/spanien/barcelona/forum/12940.aspx/spanien/barcelona/forum/12940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-02-24 18:59
Hetfield

I see. Lavezzi avstängd alltså..... En skada på Cavani vore ju ett helvete eftersom han är såpass viktig och då man inte har någon bra anfallare att sätta in i Seria A nästa match, där de slåss om Scudetton.

Villareal kommer förmodligen att krossa Napoli ikväll. Villareal kan mycket väl vara laget som kammar hem EL.
Real Madrid Alex.K
2011-02-24 18:54
PedroRodriguez

Jag tror nog Serie A är 10 gånger större att vinna än Europa League. Nu när Napoli ändå är så nära titeln i Italien så är det inte så anmärkningsvärt att de vilar sin stora stjärna när de ska möta serieledaren i nästa match.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-24 18:52
PedroRodriguez

Anledningen till att man vilar Cavani i EL är föratt Lavezzi kan spela i EL men inte i ligan då han är avstängd och eftersom att Napoli har en så pass tunn trupp så behöver man vila Cavani inför kommande matcher.

Klokt val enligt mig då EL inte är världens sexigaste turnering, hellre att ta en CL plats än att vinna EL i mina ögon.
PedroRodriguez
2011-02-24 18:49
elbraco

Vila? Vilar de stjärnan i laget som gjort hälften av deras mål i ligan i slutspelet i Europa League?...Hur högt prioriterar de Europa League egentligen? Villareal kommer troligtvis att rulla upp Napoli.
Atlético addeh
2011-02-24 18:48
Hetfield

Angående Zlatan så må du ha rätt, men jag är trots allt grymt glad att han kom och försvann lika snabbt.

"Napoli vinner ligatiteln och Villarreal vinner EL, låter bra."

Co-sign. Roma har ändå ingen chans att vinna ligan och blandar och ger allt för mycket. Napoli har verkligen imponerat och deras trio med Hamsik-Lavezzi-Cavani är förmodligen den enda anledningen till varför Serie A överhuvudtaget går att kolla på utan att somna.

Villarreal verkar satsa stenhårt på Europa, och med tanke på att helgens liga motstånd heter Racing och att deras Champions League-plats än så länge är ohotad ser jag ingen anledning till att Garrido inte skulle satsa hundra procent på EL. Napoli däremot verkar göra det motsatta och det känns tveksamt om man spelar med Cavani ikväll då Milan stundar i helgen och ligan mycket väl kan avgöras då.

Vore grymt för den lilla staden Vila-real med cirka 50 000 invånare att få en stor titel att fira.
elbraco
2011-02-24 18:38
Enligt Napolired så är vilar man Cavani till Milanmatchen på måndag. Han börjar alltså på bänken.
2011-02-24 18:31
addeh

Jag menar bara om Zlatan hade kämpat istället föratt stå och glo så hade han antagligen passat i laget med tanke på hans enorma talang.

Jag hoppas verkligen att Napoli åker ut, jag gillar de men de har en rejäl chans på att vinna ligatiteln medan Villarreal kommer att hamna på plats 3.
Napoli vinner ligatiteln och Villarreal vinner EL, låter bra.
Atlético addeh
2011-02-24 18:23
Gaah, blir så irriterad. Hur kan TV4 Sport välja att visa City - Aris istället för Villarreal - Napoli?

Får väl bli stream till den matchen då, blir hur som helst en riktigt härlig fight. Tror och hoppas de gula ubåtarna verkligen taggar till och visar att en spansk ligafyra är bättre än en italiensk ligatvåa.

Hetfield

Zlatan funkade inte på något plan. Rent talangmässigt skulle han klara av att spela i Barcelona, men han är fortfarande alldeles för lat. Sedan var den största anledningen, precis som du nämner, naturligtvis hans dåliga inställning och attityd.

Zlatan ville vara större än klubben. Det funkar inte i en klubb som Barcelona. När till och med Bojan gick om svensken i hierarkin och var mer hyllad av fansen är det ganska logiskt att han ledsnade och drog till Milano.
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-24 18:21
Kul grej. Halmstad gjorde idag klart med målvakten Nauzet Perez från Ceuta, som vi mötte i höstas i cupen. Nauzet stog i första matchen, som Barca vann med 2-0. Tänk vad saker kan förändras. För några månader mötte han några av världens bästa fotbollsspelare, kommande säsong ska han möta lag som Trelleborg, GAIS, Häcken mf.
För övrigt har HBK gjort en riktig "spansk satsning". 5 nya spanjorer inför den kommande säsongen, dessutom har man en spansk tränare.
2011-02-24 18:08
Zlatan som spelare hade kunnat spela för oss, men det var tyvärr Zlatans personlighet och attityd som dödade hans chanser.

För det första, man förolämpar aldrig sin tränare på det sättet han gjorde och för det andra, när ett lag spelar med en enorm press på bollhållaren, då står man väl fan inte och tittar på.
Det var nästan hysteriskt att se Zlatan spela i Barcelona, han stod bara och kollade på när Messi och Pedro dribblade och passade.

I en match så sprang Zlatan mindre än Valdes, det visar väl på hur mycket han var villig att uppoffra för laget. Jag köper inte det här med att han kände sig för liten i Barcelona, det handlade om att han var för lat och envis föratt ändra på sig. I Milan så får han göra som han vill, jag är säker på att om han sa till Allegri "Jag vill spela som målvakt nästa match" då skulle Allegri göra det.

Sen var hans första halvår inte så bra som vissa Svensson/Zlatanister vill få det till, hans statistik var förvisso bra, men hans spel var inte det.
Så nej tack, stanna där du är Ibra, du kommer aldrig att vinna CL.
Barcelona Gabriel
2011-02-24 17:23
Nu ska vi inte överdriva här. Zlatan var bra, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig att han skulle vara den första halvan av säsongen. Sen hände precis det som jag visste skulle hända. Han passade inte in spelmässigt och hängde helt enkelt inte med i passningsspelet. Han var en klumpig spelare som dessutom inte fick tillåtelse att använda sig av sin fysik.

Vissa vill få det till att låta som att han var kunglig den första halvan av säsongen vilket inte alls stämmer. Sanningen är den att han var bra, visst det var han men han var inte så magisk som alla vill få det till att verka. Dessutom blev vi med honom ett sämre lag. I början av säsongen, när det gick så bra för honom, anpassade sig alla spelarna i laget sig efter honom. Jag kunde ofta inte känna igen Barça på sättet dom spelade. Jag antar att dom gjorde så för att han skulle komma in i det, och på det sättet underlätta det lite för honom. När spelarna sedan började spela det vanliga spelet var det direkt tydligt att han inte passade in.

Zlatan är fortfarande ledsen över att han misslyckades i Barça, sluta gråt och get over it. Villa är tusen gånger bättre!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-24 17:18
Barcelonistas

Om det är någon klubb som förstört fotbollen så är det ju Real, äckligt lag som bara köper och köper upp alla talanger som finns och tror att dem ska vinna...
Barcelonistas
2011-02-24 16:53
Han kråkan var ju hyfsad bra ändå första halvan av säsongen, avgjorde el clasico och andra stormatcher. Men efter jul var han otroligt dålig.

btw om ni har tråkigt läs puertan vad succe mannen pedro leon skriver. Han tycker VI allså Barcelona förstör fotbollen.

Förstör fotbollen? herregud vi har ju tagit fotbollen till en helt annan nivå.

ehh, nu blir det lite Fifa på ps3, ni som vill lira skicka pm.
elbraco
2011-02-24 16:25
Zlatan: "– Du måste anpassa spelet efter spelarna du har, i synnerhet om du köper en spelare för 70 miljoner euro. Du ändrar spelet efter honom också, för du köper ju inte honom för att han ska titta på fåglarna i trädet. "

Lite roligt att han alltså antar att han är större än laget. Det är inte så att man förväntar sig att en av världens bästa anfallare ska försöka anpassa sig till lagets spelstil LITE iaf?
Barcelona true_barca_fan
2011-02-24 16:24
Skönt att Xavi är med då vi möter Valencia
Barcelona haeger
2011-02-24 16:19
Barcadinho

Notera att jag skrev säsongen 2012/13.
Men jag hade fel när jag trodde att det redan var spikat, men det lär väl ändå bli så tillslut.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-24 16:06
Haha undra vad Hetfield har för tankar om Pintos förlängning :P
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-24 16:01
1.70-ligan. //

Har nu kollat runt lite och uppgifterna är olika på Rafas längd. 172, 177 och 178 cm finns där att välja mellan. Dock är svårt att veta eftersom killen kanske fortfarande växte/växer kontra när dessa uppgifter är publicerade.
Barcelonistas
2011-02-24 15:58
granero

vi borde haft en straff när messi dribblar förbi försvaret men blir fälld..

sevilla gånger 2 i copa del rey SUCK..., elr utvisningen som Valencia fick på bernabeu!?
elbraco
2011-02-24 15:52
Pinto var ändå okej mot Bilbao, och dessutom är han bra på straffar (kanske inte en skill som han behöver använda alltför ofta men ändå..). Så länge "visslaren" inte beger sig ut på picknickturer mitt på plan vilket han har en tendens att göra ibland så är jag nöjd med honom. Ibland tror han även att han kan hoppa 4 meter högt upp i luften men så länge han inte gör dumma misstag så är han en medelbra målvakt. Snabba reflexer med vilket han bevisade mot Bilbao när Llorente vann en nickduell.

Så på minussidan: Gör korkade misstag med jämna mellanrum, men på plussidan: snabba reflexer, tydligen en bra stämningsspridare i truppen och bra på straffar.

Att ha Pinto som andremålvakt medans Oier/Miño "fostras" upp tycker jag är helt normalt.
Barcelona NoGo™
2011-02-24 15:44
Pinto kommer snart att skriva på för en förlängning med klubben. Precis som några av er snackade om så blir det så hehe. Inget emot Pinto, han verkar vara väldigt omtyckt och bra kille för laget men den bästa målvakten är han dock inte.

Det känns ju som det vore bättre att leta upp en ny andra målvakt eller satsa på mino eller nått.

Se länk.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-24 15:39
Barcelonistas

Ja, precis det var vi ju som gjorde ett offsidemål och borde ha fått en försvarare utvisad i helgen, ja juste så var det ja, lol.

Suck..

L.A.M Nr 10
Ja, det kommer bli tufft med tanke på våra tidigare misslyckande på riazor, att Depor varit dåliga år en femma, men tror ändå det kommer att bli tufft. Förra året behövde vi trots allt lite Guti magi;-)
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-24 15:32
el Kaiser?

Är han verkligen så lång? Vet att det har sått på visa sidor och jag trodde också det först, men tycker han ser mindre ut
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-24 15:14
Pep the King

Vad har hänt med Ronaldo?
Utan honom kan matchen bli svårt för Real, Depor på bortaplan är aldrig en lätt match även om de inte har imponerat speciellt mycket i år. Lägg till att Real är hyfsat beroende av honom så kan det bli en jobbig match för dem.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-24 15:11
Rafa och Deulofeu är väl de största talangerna i Juvenil A, och den förstnämnde kommer nog definitivt bli uppflyttad till nästa säsong, om han inte redan har blivit det. Deulofeu är ju dock väldigt ung så man kanske väntar ett år med honom. Gör man det är det ju i och för sig lätt att han stannar i utevcklingen, men om man flyttar upp honom kan det bli för svårt och för lite speltid, som någon sa så är steget mellan junior och seniorfotboll i andradivisionen väldigt stor.
Barcelonistas
2011-02-24 15:10
Pep the King

Inte alls troligt med tanke på att domaren kommer som vanligt fixa det till slut.
Barcelona Pep the King
2011-02-24 14:56
Ronaldo kanske missar matchen på lördag mot depor poängtapp?
2011-02-24 14:15
Kom förresten på att alla 92or i Juvenil A måste nästan på ta steget upp till B-laget eller leta ny klubb då de äldsta spelarna i Juvenil A nästa säsong ska vara födda -93.

Jag är inte 100 på detta. Är det någon som vet säkert? Har för mig att det var så förra säsongen att alla 91or som inte tog steget fick lämna.

Edit: Haha Frodo, en minuts skillnad =) Jo, jag tror som sagt att 92orna som inte håller för B-laget får leta ny klubb.
Barcelona Frodo
2011-02-24 14:14
El Kaiser de Michoacán

Rafa, Espinosa, Deulofeu och Dalmau lär troligtvis flyttas upp. Rafa tillhör väl mer eller mindre Barca B för tillfället även om han är inskriven i Juvenil A.

Någon som vet vart åldersgränsen går för Juvenil A? Jag ser att vi inte har någon spelare som är född 1991. Innebär det att 92:orna måste lämna nästa säsong om de inte flyttas upp till Barca B?
2011-02-24 14:11
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Men Rafa är väl ganska fysisk för att spela i Barça, nästan 1.80 lång. Tror att han kommer få spela rätt mycket. Hoppas bara att hans målskytte håller i sig vilket inte säkert då hoppet mellan juniorfotboll och seniorfotboll i segundan är ganska långt.
Annons: