/spanien/barcelona/forum/12914.aspx/spanien/barcelona/forum/12914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi
5/3/2011 23:29
Gratulerar till CL-final!

Det var mycket(MYCKET) roligare att kolla på denna matchen, då det var mindre filmningar, mindre sura miner och mer fotboll! Real körde bättre fotboll i denna matchen, och det bevisar ju att dom kan, nånstans långt inne spela fotboll.

Hade dom haft detta tänket o första matchen och lite flyt så kunde det mycket väl gått Reals väg, men nu gick ni rätt säkert vidare!

Pedros mål är en riktigt läckerbit alltså, älskar sånna passningar som skär igenom försvaret.

Aja lycka till i finalen och må det bästa laget vinna!

Cheers
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
Här är en bild på Mourinhos och alla andra madridistas tårar efter de här senaste dagarna.
Barcelona NoGo™
Haha alltså hur orkar folk sitta o hata så mycket som de flesta verkar göra. Börjar bli tröttsamt nu alltså! Bry er om ert eget lag ist för att gå runt o hata Barcelona.

Men med framgång kommer avundsjukan, bara att acceptera.

Visca Barça
Barcelona Barcadinho.
5/3/2011 23:28
Rambla -

Låt As o Marca producera bilder och Barca producera titlar...P
Inga problem för min del.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
5/3/2011 23:28
Rambla

Självaste Casillas sa såhär: Bortdömt mål? Inget konstigt, precis som vanligt.
Barcelona Rioja
5/3/2011 23:26
FC Barcelona 3 Mjölkcentralen 1 :)))))
Iniesta Lujan#8
5/3/2011 23:25
Otroligt skönt med final ska firas ordenkligt, VISCA BARCA!
Barcelona Rambla~
5/3/2011 23:24
Barcelonito

Skyller deras spelare på domaren? Hur har de mage att skylla på honom när de stundtals är totalt utspelade? Det är något jag aldrig kommer att begripa.
Barcelona Gonzalez_Barca
5/3/2011 23:24
Rambla~

Haha dom kan fortsätta gråta över sitt mål, hade ändå slutat 2-1 om man tänker så.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
5/3/2011 23:23
Madridlägret skyller på domaren och det är skamligt. Inte det lilla minsta skam har dom i kroppen. Jag äcklas av det här.
Barcelona Rambla~
5/3/2011 23:22
Nu är madridpressen igång med sina lögner igen. De påstår, fast det finns tydlig reprisbild på motsatsen, att Ronaldo aldrig rör Mascherano. Med deras track record när det gäller att retuschera bilder, är det väl förhoppningsvis ingen som tar deras skitsnack på allvar. De kallar det för polemik, trots att domaren har blåst av spelet långt innan Higuain slår till bollen.

Som sagt, skönt att det är över. :P
Barcelona Blaugrana91
5/3/2011 23:22
För den som vill se sänder Mundo Deportivo lite eftersnack. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
5/3/2011 23:21
Undra vad Real gör nästa år? Sparkar de Mourinho eller? Får de en ny tränare kan det bli ett nytt år av roliga tillställningar som vi troligtvis vinner. Behållerde portugisen blir det ännu ett krig med fult spel och tråkiga matcher.

Tror ni anledningen av att matchen var så rolig var att Mourinho inte var med? Kalle Anka kanske styrde lite själv offensivt och spelade mer anfall än vad Mou hade gjort. Aja, vem bryr sig om att spekulera om Real egentligen? Nu går jag och lägger mig, återkommer nog imorgon.
Coach pep-
5/3/2011 23:19
Lost Art Of Murder

Givetvis. Känns oerhört skönt att vi kommer kunna ställa upp med helt ordinarie backlinje. Om nu inte skador sätter stopp tills dess förstås.

Abidals comeback påminner i viss mån om Iniestas för två år sedan, då vampyren var långtidsskadad men kom tillbaka till CL finalen. Mycket glädjande. Dock spelade han finalen halvskadad vilket kanske var orsaken till att hans nästkommande säsong blev mindre lyckad och kantad av skador.
Barcelona NoGo™
5/3/2011 23:19
Ohh undra vad Z tycker om det här :P Han lämnar Inter de vinner och nu lämnade han Barca och de är i final hahaha
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
5/3/2011 23:18
Tillsist glömde en sak... undrar var Zlatan är just nu? Haha ta dina bittra "filosof" uttalanden och stoppa upp de nånstans. Sälj Zlatan, gå långt i CL, lika självklart som Newtons lagar. :D
Barcelona L.A.M Nr 10
5/3/2011 23:17
Barcadinho

Vi vann som du säger bara en match men är ändå i final och har vunnit ligan. Real Madrid vann också en match men de har bara en copa del rey titel. Helt klart är att vi gick som det segrande laget ur dessa möten, vi lade fokus på rätt matcher, vilka var CL-möterna. Ligan räckte oavgjort och det fick vi och cupen kan Real få.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
5/3/2011 23:17
Ville se allt eftersnack innan jag loggade in här. FYFAN VAD UNDERBART!!
Vi är helt klart värda det här och idag var den bästa matchen hittills, från båda lagen. Vi fick dock matchen dit vi ville. Hade massor av chanser att göra 1-0 och tillslut kom målet. Sen slank det in en bakåt, och då fanns det liksom inte nån anledning att jaga fler mål. En säker seger och väl genomförd match. Trots att man satt på helspänn hela tiden :P

Och så skönt att el Clasico-orgien är över. Det var en jobbig tid för hjärtat, men nu känns det underbart. Man kan väl ge dem den oviktiga cuptiteln när vi gick segrande både i kampen och ligan och CL.
Detta är en underbar säsong för alla barcafans. Vi har förnedrat Madrid som aldrig förr. Åtminstone på väldigt länge.. först 5-0 och en (troligtvis) överlägsen ligaseger. Sen slog vi ut dom i CL och gick till final. Hade vi vunnit Copan också hade det varit extremt.. :)

Jag har längtat efter detta ända sen Inter förra året. Ren lycka! Jag älskar er, FC Barcelona
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
5/3/2011 23:16
Man1

Finalen är om drygt en månad, han hinner jobba på det.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Man1

Är ligan över?
Du tror inte han spelar i ligan tills finalen da?
:)
Barcelona L!VOZ
Tack Real Madrid
För att ni idag ville och kunde spela fotboll. En vinst för sporten!
Gör er av med Mourinho nu tack.

Jag skiter fullständigt i om BARÇA förlorar CL-finalen!

Det väsentliga är att vi vann över Los Blancos och att Mourinho inte vinner en enda STORT titel.

London baby!
Barcelona Blaugrana91
Är denna Karanka totalt störd eller?
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
5/3/2011 23:15
Kalle Anka är ännu en i raden efter Arbeloa, Pepe, Kaljic mm. som dricker Mourinhos kool-aid.
Barcelona Man1
5/3/2011 23:15
Jag är stort Abidal fan och så... Men är det bara jag som tvivlar lite på formen och matchtempot? Aja hoppas han avgör på Wembly.
Barcelona simon_oisfan
5/3/2011 23:14
Barcelona simon_oisfan
5/3/2011 23:14
Barcelona L.A.M Nr 10
5/3/2011 23:13
Den här matchen påminde för mig ganska mycket i första halvlek om 5-0. Då är jag helt ärlig, hade vi första 45 satt våra chanser hade det stått minst 2-0 och i andra halvlek hade det bara blivit mer lekstuga. Man märkte tydligt att spelarna slappnade av efter 1-0 vilket var lite tråkigt då jag gärna hade velat vinna just denna match.

Skönt att se en match utan så mycket filmningar också. Domaromringningarna var som bortblåsta och det var väl bara Mascherano och Ronaldo som någon gång lade sig lite enkelt. Det fula spelet från Real stod dock kvar, skönt dock att de inte någon utvisad då det hade varit ett evigt tjat om det.

Real försökte spela fotboll och det ska de ha cred för. Innan Mourinho såg det alltid ut så här, det är först nu de har börjat parkera bussen detta år. När Mou är borta hoppas jag på fler sånna här matcher då det är en fröjd för ögat, riktigt kul även för den neutrale.
Lost Art Of Murder
5/3/2011 23:13
Nej, Piqué Puyol är väl givna som mittbackar?
Barcelona Blaugrana91
5/3/2011 23:12
Känns så otroligt underbart att vi är i final, och vi spelade galet bra också, att dem fick in ett mål var enbart på tur, hade vi haft lite mer flyt hade denna match slutat med ett par mål till för oss, men men sånt är oviktigt, eftersom VI ÄR i FINAL!
Coach pep-
5/3/2011 23:11
Lost Art Of Murder

Fick för mig att du spekulerade om mittbacksplatsen, my bad. Själv tycker jag Busquets bör starta, det mår vår offensiv trots allt bäst av.
Annons: