en av dom stora favoriterna till det.

Ni förlorade mot hercules och spelade kryss mot sporting och därför kan ni inte vinna CL. Vilken jävla logik. Ni är ibland så jävla pinsamma så det inte sant. Ni har ju inte vunnit en enda borta match i CL i år.

Ni åker nog ut mot pojklaget Arsenal faktiskt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-23 17:02
El principe

Tyvärr har inte Mourinho spelare som är villiga eller kompetenta nog att agera med disciplin i försvarsspelet.
Ni kommer få lita till individuell skicklighet och det är här er utmaning ligger, räcker det eller kommer ni att straffas när t ex Ronaldo har en mindre bra dag?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 17:01

Du verkar ha någon sorts övertro på Mourinho, att bara för att ni har han ska ni vinna allt...Haha ge dig människa. Han kommer säkert även lämna Real i sommar och gå till Chelsea.

Sen sluta jämför er med Inter hela tiden, att Inter vann förra säsongen berodde på deras gryma försvar, Real har inte lika bra försvar som Inter, så ni kan som sagt inte jämföra er med dem.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-02-23 17:00
1. Inter va ett samspelt lag, defensivt inriktad.
2. Ni har inte samma material som Inter hade, Etoo agerade som högerback då och då, Christina skulle aldrig göra det.
3. Samma hunger finns inte i truppen, överbetalde spelare.
4. Ni har Mourinho som fick sin karriärs största förlust mot oss. Oh he is going down.
5. Ni är Real Madrid.

5 Anledningar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-23 16:59

Du menar när ni vann ligan på inbördes möte? Ja jävla Rijkaard som börja mixtra med formationen under clasicon.. Samt Oleguers röda kort... Ni gjorde en fin remuntada men vi hamnade ändå på samma poäng, vi gjorde fler mål samt släppte in färre. Spännande var det, men inte lyckligt..

Jag ser inte Real som en potentiel CL vinnare för att ni är veka när det kommer till de stora matcherna, kom inte med snacket nu om att ni har Mourinho, med Pellegrini förlora ni 3-0 mot oss sammanlagt i båda matcherna, nu förlora ni med 5-0 med the special one.

Sen så har era resultat mot storlagen inte varit imponerande, barca resultaten behöver jag inte ens påminna dig om. Eller jo jag gör det ändå, 5-0, 2-0,2-0, 1-0 och 6-2 :)
Ni åkte ut mot Liverpool efter 5-0 sammanlagt, åkte ut mot Lyon 2-1 sammanlagt, ni har vunnit 1 gång på 4 försök mot det åldrande Milan (på frispark samt självmål, skit imponerande, verkligen....).

Nej, Real Madrid är absolut inget jag som skrämmer mig. Arsenal, Man U, Chelsea, Inter, Bayern är lag som ligger längst ner i listan på lag jag vill ha om vi avancerar nu mot Arsenal. Ni viker ner er hela tiden mot oss så det vore en fröjd för ögat att möta er igen.

Ja jag tycker ni är för dåliga för att vinna, deal with it.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 16:58

Anledningen till att Real inte kommer vinna är för att ni helt enkelt inte spelar bra, visst ni kan spela ut lag som Sociedad eller något liknande, men mot bättre lag som Barcelona t.ex. blir ni krossade, även lag som Villarreal, Valencia, Osasuna och LYON för att nämna några har ett flertal gånger spelat ut er totalt.
Hur tror ni att ni skulle klara av lag som Man United, Chelsea, Bayern och Barcelona då?

Försök inse fakta!
2011-02-23 16:56
B-Guden

Nej lägga av nu. Hur mycket imponerade Inter förra året då? Det handlar inte om att spela snyggt, det handlar om att spela smart och det är Mourinho en mästare på.
Barcelona B-Guden
2011-02-23 16:54

Vad menar du ? Real imponerar knappast, men han spelar matrieall till att vinna.
Dom imponerar ju knappast när dom stora stunder blir utspelad av mindrelag som hela tiden skapar småchanser.
Vad händer mot bättre motstånd ? Jo ni kommer åka dit, tänker inte på Barca spela ut er.
Utan att ni får jaga boll hemskt mycket mot "små lag"

och att dom kommer fram till straffområdet väldigt enkelt...
2011-02-23 16:50
Kommer ni ihåg säsongen 06-07. Det var jävligt spännande. Eller hur?

Varför skulle inte Real kunna vinna CL? Svara helt ärligt nu. Jag kan i alla fall svara ärligt när jag säger att nästan alla lag som är kvar kan vinna, men Real,chelsea,man u,arsenal,barca,bayern har stora chanser.

Men ni tror alltså att Real är så dåliga att dom inte kan vinna. Intressant
2011-02-23 16:46
barcalonista

Vad är det du inte förstår. Barca har 13 titlar mot Real Madrids 11 titlar sedan 2000.
AndreA eller vad han hette räknade mellan 2000-2010
Barcelonistas
2011-02-23 16:43
fernando

exakt, du har allso raknat fel och kommit med fel fakta.

sen kommer ni verkligen inte vinna cl ior det kan ni glomma, aven ligan med for den delen
2011-02-23 16:43

HAHA, "spanskacupen inget att skryta med", ni har inte vunnit JACK SHIT på 3 år, jag tror inte ni har råd och va kräsen när det kommer till nån titel allls haha. Pajas.
2011-02-23 16:41
13-11 till barcas fördel. Men sen så är ju spanskacupen inget att skryta med precis.:) Hade Real inte ställt upp med c-laget så hade dom nog tagit några titlar där.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 16:40

Nej såklart du inte vill provocera... :)

Real kommer inte vinna ligan och absolut inte CL...

Sen ja Barca har varit i en mindre formsvacka (som man alltid är i februari) men det verkar som man börjar ta sig ur den, och trots sin formsvacka har ju Barcelona allafall spelat bra tillskilland från Real som i sin formsvacka förlorade mot Osasuna bland annat! :)
Skadorna är ju givetsvis inge bra men vi bör vinna mot Mallorca ändå. Dessutom kommer Xavi och Puyol vara tillbaka till Valencia.

Sen tycker jag inte att du ska vara så säker på att Real vinner mot Deportivo, Real är ju fullkommligt usla på bortaplan, så du ska nog tänka om...
Barcelonistas
2011-02-23 16:40
Fernando

Titlarna seriost, forsoker du spela rolig elr
4 ligas, 2 cl, 1 cdr, o trust me de kommer bli mycket mer;

Sen hur for du fron 2001- 2011 till 9 ar
2011-02-23 16:39

Hur mkt kommer du skämmas ifall vi vinner ligan tredje året irad? Det är det som är problemet med Real fans/spelare. Ni snackar mkt, sen när de väl kommer till kritan önskar ni att ni var under jorden för att er snack inte höll, ett gott exempel på det är förra årets upplaga av CL där Christina Ronaldo sa att ni skulle vinna 3-0 hemma och gå vidare. Vad hände? Va lite ödmjuk istället för att snacka så mycket.
Annons: