/spanien/barcelona/forum/1294.aspx/spanien/barcelona/forum/1294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:51
Dm1982 Ett Barcelona med gula eller ljusblåa tröjor på hemmaplan? Åh fyfan, ignorera Uefa och ta böter!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:49
@neymar JR:

Det var det här jag tyckte var konstigt från början. Barcelona ska spela med bortatröjan (den gula) både hemma och borta, mycket underligt.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:46
Atleticos hemmatröjor*
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:46
Dm1982 Måste ha skett en misstolkning någonstans längs vägen. Våra borta tröjor skiljer sig enormt gentemot atleticos tröjor och vice versa. Samt varför skall hemmalag straffas då bortalaget har i uppgift att ha en bortströja som inte ser likadan ut.
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:39
[QUOTE=Santiago Cazorla]Ah, du tänkte så. Dock är Atleticos bortatröjor mörkblåa så det hade nog varit svårt att se skillnaden då också. [/QUOTE] Har inte de tre uppsättningar? Skumt.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-03 18:37
@DM1982:

Ah, du tänkte så. Dock är Atleticos bortatröjor mörkblåa så det hade nog varit svårt att se skillnaden då också.
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:31
[QUOTE=neymar JR]Tvivlar på att hemmalagen kommer spela med borta tröjorna, utan det handlar enbart bortalaget. [/QUOTE] Fast det är ju det som är grejen, Barça ska spela med sin bortatröja både hemma och borta.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:24
Tvivlar på att hemmalagen kommer spela med borta tröjorna, utan det handlar enbart bortalaget.
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:22
[QUOTE=Santiago Cazorla]Det är väl inget konstigt? Kunde knappt se skillnaden i förra matchen och det var många som tyckte samma sak. Bra beslut! [/QUOTE] Det konstiga, för mig, är att man tvingar hemmalaget att köra med bortatröja. Det bör rimligen finnas en uppsättning som bortalaget kan ha som inte är för lik hemmalagets förstatröja. Men visst, det var parodi när de körde med för lika tröjor.
Barcelona Sam20
2016-04-03 18:12
Allt avgörs på näst 2 kommande matcherna. Vinnst på camp nou och på anoeta har vi glädjen tbx. Förlust på nån av dessa och vi ligger illa till.
Barcelona Vampíro
2016-04-03 18:10
[QUOTE=DM1982]Uefa force Barcelona and Atletico to play both CL quarter legs with their away shirts (yellow-red, and blue) to improve visibility. [fcb] Okeeej. [/QUOTE] Bra för det såg förjävligt ut senast på Camp Nou.
2016-04-03 18:10
@DM1982:

Det är väl inget konstigt? Kunde knappt se skillnaden i förra matchen och det var många som tyckte samma sak. Bra beslut!
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:05
Uefa force Barcelona and Atletico to play both CL quarter legs with their away shirts (yellow-red, and blue) to improve visibility. [fcb] Okeeej.
2016-04-03 17:55
@wallmannen:

Kritik är förståeligt, det är påhoppen man inte gillar. Var ju inte längesen Busquets blev en hackkyckling heller och Mascherano var bättre som DM etc.

Jag själv blev besviken på Messi igår men egentligen är jag inte så förvånad att Messi har spelat med lite lägre tempo den här säsongen jämfört med förra med tanke på hur mycket han har spelat för klubb och landslag sedan 2014, var redan oroad inför detta innan säsongen började. Tycker dock han borde inse att det hade varit bra för honom att kanske stå över en match eller så ibland eller att bli utbytt!
Barcelona wallmannen
2016-04-03 17:29
Alla spelare ska tåla kritik när den är befogad. Det betyder inte att man ifrågasätter hela deras fotbollsgärning. Tror att spelarna själva är sina största kritiker.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Visca el Barca 17
2016-04-03 17:19
Bortskämda jävlar! Hur vågar ni kritisera Messi. Sist jag var kritisk mot Messi var när vi förlorade mot Bayern med 4-0. Vi hade vårt anfall i Sydamerika för några dagar sedan. Ivan Rakitic [FC Barcelona] förtjänar inte det här laget att ha mage att klaga efter 39 matcher är sanslöst. Gud behövde fan vila! Messi vilade bara i lördags istället.
Ivan Rakitic [FC Barcelona]
2016-04-03 16:43
Lionel "Rey" Messi

Helt irrelevant vad Messi har uträttat med tidigare för att försvara argentinarens mindre godkända insats under gårdagen......
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-03 16:35
[QUOTE=Sentuary]Fyfan vad arg man är på speciellt Messi idag. Han är trots allt den som är störst av de tre där framme och han ska skrika eller visa någon jävla vilja, istället går han runt och kliar på sin näsa och tänker på Antonellas tuttar. Vad fan sysslar karln med? Det är el Clasico, Cruyff har precis dött och fansen förväntar sig stordåd från hans sida. Istället saktar han ner spelet, spelar ointresserad och låter "sitt" älskade Barcelona skämma ut sig och låter primadonnan Ronaldo avgöra och förstöra vår svit. Han kommer aldrig bli den bästa spelaren genom tiderna, han kan vinna alla sina guldbollar och allting, men när det verkligen gällde så bjöd de riktiga legenderna upp till dans, de kliade inte sina näsor och mätte sina snorkråkor, utan de charmade sin publik och spred glädje *host* Ronaldinho. Igår tappade Messi nästan all min respekt, tyvärr. [/QUOTE] Hahahaha guuuuuddddd vilka hycklare det finns. En dålig match och man glömmer mannen som vunnit över 25 titlar på 10 år. Utan honom hade Barca ALDRIG varit lika dominanta som senaste decenniet. Det är PINSAMT att man vid minsta lilla chansen trycker ner honom. Sett det flera gånger den här säsongen. Han är en människa som alla oss, spelar över 60 matcher per år och blir aldrig utbytt. Människokroppen har sina begränsningar också. Trots det gör han magiska insatser på löpande band. Jag förstår verkligen inte varför alla Barca fans överdriver med betydelsen av den här matchen. Ja det är aldrig skönt att förlora mot Real men hellre förlora nu när vi är etta med 6 poäng till 2an än i en liga final. Det låter som att vi förlorat CL finalen, Copa del Rey och ligan på samma natt. Lugna er, fotboll är inte bara en dans på rosor. Förluster tillhör sporten och för eller senare kommer dom. Acceptera det och gå vidare för allas bästa. En sak är säker Barca och speciellt Messi kliver fram när det VERKLIGEN gäller, inte betydelselösa El classicos som igår. Bayern, City, Juve, Atletico, Bilbao var bara förra året, 2 av titlarna vann han direkt åt oss Coppan och ligan och CL var han indirekt inblandad i alla målen. Men nej han måste väl dribbla ut precis alla och samtidigt vara mittback, ytterback, målvakt och mittfältare för att ni ska vara nöjda. Messi är utan tvekan bäst någonsin, utan tvekan. Ronaldinho hade sin prime i 2-3 år, Maradona var riktigt bra men aldrig lika effektiv som Messi och hans äckliga attityd var avskyvärd. Säg mig en spelare som hållt en så hög nivå under så lång tid samtidigt som han kammat hem titel efter titel? Messi är den enda jag kommer på.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 16:34
[QUOTE=Ivan Rakitic [FC Barcelona]]Iniesta var bedrövlig och gjorde inte ett skit under den sista tredjedelen. Och i ärlighetens namn har han inte utmärkt sig under den senaste tiden. Ändå tycks han komma undan tack vare sitt namn på ryggen... [/QUOTE] Han kämpar iallafall och det räcker för mig.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 16:32
"Att jämföra denna Messi med Messi under Pep, Tito och förra säsongen är en väsentlig skillnad. Gamla Messi kämpa mer än någon annan. Denna säsongens Messi har svårt att tända till mot Arsenal i en CL-åttondel. Det är riktigt farligt att spelet kretsar kring en Messi som oftast är ointresserad. Då ser det ut som det gjort mot Levante borta, Las Palmas borta, Villarreal borta osv.  Bara att kolla på Messi i åttondelen i CL mot City förra säsongen, jävlar vad bra han var! Messi mot Arsenal denna säsongen? Meh.. Han kan mycket bättre." Skrev detta dagen efter 2-2 matchen mot Villarreal och jag står fortfarande fast vid det. Efter matchen mot Real stärks detta ytterligare för nu tänder han inte ens till mot fkn Real på Camp Nou, som också skulle spelas för Cruyff. Finns inget värre som supporter än att se spelare som inte kämpar för färgerna under 90 min. Ingen ska tro att den är större än klubben.
Ivan Rakitic [FC Barcelona]
2016-04-03 16:25
Iniesta var bedrövlig och gjorde inte ett skit under den sista tredjedelen.

Och i ärlighetens namn har han inte utmärkt sig under den senaste tiden.

Ändå tycks han komma undan tack vare sitt namn på ryggen...
Barcelona Mäktiga Messi
2016-04-03 16:24
grabbar vi skiter i den här förlusten nu och blickar framåt . hellre en förlust nu än senare vid ett senare tillfälle då stundens allvar kommer . vi kommer att dra lärdom av förlusten . det var längesen vi fick känna på en förlust
2016-04-03 16:23
Off topic: Snacka om ångetst att vara Arsenal supporter. Nån på forumet skrev Jaaa 1-0 när Leicester gör mål. Kommentarerna på det inlägget är priceless.
Barcelona Neymar N11
2016-04-03 16:06
Visca el Barca 17 Det jag skrev om med och motgång har ingenting med gårdagens förlust att göra. Menade att jag kommer alltid att vara på lagets sida oavsett va som än händer. Jag borde kanske ha skrivit bättre ;)
2016-04-03 15:50
En viss Cruyff sa ju också hur svårt det var att träna ett lag som nyligen har vunnit titlar eftersom man istället för att vara 100 procent bara ligger på 90 vilket kan vara en anledning till varför spelet inte är riktigt lika bra som förra säsongen, trots det är Barca fortfarande i en riktigt bra situation vilket säger mycket om hur speciellt detta laget ändå är.

Förhoppningsvis väckte dock förlusten igår igång laget och toppformen prickas in nu i de tuffa CL-matcherna.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-03 15:45
Zamboza Håller med. Det är många matcher Barcelona har spelat rysk roulette med ligatiteln genom att exempelvis inte börja gå för det ordentligt förrän i andra halvlek som mot Celta hemma exempelvis. Vi har fått se hur snabbt det faktiskt kan gå att tappa ett stort försprång. Fem tappade poäng på två omgångar bäddar för en rejäl ångestmatch mot Sociedad där Suarez hade behövts. Det intressanta blir att se hur spelarna reagerar på det här dels mot Atletico i veckan men även mot Sociedad. Barcelona har fortfarande ett bra läge absolut. Men dåliga resultat i de två kommande matcherna och det kommer bli ett psykologiskt jobbigt läge resten av säsongen.
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-03 15:40
Sämst på plan .. Nr 1 Arda trots att han fick spela så lite så orsaka han så mycket skada. Nr 2 Neymar och Suarez seriöst va gjorde ens på plan som var bra. Nr 3 Alba, målen han kunde ha gjort bättre på båda som kommer från hans kant! Bubblare Messi spela alldeles för segt och lyckades inte komma bort från sina markeringar ..
Barcelona Vampíro
2016-04-03 15:32
Såg precis på extended highlights av matchen och man blir bara mer besviken. Ser att många kritiserar Jordi Alba och jag tyckte han gjorde en bra match i 60 min. Lät inte Bale komma förbi en enda gång och var nyttig i defensiven med sin snabbhet. Sen i den 62:a minuten när vi leder så slår han en idiotpassning rakt in i banan som Casemiro bryter och 15 sekunder senare gör Benzema mål efter att inspelet touchat på just Alba. Efter det är han en katastrof. Förlorar nickduellen på Bales mål och ger också bort ett friläge när han försöker ta ner bollen istället för att rensa. Riktigt svag insats av honom och jag hoppas att vi kan få in någon ny vänsterback i sommar. Minns hur bra Abidal blev efter att vi hämtade in Maxwell och Adriano en gång i tiden. Sen tycker jag även Bravo var lite svajig. Han brukar vanligtvis vara stabil men igår så stod han för några märkliga ingripanden inte minst vid det bortdömda målet och han släppte nån retur rakt ut. Var likadant mot Villarreal så inte ens frugan kan försvara honom där. Nya tag i CL nu, Visca Barça!
2016-04-03 15:29
@Neymar N11:

Vadå i med och motgång? Vi har förlorat en match. Jag tyckte förlusten kom perfekt. Visar att laget är en fungerande titel maskin och förlorar en av de oviktigaste matcherna som laget har kvar. Nu kmr de skärpa sig betydligt och jag är inte ett dugg orolig för CL.
Barcelona Zamboza
2016-04-03 15:28
@Himne del Barcelona:

Efter nyår har vi i princip spelat avvaktande i varenda match. Nu är det april och bara 2 månader kvar av säsongen. Är det inte dags att gå all in? El clasico hemma mot ett svagt real och vi spelar bara bra i typ 20-30 min och dessutom släpper in det avgörande målet med en man mer på plan. Efter utvisningen kändes det mer som om det var vi som var en man kort och inte real.
Om Messi inte går tillbaks på högerkanten samt visar lite vilja så är nog cl körd. Hoppas dock han motbevisar oss alla på tisdag.
Annons: