/spanien/barcelona/forum/12933.aspx/spanien/barcelona/forum/12933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
yobarca
2011-02-25 20:40
// Hetfield- Megan Fox is a dude
vet du verkligen inte hur man googlar?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-25 20:38
Kan inte spanska förbundet ta ut tummen ur röven och fixa så att man kan ge proffskontrakt till ungdomar istället föratt sitta och ge böter till person X hela tiden.

Afobe och Aneke? Tillåt mig att skratta, La Masia massproducerar unga talanger år efter år, vem vill ha två medelmåttor som Arsenal har lyckats få fram?
yobarca
2011-02-25 20:32
sant. stryk honom.

spelare födda utanför katalonien är då alltså.
messi, iniesta, pedro och jeffren.

spelare födda i katalonien men inte i barcelona.
puyol, busquets.

i barcelona.
bojan, pique, xavi, valdes.
Barcelona Android
2011-02-25 20:29
yobarca

Har någon påstått att Pinto är Barcaprodukt?
Barcelona Myrran
2011-02-25 20:26
yobarca

Vem är "Pinto" som är egenprodukt hos Barca?
yobarca
2011-02-25 20:24
varken iniesta, pedro, jeffren lr pinto är född i katalonien.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-25 20:12
Förutom Messi så är de flesta av våra egna produkter födda i Katalonien, samt att deras första klubb var Barca. Sen finns det ju i och för sig undantag där man har värvat en spelare från en annan klubb i tidig ålder, men då har man ofta betett sig bra till skillnad från vissa andra lag...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-25 20:09
Att vara Arsenals bästa talang säger väl egentligen inte så mycket. Den enda riktigt bra talangen de fått fram nu på flera år är väl Wilshere.
Barcelona Rambla~
2011-02-25 19:59
Blejs

De får visst skriva på sådana kontrakt. Det är inga proffskontrakt som för vuxna.

Det är väl klart att även Barcelona scoutar ungdomar. Men den stora skillnaden är att de varken får eller kan erbjuda ett proffskontrakt, till skillnad mot vad Arsenal gör till 16-åringar just för att sno dem utan ersättning.

Det Barcelona erbjuder är en skolutbildning tillsammans med en fotbollsutbildning, redan i tidig ålder på La Masia. Det finns vad jag vet inte någon storklubb ute i Europa som beklagar sig över att Barcelona varit där och gått bakom ryggen på klubben och erbjudit lukrativa kontrakt.
Barcelona Rambla~
2011-02-25 19:57
el Maestro:

Det stämmer, jag läste också det. Sergi Samper sägs ha skrivit på ett sådant kontrakt.

Det finns egentligen bara en sak att säga och det är:

"There are two philosophies: ours is to invest in La Masia and the other is to fish all over Europe for kids like Arsenal."

Det sammanfattar det hela på ett klockrent sätt.
Blejs
2011-02-25 19:43
el maestro! tror inte det gar att gora sa dock, da de inte far skriva pa sodana kontrakt i ung alder. Daremot sa utvecklar Barcelona spelare bra absolut, men ni "fiskar" ockso upp massvis med talanger i tidig alder for att sedan utveckla de vidare(nagot aven alla storklubbar gor) Skulle vara intressant att veta hur manga spelare som har utvecklas i klubben nar det var -11ar eller nagot.

Ang vem Aneke och Afobe ar, sa rankas de av young guns som Arsenals nr 1 och nr 2 framsta talanger. Lanktips
Barcelona el Maestro!
2011-02-25 19:36
Wenger är ju lite avundsjuk på Barcas sätt att utveckla spelare och den spelförståelsen spelare inpräntas i barnsben. Hade Wenger haft makten hade han helst tömt alla talanger från Juvenil A i Barcas akademi. Varför lägga massa pengar på att utveckla egna talanger i unga år när det finns möjlighet att sno talanger från en annan storklubbs ungdomsakademi?

Förresten så läste jag att Rosell ska vidta nu åtgärder som kan sätta fiskeriet från Wenger och liknande hökar. Man funderar på att erbjuda alla potential unga stortalanger långa kontrakt som håller de kvar fram till dess att de fyller 19 år(flerårigt kontrakt). Vad jag förstår så brukar Barca erbjuda unga spelare kontrakt ett år per gång, om det inte är speciell utmärkta unga talanger. Jag tycker att det är bra idé. Hoppas att klubben går vidare med det.
elbraco
2011-02-25 19:33
Två Carlton Cole.liknande spelare som Barcelona tydligen skulle ha velat värva i somras. Hade inte hört talas om det förrän ett par veckor sedan...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-25 19:23
Får man fråga vilka Afobe och Aneke är?
Blejs
2011-02-25 19:21
Blaugrana91: Jag tar allt med en nypa salt, om man inte ser en video dar personen ifraga sjalv sager dett ena och andra. Vissa supporters ar mera nerviga / hetsiga an andra.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-25 19:17
Blejs

Sluta älta det där med att Barca-spelarna skulle pratat om Cesc i media,...

Dem flesta av intervjuerna var FEJKADE Barcelona skrev t.o.m på sin hemsida att man inte skulle tro på vad dessa engelska skvallertidningar skrev, Barcelona skulle gå så långt att stämma dessa om dem fortsatte.

Sen på er Arsenalfans låter det som att Xavi t.ex. har kontaktat en reporter och krävt en intervju med denna för att få diskutera Fabregas...Tror ni på detta själva?
Är det Xavis fel om en reporter under en intervju frågar, "Tror du Fabregas kommer till Barcelona?" Vad ska Xavi säga? Ska han sitta och ljuga bara för att ni Arsenalfans inte kan höra sanningen...?
Blejs
2011-02-25 19:15
Okej att soka fort gick att hitta flera artiklar ang Afobe(spanade ej ang Aneke)
Bara soka pa "namnet barcelona approach"
http://www.totalbarca.com/2009/news/benik-afobe-will-visit-barcelona/
http://bleacherreport.com/articles/280030-barcelona-hope-to-take-revenge-on-arsenal-through-benik-afobe

Elbraco: Jag sager ej att det stammer, men att det ar ett rykte.
elbraco
2011-02-25 19:06
Nej, och självklart skulle Wenger signat både Messi och CR9 om det inte varit på grund av arbetstillstånden. För det skriver Aftonbladet, och då stämmer det.
Blejs
2011-02-25 19:04
Mycket snack om moral hit och moral dit. Hur moraliskt ar det att prata om en spelare under kontrakt konstant(cesc) som flertal Barca spelare gjort under long period? Cesc har sjalv aldrig sagt att han vill till Barcelona, daremot har han sagt om han skulle lamna Arsenal skulle det enbart vara for Barcelona.

Ang Benik Afobe, Chuks Aneke vet jag inte hur det ligger till. Hade sjalv inte sett att Barcelona gick efter de. Ska spana efter det mera for att hitta artiklar ang det.

Sjalv sa hade jag sjalv tyckt det var extremt surt om nu ett annat land (England) har andra förutsättningar an t.ex Spanien nar det galler skriva professionella kontrakt tidigt. Men samtidigt sa har ju Spanska lag andra bra forutsattningar, som att fa arbetstillstand. Vilket England har svarare att fa igenom, och darfor bland annat kontrakt med Messi/Ronaldinho ej gatt igenom(sags det iaf)
Barcelona Frodo
2011-02-25 18:59
Clichy #22

Vill du att jag ska kommentera länken?

Jag håller med Pep om att endast de som vill stanna ska stanna. Vad många Arsenalfans inte förstår (känn dig inte träffad om du inte vill) är att vi inte vill att ni ska fiska i vår akademi. Vi lägger ner enorma pengar på vår ungdomsakademi och utöver det väldigt mycket tid på spelarna. Att Arsenalfans då snackar om vår klubbs brist på respekt för er när ni poachar våra talanger rimmar illa.

Klart att Rosell måste slå näven i bordet. Tror du att vi ska lägga ner enorma pengar på vår scoutingverksamhet som hittar spelare med Barcaprofil för att sedan lägga ner enorma resurser i form av tid, pengar och energi för att Arsenal ska komma och haffa de på grund av ett kryphål i lagarna? Vad är poängen med att bedriva en ungdomsakademi i så fall?

Wengers kommentarer bevisar ju bara vilken sliskig skithög han är. Vad har pojkens engelska ursprung med saken att göra? Han snackar om hur många utlänningar det finns i Barcelonas akademi. Vad fan har det med saken att göra? Poängen är ju inte vilken nationalitet spelarna i ungdomslagen har utan det är sättet man plockar talangerna på. Detta undviker Wenger med korkade kommentarer om att vi hämtat Messi från Argentina och att vi har många utlänningar i vår akademi.

Så om vi ska bryta ner Wengers snack om utlänningar i Barcelona med några exempel:
* Barcelona har hämtat två sydkoreanska pojkar till sin akademi det senaste året. Hur hittade man de? Jo, genom att scouta i Sydkorea där man såg de spela för sina skollag.
* Det finns väldigt många kameruaner i Barcelona. Varför? Jo, för att Eto´o har en foundation som samarbetar med Barcelona.

Återigen, nej, Barcelona har inte varit ute efter Afobe och Aneke. Inga spanska medier har nämnt det överhuvudtaget och då gillar spanska medier att koppla ihop oss med 10 nya spelare varje dag. Dessutom scoutar inga vettiga klubbar engelska spelare och Barcelona är den sista klubben som skulle vilja ha den typen av spelare som de är. Ibland är det bra att hålla sig undan från skitsnack som de brittiska medierna skriver.

Du behöver inte ta åt dig av allt jag skriver.
Spanien Clichy #22
2011-02-25 18:12
Frodo //

Jag är glad att du konstaterade att jag inte länkat till Daily Mail, men förstår inte varför du pratar om ett "ni" här. Om du tror att syftet med det jag skriver är att få en sidan att framstå som "good guys" och andra som "bad guys" har du helt missat det jag försöker få fram. Min poäng är inte att övertyga om att något beteende är korrekt, utan att få till en vettig diskussion.

Det var inte min länk jag syftade på, utan den andra länken till youngguns som tidigare kom upp idag. Var kanske otydlig där. Angående din kritik av artikeln som jag länkade till så kan jag inte kommentera 1:an, men 2:an känns som en bedömningsfråga där olika åskådare kommer säga olika saker (vad är t.ex Denilsons roll i Arsenal?). På 3an hävdar jag att Barcelona närmat sig Aneke och Afobe ifjol.

Här är senaste uttalandet från Guardiola som har en helt annan ton än det från Rosell. Det är från samma sida dock, så ta det med så stor nypa salt som du vill :)
Barcelona Myrran
2011-02-25 17:42
ZinZid

Ännu större barnrov att kedja fast dem :P Ne vet inte vad mer man kan göra än att försöka övertala dem som Barcelona har försökt trots va nu engelska/svenska medier säger.

Sen vill alla att vi ska ta den som vuxna personer och att det är en del av spelet men tro f*n att det skulle bli ännu värre ramaskrik om vi skulle ta säg Wilshere för 2 år sen för 350 k euro så skulle vi få skit för det...
Real Madrid ZinZid
2011-02-25 17:34
Myrran // Klart att det hade svidit men vad ska man göra, kedja fast dom i Madrid?
Barcelona Frodo
Rambla~

Man kan säga mycket om Wenger men korkad är han inte. Han är säkert väl medveten om hur Messi kom till Barcelona men han ville bara slå ifrån sig. Vad vore fotbollsvärlden utan Wengers moralpekfingrar? När andra lag gör något fel är han snabb med att moralpredika men när hans egna spelare gör det så kör han på den klassiska "I did not see".
Barcelona Blaugrana91
Att denna diskussion gällande värvningar av unga talanger fortfrande ältas, jag tycker att det är riktigt bra av Rosell att sätta ner foten, sen kan ni Arsenalfans sluta använda Messi som exempel, Messi situation var helt annorlunda.

Barcelona lägger ner massa miljoner på La Masia och på deras talanger sen kommer någon engelsk klubb och lägger vantarna på massa spelare, och Barcelona kan inget göra, självklart blir klubben irriterad!

Att det dessutom är samma klubb som om och om igen är och plockar talanger gör ju saken ännu mer irriterande, Barcelona är less på att Wenger ligger och smyger i gräset utanför La Masia helt enkelt!
Barcelona Myrran
2011-02-25 17:29
ZinZid

Skulle säkert låta så om det va Sarabia eller Morata (kan inte exakt namnen) i Reals akademi som blev värvade av något engelskt lag.
Real Madrid ZinZid
2011-02-25 17:26
Han har väl släkt i england också. Fattar inte varför det blir en sån "big deal", vill han inte vara Culé längre så borde ni skita i honom. Vrid och vänd på det hur mycket ni vill men det var ändå hans beslut att byta klubb. Ni har fortfarande många bra unga talanger som brinner för klubben.
Barcelona Myrran
2011-02-25 17:22
ZinZid

Toral flyttar dock själv till England och hans familj stannar i Barcelona...
Atlético addeh
2011-02-25 17:19
ZinZid

Toral ville knappast till England enbart för hans mamma kommer därifrån. Jag förmodar att det var pengar och ett lovat A-lagskontrakt i framtiden som lockade den unga katalanen mest.
Barcelona Frodo
2011-02-25 17:18
Clichy #22

Det står inte om några andra fall i länken du länkade. Däremot finner man flera fel från bloggen. Om vi bryter ner den:

1. Han är inte Cadet A:s pärla. Sergi Samper är det.
2. Han är inte en "deep lying central attacking midfielder". Han är mer en box-box spelare som oftast befinner sig högt upp på plan medan Samper är dirigenten som spelar djupt nere på plan.
3. Barcelona har inte jagat Afobe och Aneke så vad är det för bullshit om dubbelmoral skribenten raljerar om?

Att länka till Arsenalbloggar med felinformerade och färgade skribenter är inte det bästa sättet att försöka övertyga oss om att ert agerande är korrekt. Hädanefter kanske det är bättre att länka till bättre källor istället för "exklusiva intervjuer" Xavi och Messi gjort med Daily Mail och Gunnersbloggar som skriver om Barcelonas dubbelmoral. Nu har inte du länkat till Daily Mail men jag är trött på att ni länkar till oseriösa källor för att gripa efter minsta halmstrå som ska bekräfta att ni är "the good guys" och vi är "the bad guys".
Annons: