/spanien/barcelona/forum/12922.aspx/spanien/barcelona/forum/12922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-26 10:29
Håller med Barcelonito. Precis vad som helst får hända den här matchen, bara vi vinner. Dock tycker jag inte man bör starta med Masken, Sergio är också väldigt duktig defensivt. Keita kan jag dock tycka borde starta.
På mittbacksplatserna borde man behålla Abidal då han har varit helt fantastisk, och hans gryma försvarsspel och tacklingar kommer verkligen behövas.

Om vi tappar poäng kommer vi bara vara 2/3 poäng före Real, och då börjar det kännas jämnt. Detn skulle vara riktigt roligt om vi kunde behålla en säker ledning ganska långt fram, helst till El Clasico.
PedroRodriguez
2011-02-26 10:28
Barcelonito

Nja, säkrare tycker jag personligen det inte känns med tanke på att Busquets sett rätt så vilsen ut när han fått agera mittback. Abidal får fortsätta spela mittback tills Kaptenen är tillbaka.

Svår match ikväll. Mallorca har varit ojämna på hemmaplan men vi har inte Dirigenten eller Evighetsmaskinen på plan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-26 10:05
Det blir riktigt tufft utan lagets 3 ordinarie lagkaptener och dessutom Dani Alves.

Antar att Adriano - Pique - Abidal - Maxwell startar. Men själv hoppas jag på Adriano - Busquets - Pique - Abidal. Det känns mycket säkrare så. Nu när det luktar poängtapp så är det lika bra att köra lite defensivt och kriga sig till vinst. Ser gärna Masc - Keita - Iniesta i mitten. Bara kriga sig till 1-0 och för en gångs skull inte bry sig om skönspel.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 09:41
Frodo

Man ska ta allt med en nypa salt, men jag är säker på att Pep gillar Pirlo då båda är/var samma spelartyp, en regista.

Pirlo skulle ju vara en tillfällig lösning till rotera med Xavi då båda har playmaker hjärnan.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-26 09:37
Vill någon betala 10 miljoner fär Hleb?! Sälj!
David Villa #7
2011-02-26 09:29
Cardoner (vice-president): "Half of Barcelona's 670 club members from Sweden didn't renew their membership after Ibrahimovic left." [md] Haha jaha ...
Barcelona Barcelona!!
2011-02-26 05:32
Det blir tufft utan Valdés, Puyol, Xavi och Dani Alves..... som erättare borde det väl bli Pinto, Abidal och Adriano, vilket då skulle ge en backlinje med Adriano-Piqué-Abidal-Maxwell, känns inte superbra med tanke på hur vilset det såg ut i Barcas försvar mot Bilbao....
Ersättare till Xavi blir väl Keita eller Mascherano, då skulle det alltså bli Iniesta-Mascherano/Keita-Busquets och anfallet det vanliga med Messi, Villa och Pedro.

Barcelona Frodo
2011-02-26 02:11
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"

Det tror jag inte. Han är inte särskilt rörlig längre vilket är viktigt både i spelet med och utan boll. Han kommer inte att kunna hantera presspelet. Dessutom så lär han säkert kräva en fet lön oavsett vart han hamnar med tanke på att han går på free transfer. Min gissning är att han stannar kvar i Milan där de gillar ålderstigna spelare.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 02:09

Har personligen haft svårt att tro på det, men om du säger att han ska ha setts på Barcelonas flygplats så kan man ju börja fundera...

Jag har lite svårt att se varför man ska värva honom? Som en backup till Xavi? Njaa vi har ju redan både Thiago, Afellay för att nämna några och dessutom lär ju Fabregas komma i sommar. Så jag har lite svårt att se syftet med den värvningen isåfall.
Barcelona Barca4eva
2011-02-26 02:06
Barcelonistas

Adriano - Pique - Abidal - Maxwell

Afellay - Busquets/Masken - Iniesta

Pedro - Messi (längre ner) - Villa

Så tycker jag att det borde se ut med tanke på alla skador, vi behöver även vårat bästa anfall.
2011-02-26 02:03
Stämmer detta?

Det är inte första gången Pirlo ryktas till Barca denna säsong och jag tror inte det är någon rök utan eld. Det här känns som ett utav dem seriösare ryktena då det t.o.m sägs att Pirlo har setts på Barcelonas flygplats.
Barcelonistas
2011-02-26 01:47
Blaugrana91

Messi-Busquets-Iniesta
Pedro-Villa-Afellay

Enligt mig vore detta den bästa uppställningen imon, för med både Busi och Masken så blir det en jävla hönsgård.

Men det lär bli Guardiolas favorit som spelar på mitten Keita.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 00:53
Så här kan vi ställa upp imorgon:

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Busquets-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Eller en annan variant:

Afellay/Thiago/Keita-Busquets-Iniesta

Eller en variant som jag faktiskt gärna skulle vilja se:

Messi-Busquets-Iniesta
Pedro-Villa-Afellay
Som sagt vore intressant att se Messi ta Xavis roll, vad tror ni om det? :)
Atlético addeh
2011-02-26 00:44
I länktips hörs det hur La Masía uttalas, det kommer bara några sekunder in i klippet.
Atlético addeh
2011-02-26 00:40
C.A.K (Lyon)

Det uttalas ganska snabbt med betoning på i:et.

Abbe

Ja, det är väl självklart. Det jag menar är att han fortfarande är väldigt långt ifrån startelvan och utan Xavi i en sådan viktig match om imorgon kan man inte chansa och sätta in Afellay från start. Just my opinion.

Fast om Afellay någon gång i framtiden skall närma sig startelvan, vilket jag dessvärre tvivlar på, är det sådana här tillfällen han måste ta chansen, dvs när ordinarie spelare saknas och speltid ges.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-26 00:32
C.A.K

"La Masiiiia" uttalas det.

elbraco

Nej, Afellay har inte varit dålig sedan han kom hit. Han gjorde en ganska anonym insats senast mot Sporting i en match som hela Barca underpresterade. Utöver det har han verkligen tagit för sig och överträffat de flesta förväntningar här inne. Många matcher har han varit den som kämpat allra mest och det var en fröjd att se hur snabbt han växte in i laget och ständigt utgjorde ett hot när han stormade fram. Så jag kan inte tänka mig att folk här inne har slutat tro på honom efter hans senaste 45 min. Snacka om att vända kappan efter vinden isåfall....
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-02-26 00:26
Jag kanske låter trög nu men har alltid undrat en sak. Hur uttalas "La Masia"?
elbraco
2011-02-26 00:21
Eftersom mittfältets roll är att hålla spelet flytande och vinna/ge bollar till anfallet ser jag hellre Iniesta, Masken och Busi på mittfältet. Afellay är mer anfallstyp och kommer säkerligen satsa mer på att göra sin gubbe eller ta löpningar.

Annars tycker jag inte Afellay har varit så dålig som de flesta verkar påstå, killen har ju uppenbarligen talang och dessutom har han blivit lite av en publikfavorit så han är ju inte direkt kass. Får han spela några matcher i rad tror jag säkert han är en fullgod backup.
Barcelona Abbe.
2011-02-26 00:18
addeh

Nja, men han köptes för att backa upp startelvan, till att börja med. Imorgon är Xavi borta och därmed finns det ett hål att fylla. Hans uppgift, tillsammans med resterande bänkspelare, är att fylla detta hål.

Dock så startar jag nog helst med Busquets - Mascherano - Iniesta.
Atlético addeh
2011-02-26 00:13
haeger

Afellay köptes inte för att starta matcher. Just nu har vi ganska stor press att ta tre pinnar imorgon och med tanke på hans mediokra prestation mot Sporting känns det tveksamt om Pep slänger in honom bredvid Iniesta istället för Keita. Möjligen att holländaren får chansen i anfallet, där jag tror han kommer få mestadels speltid, men det känns också ganska tveksamt då det vore rent idiotiskt att sätta någon i anfallstrion på bänken.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-26 00:08
haeger

Jag håller med dig. Afellay borde få starta imorgon. Det är förmodligen det bästa alternativet. Thiago och Keita i all är, jag gillar dem båda, men i nuläget är Afellay den bättre av dem tre enligt mig. Keita blir nästan som nyttigast som inoppare och Thiago är fortfarande väldigt ung och tillhör ännu inte A-laget. Jag tror dock han skulle klarat sig helt OK med tanke på det jag sett killen prestera hittills i år... men Afellay har också imponerat sedan han kom hit och det känns faktiskt riktigt bra när han är på planen. Hade jag varit Pep hade jag startat med Ibi

Edit:

Barcadinho,

Nej han var inte bra mot Gijon, men å andra sidan, vem var det egentligen? Det var den enda tama insatsen jag har sett Afellay göra i Barcatröjan hittills och då har jag ändå sett alla hans inhopp. Vissa matcher har han varit förbannat bra och enligt mig har han redan visat att han är något för Barca. Ge honom chansen imorgon - inte ens Messi är bra hela tiden ;)
Barcelona haeger
2011-02-26 00:08
Barcadinho.

Äh man ska inte döma honom efter en match när han innan har presterat när han fått hoppa in eller när han startade mot Betis och var Barcas bästa spelare.

Jag hoppas han får starta igen, han måste ju få fler chanser än så.
Som sagt, döm inte honom efter endast 45min.
Han kommer vara nyttig i framtiden, det är jag säker på.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-26 00:05
haeger -

Han var en total besvikelse sist mot Gijon, då han fick förtroendet att starta matchen. Jag blev faktiskt ledsen att se hans prestation. Guardiola byte ut honom redan efter pausen vid min 45 och han gjorde i det här fallet rätt.

Så jag gissar att många, inklusive mig själv, har lugnat ner sig med höga förväntningar kring holländaren.
Man ska dock ha tålamod. Jag hoppas att Pep ger honom flera chanser och det tror jag han gör.

(natt natt)
Barcelona Barcadinho.
2011-02-25 23:59
Jag tror inte att det bara handlar om pengar, utan bara till en viss del, när vissa unga spelare väljer Arsenal. Arsenal har lyckats locka till sig den där Ignasi Miquel som det sägs att andra klubbar som Villareal och United vill ha. Eller Nasri som det sägs att Real och Milan var efter honom.

Jag tror att en del unga spelare räknar med bättre möjligheter att slå sig in i a-laget eller startelvan i Arsenal. Det beror på Wenger som är känd för att ge unga spelare en bra chans. Det är lättare för en 19 årig att hamna i a-laget i Arsenal, än i de flesta andra stora klubbar, inklusive Barca. Arsenal är en bra hoppbräda till en internationell erkännande, precis som holländska lag är för unga spelare från Sverige.
Men det är egentligen som vanligt också i Arsenal. Även om möjligheterna för unga 16 åringar verkar vara bättre i Londonlaget, så är det fortfarande en jädra tuff konkurrens. De flesta blir utlånade till andra mindre klubbar, eller de försvinner utan att lämna några stora spår.

Sen är det så klart så att en 18 åring duktig spanjor som misslyckas i arsenal, kan hamna i en annan PL klubb och tjäna bättre än i typ Mallorca. Det cirkulerar generellt mer pengar i PL än andra ligor.

Så lite en kombination av sportslig och ekonomisk aspekt, kan man väl säga.
Barcelona Trippeln
2011-02-25 23:50
Någon som vet om Xavi är med mot Valencia?
Barcelona haeger
2011-02-25 23:46
Hur kan ingen vilja se Afellay från start imorgon? Eller ingen har nämnt honom i alla fall. Jag vill se honom starta på mittfältet bredvid Iniesta.
Om han inte får starta när Xavi är borta, när fan ska han då få göra det?
Barcelona Frodo
2011-02-25 23:42
Hetfield

Jag tycker att Abate är väldigt lik Adriano på det sättet att båda har mycket spring i benen men är väldigt korkade. Han känns väldigt vilsen och tar ofta korkade beslut.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-25 23:39
tribente_magico

Det handlar bara om mognad men jag antar att det kommer längre fram i karriären. Vad jag sätt så brukar han inte kämpa hem så ofta och kan då och då göra slarv pass. Ibland gör han även några översteg när han egentligen bara kan passa vidare men det är de som gör de så spännande när man ser Thiago på plan.

Att han startar mot Mallorca är inte så troligt men hoppas verkligen han får göra en inhopp. Han bidrar mycket mer offensivt än Keita. Skulle vi ligga under mot Arsenal så skulle Thiago vara ett mycket smart inhopp för han vågar bryta mönstret. Han kan skapa mycket på egen hand och har ett mycket bra samspel med Messi.

Hoppas att vi startar så här mot Mallorca.

Pinto
Adriano Pique Abidal Maxwell
Busquets Mascherano Iniesta
Pedro Messi Villa
Barcelona tribente_magico
2011-02-25 23:29
Thiago kan bli otroligt bra, tror som fan på honom, han har redan näst intill lika bra touch och spelsinne som Xavi och Iniesta

När han också visar att och kan jobba tillbaks bollen och glidtacklar m.m som på filmen som nån la upp mot danmark så kan han gå hur långt som helst.
Atlético addeh
2011-02-25 23:21
Hetfield

Alves är inte jätteung, men han ska knappast pensionera sig ännu. Hans lungor är från någon magiskt planet och jag är övertygad om att de fungerar lika bra som nu ytterligare några år.

Visst, vi har inte producerat fram de bästa ytterbackarna genom åren, men då är det väl hög tid att ändra på det. Om Alves inte förlänger sitt kontrakt och skulle lämna redan nu i sommar, då måste vi söka efter andra alternativ. Men skulle han fortsätta några år till ser jag ingen anledning att värva nya spelare innan vi har gett våra "egna" chansen. Sedan vore det upp till Montoya själv att ta vara på chansen.
Annons: