/spanien/barcelona/forum/12937.aspx/spanien/barcelona/forum/12937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2011-02-22 21:19
HUR FAN KAN GOMIS MISSA?
Barcelona Vampíro
2011-02-22 21:18
Men för i helvete Gomis, hur dåligt sikte har du?
AndreD
2011-02-22 21:15
Sopcast suger idag och veetle är segt som fan. Någon som har en bra stream?
Barcelona Blaugrana91
Kollar inte Lyon-Real, utan kollar FCK-Chelsea, men vad jag har förstått verkar Lyon inlett bäst eller?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
Nej, var lite objektiv.
Ingen straff ...
elbraco
2011-02-22 21:13
Lyon blåsta på straff...Ramos la benet framför Delgado.
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-22 21:03
Någon som sitter på en vettig stream till Real-matchen?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 21:02
Där gjorde Chelsea mål.
elbraco
2011-02-22 21:00
Fan vad synd att Lopez är skadad, Gomis är ju sämst... riktigt seg spelare.
OL har varit hetast hittills.
Hunting Bears
2011-02-22 20:59
Har någon i Reals offensiva trio slaget en enda passning än?
Barcelona Vampíro
2011-02-22 20:59
Ibrahim Afellay:

För att nr 6(som han har i ligan) redan har använts av Diarra tidigare i turneringen. Man får inte registrera två spelare med samma nummer i CL.
Canaletes
2011-02-22 20:58
Sicken snefot Gomis har
Hunting Bears
2011-02-22 20:56
Ibrahim Afellay #20

För han blev registrerad sent och förmodar att inte andra nummer var lediga.
Skulle vara min gissning.
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 20:49
El Kaiser de Michoacán //

Håller med dig faktiskt, läser man mellan raderna så ville han lämna i somras. Men han har också sagt att han trivs i London att han ser Wenger som en fadersgestalt och att han vill vinna titlar med Arsenal. Självklart kan man tolka alla uttalanden han gjort olika. Men jag tror att han vill vinna titlar med detta laget, vilket han inte minst visat dom senaste månaderna när han har börjat spela med mycket mer vilja och glöd än innan. Kommer särskilt ihåg när han försökte få igång publiken vid en frispark i andra halvlek mot Barcelona.
Tror att han stannar två-tre säsonger till. Dels för att vinna titlar och dels för att Barca inta har råd med honom. Men självklart är det väldigt svårt att säga när han lämnar.
Ibrahim Afellay #20
2011-02-22 20:46
Någon som vet varför Adebayor har 28 i Cl ?

Vamos Lyon !
Barcelona el Flaco
2011-02-22 20:35
Att Laportas, Xavis och Piqués uttalande ska ha lett till Arsenal inte vill släppa ifrån sig Fabregas tror jag inte ett dugg på, men om det nu stämmer är jag bara tacksam för deras "insatser" med tanke på att jag inte vill se Cesc i Barça.

För det andra är det knappast Laporta och de andras fel att relationerna mellan Barcelona och Arsenal är dåliga. Gunners plockade åt sig både Cesc och Mérida långt innan allt började.

Slutligen tycker jag det är komiskt när Arsenalsupportrarna hävdar att Wenger inte gör något fel, att han håller sig till reglerna och att de därmed inte har något att be om ursäkt över. Samtidigt spyr de gala över Xavi och Piqué när de uttalar sig om Cesc gång på gång, men senast jag kollade så bryter man inte heller mot några regler när man svarar på journalisternas frågor.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-22 20:33
Sir Jack Wishere//

"Den relevanta frågan är när han vill lämna. Och det har han inte uttryckt sig om."

Där håller jag inte alls med dig. Det Cesc sa under presskonfrensen kan inte misstolkas i min värld.

"I would like to apologise to all the Arsenal fans for not speaking sooner about my future but I have not known what I was going to do until this moment," Fábregas said. "I cannot deny joining a club like Barcelona was not an attractive move for me. This was the club where I learned my football, it is my home town where my friends and family are, and a club where I have always dreamed of playing. There are not many players in the world who would not want to play for Barcelona."

Fábregas said: "I have had many conversations with Arsène Wenger both in person and over the phone over the last few months and although the content of those conversations will remain private, the conclusion is that Barcelona have had two formal offers rejected by Arsenal. I am a professional and I fully understand that it is Arsenal's prerogative not to sell me.

Det är alltså Arsenals vilja att inte sälja, Cesc själv ville lämna för Barcelona.
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 20:26

Men att skylla på Arsenal och Wenger bara för att reglerna är som dom är känns fel, finns väl andra personer att skylla på när det gäller det. Och ska Arsenal inte dra nytta av reglerna bara för att visa respekt, det är tyvärr inte så fotbollen fungerar. Det är ju inte direkt så att vi bryter mot några regler.

Angående Cesc så var det inget konstigt att han lämnade, det kan ni bara Barcelona skylla sig själva för. man gav honom inte chansen. Medans spelare som Messi fick chansen i a-laget fick Cesc vänta och vänta och till sist ville han inte vara kvar. Inget att klaga på, ni behandlade situationen fel helt enkelt.
Jag är precis som du fullt medveten om att Cesc vill lämna, men det är inte det som är den relevanta frågan tycker jag. Den relevanta frågan är när han vill lämna. Och det har han inte uttryckt sig om. Däremot har Xavi och allt vad dom heter uttryckt sig och sagt att Fabregas vill hem nu. Jag tycker det är dumt och respektlöst mot Arsenal och Fabregas att börja gå ut i media och säga om en spelare ska vara kvar eller inte vara kvar i klubben.
2011-02-22 20:23
B-Guden//

OK, inte min mening, Xavi får säga vad han vill (i princip) men någonstans har jag förståelse för att Arsenal blir uppretade även om jag tycker att dom överdriven betydelsen.
elbraco
2011-02-22 20:18
Håll koll på OL:s 23-årige vänsterback Aly Cissokho ikväll!
Barcelona B-Guden
2011-02-22 20:18
El Kaiser de Michoacán

Nej inte alls, men du får det att låta som att Xavi gör fel när han svarar på frågor i interjuver, det är inte han som bestämmer vad för frågor det ska komma..
2011-02-22 20:14
B-Guden//

Helt ärligt, vad snackar du om? Jag skrev bara att jag förstår att Arsenal-fansen blir uppretade men att jag inte trodde att det spelade in i Cescs beslutsprocess

Hur är det ett faktafel?
Barcelona B-Guden
2011-02-22 20:07
El Kaiser de Michoacán

Ta reda på fakta ***** Xavi får en fråga om han vill ha Fabregas i Barca och svarar ja, Vad är det som inte är snyggt med det ? ska han säga nej när han vill ?
Barcelona Pep the King
2011-02-22 20:03
Det är så att jag har tv10 kanalen och haft den väldigt länge. Men nu när ja skulle se på den. Så var den borta. Är det samma för er med? Helt sjukt.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2011-02-22 20:02
Någon som kan översätta lite kort bara vad Messi och Figo säger?
2011-02-22 19:59
Sir Jack Wilshere//

Sant att både klubbarna har betett sig tvivelaktigt. Men du måste förstå att situationen med Cesc i sommras ändå är inom Arsenals kontroll: antingen står dom på sig och behåller Cesc eller så säljer dom och får X antal miljoner €. I Torals (Cesc-potential på honom förövrigt) fall får vi €350 000 och är helt totalt maktlösa (inte Arsenals fel dock). Barcelona har verkligen inget val här och det utnyttjar Arsenal.

Jag inser att du/ni inte kommer att hålla med men jag tycker att hela tapping-up-historian med Cesc är så jävla överdriven. Jag tycker att detta bara är gunners sätt att ha något att skylla på och att slippa inse att Cesc verkligen ville lämna klubben. Det är inte snyggt av Xavi att uttala sig som han gör men helt ärligt: hur mycket hjälper hans uttalande till att få Cesc närmre Barcelona egentligen? Förmodligen inte ett jävla dugg.

Cesc tar inget belsut angående klubbyte baserat på vad Xavi eller Puyol säger, han tar beslut själv med sin närmasta krets. Att skylla på Xavi eller Puyol tycker jag bara är fjantigt.
elbraco
2011-02-22 19:53
Sir Jack Wilshere
Fast så kan du ju inte säga, det är skillnad att kontraktera en spelare och sen efter två år kanske han inte är så bra och då släpper man honom helt enkelt, jämfört med om man lovar honom ett kontrakt om två år men efter de två åren har han åkt på skador/blivit dålig etc. Du måste ju förstå själv att man inte kan lova ett framtida kontrakt till en ungdom, det är ju sjukt oprofessionellt.

addeh

Det stämmer nog, ordningen går Puyol - Xavi - Valdes - Iniesta.
Atlético addeh
2011-02-22 19:40
Mojito

Håller med dig, Xavis skada må vara riktigt bitter i det här skedet av säsongen, men istället för att sätta sig i ett hörn och deppa måste vi se möjligheterna. Thiago, som visserligen inte lär starta varken mot Mallorca eller Valencia, kommer förhoppningsvis få en plats på bänken i båda matcherna och det ska bli intressant att se honom om han får speltid. Även Afellay kommer få en gratis chans att visa upp sina kvalitéer.

Ett lag enligt följande känns rimligt på lördag;

Pinto
Adriano Piqué Abidal Maxwell
Iniesta Busquets Keita
Pedro Messi Villa

Avbytare: Miño, Bartra, Milito, Mascherano, Thiago, Afellay & Bojan.

Valdés, Puyol & Xavi skadade, Alves avstängd. Ganska naturligt att Pinto, Maxwell, Keita & Adriano ersätter.

Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer Iniesta göra sin första ligamatch som lagkapten mot Mallorca. Om inte hans också skadar sig det vill säga...
Sir Jack Wilshere
2011-02-22 19:38

Håller med om att Arsenal inte har varit änglarna i alla situationer, absolut.
Du nämner det själv i ditt inlägg, i somras var Barcelona väldigt respektlösa i Fabregas affären. Nu är det ni som snackar om att vi är respektlösa. Med tanke på att Barcelona uppförde sig som man gjorde i somras så bör ni nog inte heller snacka om respekt.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-22 19:35
OTBAG

Arsenal kan knappast kräva mer än typ €45 miljoner för honom.
Annons: