/spanien/barcelona/forum/12931.aspx/spanien/barcelona/forum/12931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi
2011-02-23 22:11
Walcott blev precis utburen på bår. Man vet dock inte hur illa det är. Men pissigt om både Cesc & walcott är borta bara för man spelar mot brunkargäng som stoke..

peace
Canaletes
2011-02-23 22:11
Walcott och Cesc skadade
DavMessi
2011-02-23 21:55
Gonzalez

Formationen ser likadan ut som före uppdateringen, sedvanliga 4-3-3, bara att Pedro, Villa och Messi har bytt platser. Messi har gått in i mitten och Villa ut på kanten.

EDIT: Thiago har ökat tror jag, han har 74 nu.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2011-02-23 21:52
Cesc Fabregas är skadad - kan vara ifrån spel mot Barcelona i Camp Nou. Jag tror det är en typiskt baksida-lår-skada som han har ådragit sig mot Stoke. Han gick av planen med huvudet nere och det såg ut att vara riktigt illa för honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-23 21:52
DavMessi

Så de har ändrat formation på Barcelona också eller?

(ska uppdatera om 45 minuter efter Inters match, men vill gärna veta nu :) )
DavMessi
2011-02-23 21:50
Gonzales_Barca

Jo, det är sant. De har lagt honom som central striker därvid hans rating (87), på RW positionen så har han fortfarande 90.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-23 21:46
DavMessi

Du kanske spelar honom på fel position i uppställningen?

Spelar jag honom som RAM (Right offensive midfielder) och CAM (center attacking midfielder) så har han 87, lägger jag honom på RW så får han 90. Nu har jag inte uppdaterat men kolla om det är något sånt som gått fel?
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-02-23 21:44
DavMessi//
Jag tror de fixar det snart
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-02-23 21:43
Fan va skön eto'o är! saknar honom i barca även om villa sköter sig oerhört bra. Håll ett extra öga på inter matchen, väldigt underhållande :)
DavMessi
2011-02-23 21:43
Off topic men det är helt sjuk att den nya uppdateringen i FIFA 11 har lett till att Messi droppat från 90 till 87...han har alltså samma rating som Rooney, som har haft en fantastisk säsong...not.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-23 21:42
Laporta hade en väldigt irriterande och dryg ovana att säga till 3 månader innan han skulle sälja eller värva en viss spelare, det gjorde bara så att priset på de man tänkte sälja gick ner och priset för den man tänkte köpa trissades upp.

Jag blev aningen irriterad på Laporta när han gick ut och klagade på Perez föratt han slösade stora summor på spelare när han hade lagt 75 miljoner på två spelare som försvann efter 1 år (Chyg, Zlatan), och då räknar jag inte med alla andra spelarna som är på lån.

Men man måste komma ihåg att det är tack vare Laporta som vi behöll Rijkaard och anställde Guardiola, sen att han är helt usel på den ekonomiska delen är väl en helt annan sak. Men jag gillar Rosells stil, det är mer sympatiskt än hur Laporta var i media.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 21:38
1.70-ligan.

Håller med! Jag tycker Rosell har skött sig riktigt bra hittils. Dessutom tycker jag "hans värvningar" hittils har varit riktigt bra, smarta och relativt "billiga".
Som sagt han har skött sig bra! :)

Gällande artikeln i Sport om att vi tycks gå om Real ekonomiskt nästa säsong är härliga nyheter, måste vara jobbigt för Realfansen, jag menar snart är dem inte ens längre världens rikaste klubb! ;)

Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-23 21:38
1.70-ligan.

Det jag menade när jag skrev "hoppas att han kan lyckas lika bra sportsligt som laporta gjorde" så menar jag att han inte ska tänka att Barca är ett företag som bara ska gå i ekonomisk vinst utan att det är en klubb som många älskar och vill ska vinna. Man såg verkligen på Laporta att han var ett barcafan som älskade klubben med hela sitt hjärta.

Men självklart så är ekonomin en mycket viktig faktor för att det sportsliga ska fungera och det är bara hoppas att han visar lika mycket entusiasm som Laporta.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-23 21:36
Eto’o är bra idag. Han lyckas göra bra saker varje gång han får bollen. Men annars är det rätt tunt i Inters anfall med bara en man på topp. De skulle behöva Pazzini idag, men han är cuptied.
Barcelona Barca4eva
2011-02-23 21:32
Båda kommer spela returen, var så säkra.
Barcelona Medianen
2011-02-23 21:29
.Sami./
Nja man kan väl egentligen inte fastslå hur illa det egentligen var, men bilderna på en haltandes Cesc såg inte så bra ut, jag är tveksam till att han kommer till start.
Angående RVP ska de inte vara nån fara, han är troligtvis tillbaka redan på Söndag.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-23 21:25
Medianen

Cesc skulle aldrig i sitt liv entra Camp Nou i någon annan tröja än Barcelonas det därför han gör så här..
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-23 21:23
Thiago Alcantara

"än så länge har Rosell verkligen imponerat på mig och bara hoppas att han kan lyckas lika bra sportsligt som Laporta gjorde"

Hursomhelst är Rosell inne på helt rätt väg för att lyckas även på det sportsliga planet. Ska man vara en framgångsrik klubb en längre tid är det en fördel om även ekonomin visar en positiv kurva.
På tal om det skrev Sport idag att Barca ser ut att vinna mot Real iår - även ekonomiskt. Det är ett kvitto på vilket bra jobb Rosell har gjort där!

Jag vet att många var emot Rosell till en början. Jag var det dock inte utan ville ge honom en ärlig chans - och jag måste säga att han nu har förtjänat mitt förtroende. Allt från det sportsliga, ekonomiska och stämningen inom truppen ser och har sett oerhört stabilt ut sedan han tog över. Det finns såklart saker han kunde gjort bättre (typ det med medlemmarna, men det håller han väl på att dra tillbaka en aning), men det vägs upp av alla saker han förbättrat sedan Laporta. Gillar även hans sätt att förhandla om nyförvärv, hur lönerna har balanserats i truppen och att man inte slänger ut hutlösa summor på cracks igen. Att han dessutom skäller ut Arsenal efter att de snodde ännu en talang gör ju inte att man gillar honom mindre direkt. Keep up the good work, Rosell!
Spanien Rivaldo!
2011-02-23 21:18
Van Persie har "en chans" att vara med i Arsenals nästa match så om det inte förvärras för honom så bör han vara tillgänglig mot Barca.

Cesc är det ju svårt att sia om.
Barcelona .Sami.
2011-02-23 21:17
Medianen
Det är juh inte säkert att han missar returen väl? Läste på erat forum att Van Persie har också skadat sig? Stämmer det.
Barcelona Medianen
2011-02-23 21:14
Japp! Cesc till synes skadad. Trevligt för er(?) tråkigt för returmatchen.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-23 21:13
haeger

Är det någon jag inte vill ska missa matchen mot oss i Arsenal så är det Cesc. Vill se vilket mottagande han får på Camp Nou
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-23 21:12
Hetfield- Megan Fox is a dude

Rosell verkar vara en mycket bättre förhandlare. Han vet verkligen vad ekonomi är och vet vad gränsen står. Jag tror att om Laporta skulle sitta kvar nu så skulle Alves ha skrivit ett nytt kontrakt för länge sen medans Rosell är mycket hårdare när det gäller pengar.

Han verkar också vara den som sköter affärer i det tysta och det såg vi både när vi värvade Adriano och även Afellay. Mascherano var det inte heller så mycket snack i pressen utan dem skötte det i de tysta. Så än så länge har Rosell verkligen imponerat på mig och bara hoppas att han kan lyckas lika bra sportsligt som Laporta gjorde.
Barcelona haeger
2011-02-23 21:04
Fabregas har blivit utbytt skadad i matchen mot Stoke.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 20:59
Bayern har börjat bra.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-23 20:51
En ganska bra stream med engelska kommentatorer. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-23 20:49
Lite bättre stream, engelska kommentatorer. Vi får se hur länge de här håller sig uppe.
Barcelona .Sami.
2011-02-23 20:48
Gonzalez_Barca
Såg det nu. Här är en till stream som fungerar. Med svenska kommentatorer. Men inte så jätte bra bild. Men det funkar:)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-23 20:43
.Sami.

"disabled due to copyright"

Inga Veetle streamer lär fungera ikväll..
Barcelona .Sami.
2011-02-23 20:39
Här har ni en bra stream mellan Inter Vs Bayern.
Annons: