/spanien/barcelona/forum/12926.aspx/spanien/barcelona/forum/12926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
5/1/2011 15:56
Culé hasta la muerte

Det har du helt rätt i

------------------------

Efter att ha sett första halvlek av Arsenal - Man United känns det som att sir Alex gäng kommer passa ganska bra i en eventuell CL-final. Varför?
De har, på senare år, alltid spelat tuffa, tajta matcher mot Arsenal. United har svårt mot det sättet de spelar på. Och gunners är ju en light-verision av Barca, så det lär ju knappast bli enklare mot oss... gör vi en bra match och spelarna är i god form bör vi ha en riktigt bra chans!

Fast än är vi inte där! Vi måste fokusera på tisdagens drabbning. Och jag är rädd för att våra två nyckelspelare, Messi och Xavi kommer vara slitna. Med facit i hand kunde Pep lika gärna ha vilat dem i går. Så dumt allt blev..
The Special Five
5/1/2011 15:53
Arsenal skulle haft en solklar straff mot United precis då vidic rensade undan bollen med handen. Borde vi inte skriva en krönika där "alla Uniteds vägar leder till PL-titeln"
Atlético addeh
5/1/2011 15:52
Äh, Fábregas ska inte hit. Att ens tänka tanken på att lägga skyhöga summor på en lirare gjord av glas när vi har en diamant i form av Thiago som verkligen tar för sig är bara ofattbart.

Om man ger fyran till Thiago nästa säsong tror jag snacket om Cesc kommer läggas väldigt mycket på is.
Andreas-
5/1/2011 15:52
Alltså, United imponerar inte på mig. Det har dem aldrig gjort tidigare denna säsong heller iofs, ändå leder dem ligan o spelar en eventuell CL-final. Så någon stryka besitter dem ju. Är den tillräcklig för att skaka oss? Aldrig i livet.

Chansen är större att vi missar CL-finalen än att vi torskar CL-finalen.
The Special Five
5/1/2011 15:50
Föresten är det bara jag som är spänd på denna Delufeu(stavning?), att pep tar med honom i sådan ung ålder betyder nog att han har stora förhoppningar på killen. Ska bli enormt spännande att följa hans karriär i framtiden, har sett honom lira en hel del i ungdomslandslagen och där har han varit fullkomligt briljant
Rolle_D
5/1/2011 15:50
Direkt taget ifrån puertan

Namn: Valdebebas
Sänt: 2011-05-01 15:35 Ändrat: 2011-05-01 15:38:36
Bra att man belyser domarfrågan i bloggen. Man kan nästan tro att UEFA gjorde en shortlist över potentiella domare bestående av de namn Mou radade upp på senaste presskonferens. Då Stark dömde senaste matchen och Frisk pensionerade sig och bölade ut i pressen senast Mourinho kritiserade honom stod det väl i slutändan egentligen bara emellan De Bleeckere och Øvrebø? Varav det förmodligen hade varit alltför uppenbart kontroversiellt ifall man tillät norrbaggen döma matchen sett till den förödande utgången senast han tilläts döma en semifinal. Verkar till väldigt stor del bara handla om att man vill hävda sig med sin auktoritet och bevisa för Mourinho att man inte låter sig påverkas av något han säger i media, oberoende av ifall han har belägg för det eller ej. Jag tror ärligt talat till stor del utvisningen på Pepe handlade om just detta med. Sorgligt då man bara motarbetar sig själv med detta sätt och den som blir mest lidande är sporten.

Det jag vill poängtera med detta inlägg är det han skriver om Anders Frisk. Hela grejen med honom var ju att hans barn blev hotad pågrund av horungen Mourinhos uttalande och sen går Valdebebas och tycker att han gick ut till media och grät vad är för o empatisk horung som skriver en sådant inlägg. Hur hade Mourinho känt om hans barn hade blivit hotade för det jobb han gör. Än idag kan jag inte förstå hur en människa kan bete sig som mourinho gör och hans jävla smutskastning mot vanliga människor som kan göra misstag som vi alla kan göra.
Barcelona Culé hasta la muerte
5/1/2011 15:47
Varför värva Fabregas när vi har en framtida storspelare i Thiago?

Bättre att lägga pengarna på nyttigare saker.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
5/1/2011 15:38
Är Fabregas skadad igen? Vilken glaslirare... som DM1982 sa, köper vi honom ska priset ned enormt mycket pga hans skadeproblem
Iniesta Lujan#8
5/1/2011 15:33
Diar Iniesta shekha

Länktips.
Barcelona Zamboza
5/1/2011 15:32
99,9% av alla hycklarens fans besitter nog selektiv minne. Det spelar ingen roll om dem håller på Chelsea, Inter, Real eller United.
Barcelona DM1982
5/1/2011 15:31
Sitter och kikar på Arsenal-ManU och Fabregas är på läktaren. Är han återigen skadad? Det är verkligen inte första gången i så fall, känns som en ganska stor risk att värva honom om han är så skadebenägen. Priset bör reduceras en hel del med tanke på hans skadehistorik.
Atlético addeh
5/1/2011 15:28
Diar Iniesta Shekha

Iniesta tränade med övriga gruppen idag men har ännu inte fått klartecken att spela.
Iniesta Lujan#8
5/1/2011 15:27
Diar

Tillbaks och tränare nu med laget.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
5/1/2011 15:25
Är det någon som vet något nytt om Iniesta ?
Iniesta Lujan#8
5/1/2011 15:23
Som sakt Kaljic säger det han vill höra.
Lost Art Of Murder
5/1/2011 15:22
Det är synd att det är alltid folk som är minst lämpliga till att skriva krönikor och liknande som skriver dom. Och ofta allt för många.

Barcelona Gonzalez_Barca
5/1/2011 15:20
Hahaha Kaljic är nog den mest pinsamma krönikören jag någonsin sett.

En gång för alla; thiago motta hade redan gult, han slog upp handen på busquets ansikte= andra gula = rött. Sen att idioten busquets krydda som in i helvete är en annan femma.
Barcelona Hetfield
5/1/2011 15:16
Kaljic är inte den skarpaste kniven i lådan, låt oss ignorera honom :)

Kaljic är (för mig) ett typexempel på en person som inte hejar på Real Madrid, utan är här för att hata motståndaren. Fan, heja på ditt lag och sluta komma med sensationsartiklar.
Barnsligt.
Barcelona DM1982
5/1/2011 15:14
Selektivt minne hos marängerna. Visst var det Bleeckere som visade ut Motta i semifinalen men det var även han som blåste bort ett mål för oss väldigt tveksamt. Det var en 50-50 situation som han kunde ha släppt och då hade vi varit i final. Nu blåste han för hands och vi är borta.

Om Real-bloggen vill ha ett uns av trovärdighet och inte bara spela rollen som propagandamaskin bör de ha ett helhetsgrepp kring kritik. Nu blir det lite för mycket av Mourinhos taktik, att snacka skit och utelämna viktig fakta.

Sedan är det även upp till Real om de ska få sluta matchen med elva man. Sluta sparka ner Barcelonaspelare så ökar chansen. Spela fint och sikta inte på att bryta benen på Barcelonaspelare så är ni elva man kvar. Hoppas att ni hittar tillbaka till ert klassiska spel, både på och utanför planen. Mourinho har sänkt er till nivåer som en äkta maräng inte borde godta, vare sig ni får titlar eller inte.
Iniesta Lujan#8
5/1/2011 15:13
Kaljic den pajasen borde ta en titt på min profil för att se fakta och sanningen
Barcelona Myrran
5/1/2011 15:13
Men snälla, lider alla maränger av selektivt minne eller? De Bleeckere va ju inte direkt ensidig i semifinalen mot Inter förra året. Ja, Mottas röda kort är lite mot det hårda laget, man han hade redan ett gult så är inte så horribelt beslut. Även om Busquets förstärker situationen, tyvärr blev det ingen Di Maria straffassist.

De kunde inte heller nämna Bojans felaktiga bortdömda mål som skulle ha tagit Barca till final? Nej just det, det beslutet gick ju emot Barca. Det glömmer vi...
Barcelona Barcelona10Messi
5/1/2011 15:12
Howard Webb önskade jag som domare men tyvärr :/
Lost Art Of Murder
5/1/2011 15:11
Så,. nu påstår pajasen att vi fick en fördel i mötet mot Inter förra året och nämner endast Mottas utvisning. Fascinerande.

Har han ätit gift när han var liten eller är han ett troll? Jag kan omöjligen tro han är så här korkad och blind?
Iniesta Lujan#8
5/1/2011 15:10
Kaljic

Du säger det du vill höra din pajas.
Barcelona Zamboza
5/1/2011 15:08
Den här Kaljic på real red är nog bland dem största skämten på SF. Precis som hycklaren skyller han/hon på allt utom sitt kära real. Man kan inte låta bli att skratta åt denne person. Det märks vem han/hon apar efter.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
5/1/2011 15:06
Måste skriva av mig lite efter förlusten igår. Det var en riktigt tråkig match som vi kunde säkra ligan på men tyvärr tog inte vi vara på chansen. Ändå sitter jag här och "firar" förlusten med 17 lax i fickan. Det är så att jag tippade på att Barca och Real skulle åka på en förlust då jag nästan visste att både vi och Real skulle spela med en b-elva.

Nu har man själv match med laget (seriepremiär) och idag ska man leka lite Xavi har jag bestämt mig ;) ha de gött och idag får man hoppas att Arsenal tar 3p så att Chelsea har chans på ligaguldet. Mitt "hat" mot United har växt enormt efter deras skriveri om "skandalen" på Bernabeu.
Barcelona Bernie
5/1/2011 15:03
Någon som kan rekommendera ett hotell/hostell nere i Barcelona? Svara gärna med PM om ni vill, tack på förhand.
Barcelona Zamboza
5/1/2011 14:57
Barcelonito
Du tog orden ur min mun. Jag har själv aldrig sett barca omringa domaren så aggressivt som sist mot real. Pep insåg äntligen att ett snällt barca kan inte slå ett Mourinho lag. Man måste få låta hycklaren få smaka på sin egen medicin, det smutsiga spelet.
Lost Art Of Murder
5/1/2011 14:54
Hör väl inte hemma i någon klubb? Spelar ingen roll vad klubben påstår att dom har för värdegrund, rasism är inte en värdegrund eller åsikt som någon klubb har och för mig är det bara ett beteende som bör raderas ut.
Iniesta Lujan#8
5/1/2011 14:53
IITriplete

Håller med sånt hör inte hemma i en unik klubb som Barcelona. Att kalla spelare för apa, elr att filma och ta sig för ansiktet och rulla runt som en lite flicka. Bara hoppas att han skärper till sig!
Annons: