/spanien/barcelona/forum/12936.aspx/spanien/barcelona/forum/12936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zaragoza Nina (Red.)
2011-03-05 19:10
Oj, det ser lite B-betonat ut!

Har Barca GETT UPP matchen på förhand?!
Barcelona L.A.M Nr 10
Jag hoppas verkligen man byter ut Leo Messi tidigt idag. Vi får alla hoppas att vi tar en tidig, säker ledning och att argentinaren gör ett tidigt må så att både Pep och Messi är nöjda och glada, Hoppas han blir utbytt runt 60 min mot Ibi Afellay.
Barcelona DM1982
Bra att en del spelare vilas. Det kommer nog vara lite stabbigt i mitten med Keita och Mascherano, hoppas Afelley kommer in.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-05 19:09
Milito...Keita och Mascherano tillsammans...Bojan....

Wow, snacka om att chansa. Nu är det make it or break it läge för Bojan, jag tror att det här blir sista chansen. Om han spelar dåligt igen så kan han ligga risigt till.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 19:08
Mrfaariis

Han har inte fått grönt ljus än, så han spelar ej ikväll. Blir troligen spelklar till Arsenalmatchen, men kommer inte vara matchtränad vilket är en nackdel.
Barcelona Abbe.
2011-03-05 19:08
Bänken: Pinto, Adriano, Abidal, Busquets, Iniesta, Afellay, Villa.

Miño och Jeffrén hamnar föga överraskande på läktaren ikväll.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-05 19:07
Vet någon något nytt om puyol ???
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 19:06
Okej, den här elvan är egentilgen inte bra. För det första spelar Milito, usch. För det andra spelar Keita och Mascherano tillsamans på mitten, usch. Men jag antar att det är bra om Abidal,Busquets och Iniesta får lite välbehövlig vila inför matchen mot Arsenal. Sen ska vi slå Zaragoza även med den här b-betonade elvan.
Barcelona Abbe.
2011-03-05 19:05
Kul med Bojan från start. Må gud vara med honom ikväll.

Mascherano och Keita tillsammans på mitten har hittills under säsongen fungerat otäckt dåligt. Jag hoppas det ser bättre ut idag, men jag antar att jag kommer komma in hit i halvtid och klaga över bristen på kreativitet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 19:04
Blaugrana91

Seriöst skiter jag i om vi bleb behandlade orättvist av domaren. Det sista jag vill är att alla här inne ska klaga på domaren ifall vi åker ut. Vi borde spelat bättre och gjort mål på våra målchanser på Emirates Stadium istället för att klaga.
Barcelona Karlsson
2011-03-05 19:03
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Milito Maxwell - Xavi Mascherano Keita - Pedro Messi Bojan
Barcelona Karlsson
2011-03-05 19:02
Bojan startar enligt Barcastuff-twitter
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 18:59
Arsenalfansen är pinsama, dem gnäller på att dem skulle haft straff och att dem fick ett mål bortdömt i matchen mot Sunderland...

När vi råkade ut för exakt samma situationer i matchen mot dem i CL, nej då spelade det ingen roll...
Arsenal är fortfarande"kvar i matchen" tack vare domaren...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 18:57
Frodo

Det är faktiskt tråkigt nog sant. Barcelona ska alltid sälja spelare för minsta priset som finns. Milito kommer vi nog få 2-5 miljoner för, vilket är jävligt lite då han egentligen inte är en dålig spelare. Hade han haft ett längre kontrakt och spelat mer hade vi kunnat få 10, minst. Gratis går han dock inte, tror jag. Det finns säkert någon liten klubb i La Liga som behöver en mittback, då är 2-5 miljoner ingenting med tanke på att Milito skulle bli en av deras nyckelspelare.
Barcelona Frodo
2011-03-05 18:50
L.A.M Nr 10

För att det är så Barcelona funkar. Vi rear ut och ger bort spelare gratis. De som har spelat här ett tag brukar oftast få gå gratis eller för en liten summa. Med tanke på att Milito vill lämna, Barcelona tydligt visat att man inte räknar med honom och att alla klubbar runt om i Europa vet om det så tyder allt på att han lämnar gratis. Jag kommer att bli överraskad om vi får några pengar alls för honom men kanske blir det 2-3 miljoner euro.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 18:47
Uselt resultat av Arsenal att på hemmaplan spela lika mot ett B-betonat(enligt Blaugrana91) Sunderland. Spelar de såhär mot oss blir det roligt, dock tror jag inte på det. Det kommer säkert bli en jämn match där vi får kämpa för vinsten. Jag tror Arsenal höjer sig några nivåer jämfört med matchen idag och vi måste verkligen spela bra.
David Villa #7
2011-03-05 18:44
L.A.M Nr 10

Arsenal spela mot Sunderland.
Barcelona Barca4eva
2011-03-05 18:43
L.A.M Nr 10

Sunderland, I believe.

Det gör bara vår förlust mot de ännu roligare...how the **** did it happen.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 18:43
L.A.M Nr 10

Ett b-betonat Sunderland... ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 18:42
Jag är ganska säker på att Puyol kommer spela matchen mot Arsenal, att han inte fått grönt ljus ännu beror nog på att man vill ta det lugnt med honom och inte stressa honom till spel.

Sen baserat på Arsenals spel idag så behöver man inte vara alltför orolig kanske?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 18:40
Vilka spelade Arsenal oavgjort mot?
Barcelona ferreira19
2011-03-05 18:38
asså, jag såg gunners match idag. Jag blir mer och mer säker på en storvinst på tisda, är nästan för ostressad. Song och Denilson är katastrof och Bendtner ska vi inte prata om. Blir mumsbit... Visca
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 18:34
¡Barca! - Crèma Catalana

Ja, han har varit det i säkert en månad nu. Han har inte fått grönt ljus för spel än men kommer troligtvis få det innan mötet med Arsenal. Dock oklart óm han startar med tanke på att han varit borta ett tag och har dåligt matchtempo i kroppen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 18:32
haeger

Har aldrig heller fattat varflr det är SÅ viktigt att inte ha två vänsterfotade mittbackar. Klart att det är bättre med en av varje fot, men som du säger är ju Piqué och Puyol båda högerfotade och det går hur bra som helst.
Atlético addeh
2011-03-05 18:31
el Flaco

Jag ska inte ljuga och säga att jag inte är orolig, det är jag också, men får Puyol grönt ljus av läkarna väljer jag honom före alla andra alternativ även om han saknar matchtempo.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-03-05 18:30
Är Puyol skadad?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-05 18:29
Frodo

Varför skulle han gå gratis i sommar? Har för mig att hans kontrakt går ut först 2012, så vi skulle nog kunna få in i alla fall 5 miljoner för honom, från kanske Malaga.

Annars håller jag med dig om att man borde sålt honom i vintras när han uppenbarligen ville lämna klubben p.g.a. för lite speltid. Fontás gjorde som sagt en strålande match mot Almeria, med bland annat en fantastisk assist till Pedro, så han borde definitivt ha fått fler chanser. Förhoppningsvis får han nästa säsong ett A-lagskontrakt och får agera 3/4-val på mittbackspositionen.
Barcelona haeger
2011-03-05 18:29
Inte för att jag heller är för två vänsterfotade i backlinjen, men är det ens en sån stor skillnad jämfört med två högerfotade? Eftersom våra ordinarie mittbackar är högerfotade och det funkar hur bra som helst.
Barcelona Frodo
2011-03-05 18:28
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Jag känner också en stor oro över Puyols eventuella deltagande. Han har inte ens fått el alta medica än så man ska nog inte kallt räkna med hans deltagande. Dessutom hade han nog behövt några minuter i benen oavsett hur rutinerad han är med tanke på det höga tempot som Arsenal säkerligen kommer att spela med.
Barcelona Abbe.
2011-03-05 18:28
Straff till Mallorca mot Valencia.
Annons: