/spanien/barcelona/forum/1293.aspx/spanien/barcelona/forum/1293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Federer
2016-01-25 16:42
Gud vad glad jag är att Real köpte Danilo och inte vi. Vilken urusel spelare han är.
Barcelona Kröjff
2016-01-25 16:35
@Katalano:

Som svar på din fråga väljer jag delvis mot forumreglerna, att återge ett utrag ur en text av Henrik Brandáo Jönsson; som gör sig fan så mycket bättre i skrift än i TV-soffan under VM.

"Jag vet inte om ni såg finalen i söndags i Confederation Cup i Sydafrika..... Som vanligt samlades truppen i en ring på gräsmattan för att tacka gudarna som hjälpt Brasilien att ta sin tredje raka vinst i Confederation Cup. De satte sig på knä, höll varandra i händerna och mumlade. När kameran zoomade in ringen gick det att se att något hade förändrats.

Spelarna höll inte i några madonnafigurer eller voododockor. Spelarna hade dragit en vit t-shirt över sin gula landslagsdräkt med texten « I Love Jesus». Den dyraste stjärnan i laget, Real Madrids Kaká, gick ett steg längre. På hans tröja stod det «I belong to Jesus».

Den evangeliska väckelserörelsen, som sköljer över Brasilien, har nått landslaget. Hälften av spelarna i startelvan är nu pingstvänner.

Tänk om Egypten i stället vunnit Confederation Cup i Sydafrika. Och tänk om halva startelvan bestått av medlemmar i det muslimska brödraskapet som efter vinst vänt sig mot Mecka, kliat sig i skägget och sträckt upp händerna i luften. TV-kamerorna hade zoomat in tröjorna där det stått «I Love Allah» och «I belong to Allah». Tror ni inte att Fifa använt sig av sitt tydliga regelverk då? Det tror jag.

I Brasilien är pingströrelsen lika fundamentalistisk som muslimska brödraskapet i Egypten. De fördömer andra religioner, straffar andra religioner och ägnar sig åt hatbrott. Förra året skändade radikala medlemmar i den brasilianska pingstkyrkan ett afrobrasilianskt tempel i mina kvarter i Rio. Motiveringen var att templet tillbad djävulen. Männen är i dag fängslade för brott mot landets religionsfrihet.

Hur kan då det brasilianska fotbollsförbundet tillåta att deras spelare gör reklam för en väckelserörelse? När Dunga blev ny förbundskapten anställde han Jorginho, back i guldlaget från 1994, som assisterande tränare. Förutom att Jorginho är en av Brasiliens bästa högerbackar någonsin är han pingstpastor i sin egen kyrka Atletas de Cristo, Kristus atleter. I kyrkans stadgar står det att frälsta fotbollsspelare ska marknadsföra «in every way possible, the proclamation of the Gospel through sports».
Att fotboll är religion i Brasilien har fått en ny innebörd". (slut på citat).

Och tro inte för ett ögonblick att det var en tillfällighet eller plötslig ingivelse, att Neymar JR firade CL - segern mot Juventus och rusade runt arenan med sitt vita pannband på vilket det stod "100 % Jesus".
Barcelona Katalano
2016-01-25 16:13
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Han var ju avstängd från allt spel fram tills nu i januari pga vår transfer-ban. Det är antagligen därför du inte funnit något. Han får spela igen nu men har nog inte hunnit lira så mycket. Jag har inte koll på om/hur mycket/hur bra han spelat nu i Januari dock.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-25 16:05
förresten hur går det för lee seung woo, jag söker men får inte fram nåt:S
Barcelona Bosketts
2016-01-25 15:52
Någon som har koll på om Sergi Samper någonsin testats som mittback i Barca B (eller någon annan roll för den delen)?

Har är utmärkt som pivote, men då Busquets prenumererar på den posten många år framöver vore det en intressant tanke.

Han har fötterna, huvudet och brytningarna. Det som saknas är möjligtvis speeden.
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-25 15:44
Och just det, Bales agent blev jävligt förbannad när dokumenten mellan Real Madrid och Tottenhams överenskommelse om Bales transfer till den spanska huvudstaden blev känd för allmänheten.
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-25 15:42
Kröjff

Om dokumenten som Football Leaks har avslöjad inte skulle stämma alls, hur kommer det sig då att ingen av de berörda klubbarna har ifrågasatt Football Leaks? Man ska även komma ihåg att dom har släppt känsliga dokument som berör andra transfers (Falcao till Monaco, Mangala till City, Hulk till Zenit o.s.v.).

Jag litar på dom.
Barcelona Katalano
2016-01-25 15:36
@Kröjff:

Det verkar som att det inte är någon som förnekar den information som Football-leaks har gått utmed mer än investeringsfirman jag inte minns namnet på som menar att vissa dokument i någon affär blivit "manipulerade" . Verkar således som att informationen därifrån har hög sanningshalt.

Har inte läst på något kring Neymars kontrakt där men det är första gången jag ser "pingstvännen", menar du Neymar Sr, Neymar Jr eller vem?
Barcelona Kröjff
2016-01-25 15:29
Att Aftonbladets Patrik Sjögren förlitar sig på den än så länge obskyra sighten Football - Leaks som använder sig av ryska servrar när dess helt anonyma nyhetsagenter avslöjar topphemligheter på löpande band , må vara en sak. Men ska vi förlita oss på att det som står är sant? Det får nog framtiden utvisa.

Tills dess kan ju den som är lagd åt det hållet, fortsätta roa sig med att läsa vad samma nyhetssight har att avslöja om det finstilta i exempelvis Neymars JR:s olika kontrakt. Verkar vara väl mycket spel och dobbel som inbringar den djupt troende "pingstvännen" extra mångmiljoninkomster, för att skrivningarna ifråga ska falla frälsaren Jesus Kristus 100 procent i smaken.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-25 14:15
Att real har mindrevärdekomplex är ingen hemlighet. Visste dock inte det gick såhär långt haha
Barcelona Katalano
2016-01-25 14:06
@Junta Dimision:

Tror du har helt rätt i det du skriver angående stötande mittbackar. Med dagens backuppsättning så har vi egentligen en fallande mittback i Pique och 3 stötande mittbackar i Masken, Vermaelen och Mathieu. Jag skulle väl påstå att bartra är den av backarna som kan täcka upp för Pique bäst och har lite svårt för att placera honom i de ovan nämnda kategorierna.

Liunil Masse

Håller med. Mathieu gjorde ett väldigt bra inhopp senast. Hoppas man slipper se honom på vänsterkanten i fortsättningen så kanske han förblir mer jämn.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-25 13:59
[QUOTE=Katalano]Vermaelen var helt under isen i senaste matchen men när han spelat tillsammans med Pique tidigare så har han varit väldigt stabil där bak. Kan vara så att kemin mellan honom och Masken helt enkelt inte kickar ordentligt. Om Pique spelar på onsdag så skulle jag vilja se vermaelen starta så att han snabbt får igång självförtroendet igen och får bevisa för oss varför han spelar för vår klubb. För övrigt är jag nog en av dem här inne som inte kritiserat masken och Mathieu så mycket. Jag tycker att Masken for oförtjänt mycket kritik och så länge Mathieu spelar centralt och inte på Vänsterbacken så gör han också godkända insatser. I båda dessa fall så är dock den viktiga faktorn att Pique är deras partner. Pique är med dagens backuppsättning otroligt vital för vårt försvarsspel. [/QUOTE] Mathieu är så jävla bra komplement till Piqué när det kommer till det fysiska. Han e lång, snabb, stark, och vänsterfotad. Om han bara kunde sluta va så jävla ojämn. I vissa matcher som Real borta så gör han en bra match för att matchen efter se fullständigt ointresserad ut. Hans inhopp mot Malaga var riktigt bra, vårt försvar gick från skakigt till säkert när han ersatte Vermaelen haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-01-25 13:55
@Katalano:
Tror det har och göra med att både han och Masken är stötande mittbackar och när man spelar med två stötande mittbackar så har de svårt att komplettera varandra. Pique är mer av en avvaktande mittback som kompletterar stötande mittbackar bättre. Det förklarar varför både Mascherano och Vermaelen hade det jobbigt, speciellt när Malaga pressade så högt också. Vermaelen hade även dessa problem när han spelade tillsammans med Koscielny och vi ser även hur vilsna Pepe och Ramos kan vara när de spelar tillsammans mot bättre motstånd.
Barcelona Katalano
2016-01-25 13:46
Vermaelen var helt under isen i senaste matchen men när han spelat tillsammans med Pique tidigare så har han varit väldigt stabil där bak. Kan vara så att kemin mellan honom och Masken helt enkelt inte kickar ordentligt. Om Pique spelar på onsdag så skulle jag vilja se vermaelen starta så att han snabbt får igång självförtroendet igen och får bevisa för oss varför han spelar för vår klubb.

För övrigt är jag nog en av dem här inne som inte kritiserat masken och Mathieu så mycket. Jag tycker att Masken for oförtjänt mycket kritik och så länge Mathieu spelar centralt och inte på Vänsterbacken så gör han också godkända insatser. I båda dessa fall så är dock den viktiga faktorn att Pique är deras partner. Pique är med dagens backuppsättning otroligt vital för vårt försvarsspel.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-25 13:44
@Liunil Masse:

Tur det. Fullt lag mot Atletico extremt viktigt
Barcelona Liunil Masse
2016-01-25 13:37
[QUOTE=Barca3# BIGPUN]när är Alba tillbaka från skada? [/QUOTE] Förmodligen spelklar mot Atletico på lördag. Missar dock matchen på onsdag mot Bilbao.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-25 13:36
råka tippa fel*
Barcelona Liunil Masse
2016-01-25 13:35
[QUOTE=Katalano]Är det någon som har någon uppdatering om Neymars tillstånd? Är han tillgänglig redan nu på onsdag eller när förväntas han vara tillbaka? [/QUOTE] Han träna med laget idag och förväntas starta på onsdag.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-25 13:35
när är Alba tillbaka från skada?
Barcelona Katalano
2016-01-25 13:34
Är det någon som har någon uppdatering om Neymars tillstånd? Är han tillgänglig redan nu på onsdag eller när förväntas han vara tillbaka?
Mod.
2016-01-25 13:16
Nu blir det inga mer varningar utan de som väljer att tjafsa åker på en spärr Har raderat lite inlägg.// Mod.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-25 12:56
Barcelona ask more than 10M for forward Sandro (20) and they want to include a buy-back option in the deal. [ara] kort o gott: Lyckas vi sälja Sandro så värvas Nolito, annars no Nolito. Vilken klubb skulle vara intresserade av Sandro? Har bara hört att Spurs är intresserade men det var ett tag sen.
Mod.
2016-01-25 12:43
Lägg ner tjafset nu allihopa.// Mod.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-25 12:42
[QUOTE=DM1982]Busquets and Arda, who don't train today due to fever, won't be available for Wednesday's game against Athletic #fcblive [@mundodeportivo] [/QUOTE] Samper från start som CDM? Man kan ju hoppas...
Barcelona enkos
2016-01-25 12:35
Oacceptabelt språkbruk mot en annan skribent, det blir varning på det. Nästa gång åker spärren fram.Mod.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-25 12:28
Ursäktar för OT, men detta var Cristianos andra halvlek mot Betis igår (länktips).
Barcelona DM1982
2016-01-25 12:18
Busquets and Arda, who don't train today due to fever, won't be available for Wednesday's game against Athletic #fcblive [@mundodeportivo]
Barcelona neymar JR
2016-01-25 11:53
Enkos Vi har inget försprång Barcelona 48 (20 matcher) Atletico 48 (21 matcher) Jisses
Barcelona enkos
2016-01-25 11:48
@Barcelonistas:

precis.. och av de 17 omgångar kvar är det mer än hälften som blir bara promenasegrar. det blir med andra ord 7-8 matcher som det kommer att handla om och ungefär lika tufft för Barca som Real och med el clasico på hemma plan samt 7 poäng försprång.. Ja det är bara fegisar och de hycklare som försöker spela ödmjuka som inte tror att allt är klart.. . Jag mins inte när vi har haft ett sådant läge tidigare med denna försprång och förutsättningar. . Nej vi släpper aldrig detta.. ligan är vår
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-25 11:15
När man kollar på Aymen Abdennours skrattretande rensningsförsök, så är man sjukt jävla glad att vi ej köpte honom.

Denne har varit fantastiskt dålig för Valencia och är inte alls värd €30M som Monaco fick för honom.

Föreställ mardrömmen ifall om både Abdennour och Danilo faktiskt kom till oss.....
Annons: