/spanien/barcelona/forum/12924.aspx/spanien/barcelona/forum/12924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-03-10 23:05
1.70-ligan.

Tveksamt om man kan pressa priset på grund av Nolito då dennes kontrakt går ut efter säsongen.
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-10 23:05
Det är många här som inte kan spanska eller katalanska. Är det någon snäll skäl som skulle kunna tänka sig att översätta den där artikeln om Abidal, Alves och Nolito på Sport.es?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-10 23:03
Tittat på Kiev - City. Det måste vara pinsamt för Mancini att förlora en sån match efter att ha fått allt han har pekat på.

Yussuf Ayla, mittbacken i Dynamo Kiev är definitivt en intressant spelare att hålla ögonen på. Krossade allt i sin väg ikväll.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-10 23:00
1.70-ligan.

Vet du vad jag har tänk exakt samma tanke, redan första gången jag hörde att Nolito kanske skulle gå till Benfica.

Men som du säger vi kan ju inte byta Nolito mot Coentrao rakt av, utan vi måste ju betala ändå, men som sagt det lär ju bli lite billigare allafall! :)
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-10 22:59
Angående diskutionerna om ett nytt TV-upplägg inför nästa säsong som el Flaco skrev om, vill jag också se en förändring. Upplägget just nu är tråkigt tycker jag. Så här tycker jag det ska se ut nästa säsong:
Fredagar: 19, 21
Lördagar: 16, 18, 20, 22
Söndagar: 14, 17, 19, 21

Det innebär att endast en match spelas åtgången. Numera saknar jag personligen fredagsmatcher, och jag tycker det är dags att slänga in några fredagsmatcher inför nästa säsong, precis som Serie A gjorde inför denna säsongen.

Angående vilka matcher som ska spelas när, tycker inte jag att man ska ha Barcelonas och Real Madrids matcher samma dag, vilket trots allt är de lagen en utomstående vill se. Det blir alldeles för tråkigt att ha storlagens matcher samma dag, och de mindre lagens matcher på samma dag. Jag tycker man ska blanda mycket, med både topp- och bottenmatcher på en dag. Sen tycker jag även att man bör ha Barcas och Reals match som den sena "kvällsmatchen", det brukar vara den som är den alla ser framemot.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-10 22:53
Det är ju många här inne som gärna vill att Coentrao kommer till oss i sommar. Tänk er följande scenario: Nolito som nobbat nytt kontrakt från Barca flyttar till Benfica i sommar och Barca får då på så vis förstatjing på Coentrao som går motsatt väg och till ett billigare pris tackvara Nolito.
Känns väl ganska avlägset men vafan, det är kul att drömma ibland
Barcelona Rambla~
2011-03-10 22:43
Yay, ut med shejklaget City, 2-0 till Kiev nu. Ett till tack.
Barcelonistas
2011-03-10 22:18
PabloCésarAimar

Tack!

Hoppas även ni kommer upp till toppen igen. Och att segrar mot morattipoli.

Jag är evig tacksam till Juventus som slog ut Madrid ut ur Champions för några säsonger sen.!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-10 22:18
Ryo Miyaichi

Jo fast Barca var ju enligt mig allafall det bättre laget på Emirates, nog om just det orkar inte tjafsa om det igen.

Alla säger ju alltid att Pl-lagen håller så hög klass, då borde man väl kunna vinna mot lag som Braga och Dynamo Kiev, speciellt i Man Citys fall...
Ryo Miyaichi
2011-03-10 22:16
Sen blir det väl bara ett spanskt lag vidare i CL, medans 3 engelska går vidare.. :-) har inte så mycket koll på EL men villareal napoli spelar väl har jag för mig =P
Ryo Miyaichi
2011-03-10 22:12
Blaugrana91

Vilken tur att det är 2 möten då, annars hade man ju sagt vad bra Barca är efter första mötet, ellerhur? :-)

Barcelona Blaugrana91
2011-03-10 21:57
Haha Man City ligger under mot Dynamo Kiev... Och Liverpool förlorade mot Braga. Oj vad bra PL lagen är!....
Atlético addeh
2011-03-10 21:57
Har kikat lite på Benfica - Paris-Saint Germain och Coentrão imponerar. Det är alltid farligt när han hänger med upp i anfallen och hans inlägg håller väldigt hög klass. Ju mer jag ser av portugisen ju mer vill jag ha honom till Barcelona.
Valencia PabloCésarAimar
2011-03-10 21:45
fan är det största juvefanet men hatar real gör jag och kan inte fatta hur bra barca och framförallt messi är. Helt otroligt och se barca, kollat på fotboll i 15 år (är 23) och barca är faktiskt det bästa laget man har sett nånsin. Och då hade Juve Zidane, Del P m.m på en viss tid men det är helt sjukt hur man kan dominera på det här sättet.. Ni ska va jävligt nöjda, förutom de fjortisfansen som bara är med vid medgång. Er blir man ju faktiskt spyfärdig av. Tummar upp för dagens barca!!
Barcelona Barcadinho.
2011-03-10 21:45
Hetfield – inte för att övertala dig, utan för att förklara mig vidare.

Du kommer väl ihåg tacklingen som Ujfalusi gjorde på Messi. Den gjorde oss rasande. Hela händelsen fick också mycket utrymme i median i Spanien. Messi blev borta bara en kort period som tur var. Sådana tacklingar verkar vara små bagateller i PL. De inträffar hela tiden. Crouch knuffade och brottades igår mot Milan som om det var slagsmål efter en pub runda. Jag gillar inte sådana saker. Spelet ska helst vara mer elegant.
Men jag håller med dig att många spanska domare är extrema åt andra hållet och inte tillåter fysiskspel. Men det finns en del spanska domare som är bättre på den här punkten
Någonting mittemellan PL och softiga spanjorer skulle vara bra.

Trots olika smak och åsikter så har vi en gemensam nämnare - vi älskar fotboll. D
AndreD
2011-03-10 21:40
addeh

Ja, såg det nu. De tog bort en av de offensiva för att få plats med Marchena och säkra lite i defensiven. Det var trots allt en ganska svår bortamatch på pappret.
Hunting Bears
2011-03-10 21:30
Skiter och skiter. De har inte en trupp nog för att kunna göra både och. Knappast så att de är nöjda med att inte gått vidare men de har inte en trupp nog för att kunna utmana där och därmed satsade de på ligan.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-10 21:28
addeh

Napoli skiter i EL, det har de gjort klart för längesen. De vill knipa 2:a platsen i ligan och gå till CL, så det håller inte.

Hunting Bears

Prioriteringar och prioriteringar. Napoli hade chans att vinna ligan om de hade vunnit mot Milan medan Villarreal..well.

Atlético addeh
2011-03-10 21:26
Hetfield

Bara för att EL är en sämre turnering än CL måste man väl inte ser ner på den och inte se på resultaten? Hade Napoli slagit ut Villarreal i förra omgången är jag övertygad om att du hade spätt lovord för italienarna. Jag tycker EL håller riktigt hög klass, även om det är lillebror gentemot CL.

Det är för övrigt åttondelsfinaler nu, inte kvartsfinaler.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-10 21:25
Hetfield

Den mottagningen är allt annat än Bendtners mottagning va? :D
2011-03-10 21:23
Ni har rätt, är inte världens största EL följare.
Hunting Bears
2011-03-10 21:22
Det är ju 16 lag kvar. Hur kan det vara kvartsfinaler då?
Barcelona tikitaka
2011-03-10 21:20
det kan omöjligt! vara kvartsfinal när det är 8 matcher som spelas ikväll. Det är 8-dels finaller idag och Villarreal slog ut napoli i 16-dels.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-03-10 21:19
Tråkigt att de inte visa Villareal matchen j*avla hockey, men men är otroligt glad för villareal, hoppas de inte tappar detta nu på hemmaplan de är spaniens sista hopp :D
2011-03-10 21:17
Det är kvartfinaler då Villarreal slog ut Napoli i åttondelsfinalen tror jag.

addeh

Wow..det är EL :P Det är som CL:s missbildade kusin.
Barcelona Barca4ever-jojo
2011-03-10 21:13
härlig krönika, ville bara lägga till att många här inne har kanske glömt att det var samma domare Bussaca eller vad han nu hette dömde första mötet mellan Arsenal och Barca i london då det blev 2-2. då Puyol blev utvisat (felaktig enligt mig) och Arsenal fick straff.
Hunting Bears
2011-03-10 21:12
Åttondelsfinaler är det väl ändå?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-10 21:09
Det är väl kvartsfinal i Europa League som håller på nu?

Villarreal vinner alltså borta med 3-2 mot ett grymt bra Bayer Leverkusen. Ett fantastiskt resultat inför returen där ubåtarna bör ta sig vidare relativt enkelt. De gula har verkligen ett intressant lag och är en av favoriterna till att vinna turneringen, vilket jag också hoppas att de till slut gör.
Atlético addeh
2011-03-10 21:04
Hetfield

Nu slog ett spansk lag även Bundesligatvåan borta - med ett reservbetonat lag! Smaka på den då! ;-)

Riktigt fint mål av Nilmar för övrigt, det du länkade. Nedtagningen, touchen därefter & avslutet är allt precis enligt instruktionsboken.
2011-03-10 21:02
2-3 målet av Nilmar borta mot Leverkusen.

Vilken nedtagning!
Annons: