/spanien/barcelona/forum/12919.aspx/spanien/barcelona/forum/12919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-02-25 21:31
Hetfield/

*tappar hakan*

Det trodde jag aldrig att du skulle säga, hehe. Detta bara bevisar mina misstankar, att du innerst inne gilar Keite. ;)
Barcelona el Maestro!
2011-02-25 21:30
"Det Barcelona erbjuder är en skolutbildning tillsammans med en fotbollsutbildning, redan i tidig ålder på La Masia. Det finns vad jag vet inte någon storklubb ute i Europa som beklagar sig över att Barcelona varit där och gått bakom ryggen på klubben och erbjudit lukrativa kontrakt."

Det finns till och med ungdomar/spelare i Barcas ungdomsakademi som går på Universiteten i Barcelona parallellt med träningen. Snacka om utveckling på flera plan.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-25 21:30
Walcott verkar missa matchen mot oss.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-25 21:28
yobarca

Hur ska jag påverka vad Barcelona gör? Det är klart att jag pratade om vad jag tyckte, jag ser inte poängen med att vilja ha två medelmåttor när Rafa och Deulofeu håller på att växa fram.

Du får ta det som du vill.

el Flaco

Hör och häpna, men med tanke på skadebekymmern så ser jag gärna att Keita får starta föratt stänga till lite, Mallorca är rätt så bra på hemmaplan.
yobarca
2011-02-25 21:28
// el Maestro!
lura? han erbjöd cesc att spela a-lags fotboll på högsta nivån inom ett år. är det vad du uppfattar som att lura någon?
Barcelona el Maestro!
2011-02-25 21:22
Blejs //
Jag ser att du redan har fått svar av Rambla. Jag hoppas att du har förstått det nu, en gång för alla.

Wenger kunde alltså lura Cesc och den nya nu just på grund av att de satt på ett utgående ungdomskontrakt. Hade ungdomarna haft ett kontrakt som sträcker sig ett år till så hade herr Wenger varit tvungen att gå via klubben vilket han troligen inte skulle våga sig på så snål som han är. Därav snacket om att Wenger ägnar sig åt att locka till sig ungdomar från ungdomsakademi hos andra stora klubbar. Inte från föreningar som befinner sig längre ner i serie systemet så som Barca ofta gör. Förstår du skillnaden?
yobarca
2011-02-25 21:22
// Hetfield- Megan Fox is a dude
haha ok..

"Afobe och Aneke? Tillåt mig att skratta, La Masia massproducerar unga talanger år efter år, vem vill ha två medelmåttor som Arsenal har lyckats få fram?"

...så det var alltså fel av mig att anta du pratade om vad barca ville ha?

och jag tyckte du verkade barnslig och envis förut.... men du kan va lugn, ja ska inte skriva något mera
Barcelona el Flaco
2011-02-25 21:21
addeh/

En sak som kommer bli intressant imorgon är att se vem/vilka som kliver fram och tar sig an ledarrollerna ute på planen med tanke på att våra tre första lagkaptener är borta. Jag har ju en teori om att en av anledningarna till att Piqué har gått ner sig en aning ner det gäller hans prestationer beror på att han saknar Puyol som oftast brukar vara den som håller Piqué alert. Även om Abidal har varit oerhört bra, saknar fransmannen Puyols ledaregenskaper som får de andra i backlinjen att höja sin respektive nivå.

När det gäller mittfältet, även om jag gillar Keite, tycker jag det vore roligt om Thiago faktiskt får chansen från start. Detta lär förmodligen inte ske och maliern lär med största sannolikhet finnas med i startelvan. Vad du och Hetfield tycker om det behöver jag väl knappast kommentera. :P
Atlético addeh
2011-02-25 21:14
el Flaco

Jag kan nästan tycka det är lite synd att ingen av anfallarna är otillgängliga så Gerard Deulofeu hade fått chansen, men hans tid kommer väl. Kul hur som helst att Espinosa får åka med, läste att han var dominant i Juvenil A's senast match så det vore intressant om han finge lite speltid.

---

Fasen, det kommer bli en riktigt tuff match imorgon. Utan lagets säkerhet längst bak, lagets hjärta, lagets motor samt lagets tolfte spelare, dvs Valdés, Puyol, Xavi & Alves, kommer vi få det kämpigt att ta alla tre poäng.

Både Iniesta och Messi måste spela bra imorgon för att det skall gå vägen. Det är en sån där match man är nöjd med vinst oavsett hur spelet ser ut.
2011-02-25 21:07
Rogge

Bra, då tillhör du en av de mogna.
Rogge
2011-02-25 21:04
Har inte pratat om Xavi eller Cesc, men du vekar ju sugen på att ta upp det ämnet. Själv bryr jag mig inte om snacket om Cesc, vill ni ha honom så lägg ett bud. Jag tror nog Xavi kan ringa Cesc och är nog inte i så stort behov av The Sun för att framföra sitt budskap.
2011-02-25 21:04
yobarca

Om du läser det jag skriver så ser du att jag inte skriver om vad Barcelona vill ha, utan jag skriver vad jag tycker så att komma med det där är irrelevant.

Jag menar att La Masia producerar bättre spelare och har fått fram världsstjärnor så jag ser inte poängen med att köpa Afebe.
Sen kan du ta det som du vill, jag bryr mig verkligen inte.
Barcelona el Flaco
2011-02-25 21:03
Sergi Roberto verkar ha återhämtat sig från sin skada och är uttagen till B-lagets match mot Numancia imorgon. Dalmau, Sergi Gómez och Espinosa, samtliga tre från Juvenil A, åker även med till Soria. Däremot är många lirare inte tillgängliga av olika anledningar. Rafa Alcántara och Víctor Vázquez är skadade, Thiago, Miño och Montoya är uttagna till A-lagets match mot Mallorca och Ilie är avstängd.

Med tanke på att det finns många avbräck på mittfältet finns det en chans att unge Espinosa får debutera. Hoppas därmed att man lyckas hitta en bra länk till matchen med tanke på att jag vill se ynglingen spela för att få en glimt av hans potential.
yobarca
2011-02-25 21:01
nu är min fråga till er om pojken Toral har rätt att välja sin egen framtid när han inte är bunden av något som helst kontrakt? det är nämligen precis vad han gjort. var vänlig läs länktips innan ni fortsätter gnälla på arsenal.

tycker även ni ska lägga märke till det som står längst ner om Sergi Samper som valt att stanna.

trött... vad du skrev var att barca inte skulle varit intresserade av afobe och aneke vilket jag enkelt visade dig att de varit. om du sen inte väljer att tro på det så är det ju upp till dig men då får du räkna med att uppfattas som ganska barnslig och envis i och med att de uppgifter som finns hävdar motsatsen.
2011-02-25 20:59
Rogge

Lika korkat när ni tror på allt ni läser istället föratt granska källor. Ni drar upp att Xavi osv. flörtar med Cesc istället föratt tänka med hjärnan.

Den dagen en Arsenalsupporter ger en moralpredikan visar väl bara att domedagen är väldigt nära.
Rogge
2011-02-25 20:57
Din kommentar är lika okunnig som de som inför arsenalmatchen sa att Barca är bättre på alla positioner. Ödmjukhet är en dygd, vet du.
Rogge
2011-02-25 20:54
Hetfield// Den typen av kommentarer befäster verkligen myten om många barcafans. Detta är två supertalanger där barcas intresse är dokumenterat och deras potential är på samma nivå som de allra bästa barcatalangerna. Ska man kommentera så bör man ha lite kött på benen.
2011-02-25 20:50
yobarca

Vet du inte hur man läser? Jag menar att de vill få det som att vi trånar efter deras talanger när vi har bättre talanger.
yobarca
2011-02-25 20:40
vet du verkligen inte hur man googlar?
2011-02-25 20:38
Kan inte spanska förbundet ta ut tummen ur röven och fixa så att man kan ge proffskontrakt till ungdomar istället föratt sitta och ge böter till person X hela tiden.

Afobe och Aneke? Tillåt mig att skratta, La Masia massproducerar unga talanger år efter år, vem vill ha två medelmåttor som Arsenal har lyckats få fram?
yobarca
2011-02-25 20:32
sant. stryk honom.

spelare födda utanför katalonien är då alltså.
messi, iniesta, pedro och jeffren.

spelare födda i katalonien men inte i barcelona.
puyol, busquets.

i barcelona.
bojan, pique, xavi, valdes.
Barcelona Android
2011-02-25 20:29
yobarca

Har någon påstått att Pinto är Barcaprodukt?
Barcelona Myrran
2011-02-25 20:26
yobarca

Vem är "Pinto" som är egenprodukt hos Barca?
yobarca
2011-02-25 20:24
varken iniesta, pedro, jeffren lr pinto är född i katalonien.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-25 20:12
Förutom Messi så är de flesta av våra egna produkter födda i Katalonien, samt att deras första klubb var Barca. Sen finns det ju i och för sig undantag där man har värvat en spelare från en annan klubb i tidig ålder, men då har man ofta betett sig bra till skillnad från vissa andra lag...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-25 20:09
Att vara Arsenals bästa talang säger väl egentligen inte så mycket. Den enda riktigt bra talangen de fått fram nu på flera år är väl Wilshere.
Barcelona Rambla~
2011-02-25 19:59
Blejs

De får visst skriva på sådana kontrakt. Det är inga proffskontrakt som för vuxna.

Det är väl klart att även Barcelona scoutar ungdomar. Men den stora skillnaden är att de varken får eller kan erbjuda ett proffskontrakt, till skillnad mot vad Arsenal gör till 16-åringar just för att sno dem utan ersättning.

Det Barcelona erbjuder är en skolutbildning tillsammans med en fotbollsutbildning, redan i tidig ålder på La Masia. Det finns vad jag vet inte någon storklubb ute i Europa som beklagar sig över att Barcelona varit där och gått bakom ryggen på klubben och erbjudit lukrativa kontrakt.
Barcelona Rambla~
2011-02-25 19:57
el Maestro:

Det stämmer, jag läste också det. Sergi Samper sägs ha skrivit på ett sådant kontrakt.

Det finns egentligen bara en sak att säga och det är:

"There are two philosophies: ours is to invest in La Masia and the other is to fish all over Europe for kids like Arsenal."

Det sammanfattar det hela på ett klockrent sätt.
Blejs
2011-02-25 19:43
el maestro! tror inte det gar att gora sa dock, da de inte far skriva pa sodana kontrakt i ung alder. Daremot sa utvecklar Barcelona spelare bra absolut, men ni "fiskar" ockso upp massvis med talanger i tidig alder for att sedan utveckla de vidare(nagot aven alla storklubbar gor) Skulle vara intressant att veta hur manga spelare som har utvecklas i klubben nar det var -11ar eller nagot.

Ang vem Aneke och Afobe ar, sa rankas de av young guns som Arsenals nr 1 och nr 2 framsta talanger. Lanktips
Barcelona el Maestro!
2011-02-25 19:36
Wenger är ju lite avundsjuk på Barcas sätt att utveckla spelare och den spelförståelsen spelare inpräntas i barnsben. Hade Wenger haft makten hade han helst tömt alla talanger från Juvenil A i Barcas akademi. Varför lägga massa pengar på att utveckla egna talanger i unga år när det finns möjlighet att sno talanger från en annan storklubbs ungdomsakademi?

Förresten så läste jag att Rosell ska vidta nu åtgärder som kan sätta fiskeriet från Wenger och liknande hökar. Man funderar på att erbjuda alla potential unga stortalanger långa kontrakt som håller de kvar fram till dess att de fyller 19 år(flerårigt kontrakt). Vad jag förstår så brukar Barca erbjuda unga spelare kontrakt ett år per gång, om det inte är speciell utmärkta unga talanger. Jag tycker att det är bra idé. Hoppas att klubben går vidare med det.
Annons: