/spanien/barcelona/forum/12920.aspx/spanien/barcelona/forum/12920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-02-26 14:38
Rivaldo!; Mojito - Culé (un estilo de vida)

Om du verkligen ska tro på det som står i den bloggen borde vi alltså också tro på det som står dagligen i Frändens, i Nivas och i andras. Bloggare skriver om rykten som hämtas från andra medier. Det behöver inte alltid vara sanning.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 14:36
Abbe.

Var Rosell president då? Nej, han kanske inte vet. Bevisar ingenting i vilket fall.

Nu har du extremt löjliga krav på källa, ska jag kontakta bloggen och be honom scanna in artiklarna? Vad är bevis nog?

Han lever på den bloggen och om han skulle börja ljuga och riskera sitt rykte så riskerar han sitt jobb, inte värt det för fem öre och ni vet egentligen att så inte är fallet men visst...

Om vi antar att det han inte ljuger och jag visar bevis på att det är sant, skulle du/ni då erkänna dubbelmoralen i det hela?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-26 14:36
En fråga: Hur orkar ni?

Edit: En fråga till:
Vad räknar ni med att uppnå med detta?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-26 14:34
Varje gång man loggar in här så är det massa Arsnealfans härinne som ständigt försvarar sin klubbs vidriga beteende och till sitt försvar använder man ständigt en enödg blogg och Wengers idiotiska bortförklaringar.

Att dessutom Arsenalredaktionen har skritvit en krönika här på SF som enbart innehåller patetiska kommentarer och avundsjuka är pinsamt, att man dessutom i krönikan inte ens vet namnet på Barcelonas nuvarande president gör ju det hela ännu mer pinsamt...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-26 14:31
Solklart att Jamie Sanderson försöker rida på Barcas namn och generera intresse för bloggen via lögner som skapar rubriker i, hör och häpna, precis rätt läge. Garanterar att han ljuger.
Barcelona Abbe.
2011-02-26 14:29
Rivaldo!

Och du tror själv att Rosell hade gått ut så hårt om Barça hade gjort en "Wenger"?

"Står förövrigt i artikeln att de gick genom deras agenter och inte klubben."

Då måste det ju vara sant, eftersom bloggen är så himla stor och välkänd.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 14:18
Abbe.

Se länktips, kommentaren näst längst ner (av Jamie Sanderson, ägare av Younggunsblog) för säker källa på det. Han har så vitt jag vet den största bloggen om Arsenal och ljuger garanterat inte om sådana saker.

Vad vet du om att de gick genom klubben? Står förövrigt i artikeln att de gick genom deras agenter och inte klubben.
Barcelona Abbe.
2011-02-26 14:13
Rivaldo!

Tvivlar på att intresset runt dem två spelarna stämmer, och om det skulle göra det så hade det inte varit moraliskt lika vidrigt eftersom Barça hade gått via klubben och inte direkt till spelaren/familjen.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 14:11
el Maestro!

Men att försöka värva Arsenal's talanger (Afobe & Aneke) är lugnt?
Barcelona el Maestro!
2011-02-26 14:05
Rivaldo!
Det handlar mer om sättet man värvar unga spelare inte varför man värvar unga spelare. Det är en lång historia som jag inte tänker gå in på för dig. Det har skrivits spaltmetrar om det genom åren i de olika forumen.
Barcelona (Oooo to be aGooner)
2011-02-26 14:03
el Maestro//
Det är bra att fans har självinsikten att skratta at sin favoritklubb, det behövs mer sånt.
Barcelona el Maestro!
2011-02-26 14:02
Rambla~ //

Hehe, då kan jag tänka mig oron hos de som hejar på Premier League-lagen.

Skämt åtsido, jag tror knappast att Arsenal ska oroa sig för Barca ska locka deras unga talanger till Spanien. Det Arsenal bör oroa sig för är däremot att bli av med några av deras rutinerade spelare som vill komma till Spanien, typ. Cesc, Nasri, Arshawin, Nicklas Bendtner med flera.
Spanien Rivaldo!
2011-02-26 13:58
Varför får Barcelona värva ungdomar i olika åldrar med olika nationaliteter till deras ungdomsakademi men ingen får värva från deras? Vad är grejen?
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:51
el Maestro!

Har du inte hört, Pep vill ändra system inom någon säsong. Det är därför Barcelona jagar Emile Heskey och Carlton Cole-typer av spelare.
Barcelona el Maestro!
2011-02-26 13:44
"Arsenal är inget annat än Barcelona-wannabes och trots Magnus Falks pinsamma kommentarer lyser avundsjukan igenom."

Barcelona-wannabes var ordet. Han är så angelägen om att kopiera. Barca-talangerna passar in i hans fantasier om fotboll.

Jag skrattar när jag läser att Barca skulle vara intresserad av några engelska talanger. Finns det några talanger i England som överhuvudtaget skulle kunna passa in i Barca, förutom Rooney? En på tusen skulle jag kunna tänka mig.
Barcelona Salcini
2011-02-26 13:39
Rambla~

Det har du rätt i visserligen. Kanske låta Afellay stå för bredd på högerkanten och låta Adriano löpa in mellan honom och centern så kan det bli intressant.
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:36
Varför inte köra med båda, Bojan och Afellay tillsammans med Villa i anfallet. Låt Pedro starta på bänken i denna match, han har inte varit lika bra som han brukar i de senaste matcherna.
Barcelona Salcini
2011-02-26 13:26
Intressant laguppställning för kvällen

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Busquets
Messi-Iniesta
Pedro-Bojan/Villa-Afellay/Villa

Abidal har visat upp sig bra som mittback och vore dumt att chansa med något annat då Busquets senaste vikariat inte var helt och hållet stabilt, även om det är intressant för framtiden.

Messi på mittfältet därför att han är mer inkörd i triangelspelet och one-touch spelet där än vad Afellay är. Därför tror jag att Messi kan få spela där bak för att få fart i passningsspelet på mittfältet.

På anfallet blir det antingen Bojan eller Afellay. Jag vill att det ska släppa för Bojan och jag tror han mår bäst av att spela från start. Afellay behöver dock också speltid för att kunna vara med och utmana om en startplats och ge mer rotation till laget.
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:16
Wengers fåniga försvarstal:

You forget that this boy is English. He has an English passport, his mother is from England and hopefully he will join us in the summer,' Wenger said.

'We have players who leave us for other professional clubs in England. 'We have done what just is legal.

'I love Barcelona, I love Catalonia - I have nothing against them, but when a player who is half English and Spanish wants to join us, why should we turn him down if its all legal?

'If we have done something illegal, I will say "sorry, my boy, we cannot do it". 'Plenty of players leave us under exactly the same rule.'

Wenger, though, would not be drawn on Rosell's comments. 'I do not want to go further on that front because it is very difficult,' he said.

'If you go in the academy of Barcelona and you look where all the players come from, come back to me and we can talk about it.'

Först svamlar han om att pojken minsann är engelsk eftersom hans mamma är engelsk. Ok? Vad har det med saken att göra? Vi anser ändå att du är en slemig typ som fiskar efter våra talanger på ett fult sätt. Hans nationalitet har inte med det här och göra.

I slutet återkommer han till att det minsann finns många unga talanger från andra länder i La Masia? Jaha, och vad är poängen? Vad spelar det för roll liksom? Ska Barcelona utbilda dem bara för att du ska senare ska dra nytta av det, när du sätter griller i deras och familjens huvuden?

Wenger, du börjar bli gammal och lite senil. Ar det inte dags att börja tänka på pensionen och kanske ägna tid åt barnbarnen istället? Om han nu tvunget måste vara nära barn hela tiden.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-26 13:13
Skäms dom inte? Hutlöst dyrt..

Skulle gå på sportbaren @ La Rambla alla dagar i veckan före att betala 7000 kr för att sitta HÖGST upp på kortsidan, sicket skämt :D
Max 2000 spänn betalar man för Barcelona - Arsenal imo och då med bästa möjliga platser.
Barcelona Rambla~
2011-02-26 13:05
Den där Falk har ju inte alla hästar i stallet, det är ju också välkännt kan jag påstå.

Dessutom borde han kanske lära sig att skilja på Laporta och Rosell. Det var den sista som uttalade sig om moral och inte Laporta. Vad vet han om Laportas moral? Det enda han känner till om den är från tidningsrubriker från sensationskåta rubriksättare. Det rimmar också väldigt illa när han nämner ordet moral samtidigt som Wenger ingår i diskussionen. Gör om, gör rätt Falk!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-26 13:01
Arsenalfansen gömmer sig fortsatt bakom lögner för att inte den svidande sanningen ska leta sig djupare in i deras svarta själar.

Angåenmde matchen i kväll;

Garanterat tufft. Spelet utan Alves och Xavi kommer bli en aning annorlunda, och vi kan räkna med en ganska ryckig matchbild utan flow.
Spelar ingen roll hur Pep formerar laget, det finns ju trots allt inte SÅ många valmöjligheter, det viktiga är att effektiviteten framför mål finns där tillsammns koncentrationen i backlinjen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-26 12:54
Kanske enklare för Wenger att öppna en egen akademi i Katalonien så slipper vi alla diskusioner. Men det är ju klart en sådan sak skulle ju kosta pengar så det lär ju inte hända.....

Cesc, Merida, och Toral. Även försök nu senast på Samper och Ballesté. Även Deulofeu försökte man på 2008 samt bägge böderna Alcantara, Thiago och Rafinha. Suck vad trött man blir.

Hade alla Arsenals försök gått igenom hade man kunnat byta namn till FC La Masia...
Barcelona Emily
2011-02-26 12:47
Det roliga med Magnus Falks artikel är ju att det är en sorts hyllning till La Masia. Trots att han försöker fylla den med spydiga uttalanden om Barcelona är det ju ett faktum att deras kapten och överlägset bästa spelare är från just La Masia. Extra roligt är det också att han vill lämna Arsenal för att sitta på bänken i Barcelona, då han i dagsläget inte petar varken Xavi eller Iniesta. Det måste svida i ett Arsenalhjärta.

Att Arsenal ständigt söker sig till våra ungdomar är ju inget annat än en komplimang egentligen. Visst blir man sur när dom ständigt fiskar i våra vatten, men det är ju för att vi utvecklar dom bästa spelarna. Arsenal är inget annat än Barcelona-wannabes och trots Magnus Falks pinsamma kommentarer lyser avundsjukan igenom.

Självklart kan inte någon Arsenal-supporter förstå vår frustration, eftersom dom inte utvecklar talanger och världsstjärnor på löpande band. När dom gör det kan dom ju återkomma. Tills dess borde dom ha Fabregas-historian färskt i minnet, hur sura var dom inte över den karusellen i somras...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 12:39
Artikeln
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-26 12:38
Det kommer bli väldigt tufft ikväll, vilket Pep och Tito är väl medvetna om. Mallorca är ju riktigt starka på sin hemmaarena, även om dom inte har lika bra statistik där som förra säsongen.

Tunga avbräck för Peps manskap. Xavi och Alves måste ändå vara de tyngsta, då vi inte har ersättare som ens är i "närheten" av dom.
Pinto gjorde ju en bra match senast mot baskerna, och han får lite väl mycket kritik ibland. Det är ju trots allt inte många klubbar som har en så här pass "bra" andremålvakt.
Abidal har gjort det väldigt väldigt bra de här matcherna han har ersatt Puyi i mittförsvaret. Vill dock ha honom som vänsterback idag av taktiska skäl.

Hoppas på denna elva av Señor Pep:
Pinto
Adriano, Busquets, Piqué, Abidal
Affelay, Mascherano, Iniesta
Pedro, Messi, Villa

Petar Maxwell till förmån av Affelay. Mallorca lär troligen ha Nsue på högerkanten, som är väldigt snabb, tekniskt och bra en mot en. Därför känns det stabilare med Abidal än Maxwell, då fransmannen är hästlängder bättre i det defensiva spelet. Dessutom är Abirey även ett hot offensivt med sina "markinlägg". Det innebär att det blir en ledig plats i mittförsvaret, och där har vi knappt något att välja mellan då Puyol är borta. Vi har Milito... Ja, det var det vi hade... Busi har gjort det bra när han har fått förtroende av Pep i mittförsvaret, och därför känns han som det självklara alternativet.

Sen är Adriano den enda högerbacken vi har utöver Alves. Han är en helt okej ersättare.
Då Busi är mittback finns det inte så många alternativ på mittfälltet. Keita är ingen startspelare, detsamma gäller Thiago(ett tag till iallafall). Därför tycker jag att Ibi är det självklara valet. Han har ju dessutom gjort det bra när han har fått spela.
Utöver det är det inga överaskningar.

Tror på 3-0 till Blaugrana. Målskyttar: Iniesta, Pedro och Bojan

Blir stream ikväll... Jäkla Canal Plus(eller Canal Minus)
PedroRodriguez
2011-02-26 12:18
Hetfield

Läste nyss igenom den. Helt ointressant nonsens, och innehöll massor med stavfel. En Arsenalsupporter i ett nötskal.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-26 12:13
Hetfield//

Håller med, dom lägger ribban själv när deras Red publicerar sådana texter.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-26 12:01
Återigen en hatfylld artikel från Magnus Falk (Arsenal red).

"Nu tycker den gode Laporta att Wenger agerar omoraliskt, som gör på detta sättet. Själv är jag förvånad över att Laporta kan sätta ihop en mening utan att säga Fàbregas i den. Att kraken inte har en uns av moral i kroppen är väl känd."

"Barcelona-talang nummer tre till Gunners. Nummer ett var en stor succé, Nummer två en gäspning. Vad händer med nummer tre? Skall vi tror på framgång? Ja, det gör vi. Alltid skönt att sedan gnida in det lite extra i den katalonska jorden."

Är det verkligen så konstigt att vi ogillar Arsenalfansen när deras redaktion skriver som en hatfylld 6 åring?
Men men, deras redaktion är inte precis kända för deras höga IQ nivå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-26 10:29
Håller med Barcelonito. Precis vad som helst får hända den här matchen, bara vi vinner. Dock tycker jag inte man bör starta med Masken, Sergio är också väldigt duktig defensivt. Keita kan jag dock tycka borde starta.
På mittbacksplatserna borde man behålla Abidal då han har varit helt fantastisk, och hans gryma försvarsspel och tacklingar kommer verkligen behövas.

Om vi tappar poäng kommer vi bara vara 2/3 poäng före Real, och då börjar det kännas jämnt. Detn skulle vara riktigt roligt om vi kunde behålla en säker ledning ganska långt fram, helst till El Clasico.
Annons: